Millaisia raskausoireita sinulla on?

🫶🏻 Kiitos. Vissiin tuulimuna nyt, ehkä pärjännyt viikolle 6+4… Pitää sitten vaan alkaa alusta yrittäminen… 😭 Toista kohtua lääkäri ei saanut näkyviin, mutta aika varmaa että sielläkään ei ole mitään (minulla siis kaksi kohtua).
Voi ei! Pahoittelut ja voimia! :red-heart:
 
Täällä on yhtä aaltoilua oireet edelleen. Joko vähintäänkin koko ajan etoo pohjanmaan kautta tai sitten ei yhtään mitään. Silleen, että kaks kolme päivää yrjöttää ja neljä tai viis päivää olo toimintakykyinen. Rinnat ei edelleenkään juurikaan muuttuneet eikä arat, sen jälkeen kun kerran se arkuus katosi, olikohan rv7-8. Kuppikoko kasvanut ennen raskautta joo yhdellä, mutta kyllä on rinnoillakin ihan oma elämä eikä mitään logiikkaa miten ovat milloinkin. Välillä ihan kuin olisi vesi-ilmapallosta vesi karannut ja välillä tuntuu niin painaville ettei tosikaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: muihin raskauksiin verrattuna huomattavasti normaalimpi olo. Kokonaisuutena ajatellen vähäoireisempi raskaus ehdottomasti, vaikkakin vielä aaltoilevampaa. Mut jos en olisi ultrissa kahden viikon välein ravannut toteamassa kaiken olevan hyvin, niin olisin varma keskenmenosta, niin vähäoireista yleensä on!
 
Täällä on yhtä aaltoilua oireet edelleen. Joko vähintäänkin koko ajan etoo pohjanmaan kautta tai sitten ei yhtään mitään. Silleen, että kaks kolme päivää yrjöttää ja neljä tai viis päivää olo toimintakykyinen. Rinnat ei edelleenkään juurikaan muuttuneet eikä arat, sen jälkeen kun kerran se arkuus katosi, olikohan rv7-8. Kuppikoko kasvanut ennen raskautta joo yhdellä, mutta kyllä on rinnoillakin ihan oma elämä eikä mitään logiikkaa miten ovat milloinkin. Välillä ihan kuin olisi vesi-ilmapallosta vesi karannut ja välillä tuntuu niin painaville ettei tosikaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: muihin raskauksiin verrattuna huomattavasti normaalimpi olo. Kokonaisuutena ajatellen vähäoireisempi raskaus ehdottomasti, vaikkakin vielä aaltoilevampaa. Mut jos en olisi ultrissa kahden viikon välein ravannut toteamassa kaiken olevan hyvin, niin olisin varma keskenmenosta, niin vähäoireista yleensä on!
Täällä sama. Edelleen meinaan yrjötä kun avaan jääkaapin, mutta muuten melko normaali olo. Yksi päivä meinasin yllättäen yrjötä työpisteelle, ja en yhtään ymmärrä mistä sekin tuli kun ennen sitä ei edes ollut etova olo. Sitä yhtäkkiä vaan meinaa oksentaa kaaressa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Närästystä kyllä on, ja mahdollisesti siihen liittyvää yskää.

Se jäätävä väsymys muuten helpotti rautakuurilla! Oliskohan varastorauta tosiaan mennyt liian alas, kuten epäilin.
 
Täällä vieläkin 24/7 ihan järkyttävä paha olo. Tänään oksennettu jo kolmeen kertaan, tunnin välein heräämisestä. Kivaa olla töissä👍🏻 Pitkälle päivälle asti jatkuu aamupahointi ja mitään ei meinaa pystyä syömään kun ihan vähän kerrallaan, iltapäivällä usein ei enää okseta niin paljoa nii sillon saa tankattua kunnolla. Vettä ei pysty juomaan, se tulee heti ulos. Näin ollut jo muutaman viikon🥹
 
@Lidiaa kuulostaa rankalle, paljon tsemppiä. Itsellä oli aikoinaan hyperemeesi jolloin laihduin 20kg eikä vesikään kestänyt, niin letkuihin vei tie. Muistan sen armottoman voimattomuuden tunteen loppuvaiheessa, kun vesi tuli saman tien ylös kun joi. Kroppa oli mennyt pahaan ketoosiin ja hetki siinä nestehoidossa pitikin olla. Toivottavasti sulla alkaisi asap helpottamaan, mut kannattaa myös herkästi kysyä esim. neuvolassa nesteytyksestä, ettei kuivu varsinkin kun nyt kesä lämpöineen ihan nurkan takana!

@Evanel Siis joo mulla kans saattaa tulla toi yks kaks, että ohoh tuleekohan nyt ylös äsken syöty ruoka :D Mulla on nyt taas pari päivää ollut ihan normaali olo, mut huomasin että jos kyykin (ja sitähän töissä riittää) pää alaspäin niin silloin selkeästi alkaa närästää tai alkaa kuvottamaan. Ja jääkaappi piti yks päivä taas tyhjentää lähes täysin, sieltä tuli mm. jogurtit ja juustot hajuinene taas sieluun asti vaikka edellispäivänä ei jääkaappi haissu miltään.
 
Johonkin 13-14 viikkoihin asti oli jatkuva etova olo (ei kuitenkaan oksennukseen asti), kamala väsymys, kipeet rinnat. Nyt (15+6) edelleen on jatkuvasti nälkä ja hengästyn huomattavasti helpommin kuin normaalisti. Oon alkanut myös öisin heräilee pissalle.
 
Mulla oli myös etova olo, erityisesti iltaisin, noin viikolle 10, mutta sitten se hellitti. Väsymys edelleen painaa ja päikkäreitä otettava joka välissä. Kuitenkin tuntuu nyt 13+6 olo paremmalta ja energisemmältä. Nyt oikeastaan ainoa oire on arat rinnat.
 
