Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä vielä ihan alussa homma mutta jo on alkanut palelu ja hieman etova olo jos ei syö. Menkkamaisia jomoja mulla myös alavatsalla. Ja puhisuttaa ja syke nousee helposti.
Samaistun sun oireisiin! vaikka itsellä 5+2 nii välillä melkein aivan unohtaa raskauden. ”Selviä” oireita kun ei kuitenkaan ole vielä😅
 
Tänään on ollut heikko ja väsynyt olo oikeastaan ensimmäistä kertaa koko raskausaikana. Töissäkin piti ulkona istuskella lasten kanssa lumihangessa ja rakennella lumiukkoja, ettei vain kukaan huomaa että en jaksa seisoa🙄
Mutta en valita, näitä olotiloja on jo kovasti odoteltukin🥰
 
Tänään ollut keskiselkä tosi kipeä.
Toivon tosiaan että ei oo mikään keskenmenon oire. :loudlycrying:
Kellään muulla ollut selkäkipuja tässä vaiheessa?
 
Tänään ollut keskiselkä tosi kipeä.
Toivon tosiaan että ei oo mikään keskenmenon oire. :loudlycrying:
Kellään muulla ollut selkäkipuja tässä vaiheessa?
On joo :Grimacing Face: Esikoisen raskaudessa alkoi pahat selkäkivut puolessa välissä raskautta, koko vauvavuosi menikin sit kipulääkkeillä ja fysioterapiassa.. Nyt tässä raskaudessa oli myös pari päivää jo tutuilla selkäkivuilla, et nyt pelkään mitä tästä raskaudesta tulee. Aattelin koittaa raskausajan pilatesta, kuhan pahoinvointi ja väsymys hellittää.
 
On joo :Grimacing Face: Esikoisen raskaudessa alkoi pahat selkäkivut puolessa välissä raskautta, koko vauvavuosi menikin sit kipulääkkeillä ja fysioterapiassa.. Nyt tässä raskaudessa oli myös pari päivää jo tutuilla selkäkivuilla, et nyt pelkään mitä tästä raskaudesta tulee. Aattelin koittaa raskausajan pilatesta, kuhan pahoinvointi ja väsymys hellittää.

Voi ei. :red-heart: Ikävää kuulla, mutta helpottavaa itselle tietää että voi olla ihan normaaliakin jopa.
Joo mietin kanssa että jotain jumppaa pitää alkaa tekemään. Oon aijemmin kuntoillut paljon kotona mutta pitänee vaihtaa johonkin raskausystävällisempään.
 
Minä, joka tuskailen, kun ei oo mitään oloja... Koko päivän hirveä väsymys, mitään en oo saanu aikaiseksi. Iltaa kohden huono olo, johon keksin lääkkeeksi rusinat?? Ja lisäksi löysin itseni melkein itkemästä ahdistustani kuinka kaikki kaatuu niskaan - siis olihan tuossa jopa täysi vaipparoskis ja tiskit laittamatta koneeseen.

Ainakin haluaisin uskoa, että normaalisti oon vähän tasapainoisempi. 😅
 
Minä, joka tuskailen, kun ei oo mitään oloja... Koko päivän hirveä väsymys, mitään en oo saanu aikaiseksi. Iltaa kohden huono olo, johon keksin lääkkeeksi rusinat?? Ja lisäksi löysin itseni melkein itkemästä ahdistustani kuinka kaikki kaatuu niskaan - siis olihan tuossa jopa täysi vaipparoskis ja tiskit laittamatta koneeseen.

Ainakin haluaisin uskoa, että normaalisti oon vähän tasapainoisempi. 😅
Haha, vähän samaa kyllä! Tänään ei ole itse asiassa muita oireita ollutkaan kuin nuo tunteiden tempoilut, keksin itse vaikka mitä kauhuskenaarioita (tyyliä: mitä tapaturmia esikoiselleni voi tapahtuakaan päiväkodissa työpäiväni aikana) ja miltei itken ajatellessani näitä täysin hypoteettisia ja tuulesta temmattuja ajatuksia jo valmiiksi :rolling:
 
En usko et olen vielä tähän ketjuun kirjoittanut, mutta jos olen niin se käy yksiin mun pahimman raskausoireen kanssa, nimittäin töhöilen ja unohtaisin oman päänikin koko ajan ellei ois kii vartalossa. Muita oireita onkin sitten ollut pitkä liuta, erilaiset kolotukset ja lievä kuvotus, jäätävä turvotus ja ehkä epäseksikkäimpänä karsea kaasunmuodostus :D :D Rinnat on ihan kipeät, nii et pyyhkeellä kuivaus tekee tuskaa :D nännit on myös tosi oudosti tököttänyt alusta asti, kun ennen raskautta olivat pääsääntöisesti imetysten jälkiltä nurinpäin. Tää on ollut ehkä oudoin oire kyllä, sillä muistan että aiemmin nännien "kääntyily" on tuottanut tuskaa koko ajan ja myös imetyksen aikana. Lisäksi, mainittakoon ensimmäinen ruokaoire mulla ikinä, eli hirvittävä valkosipulihimo ja toisaalta "normi" itseni päivastaisuus eli se, että mitään makeaa en mielelläni söisi, kun normaalisti pandan konvehtirasia vaan vilahtaa avautuessaan :P
 
