Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä taas nukun kyllä, mut mulla alko tää kauhee väsymys. Nukuin viime yönäkin melkein 9 h ja silti väsyttää ihan jäätävästi eikä meinaa silmät aueta 😴 eilinen oli ihan samanlainen ja tuntu koko päivän et voisin nukahtaa siihen paikkaan 😅 etominen ollu myös nyt voimakkaampaa
 
Mä oon säästynyt pahoinvoinnilta (lukuunottamatta muutamaa yksittäistä päivää, kun on ollut tosi kuvottava olo), rinnat on olleet kans kipeet ja turvonneet. Väsymys on ollut kyl melkoista, en oo todellakaan jaksanut iltaisin tehdä juuri mitään ja sekös itseä risoo, ku normaalisti oon aika aktiivinen sekä kotitöiden, että liikuntaharrastusten osalta. Töissä on kans hävettänyt, kun haukottelen vaan jatkuvasti 🙈😂 Mut ajattelen nyt vaan, että kroppa kertoo mitä tarvii ja nyt se tarvii lepoa. Niin ja palelu on kans yksi oire, varsinkin iltaisin oon peiton alla vaatteet päällä tärisemässä. Että tämmöstä täällä
 
Huimaa ja pyörryttää jatkuvasti. En tiedä johtuuko se raskaudesta vai siitä, että mun kinkku-juusto-muna-avokado-salaatti-kurkku-paprika-ruisleivät on vaihtunu pelkkään paahtoleipään. 😅 Viime raskaudesta en muista tällaista, vaikka muuten mulla onkin pyörtyilytaipumusta ollut.
 
Alkuviikon teemana on ollu väsymystä ja kyyneliä 😴

Tänään itkenyt aamulla ku kerran vihlas alavatsaa ja päätin että nyt se sikiö varmasti irtosi.
Toka itku tuli kun siivosin ja hetken päästä mies tuli huoneeseen ja väitti et on vaa entistä sotkusempaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Vasta päästiin puoleen päivään ni eiköhän tässä kerkii vielä muutamat itkut vääntää :Smiling Face With Halo:
 
@kajo. Mullakin tullut noita vihlaisuja jos oon siivotessa venynyt johonkin normaalista poikkeavaan asentoon, mutta mä uskoisin et ne on vaan niitä liitoskipuja/kohdun lajenemisesta johtuvia, sukkapuikkomaisia :red-heart:
 
Muakin itkettää kaikki 😅 vielä ei ole tullut sitä hullua raskausväsymystä, mutta näin illasta voisin mennä samantien nukkumaan kun lapsetkin menee. Ei kiinnosta enää yhtään valvoa 😅
 
Lievä pahoinvointi alkoi jo viikko ennen plussaa ja on ollut todella voimakasta viimeiset pari viikkoa, poikkeuksetta vuorokauden ympäri. Ainoastaan nukkuessa siitä saa tauon ja oon alkanut kammoamaan heräämistä, kun se sieltä vyöryy päälle kun on vielä ihan uninen ja puolustuskyvytön. Samoin huimauksesta on tullut ongelma, joudun makoilemaan töissäkin jalat seinällä. Lohduttaudun sillä, että pahoinvoivilla raskauksilla on hyvä ennuste. 😅
Mulla oli edellinen raskaus hyperi ja nyt kun ei oo oikeastaan mitään oireita niin melko outoa on. Tsemppiä pahoinvointiin, se on kyllä ihan kaameeta.
T. 11 vkoa yhtä soittoa 24/7 voinut pahoin ja oksentanut.. ( heräsin myös nukkuessani pahaan oloon ja oksentamaan..) 🙄
 
Mulle tuli nyt oireena tissikipua ja iltapäivästä oli etäisesti hetki, jolloin tuntui että jotain ellotusta olisi ehkä alkamassa. Söin heti jotain ja olo katosi.
 
