Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Ihanalta. Vauva myllertää mahassa ja alkaa oppia elämään tän mahan kanssa. Ollaan aloitettu remontoimaan lastenhuonetta ja jotenkin konkretisoituu koko ajan enemmän se, että la lähestyy ja sit pitäis olla valmista. Tuntuu, et on kauheesti tekemistä ja pitää hankkia niin paljon asioita enkä edes tiedä mitä kaikkea. Yritin hakea äitiysrahaa, mutta tulojen ilmoittaminen onkin vähän vaikeampaa näin freelancerina.

Tsempit mymmelle, toivottavasti kivut hellittäisivät eikä tarvis vielä mennä osastolle!

Sent from my GT-N8000 using Vau Foorumi mobile app

heinukka: noita tukijuttuja varten saa todistuksen aikaisintaan kun on 22+0 raskausviikkoa täynnä :)

Aiemmin mulla on kans ollu vasta joskus viikolla 24-25 neuvola ja silloin saanu sen mutta nyt oli ihana kun neuvolatäti itse ehdotti että tulen käymään heti kun nuo viikot on täynnä että saan sen paperin jotta voin tilailla äitiyspakkausta :)

Loma alkais vissiin joskus syyskuun puolessa välissä. En tosin oo lomalle jäämässä kun opiskelen ja opiskelut sen verran loppusuoralla, ettei enää läsnäoloa yliopistolla oo kovin paljon. Sittenhän se heinäkuun alun neuvola on just hyvään aikaan, jos se on 2kk ennen kun niitä yleens täytellään töihin vietäväks :) Tota vaan mietin ku Jadesirulla niitä jo noin ajoissa on kateltu.

No Jadesiru kerkeski just vastaamaa ennen mua :D Mulla nyt se 22 täynnä ens ke, eli myöhäseen menee taas, mut eipä tuolla väliä :)

ikuinen jännittäjä: otan osaa suruunne. Luin vasta nyt vanhempia viestejä kun palasin lomalta. Suuri halaus teille ja voimia uskoa siihen että vielä joskus kaikki menee hyvin.

Tuntuu, etta olen vasta viime paivina uskaltanut rakastua pikkuiseen. Mieheni tunsi kunnon potkun pari iltaa sitten ja on nyt aivan totaalisen rakastunut. :) Kova temmellys tuolla mahassa onkin paalla ja aamuisin varmaan venyttelysessiot, koska potkut tuntuvat molemmilla puolilla mahaa. Minkahanlainen kaveri siella on? Olen varmaan ihan pahkinoina loppukesasta, koska odottaminen ei kuulu hyveisiini. :)

Olen jonkun aikaa ollut poissa tasta ketjusta ja vasta nyt nain suru-uutiset. Kyllapa meinasi sydan pysahtya tai jatti ainakin pari lyontia valiin. Suruvalitteluni! :Heartred

jutsa mä oon haastavassa autismi yksikössä töissä.

uskon myös vain tuohon geeniperimään jos johonkin. meillä esikoisella on juurikin tutkinnan alla ADHD. Enkä oo häntä odottaessani syöny lakua ja kahvia en oo eläessäni maistanut:):)

mä teinkin tuonne oman ketjun tuosta maidosta ja märistä liiveistä /paidoista mulla kun on tullut jo jonkin aikaa maitoa.

kun mä odottelin esikoistani, niin mie sihan suuttui kun harrastin silloin vielä aktiivisesti tanssia, että en saa mennä tanssimaan, koska vauva pyörtyy muuten mun mahaani ja ja napanuora kuristaa hänet :grin:grin:grin:grin:grin

ikuinen jännittäjä mulla tuli ihan kyyneleet silmiin ja kylmät väreet :Heartred:Heartpink:Heartblue:Heartred:Heartpink:Heartblue todella paljon voimia koko teidän perheelle !! Ihan kamalaa, järkyttävää. :Heartbigred

täällä meillä on tänään viikkoja 25+2 ja kaikki tuntuu hyvältä.

Heippa täältäkin "pitkästä aikaa" !
Nyt mennään 24+ 2.
Tuntemukset on ihan hyvät, mitä nyt suonenvetoi on ollut mutta nekin on vähän helpottaneet magnesiumin myötä ja vähän suolaa kieleen ni loppuu. :D
Oikea lonkka kipuilee kävellessä, taitaa olla sitä lantion löystymistä nyt sitten?

Mukavasti kuitenkin menee.
Lapsen isä sai tuntea vatsan läpi liikettä tuossa viikko-kaks sitten. Papu tuli heittämään iskälle yläfemmat!!
Sanoinkuvaamaton tunne itselleni ja varsinkin miehelle!
Itte tuntee vauvan liikkeet päivittäin, iskälle hää on vielä vähän ujo vaikka uä antaa toisenlaisen kuvan, kaveri vaikuttaa melko vallattomalta matoliikkeineen ja lotus-asentoineen! :D

Hyvää alkanutta kesää hei! <3

ihana fiilis nyt kun pääs kattoo vauvaa ultralla. 354g täyttä rakkautta ja kaikki hyvin :) vauva perätilassa joten ei ihmekkää et potkut tuntuu vaan alhaalle päin :)

Esikoisella on diagnosoitu ADHD ja on kyllä perinyt sen isältään, joka sai diagnoosin vasta 2v sitten. Uskon siis vakaasti, että kyse on perinnöllisyydestä ja ADHD-keskuksessa sanoivat että periytyy jopa 80% isältä pojalle. Uudella tulokkaalla on eri isä, enkä usko typyn saavan sitä vaikka söisin miten salmiakkia tms. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eikös joillakin meidän ryhmässä ole jo alkamaisillaan viimeinen kolmannes? Kertokaahan sitten fiiliksiä :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Aah, olen niiiiin rakastunut tahan lampotyynyyn!! Alaselan kolotus katoaa kuin pieru Saharaan, vatsan pingotuksesta puhumattakaan! Saisinko kokovartalolampotyynyn, kiitos?

