Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Maarija, minä myös ollut n. 2 viikkoa saikulla. Töissä/töiden jälkeen oli vatsalla menkkamaisia kipuja ja muutamaan otteeseen tuli aaltomaisina noita kipuja.

Lääkäri meinas että supisteluja on kun vielä niin selkeesti liittyy rasitukseen. Kohdunsuulla ei mitään oo tapahtunut kun lekurissa kävin.
Soitin siis ensin neuvolan neuvontaan josta ohjeisti ottaa omaan terveyskeskukseen olee yhteydessä jos oon huolissani. No sainki siis samalle päivälle ajan.

Olot ei yhtään oo kyllä parantunut tän saikun aikana. Eilen uskaltaiduin kaupoille niin tunnin jälkeen kovat kivut tuli taas. :(

Mulla tarjottiin vakituista työsuhdetta, maanantaina työhöntulotarkastus. Juttelin pomon kanssa et vieläkö tarjous voimassa, niin sano et ei lain mukaan saa enään perua. ;)

Reiluuden nimissä aattelin jäädä aikasemmin äippälomalle ni vähän niitä helpottaa jos olot vielä jatkuu.

19+4 selkäkipu on jatkunut sekä kasvukivut mahassa. Ehkä voisi verrata niitä mahakipuja menkkakipuihinkin. Menen maanantaina lääkäriin jos nämä selkäkivut ei lähde sitä ennen lepäämällä ja lämpöpullolla. Olisi kauheaa jos koko loppuraskauden kärsisin tästä selkäkivusta. Olen päässyt tosi helpolla tähän mennessä. Selkäkivut vie kyllä voimat.
Maha tuntuu nyt nousevan. Isäni sanoi että mitä jos mittaan mahani joka viikko mittanauhalla ja seuraan siten mahan kasvua. Tuntuu itse asiassa minulle ihan sopivalta tavalta mitata mahan kasvua kun tuntuu ettei kuvista näe heti mitään. Navan kohdalta ympäri tänään olisi siis 98cm. Varasin myös tänään vihdoin rakenneultravisiitin. Se piti varata vasta tällä viikolla koska sitä ei voi varata liian aikaisin ja olen Maltan reissullakin vielä kesäkuussa niin ehtii ultraan vasta matkan jälkeen. Sain siis ajan rakenneultraan 16.6 Otan sinne ultraan sitten poikaystävän ekaa kertaa mukaan :)

Nostelin pari päivää sitten painavia laatikoita, joiden jälkeen tuli viiltävät alavatsakivut koko illaksi. Lisäksi liitoskivut valvotti myöhään yöhön. Seuraavana aamuna oli neuvolalääkäri, eikä kivut olleet kadonneet. Neuvottiin vaan ottamaan rauhallisemmin eikä saa enää kannnella mitään painavaa.
Nyt kipuja on harvoin ja paljon lievempinä.

21+0 ihanaa, musta ei ookaan tullu loman aikana velttoo spagettia, joka ei jaksa tehdä mitään. :) Eilen oltiin miehen kanssa kaupungilla, käytiin syömässä ja kyläilemässä ja vaikka mitä. :) Aurinko paistaa tänäänkin ja pitää ottaa ilo irti viimeisistä lomapäivistä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takana on tyontayteinen viikko. Mies lahti sukuloimaan ja mina pakerran toissa, jotta saisin asiat jarjetykseen ennen 2,5 viikon paasta alkavaa kesalomaa. En voi uskoa, etta se on jo niin lahella!!! Tosin hieman hirvittaa, miten paljon on viela tekemista.

Appivanhemmat ja vanhemmat tulevat kylaan ensi viikolla ja odotan sita innolla! Siina on lisasyy siihen, miksi tyopaivat ovat venahtaneet normaalia pidemmiksi: Ensi viikon keskiviikosta eteenpain olen lomalla, mutta tyomaara ei havia mihinkaan. :)

Mutta ei se haittaa! Kuuntelen musiikkia ja kirjoittelen vuosiraportteja, korjailen labraraportteja teekupin ja puolikkaan Tuplan kanssa. Kala potkii mahassa aina valilla, kissa kuorsaa sohvalla ja linnut laulavat pihapuussa. Voisi sita hullumminkin menna.

Se olisi 21+1 menossa. Kurkku on tosi kipeä ja päätä särkee. Voi kun saisi käyttää Buranaa ja migreenilääkettäni - loppuisi tämä särky kerralla. :( Nyt joutuu kärvistelemään kivuissa. Tai no -
kai se Panadol jotain auttaa hetken..

