Miltä raskaus tuntuu tänään ?

:angry4 Olen tänään imuroinu, pyykänny viikon pyykit, raivannu keittiön, jynssänny ovia, järjestelly paikkoja.. Ja siitä kiitokseksi kaksi supistusta, mutta sitäkin kipeämmät kyljet!!! :angry4
Esikoisen kanssa oltu napit vastakkain viimeset kaksi tuntia, hyvin tietää mistä naruista vetää, että saa äidin silmittömän raivon valtaan.. Meillä siis on avattu ääntä, ettette luule olevan kyse mistään fyysisestä..!

Nää tyypit syntyy ens kesän keskiviikkona, sanokaa mun sanoneen! Voitte sit lukee Iltapäivälehdistä Raivotautisen Savolaisäidin historiallisesta odotusajasta.

Nyt nostan jalat ylös ja istun tekemättä yhtään mitään loppu päivän. ttu.

maminka: Nautiskele yksin olemisesta ja hemmottele itseäsi jotenkin. :)

Hiliputti: Ok, no ymmärrettävistä syistä sitten sektio kannattaa tehdä. Sulla vissiin jo päiväkin tiedossa: Tsempit!

Mymme: Voi Mymme, nyt repesin tuolle siun "ennätys pitkälle odotusaika"-jutulle (anteeksi). Varmasti hermoja raastavaa odotella sitä h-hetkeä, mutta kyllä he sieltä tulevat ja ennen ensi kesää. ;)

sori mymme,muaki alko naurattaan :D voin niin kuvitella sun päivän kaikkine raivonpurskahduksineen mut kirjotit sen hyvin. meinasin tähän nyt kirjottaa ewttä voimia kovasti mut ei se taida ihan auttaa sekään kun vaan toivoo et vauvat tulis maailmaan .ne tulee sitten kun sä vähiten sitä odotat joten mä käsken sun mennä lepään.tee olostas mahdollisimman hyvä ja rentoutunu. levosta tulevat supistukset on kaikista parhaimpia ,tsempit!

Joo sori Mymme, saat kyillä kaikki sympatiat myös, mutta pakko vaan tykätä sun avautumisesta. :grin Kyllä ne sieltä kohta tulee, usko pois.

Mulla viikkoja tänään 35+3, ja pikkuinen on tuntemuksista päätellen päättänyt kaivautua vatsanahkan läpi ulos. Veikkaisin, että se on pieni terävä pylly, joka tuosta vasemmalta puolelta mahaa tunkee ulos... En malttaisi odottaa ensi viikon lääkäriä, jos vaikka saisi vähän arviota koosta ja paikkojen valmiudesta...? Ihan vielä ei joutaisi kuitenkaan synnyttelemään, kun vielä on kotona siivottavaa ja järjesteltävää. Niin ja pari kyläreissuakin vielä olisi kiva tehdä ennen jakaantumista. :grin

Maminka: juuri tuo on tapahtumassa sinulle mitä tässä pelkään minäkin koko ajan..että lapsi syntyy liian aikaisin. Paljon voimia sinne ja toivottavasti pystyt lepäämään tarpeeksi. Minä olen alkanut neulomaan ja se ainakin pitää minut paremmin sohvalla ja paikallaan kun muuten olen aikamoinen ikiliikkuja.

Emmy: tosi hieno juttu :) Minulla oli sokeriarvot oikealla ruokavaliolla kohentunut normaaleiksi mutta tänään naistenlääkäri vaati että minun pitää silti jatkaa seurantaa eli piikittää ainakin vähintään kaksi kertaa viikossa glucoosimittarilla neljästi päivässä ja merkata arvot. Multakun ne koodiläpyskät ja uudet neulat jo loppu niin pitää sitten raahautua taas sairaalaan hakemaan niitä lisää. Sairaalasta taas sanoivat toissapäivänä ettei tarvi enää mitata kun arvot on ok mutta mun oma lääkäri on jotenkin negatiivisempi ja lapsen painostakin sanoi että voi olla silti paljon pienempi kuin tuon 2,5kg mitä sanoivat sairaalasta toissapäivänä koska aiemmin ovat kuulemma tuossa sairaalassa tehneet virhearvioita hänen potilailleen. Pointti hänellä on varmasti se että minun pitää edelleen olla tosi tarkka syömisieni kanssa ja en saa edelleenkään liikkua paljon että lapsi ei syntyisi liian aikaisin koska voi olla liian pienikokoinen vielä. Minun maha oli tänään 105cm, joten kyllä se poika ainakin vähän siellä kasvaa koko ajan. Painoin tänään tosin 78kg ja ennen raskautta painoin 74kg niin onhan tuo 4kg vain lisää painoon aika vähän. Sanovat että diabeteksessä voi saada joko jättivauvan tai liian pienen. Eli minulla on siis riski saada se minivauva.