heti perään totean et unohdin (yllätyssss!) puolet oireistani eli varsinkin ihan alussa järkyttävä vilu iltaisin, ja käytännössä kuume päivisin, vieläkin hikoiluttaa jos vähänkään jotain alan touhuamaan. Nyt varmaan lämmöt alkanut tasaantua mutta edelleen normista koholla karvan. Lisäksi on vaihtelevasti joko nukuttanut sairaasti tai valvottanut sairaasti...
 
Mulla vähän jännitystä nyt.. Oireet vaihdellu plussan jälkeen, mutta missään kohtaa ei mitään tosi vahvoja. Ollu lievää pahoinvointia/etomista, turvotusta, palelua iltaisin, väsymystä, tissit arat ja välillä menkkamaista juilintaa alamahassa. Nyt tuntuu et muut oireet on vähentyny ja se menkkamainen juilinta lisääntyny 😬 missään vaiheessa ei oo tullu veristä vuotoo tms, mut pelottaa toi juilinta, kun nyt tänään ollu selkeästi enemmän 🙁
 
Mulla vilut paljastui koronaksi, joka nyt on onneksi jo helpottamassa. Muuten ei ole sen kummempia oireita, paitsi paineen tunnetta alavatsalla. Tänään on varsinkin melko voimakkaasti tuntunut. Pari päivää tuntui myös outoa nykimistä nivusissa, tiedä mistä se johtui.
 
Mulla vähän jännitystä nyt.. Oireet vaihdellu plussan jälkeen, mutta missään kohtaa ei mitään tosi vahvoja. Ollu lievää pahoinvointia/etomista, turvotusta, palelua iltaisin, väsymystä, tissit arat ja välillä menkkamaista juilintaa alamahassa. Nyt tuntuu et muut oireet on vähentyny ja se menkkamainen juilinta lisääntyny 😬 missään vaiheessa ei oo tullu veristä vuotoo tms, mut pelottaa toi juilinta, kun nyt tänään ollu selkeästi enemmän 🙁

Mullakin on ollut välillä enemmän ja välillä vähemmän. Sitten hoksasin, että leggareiden vyötärökuminauha painaa tohon alavatsalle ja se todnäk aiheutti sitä juilintaa ja jomotusta, kun se helpotti housuja vaihtamalla (mammavaatteet here I come).
 
Nyt 3+6 ja oireita aika vähän. Pari kertaa meinannut tulla yökkäys, ruoka ei oikein maistu ja pää on ihan höttöä (puhun mitä sattuu). Kaippa ne oireet siitä alkaa, yleensä mennyt tästä pari viikkoa aika oireettomana.
 
Mulla siis 6+1 tänään. Toivottavasti nyt vaan ihan harmitonta juilintaa, mutta mä nyt oon tällänen stressaaja muutenkin ja kun ensimmäinen raskaus niin ei oikein tiedä mikä on normaalia ja mikä ei 😅
 
No se on ihan normaalia stressata! Ihan vaikka olis jo viides raskaus 😅 alkuraskaus on niin epätietoista aikaa aina, ei se helpota vaikka olis jo kokemusta 🙈
 
Mulla oli dpo 5 menkkajomotusta ja siitä eteenpäin kaksi päivää ihan hullu palelu! Uimahallissakin tärisin vaan. Siitä vähän aavistin että voisko liittyä plussaan ja niinhän se sitten oli. Menkkajomot taisi olla kiinnittymiskipua. Nyt on päinvastoin koko ajan vähän turhan kuuma 😅 hengästyn myös pienestä.
 
Mulla vähän jännitystä nyt.. Oireet vaihdellu plussan jälkeen, mutta missään kohtaa ei mitään tosi vahvoja. Ollu lievää pahoinvointia/etomista, turvotusta, palelua iltaisin, väsymystä, tissit arat ja välillä menkkamaista juilintaa alamahassa. Nyt tuntuu et muut oireet on vähentyny ja se menkkamainen juilinta lisääntyny 😬 missään vaiheessa ei oo tullu veristä vuotoo tms, mut pelottaa toi juilinta, kun nyt tänään ollu selkeästi enemmän 🙁
Mulla on nyt 5+ viikolla melko samaa, samanlaisia oireita kuin sulla oli vielä viime viikolla, mutta nyt on enemmän vain juilintaa ja paljon vähemmän muita oireita (ovat siis vähentyneet). Koitan olla vetämättä mitään johtopäätöksiä, jos ei vuotoa kuitenkaan tule, mutta kieltämättä tekisi mieli entistä enemmän varata varhaisultra.
 
Takaisin
Top