Onneksi pikkuinen tuntuu päivä päivältä potkivan enemmän ja useammin. Tietää ainakin, että hänellä on kaikki kunnossa. ♡

Maarija soita ä'itiyspolille että sua supistelee ,vähä valehteklet nii pääset sinne tarkastettavaksi ja saat sen saikun! näillä viikoilla saa mennä jo äitipolille jos supistaa :)

Minulla on kylla kevatta rinnassa! Tai kesaa kai se jo on. :) Pyorailin ympari aurinkoista Rotterdamia ja istuin terasilla auringonpaisteessa avokadobagelia syoden. Ostin itselleni aivan ihanan laukun. Laukkukaupan myyja onnitteli heti ensimmaisena, joten raskaus taitaa olla aika silmiinpistavaa. :D Olen vain kokoajan aivan loistavalla tuulella!

Appivanhemmat tulevat tanaan kylaan Italiasta mukanaan italialaisia ihanuuksia, huomenna on grillijuhlat ja Tori Amosin konsertti, keskiviikkona omat vanhempani tulevat tanne ja tuovat tullessaan kasapain suomalaisia ihanuuksia! En voi valittaa, ihanaa, ihanaa!

EDIT: Rv 22 :)

Muokattu viimeksi:
19+6. Pian rv 20 alkamassa ja kesäisen leppoisa olo täälläkin nyt kun rakas on kotona ja kaikki on hyvin. Mentiin tänään piknikille tuttuun paikkaan Spree-joen lahdenpoukaman rannalla, jossa vielä viime vuonna tähän aikaan joutsenet olivat juuri saaneet viisi poikasta. Nyt kesä on jo paljon pidemmällä ja sorsat melkein tuli viemään meidän kirsikat ja Berliiniläisten koirat juoksi innoissaan pallojen perässä veteen, joita lapset niille heitteli. Löysin kaapista Ice Power kylmägeeliä, joka toivottavasti auttaa selkäjuttuihin. Jos ei huomenna ole kivut lieventyneet tästä niin menen lääkäriin. Joogakin tuntuu auttavan selkäkipuihin. Maha tuntuu jo pieneltä raskausmahalta ja jännä seurata miten se tästä vielä kasvaa lisää.

20+0 puoliväli wuhuu! :) ensiviikolla rakenneultra! Kävin kertomassa omalle mummulleni viikonloppuna jälkikasvusta,oli oikein onnellinen :) meidän sukuun on tulossa myös kahdelle muulle vauvat, serkullani la hieman minun jälkeen :) enään 4 päivää töitä sitten alkaa kesäloma. Ihan mahtavaa! :) tähän päälle vielä aurinkoa ku sais (sataa vettä) niin ei vois paremmin mennä :D !

Mmmustikka: toivottavasti se sun selkä paranee pian! :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
rv 20+0 Kävin juuri lääkärissä joka on myös fysioterapeutti ja se samantien taivutteli minua eri asentoihin ja koitti korjata selän venähtämistä. Pelkäsin hieman että se litistää vauvan mutta puristeli kuulemma vain lihaksia. On näköjään tyypillinen vaiva että selän lihakset raskauden aikana kiristyy tai menee väärään asentoon. Pitäisi koettaa pitää selkä rentona ja antaa mahan roikkua omalla painollaan. Suositteli minulle säännöllistä joogaamista, joka auttaa myös synnytykseen. Voi tulla muuten pahoja selkäongelmia siitäkin. Kävelykin auttaa selkäkipuihin eikä saa vain levätä. Suomalaisesta Ice Power geelistä oli jo apua että tänään tilanne ei onneksi ollut niin paha kuin vielä eilen. Pyysin äitiäni lähettämään sitä lisää koska sitä ei täällä myydä.

Rv 18+5. Huh mikä päivä! Kävin tänään lääkärissä niiden kivuliaiden supistusten takia, Määrättiin 3.6 asti saikkua.

Lopuksi sanoin, että huolettaa onko pienellä kaikki hyvin ja sen vuoksi lääkäri rupes kuuntelemaan sydänääniä. Noh, siinä varmaan 10 min. niitä etsittiin eikä niitä löytynyt, 98pulssin löysi mut tais olla mun oma. Sain lähetteen kätilöopiston päivysykseen ultraan missä odottelin sit melkein 2 tuntia itku kurkussa.
Onneksi pienellä oli kaikki hyvin, sydän sykki 155 ja sielä peukkua imi. Sukupuolta miehen pyynnöstä kysyin, vaikka tuntui ettei sillä tuon taivaallista merkitystä ole, mut ei näkynyt..

Tuli kyllä niin kiitollinen olo kaikesta hyvästä mitä mulla on, säikähdin kyllä tosi pahasti!

jutsa onnea ! :) mä myöskin oon ollu saikulla, tainnut nyt olla jo kuukauden olla. Kotonakin tulee selkä kipeäksi ja supistelee kun teen jotain, joskus jopa pelkästä lattianpesemisestä. Saati sitten mitä tää olis jos olisin töissä.

