Miltä raskaus tuntuu tänään ?

Rv 19+1. Ah, miksi en ole koskaan panostanut syviin vatsalihaksiin ja korsettilihaksistoon ylipäätään...? Istuessa varsinkin huomaa, että vyötäröltä herkästi alkaa särkeä, ei ikään kuin jaksaisi kannatella kroppaa suorassa (ja jos istuu lysyssä, niin sitten vasta särkeekin).

17+5

Kaikkialla näkyy vaan isoja raskausvatsoja, vertailen omaani niihin ja toivon, että olispa jo vauva tässä sylissäni.

On ollut vähän vaikeita päiviä ihmisten kanssa (en jaksaisi ketään), minun tekisi mieli mennä ihan yksinäni jonnekin oleskelemaan rauhassa ja hiljaisuudessa. Minulla on huono omatunto, kun olen niin vaikea miehelleni. Minusta ei siis saa irti mitään.. saatan saman päivän aikana olla aamusta hellyydenkipeä, mutta loppupäivästä tahtoisin työntää hänet pois lähettyviltäni. En ymmärrä itseäni enkä saa tunteistani selkoa.

Auringosta olenkin ottanut kaiken irti, kävellyt useampana päivänä monta kilometriä kaupungissa ja vihreydessä, eilen Nuuksion kansallispuistossa ja pohkeet ovat hellinä ylämäkinousuista.

Aloitan vihdoinkin himoitsemani äitiysjoogan huomenna. Tänäänkin voisin sen aloittaa, kun tunneille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen ja mukaan voi mennä milloin vaan, mutta taidan pitää lepopäivän ja käydä rennosti vain kaupungilla teellä.

Missä käyt raskausjoogaamassa? Ite koitin etsiä niin ei oikein löytynyt, syksymmällä enempi..

Noh, nyt on mammalomapaperit laitettu vetamaan. Nain ajoissa lahinna siksi, etta tyoviikkoja ennen mammaloman alkua on jaljella tasan nelja (ja tietysti se loma). :)

Tassahan tama menee!

Tänään raskaus tuntuu ihanalta ja tieto pienestä prinsessasta masussa saa hymyn huulille. ♥ ja muutenkin elämässä kaikki hyvin. Jos nyt ei lasketa näitä ihan kamalia liitoskipuja, joiden vuoksi taidan hakea perjantaiksi sairaslomaa koska tiedän etten ole työkuntoinen. Lepo auttaa. Tämän viikon olen ollut särkylääkkeellä töissä. :( täytyy pitää tätä tukivyötä ja ottaa rennosti ja miettiä miten istuu jne. Mutta hyvä mieli kaikesta huolimatta. :) supistelut on sentään hellittänyt! Toivottavasti saadaan ne lämpimät ilmat takaisin niin pääsee taas aurinkoon!

Rv.19, supisteluja ei oo ollu juurikaan eilen eikä tänään. Mietinkin et mites kun on saikkua ens viikon alku vielä, mut olo kyllä tosi hyvä! En tiedä oliko stressistä, nyt on työkuviot täysin selvät ja sai varmistuksen et pienellä kaikki hyvin. :)

18+2

Olo oikein mainio. Ihan ku alkais pikku hiljaa tuntemaan pikkusen liikkeitä, tätä mä oon niiiin odottanu!

21+4 Lähes neljä viikkoa lomailua takana ja nyt olis aika lähteä kohti iltavuoroa pian. :) Hieman jännittää, kuinka sitä taas jaksaa.

Pikkuinen on ollut tänään todella liikkuvainen ja hymyssä suin tämä mamma lähtee töihin nauttimaan pikkuisen sambakarnevaaleista. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

18+1 . käytii hakee meille äsken uus "lelu". kotidoppler :D osoittautui neidin 2½v lempipuuhaks ettiä kun vauvan ytän ykkii <3 tais vauva torkkua ensin kun syke oli vaan 130 tietämillä mut sit ku aikamme tökittiin likan kanssa niin alako nousemaan 140-147 .onhan toi hauska vempele vaikka oon aina miettinykki että tuottaa varmaan enemmän stressiä kuin iloa :D

IKUINEN JÄNNITTÄJÄ ei saa lääkevoiteita käyttää.ainakaan ennen ei oo annettu lupaa.toki kannattaa asia varmistaa eism apteekista.ite käytän lihaksille kylmägeeliä.kaurapussiki on hyvä apua niskoille + venyttely päivittäin

Paikallisesti kuitenkin parempi esim tulehduksia ehkäisemään tai hoitamaan kuin suun kautta otettavat. Mutta kysyvä ei tieltä eksy, neuvolassa asia puheeksi. Itse käytin pakosta estämään jännetuppi tulehduksen, meni onneksi ohi.

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

nii ja siis lääkäriltä kannattaa kysyä,ei apteekista.ei taas ajatus kule.katsos kun apteekissa ne ei suostu edes myymään tuotetta jos siinä on raskaus kielto vaan sillon ne vaatii lääkäriltä luvan eli reseptin. koska ne ei saa ilman lääkärin lupaa myydä jos tuotteessa lukee että raskaus aikana neuvoteltava lääkärin kanssa.käytöstä. mulla esim itelläni on yks kielletty lääke.kortisoni liuos päänahkaan.mutta sain lääkärin siunauksen että kuuriluontosesti voi käyttää ,eikä oo todettu haittaa.onhan se kivampi välillä vetästä lääke päähän kun toinen vaihtoehto on raapia päänahka verille.

