Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Rv 18+6
Eilen tuli ihan hirveä rakkauskohtaus vaavia kohtaan. Oli pakko silitellä vatsaa ja kertoa kuinka paljon äiti rakastaa pikkuista. :rolleyes: Olo on ihan hirveän malttamaton. Olisi niin ihanaa saada vaavi jo tähän maailmaan! Tosin taitaa olla parempi, että kasvaa vielä vähän. :grin
Vielä reilu viikko ja rit on ru. Nyt tuntuu, että aika matelee ja kaikkeen on hirveästi aikaa. Pitäis varmaan keksiä jotain aktiviteetteja. :)

Oli niin tai nain, niin se on varma, etta raskauteen liittyy kaikenlaisia uskomuksia. :)

23. viikko pyorahti kayntiin ja nyt potkut ovat sita luokkaa, etta koko maha tutisee ja muljahtelee. Sisaelimiin tulee sellaista tykitysta valilla, etta itsekin sapsahdan. :) Mahan symmetriasta olen myos huomannut, etta liikkeita voi tutkia senkin perusteella. Hyva possis! Vasyttaa, mutta se tuskin tulee korjaantumaan hetkeen. :) Nimia tassa ollaan mietitty...

anoppi meinas seota sukkiinsa kun se näki et mie ripustan pyykkiä narulle (ylös) :D sen mielestä lapsella menee napanuora kaulan ympäri jos pitelee käsiä sydämen yläpuolella...hmph..käsistähän se napanuora siellä roikkuu xD

mä olen haastavassa autismi yksikössä töissä hoitajana. Huomenna alkaa kesä loma ja oon ollu saikulla 29.4 asti. Ja mulle neuvola täti varasi neukkulääkärille vastaanoton 26.6 eli ennen ku loma loppuu niin katsotaan pystynkö töihin ollenkaan enään.

Raskaus tuntuu tänään muuten ihan jeees:ltä. Tänään 23+1

Tänään raskaus tuntuu ihanalta. Kaikki vastaan tulevat vauvat tekisi mieli syödä ja tekis mieleni alkaa ostella vauvajuttuja valmiiksi. Pari päivää olin sairaslomalla kovien liitoskipujn vuoksi. Nyt kesällä työt luultavasti helpottavat ja toivonkin että jaksan ja kykenen olla töissä kesän, suurin ongelma on ehkäpä motivaationpuute ja asenneongelma. Haluaisin vaan olla kotona ja hoitaa esikoista ja lajitella vauvan pyykkiä ja suunnitella tulevaa. Tämä taitaa kuitenkin olla ihan normaalia tässä tilassa ;)

anoppi meinas seota sukkiinsa kun se näki et mie ripustan pyykkiä narulle (ylös) :D sen mielestä lapsella menee napanuora kaulan ympäri jos pitelee käsiä sydämen yläpuolella...hmph..käsistähän se napanuora siellä roikkuu xD

Hömmm! Tuo juttu on tuttu täälläkin ;) Kun puhuin äidilleni ikkunoiden pesemisestä niin varoitteli että työkaverin siskon lapsella oli ollut napanuora kaulan ympärillä syntyessään ja se oli taas seurausta siitä kun oli kurkotellut siivoillessaan hyllyille.. ;))

Ainiin, yks aamu tuossa heräsin ja olin unohtanut taas rintsikat yöksi päälle, noo kävin suihkussa ja katsoin liivejä, niin niihin oli ilmestynyt kaksi valkoista läiskää, (tai mistä tiedän onko ne valkoiset vai kirkkaat kun oli valkoiset liivit,no enivei ;) ) juurikin nännien kohdalle.. Voiko tosiaan maitoa alkaa jo erittymään niin että sitä tulee ihan pihalle asti? :D sori tyhmä kysymys, mutta näin ensikertalaisena suonette anteeksi tyhmyyteni ;)...Kun olen vain kuullut puhuttavan siitä että maito nousee sitten synnytyksen jälkeen kunnolla.. o.O

IkuinenJännittäjä: Maidon nouseminen on yksilöllistä. Toisilla tosiaan jo raskausaikana maitoa alkaa erittymään. Tiedänpä tapauksen, jolla maitoa erittyi jo raskauden keskeytyksen jälkeen (ennen rv 12).

Minulla esikoisesta ainakin vasta synnytyksen jälkeen alkoi nousemaan. Mutta ei varmasti ole tavatonta, että raskauden puolivälissä nousee maito.;)

Kyllä täällä myös alkaa lakanoissa näkymään märkiä länttejä. Liivit päällä pitäisi nukkua mutta en tykkää siitä... :C

Rv 18+3
Eilen tuli illalla sellain olo et v*ttuun koko raskaus, mä en jaksa! Joka paikkaa kolotti ja kaikki oli huonosti!
Mutta tänään taas ihana olo olla raskaana ja ku pikkunenkin tuolla potkii <3 Vaikka päätä särkee ja tekis mieli vaan lähtä töistä kotiin nukkumaan..