Mmmustikka tosi kurjaa noi kivut ! nopeeta se aika menee ja pian on teilläkin rakenneultra ! :Heartblue

täällä raskaus tuntuu hyvältä ! Ainoita miinuksia ovat häpyluun kohdalla olevat kivut öisin ja asentoo en meinaa löytää ja nukun pätkissä aina muutamia tunteja. Vessassa ei oo tarvinnu öisin ravata hetkeen. Tänään rv 22+2

Raskaus tuntuu tänään...Öh,ei oikeastaan miltään.
Perjantaina olisi rakenneultra joka samalla siis ensimmäinen ultraus. Josko silloin tämä raskaus tulisi todellisemmaksi siinäkin mielessä kun näkee sen alienin. Nyt kun kuullut vain sykkeen kaksi kertaa ja se ei niin jää mieleen...

Töissä työkaveri hiukan pistää kierroksille kun nakittaa mua kaikkiin "paska"hommiin vetoamalla pomolle että "se on raskaana, ei raskaana ollessa voi tuollaista tehdä" :mad:

Mä olen koko ikäni tehnyt ruumiillista työtä ja raskasta sellaista. Neuvolan täti sanoi että tee jos ei tunnu huonolta,lihaksia kyllä on tekemiseen.(paino oli listan mukaan lievä ylipaino kun en ole mikään siro vaan tälläinen "karjakko runkoinen" (siis olen navetassa ollut hankkimassa taskurahaa 10-vuotiaasta)

Nyt pitäis sitten olla kuin joku invalidi tai ainakin jättää kaikki urakkapalkatut työt tekemättä ja tehdä vaan hissukseen tuntitöitä. Ei käy mun hermorakenteelle lusmuilla.

Pomolle sitten loppujen lopuksi sanoin (ja lupasin) että jos joku työ tuntuu epämiellyttävälle niin käyn sitten hänelle sanomassa suoraan, katsotaan sitten vasta jotain muuta.

Anteeksi avautuminen mutta siltä nyt tuntu :p

täähän on juurikin sitä varten että saa avautua :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
jotkut pitää raskautta sairautena, multakin yks ihminen kysyi, että " no voiksä juoda edes coca-colaa " o_O ja tää tilanne oli semmonne kun se tarjos mulle batterya ja sanoin, että en oikeeen nyt viitti ottaa tään raskauden takia. :)

Siis tuo kyseinen työkaveri on kertomansa mukaan itse raskaana ollessaan töissä nostanut 10kg painavaa jotain ja kohdun kannakelihas katkennut.
Mä yritin kyllä sanoa että paska juttu mutta toivottavasti mulle ei käy niin.

Siis jos rehellisiä ollaan niin meidän palkka on ihan ok vaikka tekisi vain tunti hommia mutta mulla nyt olisi kaikenlaista mihin tarvisin hiukan extraa (pelkästään avioliitto papereiden legalisointi ulkoministeriössa Nigeriassa tulee maksamaan sellaisen 700€)
Ja kaipa tuolle alienillekin pitäisi jotain hommata, edes vaatteita.
Siis mä tulen hulluksi jos mun pitää ruveta nököttämään paikoillani tyylin "ettei vaan jotain sattuis".Mun säkällä sitten putoasin tuolilta ja se siitä...

Anyway! Jos perjantaina saisi hyviä uutisia ja hiukan mieli piristyisi kun sitten pääsen shoppaamaankin jos/kun saan tietää sukupuolen.

Jenni-Julia, millasta työtä teet?
Mä oon kotona koittanu ollu hissukseen ja lepäilly vaan, tytönki vieny päiväkotiin et saa levättyä. Jotain pientä kotityötä tehny ja sit istuskellu/ makoillu.
Tänään lääkäri tokas et missään nimessä ei saa jäädä makoimemaan, sit ainakin supistaa kun liikkeelle lähtee.
Mut sano et töistä voi olla pois ja nakittaa miehelle kotityöt;)
Mut hyvin on kotona menny, jaloillaan jos pitkään on niin sit vasta tulee kipuja..

18+0

Liikkeitä tuntuu päivittäin ja usein mietin että kumpikos siellä mahassa mahtaa olla; prinssi vai prinsessa? :)

Itselläni lähes varma olo siitä että tyttö se on koska niin on samanlainen raskaus ja sydämensykkeet kuin aikaisemmin molempien tyttöjen kohdalla.

Tällä viikolla sen saan tietää <3

Raskaus tuntuu töitä tehdessä hiukan hankalalta ja alkaa pikku hiljaa jo näkyä :D
Paino ei ole noussut vieläkään mutta se ei minua haittaa kun tuota extra-rasvaa on ennestäänkin.

Nyt on yläselkä alkanut jumimaan ja kunnolla, rintavarustus kun on paisunut melkoisesti (en ollut aiemminkaan mikään pienirintainen,vaikka muuten pieni olinkin :D) niin se tekee ilmeisesti tehtävänsä.. :/ hierominenkaan ei oikein auta,kun tuntuu että jumi on jossain tuolla syvällä .. :/ .. Mietin tuossa mieheni kanssa että saako näitä kipugeelejä (mobilat jne.) käyttää raskaana ollessa??

Takaisin