Kivaa saada erityiskohtelua täydessä ratikassa, kun nuori herrasmies nousee penkiltään ja pyytää istumaan. Tämä oli toinen kerta raskauden aikana, kun annetaan paikka mulle. Voisin vielä pari kertaa haluta kokea sen, pitäiskö testiksi hypätä vielä ruuhkaratikkaan tai bussiin, löytyykö edes se yksi ihminen, joka huomaa kanssakulkijan ;> hyvä mielihän sille toisellekin tulee hyvästä teosta.

Me bongaillaan miehen kanssa pieniä vauvoja, vaunuja ja kantovälineitä kaupungilla. Kivaa :D en olisi meistä uskonut ennen.
Olen nauttinut hänen seurastaan hänen neljän vapaapäivän aikana.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä mymme, tosiaan lepää ja rentoudu! Kerää voimia tulevaan synnytykseen, se tulee nopeemmin ku uskotkaan! :wink

Mun miehellä myös vapaata, se vaihtaa työpaikkaa niin muutaman päivän väli tässä. Se päätti eilen sitte lähtee laivalle, mulla on tänään (kerrankin) menoa työkaverin tupareihin niin se ei ois tänään voinu lähtee.

Halus kuulemma kerran vielä tehdä jotain ja nyt ei sitte lähde minnekkään, synnytystä odotellessa. Ei tosin vielä tarvis syntyä, mut enpä mä mitään sanonu ku toinen totes et sehän voi kohta syntyä millon vaan.. Nyt siis rv.35+3.
Eilen tuli muutama napakampi supistus ja alaselässä menkkasärkyä jonkun aikaa. Vähän jo pelästyin, menin äkkiä lepäämään ja menikin nopsasti ohi.

Mua ei jotenki kiinnostais tehdä kotona mitään, minne mun pesänrakennusvietti katos? :eek:
Ylipäänsä vähä alavireinen olo, tekis vaan mieli maata ja syödä jotain. :grin Onneks en oo vielä pistäny pahemmin käytäntöön..

Mäkin tänään ihmettelin ääneen et missä mun pesänrakennusvietti on? Okei, tässä on vielä aikaa saada siivousvimma (rv 34) mut en usko... En tykkää siivoomisesta, KOSKA SITÄ SAA TEHDÄ JOKAPÄIVÄ JOTAIN. Aina rätti heiluu johoki suuntaan kuitenkin. Mä inhoooooon ainasta siivoomista ja sit viel pitäis saada joku ihme vimma et imuri käteen ja selkä jumiin? Joo ei kiiitos!!! Mä sanoin just miehelle et parempi et iskis hänelle..... Ei kiinnosta.

Mä vaan oikeesti selaan näitä sivuja tunneittain joka päivä, teen (ehkä ruokaa), pesen (ehkä) pyykkiä, käyn arkisin ehkä jossain välillä moikkaamassa jotain, mutta aina ku tulee kotia nii olo et olis taas jääny rekan alle? Nii ei hirveesti kiinnosta sekään. Koiran kans mennään aamusin metsään puoleks tuntii ja heitellään keppiä ym, ja sit vielä päivälenkki ainaki puol tuntia. Iltasin usein mies vie koiran. Tälläsiä nää päivät on! Ja iltapäivällä on jo ihan väsähtäny ja ehkä jopa nukun päikkäreitä 4-6 aikoihin. :D
Kerran viikossa yritän käydä uimassa tai salilla ja sunnuntai on hyvä lenkkeilypäivä miehen kanssa.

Vois vaikka lukea sosionomiopintoja ajatellen tota materiaalia, tässä kun olis aikaa, mut.... Ähh! Lukeminen ei niin oo mun juttu :D Motivaatiota kiitos!!!! :))))))

heinukka: mulla on nyt rv 36+4. Mitä lähemmäksi tuo viikko 37 tulee niin tuntuu turvallisemmalta koska silloin lapsi olisi kehittynyt jo tarpeeksi syntyäkseen. Naistenlääkäri alkoi peloitella minua jo synnytyksellä viikolla 32. Tapasin kerran kirpparilla yhden jättivauvan äidin ja se lapsi oli ollut kuulemma 65cm syntyessään! Näin lapsen äitinsä sylissä myös ja se oli 1,5 vuotiaanakin tavattoman iso poika. Minusta tuntuu että minun maha kyllä tästä vielä kasvaa nämä viimeiset viikot. On vaan ollut tavattoman hidasta tämä mahan kasvu. Jos muistan oikein niin maha alkoi näkymään vasta viikon 20 jälkeen. Ärsyttää kyllä tuo naistenlääkäri joka on aina tosi negis. Tosiaan se on vanha mies kun saksassa monet naistenlääkärit on miehiä. Mutta tavallaan se on tosi tarkka kaikkien arvojen kanssa niin onhan se tietty hyvä että pitää kovaa kontrollia. Sairaalan tädit on ihanan rauhallisia ja lempeitä. Viimeksikin sanoivat että heidän mukaan lapsi syntyy laskettuna aikana. Minusta on paljon mukavampi asioida siellä ja onneksi ainakin tietää jo että synnytyslääkärit on mukavia.