En voi uskoa, etta 26. viikko on jo menossa. Niista 18 meni puklaillessa, mutta silti aika tuntuu juoksevan kohti syksya. Tuntuu uskomattomalta ajatella, etta sisallani on pieni mini-ihminen. Mieheni on ollut paivan poissa, joten minun paivani on kulunut ihmetellessa mahaani ja tulevaa pohtiessa. Ja nimia pyoritellessa. :)

Tanaan ajattelin ensi kertaa, etta tallainen kesa ei toistu enaa koskaan; etta olemme kahden ja mina olen raskaana. Tajunnanrajayttava ahaa-elamys. Niin hassulta kuin se ehka kuulostaakin, olen niin paattavaisesti mennyt paiva kerrallaan, asia kerrallaan, etten oikeastaan ole pysahtynyt miettimaan sen pidemmalle. :) Paatin siis tietoisemmin ottaa kaiken irti tulevista viikoista.

Ja nimen suhteen, en kokenut ahaa-elamysta. Nimenmietinta jatkuu.

23+2 maha on yhtäkkiä enemmän raskausmaha. Tuntuu että muutos tuli melkein yhdessä yössä. Onneksi ei ole tullut mitään arpia. Olen koittanut muistaa voidella usein kookosrasvalla. Tosiaan nyt alkaa tuntua että pulla alkaa nousta. Ultrassakin maanantaina lääkäri sanoi pienokaisen olevan jo 30cm. Dj kaverini näytti LP:tä ja sanoi sen halkaisijan olevan sama. Vanhempani liikuttuivat 3D ultrakuvista koska pikkuinen näyttää niissä niin valmiilta jo. Minusta oli ihana nähdä ulrassa pikkuisen kädet ja jalat ja rento nukkuma-asento kuin isällään. Vauveli näytti niin omalta tekeleeltä. Paljon oli tuttuja piirteitä kuten isänsä huulet. Huomenaamulla käydään katsomassa yhtä isompaa kämppää. Mietin sitäkin että jos asia stressaa liikaa ja on tosi vaikea saada se uusi asunto niin pysytään vaan tässä pienessä vanhassa aluksi kun lapsi syntyy mutta ihanne olisi tietty että olisi enemmän tilaa vauvalle ja vauvantavaroille.

21+2

Tänään aurinko paistaa ja on viimeinen työpäivä ennen juhannuksen vapaita :)
Ihanaa kun on vähän vapaata, aattelin käydä vähän shoppaileen vauvalle jotain ja lisäksi olen päättänyt jo varhaisessa vaiheessa ostaa sähkökäyttöisen rintapumpun!
Olen ihan varma että se on loistokeksintö ja aiempien raskauksien jälkeen kun lapsi on syntynyt olen aina tuskaillut käsikäyttöisen kanssa mikä vie tuhottomasti aikaa ja energiaa.

Nyt vaan hoidetaan tää työpäivä alta ja rentoudutaan :)
Ihana kun ulkona on niin vihreää <3

Jatkuvalta nälältä! Miten voi olla aina nälkä... Ei viitsisi keskell yötä syödä ja herätä silti aamulla kuudelta syömään... Siis kärsin ja sitten kun herää,nälkä on jo kurniva... hmps.

Koiran juoksut raastaa hermojani oikein huolella. Kunhan saisi nämä vielä pois alta ja sitten värkit koiraalta veks...Huh huh. Aikamoista tunteiden vuoristorataa eletään, vaikka suurimman osan ajasta olenkin onnellinen <3

Kipuja. Olis edes supistuksia, mutta ei. Eniten ärsyttää, kun en tiedä mitä tää kipu on. Liitoskivut on ihan erikseen, joten ne kyllä tunnistan. Nää tuntuu alavatsalla sivuilla ja astuessa tuntuvat pahimmilta. Välillä särkee myös selän puolelle ja oonkin ruvennut miettimään, et mitä jos sittenkin on jotain epämääräisiä supisteluja ja kohta on niin paha tilanne, että makaan osastolla. En jaksa soittaa neuvolaan, koska näitä on kerran tutkittu ihan kunnolla.. jäisin sairaslomalle, mutta oon niin pienessä firmassa töissä, että hyvä kun mulle on varaa palkka maksaa, saatikka että joutuisi maksamaan mulle ja palkkaamaan jonkun sijaistamaan.. teen töitä siis max kolme päivää viikossa, joten olen ajatellut, että jaksan kyllä vaikka hampaat irvessä.. ens viikolla on neuvolalääkäri, joten toivottavasti jotain selvyyttä asialle saadaan... 2,5 kuukautta olis vielä äippäloman alkuun. Mitenköhän mä oon siinä vaiheessa vielä elossa!? :rolleyes::eek:

Närästys tuntuu sydänkohtaukselta. . Hyi helv...

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Ihan hyvältä tuntuu, töissä jaksamiseen tuntuu vaikuttavan paljon korvien välissä oleva fiiliskin. Jos fiilis on hyvä, jaksaa tehdä ihan eri tavalla, kuin huonoina päivinä.

Tänään viikkoja tasan 25+0! Eilen illalla saunassa silittelin masua ja mietin, että puoli vuotta sitten vielä pelkäsin, etten saisi tällaista masua koskaan. Niin ne asiat vaan muuttuu ja elämä mullistuu nopeasti! <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin