Miltä raskaus tuntuu tänään ?

rv 21+4 ja olo on väsynyt. ei niinku uninen vaan musta tuntuu siltä että mun kroppa on väsynyt oleen raskaana. ja mä en tykkää tästä fiiliksestä. mula on ristiriitaset tunteet jotka on kaikki vaan omasta korvien välistä lähtösin. siis kun ,kauan toivoin vauvaa ja nyt kun viimein sitä odotan niin musta tuntuu että en sais olla turhautunut. siis omasta mielestäni :D mutt alkaa tosissaan tuntumaan että' kroppa ei jaksa. tää on ollut jotenki superpaljon raskaampaa vartalolle tää kolmas kuin mitä 2 aiempaa. ja se fiilis kun mä odotin ennen vauvaa että kuinka ihanaa olisi taas raskaana.onkin ihan romuttunu koko olo.ei mulla siis mitenkään kovin huonokaan oo olla.mut en tiä miten tää tuntuu jotenki vaikeemmalta tää jaksaminen. viime aikoina kyllä lapsetki on olleet paljo kipeenä et en tiedä onko ihan vaan siitä lähtösin tää oma jaksamattomuus..oli mitä oli.mä haluan tästä fiiliksestä eroon ja nauttia taas tästä olotilasta. maha on ihana,vauva on ihana,potkut on ihania. mutta kun ei jaksais O.o toivottavasti joku ymmärtää minun tekstin oikein :D ei oo missään nimessä kyse siitä ettäkö en haluaiskaan vauvaa ja olla raskaana. ei. haluan sitä enemmän kun muuta :) olis vaa kivempi olla kun olo olisi vähän fressimpi.

Maminka, ymmärrän oikein hyvin mitä tarkotat! Itellä vähän samat fiilikset. Ekan kanssa raskaus oli ihan mahtavaa aikaa ja ikävoin sitä jälkikäteen, nyt taas.. Tuntuu et vaivoja on joka lähtöön. Suonikohjut (yöks) on vaivoista pahin, tuntuu niiin mummomaiselle ja kaikenlisäks on vielä kipeetkin. :(

Lonkan/lantion kipuilua täälläkin. Kävellessä tuntuu eniten, pyöräillessä ei.
Suonenveto on helpottanut hiukan mutta viimeks tänä aamuna semmosta kramppia heitti vasempaan pohkeeseen... :/ Mutta kaikinpuolin enemmän plussa- kuin miinusolo! :D

Ja kirsikkana kakun päällä: ei maanantait ole aina niin paskoja päiviä!! :p
Vaikka tänäänkin sataa taas vettä ja on harmaata....
Mies lähetti kuvaviestii tänään töistä: Vakkarityö-sopimus!!! Ei vitja mutta helpottaa meijän elämää!!! Mulla on vakityö mutta kun kotiin jään kuitenkin kohta, miehen työn jatkosta ei ollut ensin varmuutta...
Voi vitsit, mutta tul itku kyllä tuosta ilosta!!

Niin ja toinen hyvä!! Posti toi lapun jossa lukee että meijän äippäpaketti on noudettavissa n.2vkon kuluttua!! <3 Sain lähettää siis takas kivan kuvaviestin kirjeestä! :D

10.7-10.8 olis kesäloma. Jos vaan pystyy, sitten olis 3vkoa töitä (pystymisestä ei takuuta, olen hoitoalalla, vanhukset) ennen äippäloman alkua, se alkaa 1.9. IIK! Alkaa kohta jännittää! ;)

maminka: Tiedän tunteen. Välillä tuntuu, että voisi tämä jo loppua kun ei jaksaisi. Mut tietenkin oon onnellinen tulevasta lapsesta. :)

Muuten raskaus menee ihan hyvin. Vauvan sydänongelmien vuoksi en ole hirveästi ehtinyt ajattelemaan miltä musta tuntuu.

maminka ja noor1s: Tänään minulla myös henkisesti hankala päivä.
Jotenkin v***ttaa koko raskaus. Don't get me wrong: Haluan tätä lasta kovasti ja odotan hänen syntymäänsä ilolla, mutta tänään on harmittanut raskaana olo. Jalkoja ja päätä särkee, väsyttää. Lisäksi haluttaisi tehdä hullu hikitreeni juosten, hyppien ja punnertaen, mikä on luonnollisesti nyt uudessa pallo-olomuodossa hieman hankalaa.. :( Ei saisi valittaa. Toiset eivät raskaudu, vaikka haluaisivat, mutta minä nyt sanoin mitä ajattelen.

