Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Nyt meilläkin ujostelu on vähentynyt ja iskäkin tuntee paremmin liikkeet! <3

Torstaina tuli lappu postista että äitiyspakkauksen saa hakee. No, oltiin 5 yli kuus ovella (posti seiskaan auki) niin jopas olikin kiinni, KESÄAJAT! :/ Voi vitsit. Siin se tuli, eka kunnon hormoonimyrsky!!!
Mä niiin itkin vielä ruokakaupassakin kun harmitti todenteolla että se laatikko jäi postiin!! Jälkeenpäin jo naurattikin ittee kun olin niin surkeena... :D
Perjantaina se aarrearkku sitten pääsi kotiin. Johan siinäkin herkistyi kun niitä tuotteita katteli ja hiplaili!
Vaikka joitain hankintoja jo tullut tehtyy niin jotenkin toi oli sellanen konkretia taas että vauva on tosiaan tulossa kun äitiyspakkauskin ollaan jo saatu! :D

Tänään tuntuu mukavalta! Eilenkään ei ollut juilimista, jaksoin olla kaverin polttaripäivässä mukana n.klo 8-23. Upeeta!

Hei off topic, kai tuosta pakkauksesta tulee postin saapumisilmoitus erikseen?

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Johannainen juu, tulee se postin lappu kotiin, jossa lukee, että on noudettavissa jne. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Juhuu! Alle sata päivää enää!! Olettaen, että tyttö tulee ajoissa tietty. :wink Kiva fiilis, vaikka fyysinen olo onkin kammottava.:oops:

Snuu: Oliko teillä esikoinen "etuajassa" vai syntyikö la:n jälkeen? Meillähän esikoinen syntyi sen kaksi viikkon lasketun ajan jälkeen.
Sain joka päivä vastata kymmeneen kyselyyn päivässä:
"Joko? Joko? Joko?.." :D Sitten lopetin puhelimeen vastaamisen ;) Niin teen kyllä tälläkin kertaa jos alkaa ärsyttämään kyselyt. :D Olin silloin ihan raivona, kun ihmiset soittelivat ja kyselivät. (Jep:
Hormonihirmu olin silloin..) ;) Tai antoivat "käteviä" vinkkejä, kuten "oletko kuullut että sauna, siivous ja seksi käynnistävät ä synnytyksen" :D Muistan, kun odotin sitä laskettua päivää kuin kuuta nousevaa ja sitten se tuli ja mitään ei tapahtunut. Olin jotenkin naivisti ajatellut, että "silloin se syntyy.." No jaa - tällä kertaa sitten asteen viisaampana tässäkin asiassa..

Meillä menossa rv 26+3 ja huomenna ois eka neuvolalääkäri. Mitähän siellä tehdään? No: sen näkee sitten. :)

Meidän esikkoneiti tuli viikolla 39+3 ja siksi tätäkin tilailen saapuvaksi vaikka jo syyskuun lopulle :wink meillä ei itseasiassa äidin puolen suvussa yliaikaisia lapsia hirveästi kuulemma ole ainakaan elossa olevissa sukupolvissa. Myös siskoni poika tuli ennen laskettua aikaa. Tiedä sitten häntä, onko tässä asiassa perintötekijöillä vaikutusta vai ei. :)

Mulla laskettu nyt 22.10. mut musta tuntuu tosi vahvasti siltä et syntyy 1.11. Esikoinenki meni melkeen kaks viikkoo yli ni en odota yhtään et tämäkää sen aiemmin tulis :D sit on positiivinen yllätys jos tuleekin :D

Mul esikoisen synnytys käynnistettiin ja olin sen kaks vuorokautta ku se kesti ni niin väsyny koko ajan etten onneks joutunu vastailemaan kyselyihin että "joko, joko". Mies sen sijaan joutui.. :D Ja oli facebookissa ollu kauheet keskustelut ystävillä ja tuttavilla kun olivat kyselleet anopiltani et joko vauva on syntyny :D Huoh! Onneks en ite ollu niitä lukemas...

meil meni esikko yli 5pv lasketun ajan,mut nyt joteskin tunnostaa että saattaskohan tää uus tulokas ollakkin nopeempi koska täällä on alle vuosi edellisestä synnytyksestä nii paikat voiski olla jo ennemmin ns "valmiimmat".. Mut saas nähhä! :)

Mulla on kans ollut jo melko pitkään fiilis, ettei ainakaan käynnistykseen asti jouduttaisi menemään. Tosi hämmentävää, kun on niin vahva tunne siitä, ettei mee kahta viikkoa yli. Niin vaikeaa selittää ihmisille sitä ja yrittää perustella jollakin tavalla.

Tuntuu hyvältä tänään. :)
Oli neuvola ja kuunneltiin sykkeet, mittailtiin se sf-mitta, paino ja RR. Kaikki ol ok.
Sokeriarvotkin olleet nyt hyvät niin riittää että seuraa parina päivänä viikossa. :)

Kyselin äidiltäni, niin minä ja kaksi sisartani ollaan kaikki synnytty lasketun ajan jälkeen. :D Minä oli eniten myöhässä ja synnytys oli pitänyt käynnistää (olen esikoinen). Samoin anoppi sanoi, että mieheni ja veljensä ovat syntyneet kaikki la:n jälkeen. Heh-heh ;) No eihän se synnytyksen käynnistyminen liene mikään perinnöllinen ominaisuus ole, mutta kuitenkin huvittavaa.. :)

vastavirrassa: Mulla nytten kokemuksen rikkaampana sellainen fiilis, että yli la:n menee niin että kohisee. :D (Toivottavasti olen väärässä!) Itse olin viime kerralla aivan varma, että esikoinen syntyy la:n korvilla +-pari päivää. Ei kannattane ajatella asiaa liikaa, ettei ala harmittamaan ja ärsyttämään jos ei vauva vielä la:n tienoilla tunnukaan syntyvän. Tsemppiä!

Näin esikoista ootellessa ei osaa yhtään sanoo eikä ennakoida mitään.. :D Kysyi neuvolassa tänään että onko supistellut vielä yhtään niin hölmönä siinä sitten mietti että Öööh, emmää tiä, eikai... :D :D :D

Carnie, sanopa muuta! Mä oon kyllä aina sanonut, että en tiedä miltä supistusten pitäisi tuntua, joten en osaa vastata. Kai mun kuvaukset on aina tulkittu siten, että ei ole supistellut. Mulla kyllä kovettuu vatsa välillä, mutta siihen ei yleensä liity kipua. Aika paljon on kuitenkin sellaista menkkamaista jomottelua, joka sekään ei ilmeisesti ole supistelua, en ainakaan ole yhdistänyt, että jomottelu ja vatsan kovettuminen liittyisi toisiinsa.

Neuvolatäti sanoi vaan että no hyvä sitten jos tuntuu siltä ettei oo supistellut vielä. :D
Kaipa senkin alkaa sitten tunnistaa lähempänä ajankohtana. Niin sitä toivoo koko ajan että kaikki aikanaan. :)

Mäkään en ekan kohdalla tuntenu suppareita etukäteen ollenkaan. Eikä nytkää oo tuntunu. En siis oikeen vieläkään tiä miltä ne harkkasupistukset sit oikeen tuntuu :D

Emmy': Juu, en onneksi oo myöskään ladannut kaikkia odotuksia laskettuun päivämäärään! :) Mulle sekään ei tunnu miltään THE päivämäärältä, turhaa varmasti tosiaan haaveilla tietävänsä koska hän päättää syntyä.. :D

Carnie: noin mäkin vastasin neuvolassa kolme viikkoa sitten! :D Mutta nyt kyllä tiedän jo, mitä ne ovat.

Joskus masu tosiaan kovettuu vain niin, että sen huomaa sattumalta kokeilemalla. Mutta harjoitussupistuksiksi lasken sellaiset, kun se tuntuu epämiellyttävältä, yleensä hieman kiristävältä. Muutaman kerran oon myös tuntenut supistuksen ihan alusta asti, kun maha alkaa kovettumaan, mutta niihinkään ei liity mitään kipua kuitenkaan. Ajattelin kuitenkin maanantaina neuvolassa vähän kuulostella, mitä mieltä terkka niistä on.

Vatsan kovettumisia silloin tällöin. Häpyliitoskivut ovat alkaneet, se ei tod ole mukavaa :/

Mulla on tällä viikolla ollut suht helpon oloista olla täällä töissä. Jännittää vähän miten elimistö reagoi jos tulee kauhea helle. :( Varmaan tulee ainakin ihan megalomaaniset turvotukset. ;) Toisaalta turha maalailla piruja seinille - tulee mitä tulee. :)

Häpyliitoskipua ollut minullakin, mutta tosi ohimenevästi vielä (onneksi). Rintojakin on aristanut enemmän kuin alkuraskaudessa. :D Selkäkipu ei ole (thank god) vielä sietämätöntä..

26+5 Aurinko paistaa ja hymy nousee huulille vapaapäivää vietellessä. :) Saan varmaankin tänään pikkuiselle neulomani villahaalarin valmiiksi. On niin ihanaa miettiä, kuinka sen voi sitten pukea hänen päälleen! :)

Supistelee supistelee. Ollut koko viikonlopun vaiva tämä. Ärsyttää ja toivon ettei tarviis taas lähtee kattoo onko kaikki paikat normi mitoissa. Plöö. Huomenna onneksi neukku lääkäri, jos hänellä olis jotain sanottavaa.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Takaisin