Mulla oli myös etova olo, erityisesti iltaisin, noin viikolle 10, mutta sitten se hellitti. Väsymys edelleen painaa ja päikkäreitä otettava joka välissä. Kuitenkin tuntuu nyt 13+6 olo paremmalta ja energisemmältä. Nyt oikeastaan ainoa oire on arat rinnat.
Hassua tämä, kun minä aina jotenkin ajattelin että raskauteen kuuluu nimenomaan se AAMUpahoinvointi, mutta mulla kans se ajoittui enemmän iltoihin!
 
Täällä myös ei ollut aamupahoinvoinnista tietoakaan, kyllä suurin osa pahoinvoinnista oli iltaa/yötä kohti! Nyt tosin hävinnyt ja muuttunut kerran aamulla tyhjän mahan oksentamiseksi heti herättyä, mut se etominen luojan kiitos ohi jo.
 
Alkuraskaudessa ruoka (paitsi kaikki epäterveellinen) jonkin verran kuvotti, mutta ei mitenkään kovin pahasti. Töiden jälkeen oli pakko ottaa torkkuja kun väsytti niin, ja rinnat oli hiukan arat. Aika helpolla koen päässeeni, ja nyt ei moneen viikkoon enää oikein mitään (rv 18+0). Tosin jalat hieman ilmoittelee jo todennäköisesti tulevista suonikohjuista 😣 sitä riesaa olen hoidattanut muutamaan otteeseen jo ennen raskautta ja oletan, että nyt ne varmaankin villiintyvät ihan uusiin ulottuvuuksiin…
 
Mulla kans ollu muutamia suonikohjuja jo ennen raskautta ja huomaan kyllä että on vähän villiintyny.. Nyt oon myös aika usein öisin heränny suonenvetoon jaloissa, ah ihanaa.
 
Mulla kans ollu muutamia suonikohjuja jo ennen raskautta ja huomaan kyllä että on vähän villiintyny.. Nyt oon myös aika usein öisin heränny suonenvetoon jaloissa, ah ihanaa.
Yh, suonenveto on inhaa! Sitä ei ole täällä onneksi ollut, levottomat jalat kyllä iltaisin aiempaa useammin.
 
Viimeinen kolmannes aluillaan ja nyt pukkaa kyllä ihan kaikkea mahdollista. Hiton kovat kohdun kasvukivut jyllää parhaillaan, jotka tekee olon kyllä ajoittain erittäin tukalaksi 🫠
 
Mulla nyt 29+5 meneillään ja pari vk sitten oli sellasta non stop kipua joka kesti pari vuorokautta, kävin testaamassa jos olisi ollu virtsatietulehdus mutta eipä ollut. Eli täälläkin kasvukivut välillä vaivaavat. Vauva onneksi liikkuu kivasti ❤️ Närästys, mielialavaihtelut (puoliso raukka☹️) ja unettomuus vaivaavat 😅
 
Yh, suonenveto on inhaa! Sitä ei ole täällä onneksi ollut, levottomat jalat kyllä iltaisin aiempaa useammin.
Mulla hävisi raskausaikana tai itse asiassa jo lupa tullessa vaiheessa levottomat jalat - vaiva aloitettuani ottamaan aamuisin diasporal magnesium rakeita mun luottogyne suosituksesta. Mulla alkoi se levottomuus jo iltapäivisin. Aiemmin olin ottanut iltaisin, ennen nukkumaan menoa magnesiumia tabletteina öisiin suonenvetoihin...
Jatkoin koko raskauden aamu +ilta tahdilla, kokeiltuani olla niitä ilman ja krampit+levottomat tuli takaisin parin taukopäivän jälkeen.
 
Juu, samoja oireita täälläkin… karmea närästys, jos mitään tulisempaa syö, raivokkuus (etenkin puolisoa kohtaan 😅), liitoskipuja, jos menee askeleet yli 10000 päivässä ja lisäksi herään joka yö 4:00, enkä sen jälkeen enää saa unta 🙃 en muistanutkaan, että raskaus voi olla näin ärsyttävää kolmannella kolmanneksella!
 
Närästystä onneksi lähinnä vain työasentojen takia (pää paljon alaspäin), ilmeisesti rannekanavaoireyhtymä (kädet puutuu kokonaan ja kaameet hermokivut heti selälleen mennessä, jopa käsien ollessa koukussa) ja jalkojen turvotus. Vieläkin silloin tällöin lentää aamulla yrjö, mutta ihan kunnon nälkä silti kellon ympäri :rolling: Luojan kiitos ei mitään kasvu- tai liitoskipuja tuota käsien jokaöistä kipua lukuun ottamatta eikä pissakaan lirahtele housuun.
 
Miten voikaan kaikki miehen tekemiset ja sanomiset raivostuttaa. Viime yönä kuorsaskin niin että menin sitten sohvalle nukkumaan ja oli vaikea saada unen päästä kiinni kun sekin raivostutti niin. :No Evil Monkey: Tänään sitten jäätävässä univelassa alotin työpäivän ja piti ottaa heti aamusta pienet päikkärit, koska olin ihan zombi (onneksi se onnistuu kun tekee etänä joustavaa työaikaa). Oon kyllä zombi edelleen, että eipä tuo nyt hirveesti auttanut.

Välillä vielä tulee todella energisiä päiviä jolloin saatan maalailla seiniä ja leipoa ja tehdä vaikka mitä, mutta sitten yleensä ollaankin ihan hissukseen pari päivää sen jälkeen kun ei tajunnut himmata hyvästä fiiliksestä johtuen.
 
Takaisin
Top