Hauskintahan on, että tänään aamulla olen kirjoittanut tuohon toisen topicin alle, että "olo ihan ok, ei kummoisia kolotuksia" Hah! Näin ne olot/fiilikset muuttuvat nopeasti nykyisin. ;)

Muokattu viimeksi:
En ole näköjään ainut jolla olotila on väsynyt, jonkun viikon on tuntunut ettei oikeen mitään jaksais muutako nukkua/ löhötä sohvalla olla tekemättä mitään :/ en oo lenkillekkää jaksanut pitkään aikaan, siittäkin jo on niin huono omatunto. Sain onneksi treenattua kuitenkin muutama päivä sitten etten ihan tekemättömäksi heittäydy :) 2.7 olis sokerirasituskin, huolettaa sekin että mitä jos ne arvot heittää häränpyllyä :/ tuskin se nyt mikään maailmanloppu on,mutta kun tähän mennessä kaikki on ollu niin hyvin kuin vaan voi olla niin nyt jos tommonen "takapakki" tulee.. noh sen näkeepi ensiviikolla sitten :) Maha on kasvanut sen verran tässä vähän ajan sisään ettei enään normaaleissa paidoissa riitä pituus mahan alle :D nousee semmoisiksi napapaidoiksi suurinosa :D Jospa tää olo alkais virkkua jossain vaiheessa niin jaksais sinne lenkillekkin ettei tarvis murehtia niin kauheasti painon nousua ja kantaa kauheeta huolta syömisistä.. :D on muuten muutama litra jäätelöä ja pari levyä suklaata tullu syötyä :D en oo kyllä yhtään ylpee itestäni :D aattelinkin pitää vähän karkkilakkoa jonkun aikaa, ennen raskautta en oo ollu mitenkään makean perään oikeestaan ikinä mutta nyt raskauden aikana tekee mieli koko ajan suklaata ja jäätelöä, mitä makeempaa sitä parempi :D kinuski ja toffee jäätelöt on ollu semmosia mitä en oo ikinä voinu syödä juuri niiden makeuden takia.. nyt joku kinuski jäätelö on ihan huippua <3 jospa nuo entiset makumieltymyksen ja aikasemmat ruokailutottumuksen sais takas kuhan saan tän pennun puskettua maailmaan :D olipas siinä valitusta valituksen perään vaihteeksi :D

Hassua! Mulla on ihan sama juttu kinuski/toffeejätskissä! Ja suklaajätsiäkää ennen en olis ostanut, nykyään parasta on se kunnon ihana mudcake-suklaajätski. :D

Tänään 25+0!! Olo on taas vähän parempi. Vauva on ihan pelottavan vilkas, toivottavasti rauhoittuu ennen syntymäänsä! :rolleyes: Tosin mies taitaa valvoa tällä hetkellä potkujen takia enemmän ku mä itse, ei paljon lusikassa enää nukuta ku mä on semmonen hytkyvä kainlokaveri tän vauvan takia :grin

Odotan ihan hirveesti että tulis se 30 viikkoa täyteen. Sit ollaan jo tosi pitkällä! Ja mieli ois mitä mainioin, jos kesä vois jo tulla. Haluisin olla ulkona paljon.. huomaa heti omassa vireystasossa, jos lojuu päivät vaan kotosalla.

23+0 oho. Masu kasvaa alhaalta, koko tyyppi haluaa myös hengailla ihan alhaalla... Vähän jännittää, viikon päästä lapsivesi kontrolli, saa nähdä miten menee. Myllerrys on kova, onneksi. Vauvalla siis kaikki hyvin. ❤

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

24+1 ajatukset alkaa olla yhä enemmän pesän rakennuksessa ja synnytyksessä. Pikkuinen potkii aina välillä muistuttaakseen olemassaolostaan. Tänään tsekkailin netistä roikkuvia kehtoja ja meidän pieneen kotiin olisi kätevä hankkia sellainen katosta roikkuva kehto. Tällainen malli houkuttaisi. Siihen saa myös lisäksi ostettua oksan seinään johon sen saa roikkumaan:)
http://www.hanging-cradle.com/
Ehkä kissakaan ei pääsisi sinne hyppäämään jos kehdon laittaisi tarpeeksi korkealle.
Sain tänään kaverilta, joka oli meillä kylässä Berliinissä lahjaksi ihanan Tutulu Uglydollin <3

rv 23+1. Aika kuluu siivillä! Tosin olo on kaikkea muuta kuin hehkeä, kun eilen hirveetä päänsärkyä ja tänään aamuyöstä alkoi heräillä selkäsäryn vuoksi, kun ei saanut mitenkään hyvää asentoa. Oih, ja voih, kun kesäloma kohta koittaa, sitä odotan niiiiiiin paljon! Saa nähdä sitten loman jälkeen, miten jaksaa enää töissä istua, ja pystyykö viimeiset 6 viikkoa olemaan töissä enää ihan normaalisti, kun pääosin kuitenkin istumatyötä pitäisi tehdä...

Rv 21+4, kesäloman toka päivä virallisesti, ja selkä heittäyty tänään todenteolla kipeeks! Oon alusta asti ollut varma että selkäkivulta en voi välttyä, kun mulla on selässä lievä skolioosi ja normitilassakin selkä on herkästi kipeä. Mutta että pitikö sen nyt kipeytyä, eikö vois oottaa neljää viikkoa kunnes mun kesäloma on ohi?!? ;/

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Eldimar hae saikkua niin sun kesälomapäivät säästyy myöhemmäksi.