IkuinenJännittäjä: Mie sain esikoisen raskaudessa lääkäriltä ohjeen käyttää Voltaren-voidetta alaselkäkipuun. Toki suosittelen, että kysäiset lääkäriltä. Voi nimittäin olla, ettei tiettyä lääkeainetta saa käyttää tiettyyn aikaan raskautta. Esim. Buranahan on kielletty virallisesti raskauden viimeisellä kolmanneksella.

Maminka: Nehän ei apteekissa anna lupaa käytää mitään lääkettä jossa raskaus on erikseen mainittuna "ei suositella raskaana oleville" ja niitä on käytännössä kaikki lääkkeet. :(

20+3 Eilen en ehtinyt kirjoittelemaan mutta oli ihana odotuspäivä, selkäsärythin helpottaa. Kävin heti aamusta ultrassa ja yllätyin kun nyt Frauenartz tekikin ultran jo mahan päältä ja pääsin näkemään pikkuisen kellimässä ja pyörimässä. Hellyttävin oli kun se nökötti pylly pystyssä kontillaan. En ottanut poikaystävää mukaan kun ajattelin että ultraus olisi alakautta eikä mitään kummempaa näkyisi. Nyt vauveli on jo ihanan pyöreä pikku pallero. Lääkäri varmisti minulle että poika on tulossa ja näin sitten itsekin ruudulta :) Sitten juttelin odotushuoneessa parin odottavan äidin kanssa ja he sanoivat että jos haluan Hembamme eli hoitajan, joka esim neuvoo synnytystä varten ja synnytyksen jälkeen tulee käymään kotona tsekkaamassa että kaikki on ok niin minulla on jo kiire nyt varata itselleni oma. Lähden perjantaina lomalle enkä ehdi sitä nyt varaamaan. Saa nähdä saanko vielä itselleni mitään hembammea. Tänään on pyhäpäivä. Hoitaja antoi minulle aiheesta esitteen nyt mutta kukaan ei ole kyllä minua hoputtanut aiemmin sitä varaamaan. Sairaalakin pitäisi jo tsekata pian. Ajattelin että kun mennään rakenneultraan poikaystävän kanssa 16.6 niin tsekataan se klinikka samalla, jos se olisi sopiva. Se näytti mukavalta paikalta ja ei ole kaukana.
Kun menin nukkumaan tunsin ekaa kertaa varmasti pikkuisen potkut. Kauheat bileet oli käynnissä vielä yhden aikaan! Poikaystäväni ei muuten anna minun juoda enää kuppiakaan kahvia koska on lukenut että lapselle tulee muuten Adhd. Hänellä näyttää olevan muutenkin suojelevainen asenne tähän raskauteen. Kun tuli takaisin reissultaan alkoi myös heti siivoamaan taloa ja minunkin oli järjesteltävä kaikki sekaiset paperini :) Mutta ihanaa kun tuli takaisin ja tuli järjestys taloon ja nyt on paperitkin mapeissa.

rv 19+0 ja pelottaa kohdunkaulan avautuminen. Viime päivinä on ollut niin ikävä olo aina pystyssä ja supistellutkin taas vaikka makaan koko ajan. Ensi viikolla taas lääkäri ja todellakin toivon että avautuminen on loppunut.

rv 18

Kävin keskustan vaateliikkeissä katselemassa vauvanvaatetarjontaa. Kovin on kesäistä valikoimaa.

Olin tuntevinani tänään aamulla pari potkua. Se on kuin semmoinen kupla "tumps".

Eilenkin tunsin potkun kotidopleria käyttäessäni.. syke löytyi heti, mutta vauva ei taida tosiaankaan pitää urkkimisesta, kun antoi muutaman sekunnin kuunnella, sitten kuului ja tuntui potku ja kääntymistä ja äänet katosivat pikkuisen taas vaihdettua asentoa varmaan jonnekin selän puolelle. Toivoin häneltä mielessäni, että anna nyt äidin iloksi vähän kuunnella sydänääniä ja sainkin :D ..

Kaksi viikkoa vielä toiseen ultraan, puuduttavaa odotusta :D

mmmustikka, aitini oli lukenut, etta taas lakritsan syomisesta tulee lapselle ADHD, joten jai tuliaislakut saamatta. :) Tieda sitten, mista se aivojen valittajaaineiden tasapaino loppujen lopuksi johtuu. :)

Hyva possis jatkuu! Mutta ei haittaa. :) Koti on uudessa uskossa ja huonejarjestys on uusittu! Vanhemmat ja appivanhemmat ovat rehkineet hikihatussa. Ihania ihmisia, vaikka valilla pinna meinaakin kiristya siihen jatkuvaan "neuvomiseen". :D

mun on kyllä hyvin vaikea uskoa että jokin karkki tai kahvi aiheuttaisi adhd:n kaltaista neurologista häiriöö sikiölle :D pyhpah. vahvin tekijä' siihen on geeniperimä ja mahdollinen muu jokin,mut tuskinpa lakritsi :)

Takaisin