Mullakin on tissit tai oikeastaan nännit nyt kipeytyneet. Esikoisen imettäminen on aika mielenkiintoista. 😬
 
Täällä tissi ja nännikipua sekä pääkipua ainoastaan tällä hetkellä, ehkä pientä kuvotusta ollut tänään ja eilen havaittavissa, joka ruualla meni ohi. Muita oireita odotellessa/pelätessä 😅😎
 
Tällä viikolla vähän etova olo lisääntynyt. Tee on alkanu ällöttää. Vösymystä myös enemmän. Viikoilla 6+5 mennään.
 
Rinnat turposi ja kasvoi yhden kuppikoon asap, mut ei arkuutta tai kipua. Yhtenä päivänä röyhtäyttää ja närästää jatkuvalla syötöllä, toisena päivänä selkeä kuvotus iltaisin ja yötä vasten ja saatan jopa vähän kakoakin. Muutoin ei mitään normaalista poikkeavaa ja hyvin tavallinen olo kaiken kaikkiaan. Ehkä vähän väsyneempi iltaisin kuin normaalisti, mutta oon aina iltaisin väsynyt, vaikea täysin verrata.

Todella erilaista aikaisimpiin raskauksiin verrattuna :Grinning Face With Smiling Eyes: yhdessä jatkuvaa tippahoitoa vaatinut hyperemeesi ja kahdessa muussakin kunnon kuvotus alkoi jo ennen kuin menkkojen edes piti alkaa. Ainut yhtäläisyys näissä kaikissa plussissa on se, että kun menkkojen piti alkaa, oli ihan samanlaisia menkkakramppeja jokaisessa raskaudessa että piti käydä vähän väliä tarkastaa alkoiko vuoto. Ainiin tääkin oire on ollut joka raskaudessa, myös tässä, että olen ihan prkln äkäinen vaikka oikeasti olen itse tyyneys :No Evil Monkey:
 
Muokattu viimeksi:
Mullakaan ei ole vielä suuremmin oireita. Mielialanvaihteluita on ja musta on tullut taas kunnon karhuemo minkä tunnistan aiemmiltakin kierroksilta 🙈 kunnon pms-oireet taas kestää sen 9kk 😅
 
Mulla iski nyt flunssa päälle. Olo on aika karsea ja väsymyksen määrä jotain infernaalista 😑.
Sitten haluttais koko ajan mässäillä mutta sitten kaikki kuitenkin ällöttää 😅
 
Oireet on olleet vielä melko mitättömät ainakin esikoisen raskauteen verrattuna 😁 Rinnat olleet hieman arat ja kovaa väsymystä on ollut. Sekavia unia olen nähny oviksesta asti joka yö. Tänä aamuna leipiä tehdessä juusto ja oivariini ällötti, jotenki se niiden kova koostumus ja vaalean keltainen väri oksetti 😂 ... Närästystäkin on ollut mutta en tiedä onko se raskausoire vai närästääkö muuten vaan, ei olisi mulla ihme tuo jälkimmäinen 🥲
 
Oireet on olleet vielä melko mitättömät ainakin esikoisen raskauteen verrattuna 😁 Rinnat olleet hieman arat ja kovaa väsymystä on ollut. Sekavia unia olen nähny oviksesta asti joka yö. Tänä aamuna leipiä tehdessä juusto ja oivariini ällötti, jotenki se niiden kova koostumus ja vaalean keltainen väri oksetti 😂 ... Närästystäkin on ollut mutta en tiedä onko se raskausoire vai närästääkö muuten vaan, ei olisi mulla ihme tuo jälkimmäinen 🥲

Mulla on ollut muuten parissa raskaudessa toi Oivariini ja juusto ällötys 😂 meni monta viikkoa ettei voinut syödä leipää ollenkaan sen takia 😅
 
Just eilen mietin kun ei vielä ole pahaa oloa, mutta kas kummaa heräsin yöllä kun oksetti ja nyt aamulla vellonut edes takaisin 🙃 ei vielä pahasti, mutta sieltä se taas saapuu 🙊
 
Todella normaali olo edelleen. Nännit tosin on alkanut hieman osoittaa arkuutta ja närästys muuttunut joka päiväiseksi. Kuvotusta on myös päällä enemmän, mut se ei oo mitenkään voimakasta, vaan lähinnä samanlaista kuin olisi syömisen väli venähtänyt aavistuksen liian pitkäksi.
 
Takaisin
Top