20+0. Puolivälissä mennään, mahtavaa!! Sykkeet tahtoo nousta tavallista reilummin, en tiedä johtuuko lösähtäneestä kunnosta vai raskaudesta. Mutta pihatöitä saa tehdä rytmillä 5min töitä ja 10min lepoa. Mutta ei haittaa, ihana silti vähän möyriä puutarhassa. :)

Tuosta maidon erityksestä, itelläni ensimmäiset maitotipat tulivat ulos rv17 ja siitä eteenpäin tullut enemmän tai vähemmän. Enää ei tarvitse edes kuvitella olevansa ilman rintsikoita, ettei joka paikka tuhriinnu ja nyt viikkoja 23 :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Eilen olin valmis "neutraloimaan" anoppini. Voi maailmanvalta, etta ihmisella riittaa niita neuvoja! Ja eihan han pahalla tarkoita, sen kylla tiedan, mutta kylla niskakarvat pystyssa joudun puremaan huulta, ettei suusta vahingossa livahtaisi pari vahemman valittua sanaa.

Ja kyllahan tahan tilanteeseen vaikuttaa kulttuurien valinen erokin, italialaisissa perheissa kun yksilon yksityisyys ei kuulu sanavarastoon eika varsinkaan kaytantoon. Eilen anoppini esitteli minulle, miten han oli tuonut minulle sankyyn laitettavan imusuojan synnytyksen jalkeisiksi ajoiksi. o_O Hetken kavi mielessa ajatukset, joita en nyt nain julkisesti kehtaa aaneen toistaa. :cool: Kesti hetken ennen kuin tilanteesta totaalisesti jarkyttynyt mieheni sai kerattya itsensa ja pelastettua sen, mita jaljella oli. Apua, kuka sita joskus sanoikaan, etta puolisonsa voi valita muttei hanen sukulaisiaan ei? :rolleyes:

Perjantaina kävin rakenneultrassa ja neuvolan täti kun käski soittelemaan sen jälkeen niin kilttinä tyttönä tänään soitin. 16.6 sitten menen neuvolaan jotta täytellään Kelan paprut ja jutellaan. Hiukan tuli vaikea olo kun sanoi että ei itse ole silloin töissä mutta buukkaa työkaverilleen joka sitten toivoo myös lapsen isää paikalle...

Minä sitten älähtämään että milläs hiidellä mä sen Afrikasta tänne noin vaan saan? Ja meinasi itku tulla kun neuvolan täti sitten sanoi että ehkä siksi toivoo isää paikalle jotta voi muistuttaa että sitä parisuhdettakin pitää vaalia...

Siinä vaiheessa meikä poraa kun jätskinsä pudottanut 5-vuotias...
Meillä kun parisuhdetta ja avioliittoa hoidetaan Facebookin ja messengerin sekä skypen kautta.

Eli raskaus tuntuu tänään hormoonien aiheuttamien mielialan vaihteluiden täyteiseltä...

Mulla alkoi esimaitoa tulemaan rv 17.
Nyt sitä tulee jo läntit, kun vaikka hellin ja silittelen kissojani :D
Olen viime aikoinan nähnyt usein unta irtokarkeista ja huomaan herättyäni läntit rintamuksessa.

Mulla kanssa läntit liiveissä ja välillä yöllä tihkuu. Jee jee. :D

Meinasin jo et varmaan tulee aina vähän maitoa kun nään suloisia vauvoja... Aaaw.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

Tanti sullapa on tökerö neuvolatäti... :/ Välil kyl tuntuu ettei ne paljoo ajattele mitä suustaan päästää.. Niinku ei ne anopitkaa Libra :D nimim. anopin takia ihan pari kertaa kiehunut

tänään tuntuu hyvältä :) mikähän päivä tänään on?! tiistai? no sitte mulla lienee tänään 19+0 :happy090 mä oon jo hetken yrittäny ettiä lapselle oran vaunuja käytettynä mut ei oo tullu vastaan semmosia missä olis hinta ja hakumatka kohdillaan.kunnes tänään sitten tuli toriin uus ilmotus ja kävin ne nyt illalla hakemassa! :) jee! nyt ei vauskilta puutu enää mitää isoo.pikkutilpehööriä enää kuten tutteja/pulloja jne. ainii ja sitteri tietty.mut se pitäs löytyä mun veljeltä.

Poistun nyt näistä jutusteluista raskain mielin; eilen neuvolakäynnillä ei enää sydänääniä löytynyt ja sairaalassa ultrassa ei pienten sykkeitä löytynyt. Nyt meillä on kaksi pientä enkeliä. Suru on suuri, ja ihmetys siitä kuinka nopeaa kaikki meni pieleen. Vielä perjantaina kaikki oli ultrassa pienillä hyvin. Eilen sain sairaalassa kohdunsuuta pehmittävän lääkkeen, yö onkin mennyt aika lyhyillä unilla, polttoja on ollut nyt aamua kohti aika runsaasti.Tänään menen raskauden keskeytykseen ja synnytän lapsoset normaalisti alakautta, jonka jälkeen pienet pääsevät uurnalehtoon nukkumaan ikiunta. Tälläista ei toivo edes pahimmalle vihamielelleen, kaikki tämän kokeneet sen tietävät.

Onnea teille muille loppuraskauteen, toivottavasti teillä menee loppuraskaus hyvin ja saatte lapset sitten syksyllä syliin ja kotiin <3 Ja jospa meillekkin joskus se ilo suodaan.

IkuinenJännittäjä, osan osaa suruunne. En voi kuvitellakaan sen määrää. Sanattomana voi vaan toivottaa voimia tähän ja tuleviin päiviin.

Sent from my GT-N8000 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin