Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Tsemppiä, vastavirrassa! :) Aika kiltistihän nää meidän lokakuiset onkin pysyneet kyydissä, kun näkyy ensimmäiset marras- ja joulukuisetkin syntyneen jo :eek:

Mullakin on nyt parina päivänä ollut enemmän harjoitussuppareita, ja alamahan ja -selän jomotteluja, joten ehkäpä tämäkin pikku hiljaa alkaa suunnitella ulos tuloa :) Tuskin kuitenkaan vielä ihan hetkeen. Tänään 37+4, joten eipä tuo sinällään haittaisi jos nyt jo kohta päättäisi syntyä, mutta ihan mielellään kyllä vielä viikon-pari pitäisin tän masussa :)

Jee jee joko alkaa vauvat syntyä :happy093

Odottelen jo täällä ekoja kuulumisia joko alkaa tapahtua (vastavirrassa) !

Täällä havaittu tänään eka kipeä suppari, mutta taitaa olla harjoituksen puolella. Vkoja vasta sen verran kasassa että olisi parempi jos pysyisikin kyydissä vielä parisen viikkoa... Mutta en voi väittää etteikö tässä alkaisi malttamattomana jo odotella... Yllättävän pitkään ollaan odoteltu ensimmäistä lokakuista vauvelia syntyväksi :rolleyes:

On taas ollut niin pylly päivä. Aamu oli ihan ok ja varsinkin toi ilo uutinen, et eka lokakuinen ois tulossa. Mut sitten loppupäivä, oon taas niin äkäinen ja melkein jopa ahdistunut. Oon siivonnut, pyykännyt, järjestellyt ja kun tää nyt on vaan niin hanurista. Alan olemaan täynnä tätä olotilaa, kun kaikki on niin vaikeata ja raskasta. Maha piukeena sitä sitten koittaa jotain saada aikaseksi ja mies yrittää parhaansa, mutta nekin yritykset ottaa päähän. Ärsyttää jopa kissa, joka on ihan pihalla - se varmaan aistii, et jotain tapahtuu piakkoin.

Pakko vaan kestää vielä kolmisen viikkoa... mut pliispliispliis... tulisi vähän aikasemmin, kuitenkin oli poitsu hyvin kehittynyt, eli varmasti pärjäis täällä meidän maailmassa (:

Hurjasti tsemppiä ja onnea tosi toimeen Vastavirrassa! Tänään juuri mietin taas että kukahan meistä on ensimmäinen. Minun olo on ollut tosi vakaa näinä päivinä ja uskalsin pitää yhden muistikirjatyöpajankin tänään kierrätysfestareilla. Se oli tosi suosittu ja pidin työpajaa 14-17. Oli kiva jutella siellä myös muiden äitien kanssa. Olen ollut niin paljon kotona viime viikot ja koittanut vain ottaa rauhallisesti että on kiva päästä välillä ihmisten ilmoille.

Meillä on vihdoin Jugendamt visiitti maanantaina ja kun ne paperijutut saadaan isyyden todistamisen osalta kuntoon niin sitten voin minäkin jo alkaa toivomaan syntymää. Nyt jos lapsi syntyisi niin saisi minun suomalaisen sukunimen. Saa nähdä saadaanko kaikki paperit kuntoon maanantaina. Jotenkin edelleen epäilen ettei tule olemaan niin helppoa.

libra: minunkin äiti aikoo varata lennot kun lapsi syntyy ja tulla avuksi. Suomesta saa aika edullisia lentoja lyhyellä varoitusajalla Berliiniin. Miehen äidillä taas on syysloma 27.10 ja aikoo silloin tulla Berliiniin. On varmasti siis paljon vierailijoita tänä syksynä. Vauvakarkit ollaan nyt saamassa Belgiasta, mies järjesti ne :) Siellä muuten on yleisenä tapana merkata talo kun vauva syntyy. Monet laittaa haikaranuken lentämään ikkunasta sisään tai jotain muuta merkiksi taloonsa että lapsi on syntynyt. Saa nähdä mikä tsunami Belgialaisten sukulaisten parissa nousee tästä lapsesta kun on ensimmäinen lapsenlapsi miehen perheessä.

Jotenkin lohduttaa että en ole ainoa joka ei malta odottaa vauvan syntymää. Heh.. :D Välillä on niin vaan hermo kireellä ja väsyny ja ei enää jaksa touhuta samalla tavalla. Ei oo jaksanu moneen kuukauteen enää. Haluan vauvan syliin, haluan vaunulenkeille, mies kotiin ja nuhkimaan yhdessä uutta tulokasta esikoisen kanssa jne... tule jo pieni!!♡

Tanaan tunsin ensimmaiset supistukset! Wuhuu! Tekisi mieli raapia viivoja seinaan! Niita tuli kaikkiaan seitseman ja neljan minuutin valein. Ehka meidan lapsemme oikeasti joskus myos syntyy. Tosin heti kun istuin synnytyspallon paalle, supistukset lakkasivat. Etta hoh, ei taida tama pieni syntya pian.

... Vai olikohan nuo kuuluisia viimeisia sanoja ja tasta se lahtee?? Uskaltaisikohan sita vahan toivoa...? :)

Tsemppiä vastavirrassa!

Mä taas toivon että tää vauva pysyis vielä rauhassa yksiössään pari viikkoa ettei tarvitsisi kiirehtiä synnärille. Sektio sovittu rv 39+2. Onneksi ei ole mitään oireita siihen suuntaan että lähtisi syntymään. Harkkasupistuksiakaan ei juuri ole ollut.. Nyt 37+3.

Mul ei varmaan oo ollu mitään supistuksia, en ihan varma voi olla kun mulla ei luonnostaan niitä koskaan oo ollu ni en tiä millasii ne on... Voi pehva sentää.. Olis kiva jos mun kroppa ny ilmottais, et se pystyy ihan itekin niit supparei aikaseks saamaa eikä vaa lääkkeillä :angry2

VilliVadelma, sanoisin, etta sellaisia voimakkaita menkkakipuja ja selkasarkya. Niita on tullut pari tuntia noin 15 minuutin valein, etta katsellaan. :)

Jospa nyt kuitenkin pakkaisin loppuun tuon sairaalakassin (ylipositiivista ajattelua) ja menisi aikaisin nukkumaan.

Raskaus tuntuu tänään hyvältä. Sauna tuntui mukavalta. :)

Luin tuossa justiin monta sivua kun on hetki aikaa kun olen viimeksi käynyt. Oioi, tuntuu olevan kovasti jo vauhdikkaita tilanteita! :)

Meille sanottiin synnytysvalmennuksessa muuten että ei niitä peräruiskeita välttämättä kande ottaa, on kätilöllekki mukavempi synnytys kun jos tulee muutama kikkare kakkaa kuin se että peräruiske vetäsee suolen tyhjäksi pöydälle pöydän täyteen löysää kakkaa samalla ku ponnistaa... :o mutta tottakai antavat ruiskeen mikäli synnyttäjä sen pyytää! Nyt ei sitten oikeen tiiä mitä sen suhteen tekis kun aika koittaa... :D

Sairaalakassia on pakattu valmiiksi, eteisessä oottelee mikäli lähtö tulee... :D
Toivon kyllä ettei ihan vielä tarttisi lähtee, sais se kyllä suosiolla vielä vähän aikaa valmistautuu tuo vauveli niin saisi itekki vielä valmistautuu...

Onneksi ei pelota vaikka jännittääkin! Ja hyvä että jännittää, kamalaa se olis jossei jännittäis kun näin esikkoa oottelee ja kaikki on uutta.

Huh.

Tsemppiä kaikille!

libra: hankin toissapäivänä raskausmanuaalin kun alkoi tuntua että pitää tietää koko ajan enemmän ja siinä kehoitettiin nukkumaan varastoon niin paljon kun pystyy että on paljon voimia synnytykseen. Vadelman lehtien tee kuulemma auttaa myös synnytyksessä.
Rasberry leaf tea has been proven to facilitate labour by helping the muscles to contract more efficiently. Studies have found that drinking this in the months prior to delivery (not before week 30) helps to shorten the second stage of labour by making contractions more effective.

Ja siitä saa A,C, E ja B vitamiinia kuten myös kalsiumia, rautaa ja magnesiumia. Ja lisäksi mainittiin että se voi olla hyödyksi myös synnytyksen jälkeen edistäen maidontuloa.

En tosiaan aio itse tuota teetä juoda ennen kuin olen lähempänä laskettua aikaani että vauva tästä vielä kasvaisi ja kehittyisi. Minulla alkaa maanantaina rv 37.

Tsemppia vastavirrassa!!!

Tanaan on 35+1 ja jotenkin tuntuu synnytys itsella viela kaukaiselta asialta. Toivottavasti toukka on viela kyydissa useamman viikon.

Tosta vatunlehtiteesta... siita nayttaa olevan vahan sekalaista tietoa etta koska se tulis aloittaa...toiset sanoo etta vasta rv38:lla.

Mulla on ollut muuten ihan hyva paiva mutta nain illasta alkoi narastaa ihan kauheesti, kun laitoin guacamoleen raakaa sipulia ja vauvallekin tuli hikka. :-(

Sokeria minunkin tekee usein mieli vaikka nyt pitais yrittaa rajottaa ettei vauvasta tule liian iso kun nyt on jo 2.7kg

Okei, se siita nukkumisesta. Tai ehka olen pari silmallista onnistunut nukkumaan. Tassa naita supistuksia hengitellessahan tama yo on mennyt. :)

Voi viude, oikeesti, alkaa tapahtumaan yhdellä ja toisella! Mäki haluuuuuunnnn!!!! Tosin nyt vasta 36+1. Mutta viikko ja sitten on oikeastikin täysiaikainen. Tosin poikanen on jo nyt varsinainen Gigantor, joten saa syntyä.

Argh, olin niin huolissani aamulla. Yleensä siis herään siihen kun poitsu jumppaa ja heiluu ja riehuu... mut tänään, ei mitään. Maha tuntu ihan tyhjältä. Aloin sit panikoimaan, ja yritin tehdä liikelaskenta ja join mehua, söin... ei mitään. Oikeasti sydän syrjällään. Annoin takarajaksi kymmenen, et jos ei siihen mennessä "herää" niin lähetään päivystykseen...

..huoh, onneksi alkoi sitten pikkujalat tuntumaan ja hirveä hikka heti perään (: eli eiköhän siellä oo kaikki kunnossa. Tosin noi liikkeet on kyllä paljon hmm..hellempiä kuin aikasemmin, ja kaveri (kelle paniikissa soitin) sanoi, et oisko nyt sitten laskeutunut (:

Kauhean kädetön olo, kun on ihan pihalla näin ensisynnyttäjänä, että mitä täällä tapahtuu...

Takaisin