Milloin kerrotte raskaudesta muille?

Hiljanen

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuun äidit 2019
Oletteko miettineet, milloin/millä viikolla aiotte kertoa raskaudesta muille?

Itse olen kertonut yrityksestä parille kaverilleni ja vanhemmilleni ja nyt kerroin heille myös tärpistä. Mies ei ole kertonut kenellekään ja sovimme, että hänen paras ystävänsä ja perhe saavat tietää ensimmäisen (varhais-)ultran jälkeen. Muiden osalta yritämme venyttää kertomista varmaan mahdollisimman pitkälle, koska minulla on pelkona keskenmeno.
 
Oon kahdelle parhaalle ystävälle kertonut. Melkein kaikki kaverit tietää yrityksestä mutta en kerro ennen viikkoa 12 paitsi jos suoraan kysyy. Ja silloinkin kasvotusten kun näkyy. Mun äiti tietää yrityksestä ja sille varmaan sanon varhaisultran jälkeen jos kaikki hyvin :)
 
Ensimmäisen ultran jälkeen, eli joskus rv 12 kerrotaan :happy: miehen perheelle ensin ja mun perheelle joko samaan aikaan tai myöhemmin :smug: Mun perheelle siks mielummin myöhemmin, ko eivät osaa pitää suutansa kiinni ja ollaan miehen kanssa kaikissa asioissa sitä mieltä ettei minkäänlaisia asioita tarvi meistä eteenpäin kertoa. Sekä kavereille myös rv12 jälkeen :cool:
 
Ainiin ja kiinnostais muuten myös tietää teiltä, joilla on jo lapsia, että milloin raskaus alkoi näkyä eli milloin oli senkin vuoksi viimeistään paljastettava asia?
 
Olisiko ollut joskus rv 17 aikaan jo aika selkeä raskausmasu. Siihen asti näytti kyl enemmänki hyvin syönneeltä :hilarious:
 
Mää olin kertonu niin monelle siitä että en käytä ehkäisyä, että kerroin plussasta heti niille ihmisille (huomasin tänään et niitä on 8... enemmän kuin tajusinkaan, kun ollaan juteltu niin paljon ryhmäviesteillä). Perheille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, eli sit rv 12 ilmeisesti :nailbiting:

Pomolle jouduin kertomaan jo nyt eli rv 4+3, koska se ihmetteli miten oon ollu niin pitkään flunssassa ja oli huolissaan.
 
Yritän venyttää kertomista NP-ultraan asti, mutta luulen että osa arvaa, kun on kaille kerrottu, että toinenkin saa tulla kun on tullakseen. Miulla alkoi ensimmäinen raskaus näkyä vasta reilusti yli puolen välin, vaikka oonkin tosi pieni ja vauva oli iso. :-)
 
Yksi kaveri tietää (pyörii täällä foorumillakin) ja tietty mies. En haluaisi ennen ekaa ultraa kertoa kellekään. Pääsen joskus rv6+ ar-ultraan, sit vois porukoille kertoa. Jos nyt sinne asti ees päästään..
Töissä saatan joutua kertomaan ennen ultraa jo, vaikka ei kyllä yhtään huvittaisi.
 
Musta on niin uskomatonta lukea kun muiden ihmisten raskaus on niin 'aikaisin' näkynyt :hilarious: ite oon varmaan poikkeus kaikista kun edellinen raskaus näkyi vasta kolmannella kolmanneksella :joyful: ja silloin se puski yhdessä yössä erittäin radikaalisti esille. Nyt toivon, että alkais näkyyn pikkuhiljaa jo rv 12 jälkeen :happy:
 
Tietylle lähipiirille olen kertonyt heti, mutta sitten etäisemmiltä kavereilta ja erityisesti somessa toivon että voisin pitää raskauden omana tietonani melkein äitiysloman alkuun saakka.
 
meillä on varhaisultra ja neuvola tulossa ennen joulua, joten jos kaikki on hyvin sinne asti, haluaisin kertoa perheille jouluna varsinkin kun mieheni vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi :) muuten ajattelin kanssa nt-ultran jälkeen jos ja kun tulee puheeksi.
 
En oo nähny miestä vielä plussauutisten jälkeen (on työmatkalla) mutta ajattelen että kerrottaisko jouluna. Esikosta kerrottiin heti, kun ajateltiin niin että ei tarvi salailla ja jos meniski kesken ni ei tarvi sit surra yksin. Keskenmenneestä olis ollu vaikeampi kertoa sitte.

Tai jos tää olo menee huonoks ni voi olla että kerrotaan jo nyt viikonloppuna esikoisen yksvee synttäreillä :-D
 
Oma perhe ja pari ystävää tietää jo. Töissä joudun kertomaan, koska en saa kaikkia töitä raskauden takia nyt tehdä. En olis vielä halunnut kertoa, mutta ei auta muu :confused:
 
Jos saadaan varmistus että kaikki on ok eli ehditään alkuraskauden ultraan niin on aateltu kertoa jouluna asiasta perheelle.
 
Takaisin
Top