Milloin kerrotte raskaudesta muille?

Me kerrottiin eilen yhdelle kokonaiselle kaveripiirille. Muutama sanoski et oli epäilly jtn ja kuullu huhua, mut oli nähty neuvolassa. Ja tää kaveri kuka ei viimeks edes onnitellu, ni nyt onnitteli. Mut sanos heti "no sä et kauaa töissä oo"... Hän on ilmeisesti vähän kateellinen täst mun työpaikasta, ku mut vakinaistettiin nyt heti. Hän oli samassa paikassa 4 vuotta ka ei vakinaistettu..

Täällä on edelleen pidetty matalaa profiilia. Kaks kaveria tietää kun suoraa ovat kysyneet niin en oo halunnut valehdellakkaan. Mummot taitaa molemmin puolin aavistella jotain kun semmoisia puoli vihjailevia kommentteja on tullu, mutta en oo tarttunu kommentteihin mitenkään. Josko tuon np-ultran jälkeen sitten kerrotaan.

Mä oon kertonut tällä viikolla 5 ystävälle. Tänään meillä on tyttöjen ilta, joten saa nähdä pystynkö pitämään salassa... Sukulaiset on pidetty pimennossa ja niin saavat pysyäkin nt-ultraan asti, jos vain mahdollista.

Salaisuus on tarkoitus pitää ultraan asti, joka vielä sattuu sopivasti siihen 12vk loppu puolelle.
Tahdon kertoa asiasta kasvotusten, joten pikkuhijaa sen jälkeen kerrotaan uutisia.

Täällä muutama ystävä tietää sekä molemmat isovanhemmat kummankin puolelta. :) ”Julkistetaan” raskaus muille rv 12 ultran jälkeen!

Tänään vanhempani hautajaisissa puoli sukua sai kuulla raskaudesta puheen yhteydessä jossa kerroin vanhempani saaneen kuulla tulevansa isovanhemmaksi kolmatta kertaa puoli viikkoa ennen menehtymistään

Varmaan kerrotaan tässä lähiviikkoina mun vanhemmille, kavereille varmaan np-ultran jälkeen ja miehen suvulle varmaan rakenneultran jälkeen :)

Osanotot Mitimasa :'(

Me ei olla vielä(kään) kerrottu sukulaisille eikä edes lapsille. Toki tää raskauden keston/tilan selvittelykin on vielä kesken, mutta odotetaan kuitenkin ainakin np-ultraan ja ehkä seulontatuloksiinkin asti. Mä oon ystäville kertonut ja samoin esimiehelle.
Mun äidillä on joku ihme taipumus aavistaa näitä juttuja. Puhuin sen kanssa tällä vkolla puhelimessa ja kerroin päättäneeni jättää kaveriporukan mökkireissun väliin. Syytä kysyessä sanoin, että koen vähän turhaksi työviikon jälkeen lähteä ajamaan 3h suuntaansa, kun aikataulut sallisivat vain la-su osallistumisen, ja kun muut olisivat tod.näk. seitinohuissa jo mun saapuessa, niin en oikein jaksa innostua eikä musta ole "kirimään" niitä kiinni. Siihen äiti epäilevällä äänellä, että: "Etkö sä saa tai voi ottaa kuppia vai etkö vain halua?" Siihen sitten muistuttelin, että enpä mä muutenkaan enää lasten jälkeen ole pahemmin huuliani kostuttanut ja että enköhän mä kuitenkin oman osuuteni oo ehtinyt jo juoda. Saapa nähdä, että yllättyykö se ollenkaan sit uutisen kuullessaan...

Mies on kertonut jo omille vanhemmilleen, mutta mä kerään vielä rohkeutta kertoa omilleni. Tiiän että ne on ihan mielissään, mutta joku kertomisessa stressaa kuitenkin.
Yks mun lähimmistä kavereista otti mun raskauden tosi huonosti, ja sanoi asioita jotka loukkas mua. Uskon että tää mun kaverin reaktio nyt vaikuttaa siihen, että en uskalla kertoa enää oikeen kellekkään.

Kirahvi, tuliko hyvät reaktiot? :D

Emmila, onpa tympeää käytöstä kaverilta! :( Toivottavasti pääset tunteesta yli ja rohkaistut kertomaan ilouutisesta vanhemmillesi! :)

Mä kerron ensi viikon jälkeen töissä, jos on kerrottavaa. Voisin säästää kuukausipalaveriin, jotta voisin kertoa itse koko yksikölle niin ei tarvii sit jokaiselle kertoo erikseen. Ennen noita kaikkia kerron kuitenkin lähimmälle työkaverilleni, koska mun mielestä hän on se eka kelle haluan töissä kertoa. Töissä kukaan ei ole vielä huomannut/kehdannut kysyä, joten voin hyvin vielä pimittää tietoa pari viikkoa :rolleyes:

Sit kerron varmaan isälle. Facessa en tätä jaa, kuten en tehnyt viimeksikään. Kerroin faceen vain tiedon nuoremman lapsen syntymästä ja sehän nyt oli tietty yllätys, kun kovinkaan moni ei edes tiennyt mun olleen raskaana. Kerroin kyllä niille, keitä näin raskaana ollessani, mut muuten en nähnyt mitään syytä kertoa.

liljatar, joo äiti alko hihkumaan riemusta ja oli just edellisenä yönä nähny enneunen :D iskä otti hyvin rauhalliseen tapaansa ja tutki ultra kuvaa ja mittoja pitkän aikaa :D eivät ees tajunneet että 3 ihmistä kuvas niitten reaktiot joten vastaanotto oli loistava :) anoppi taas purskahti itkuun onnesta :) kivoja reaktioita on ollu joten ihana kertoa ihmisille<3

Meil on töis aina herkkuviikko. Eli tarkottaa sitä et jokanen tuo omalla viikollaan jrn herkkua kahvi huoneeseen. Ajattelin omalla viikolla viedä herkut ja kortin jossa on pikku kakkosen logo. Ja sit vaan teksi "herkullista työviikkoa kaikille toivoo: hannaka ja pikku kakkonen" :D

Täällä alkoi jo ihmiset vaivihkaa tuijottaa turvonnutta masua :D np ultra päivänä otin kuvat mukaan töihin ja näytinki melko avoimesti niitä kaikille, illalla sit innostuksissanj tein myös fb päivityksen että "mikäli kaikki menee hyvin, meistä tulee kesällä vanhempia". Edellisen keskenmenon jälkeen halusin vaan huutaa koko maailmalle, et me saadaan vauva <3 olen niin onnellinen

Takaisin