Muokattu viimeksi:
Tänään voisin juosta maratonin. Olen kertakaikkiaan täynnä virtaa! Viime viikko oli todella heikkoa ja nyt ihan eri ääni kellossa. Suunnittelen juuri että nyt alkaa pitkät kävelylenkit koiran kanssa uudelleen!!

Tanaan huomaan selvasti, etta kohtu harjoittelee ja harjoitussupistuksia on tullut pitkin paivaa. Ja kohdunkaulakin tekee jotain, koska menkkamaista sarkya on myos ollut pitkin paivaa. Nyt alan taas uskomaan, etta kylla se tasta ehka joskus syntyykin ja mielialani on heti huomattavasti korkeammalla! :) Taalla on tosi lammin vuodenaikaan nahden, 23 astetta parhaillaan, ja vaikka olo on muuten hyva, turvotus on jotain aivan muuta eika sita auta se, etta nukun kadet paani alla (!?). Siis aamulla on turha edes yrittaa tiukkaa nyrkkia, mutta paivan mittaan se paranee.

Mieheni aidin ystava on ennustanut, etta poikalapsemme syntyy 25.9. uuden kuun jalkeen. Okei, no, nykyaikainen laaketiede vahan kyseenalaisti tuota poikaa, koska vehkeita ei kylla ollut nakopiirissa... Etta kovasti tytolta se naytti. :) Mutta jospa tuo 25.9. pitaisi paikkaansa - minulle sopisi aivan hyvin. :)

Aitini on tulossa meille ensi viikolla! En malta odottaa. :) Vaikka kaytannossa aitini tulee auttamaan meita kodin- ja vauvanhoidossa, olemme myos muuten laheiset enka malta odottaa, etta saan esitella hanelle vauvahankintoja ja voimme myos jatkaa perinteisia kavelylenkkejamme. Ja aitini saattaa myos leipoa melkein maankuulua pullaansa meille pakkaseen, sekaan ei haittaa... :)

No huhhuh - mullahan supisteli jo ihan kunnolla ja säännöllisesti tässä illan mittaan. Tilanne rauhoittui nyt vähän - saas nähdä.. Mitäs tämä tämmöinen on? (Nimim. Viimeksi tarvitsin joku puoli litraa oksitosiinia ennen kuin alkoi ollenkaan supistaa!!) ;) Tänään siis rv 38+0.

ohhoh, kohta Emmy pääset tositoimiin! Jänskää. :)

Ihanaa Libra et sulla on noin läheiset välit sun äidin kanssa. Mulla myös suht läheiset välit mut jotenkin (kauhee sanoo) mut en vaan nauti niin mun äidin seurasta pitkällä tähtäimellä, meil on niin eri tempperamentit ja jokseenkin eri arvot jne. niin useat asiat vaan ärsyttää. Vaikka toki oma äiti on aina rakas.

Tänään käydessäni labrassa antamassa streptokokkinäytettä, koin kävelyn TODELLA hankalaksi! Miten teillä muilla, nyt viikot 36+0 ja aikamoiseksi tepasteluksi menee jos nyt on jo näin tuskaista. Happi loppuu ja supistelee.

Vauva on todella levoton, on potkinut kylkeen jo monta tuntia putkeen. Maha pomppii ylös ja alas! Ei kai vain enteile synnytystä... Olo on ollut vähän jännä.

Aika monella näkyy tulevan taas lisävirtaa loppuraskaudesta, siivoilette ja pesette pyykkejä. Täällä kyllä maataan kuin raato. Uhmakkaat puheet alkuraskaudesta "minähän en sitten ole mikään sohvalla makaava lahna vaan aktiivinen itsestään huolehtiva sporttinen supermamma raskaana" naurattaa jo tässä vaiheessa.

Pomppiiko teidän vauvat tuntikaupalla mahassa?

Tuolla masukuvissa kuvailen omaa liikkumistani...
Ja kyllä, kättä ja jalkaa tulee nonstoppina. Toistaiseksi menevät aikalailla eri rytmissä! Toivottavasti se asia muuttuu, kunhan syntyvät :) nyt viikkoja 36+2
Ei ole liikelaskentaa tarvinnut tehdä!

Täällä on kanssa ollut niin meno päällä tänään ettei oo jääny epäselväks onko siellä yksiössään joku vai ei. Tullu myös muutama ihan jo tuntuva supistuskin, mutta jotenkin en jaksa uskoa, että tää tulis täältä vielä hetkeen. Tänään siis 38+0

Takaisin