22+1

Ihanaa istua silmät ristissä bussissa matkalla töihin ja havahtua siihen kun pallero aloittaa kickboxingit masussa :D

On tää vaan niin ihmeellisen tuntuista, vähän jopa häiritsevääkin kun potkut on jo aika lujia :O

Mutta yritän silti nauttia kaikesta, joskus tuntuu etten nauti tarpeeksi siitä että mulla on vauva masussa ja parin kuukauden päästä äippäloma alkamassa <3

Raskaus tuntuu siis ihanalta vaikka edelleen tää turvotus ei tunnu niin ihanalta -_-

Eldimar: mulla iski hirveä selkäkipu juuri raskausviikolla 21 siitä että otin limpsapullon kaapista ja selkä meni kumartaessa jotenkin väärään asentoon. Kävin fysioterapeutilla ja se tuntui auttavan että se väänteli mun selkää takaisin oikeaan asentoon. Lisäksi oli sen jälkeen loma Maltalla jossa uin ja kävelin paljon. Nyt ei ole onneksi enää mitään selkäkipuja. Kävely on varmasti tosi hyvä peruslääke tuohon vaivaan.

24+2 sataa sataa ropisee mutta pienen potkut mahassa piristää. Join aamukahvia ihan tarkoituksella ennen aamun lääkärinvisiittiä että baby olisi hereillä ultrassa. Mutta sitten ei ultrattukaan tällä kertaa. Viime viikon maanantain rakenneultrassa pikkuinen nukkui autuaasti kuin tukki eikä lääkärin painaessa mahaakaan herännyt niin kaikissa kuvissa pikkuinen vaan nukkuu makeasti. Pitäisi kai olla tyytyväinen vaan että pikkuisella on hyvät unenlahjat.

21+2(21+6) On se jännä kuin raskaudet eroaa toisistaan ihan täysin. Esikoinen oli koko raskausajan rt ja tää mimmi on nyt pt.. Toivottavast likka tajuaa kääntyä ajoissa, ettei sen takia sektioon tartte mennä!

Raskaus tuntuu tänään painavalta ja väsyneeltä! Tuntuu ku maha pullahtais ulos! :D Ja väsymys....vaikka kuinka illalla olin ihan kuoleman väsynyt niin uni tuli vasta joskus neljän aikoihin ja kuudelta aamulla soi herätyskello! Kaks päivää olinkin kotona kipeenä oksentelemassa ja päänsäryssä niin mahtava fiilis ku saanu nukkua huikeat kaks tuntia!!!! aargh...kyllä tää mamma taitaa nukkua tänään töitten jälkeen pienet päikkärit. Kuhan saa esikoisen ruokittua eka....

Ja jos vähä viel valittais? En todellakaan odota vkloppua innolla! Meillä alkaa yläkerrassa lasten makuuhuoneiden remontointi! Sitä rojun ja pa*kan määrää mitä sieltä tulee...tekis miel itkee...mutta äkkiähän se aika koittaa ku pääsee sitte ostamaan uutta tapettia molemmille ja sisustamaa minien huoneet <3

Tällästä tänään, mitähän huomenna? :D

Juu kiitos vaan, selkäkipu helpotti toistaseks. Onneks selkäjumpat on tuttuja juttuja mulle. Tänään sain neuvolasta fysioterapeutin numeron tukivyön saamista varten, täytynee huomenna soitella sine ja mennä keskustelemaan ja sovittelemaan. Jospa sellainen tukivyö auttais ja estäis kipeytymisen ainakin vähäsen :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

24+3 Meinasin jo ostaa lipaston tällä viikolla kun mies tuli kotia ja sanoi naapurin juuri muuttavan ja jättäneen pihalle lipaston. Se on Ikean Malm lipasto ja ihan sopiva meille näin aluksi. Kiva kun säästyy rahaa muuhun tarpeelliseen :) Yleensä kuun lopussa Berliinissä voi löytää vaikka mitä kun ihmiset muuttavat mutta tietty helpointa on jos tavara löytyy tuoreeltaan omalta sisäpihalta ilman että on ehtinyt sateessa seistä. Onneksi oli tänään poutapäivä.
Siivosin lipaston ja sinne sai kivasti kaikki ensimmäiset vauvanvaatteet järjestykseen mitä olin sullonen aiemmin muovipusseissa kaapppeihin. Ihana nähdä ne kaikki samassa paikassa järjestyksessä :Heartred Potkupukuja ja pieniä tossuja katsellessa ihan herkistyy.

Raskaus tuntuu hyvältä, poitsu on melko aktiivinen masussa ja mulla on vapaapäivä. On mukavaa, kun potkuja satelee ja tiedän, että kaikki on siellä hyvin. :)

Meillä poitsu ei ujostele, vaan tuleva isikin saa tuntea liikkeet, kun laittaa kätensä masulle. Moni sanoo, että ne usein loppuvat siinä vaiheessa, mutta ei näköjään meillä. :D

25+6

Takaisin