Millaisia raskausoireita sinulla on?

Miten olette muut kahvinjuojat kokeneet sen, että kahvin juontia pitää nyt vähentää? Pelkään että raskauteni paljastuu töissä jo siitä, kun ei kahvi maistu entiseen tapaan🙄 on täytynyt kyllä käyttää mielikuvitusta kun on selityksiä keksinyt 😆t. Ennen noin puoli pannullista kerralla juonut..
Minä päätin etten käytä kofeiinia ollenkaan, tai ainakin minimoin sen niin hyvin kuin mahdollista. Vaihdoin kofeiinittomaan kahviin, jota juon kotona. Pelkäsin jotenkin että olisi vaikea olla ilman kofeiinia ja olisin tosi kiukkuinen aamuisin, mutta hyvin se on mennyt. Ja jostain syystä se kahvi ei oikein edes maistu samalla tavalla kun aiemmin. Onneksi teen etätöitä, niin ei tarvitse pelätä että toimistolla joku huomaisi kahvinjuontitottumusten muuttumista :D
 
Miten olette muut kahvinjuojat kokeneet sen, että kahvin juontia pitää nyt vähentää? Pelkään että raskauteni paljastuu töissä jo siitä, kun ei kahvi maistu entiseen tapaan🙄 on täytynyt kyllä käyttää mielikuvitusta kun on selityksiä keksinyt 😆t. Ennen noin puoli pannullista kerralla juonut..
Mä oon sanonut töissä valkoisena valheena, että on ollut närästystä ja ikävää tykytystä, kun on lähiaikoina tullut sekä töissä että vapaa-ajalla paljon vedettyä kahvia. Siksi on ollut pakko vähentää. Ihan hyvin ainakin oma työporukka on tilanteen ymmärtänyt eikä ole kyseenalaistanut tätä syytä. 😁
 
Mulla oli kans ihan hirveet kofeiiniviekkarit ekat pari päivää, päätä särki niin mahottomasti, kollegoille oon sanonu että menny vähän överiksi kofeiinijuonti ja koitan sen nyt lopettaa ja keskustellu enempi siitä että päätä särki mahottomasti mutta ylipäätään nyt olo parempi ja huomas ettei sitä kofeiinia tarviikkaan vaan sama olo silti vaikkei jois, ja sit kerroin että vissyjä koittanu juoda enemmän kahvin ym sijasta kun ne taas kuivattaa ja sitä kautta sit päänsärytkin lisääntyy jos ei säännöllisesti juo ja nestettä saa sit vissyistä. Oon saanu lähinnä kommenttia että vitsi vähänkö hyvä, että pitäis varmaan itekkin. Lisäks ite oon migreenikko niin tupannu hoitaa sitä siy lääkkeillä ja kofeiinilla, niin senki toin että jos vaikka vähenis migreenit kun elimistö saa nestettä ja pahimmat päivät ohi. Ja tosiaan nyt ei ookkaan ollu mitään parin ekan päivän jälkeen. 😊
 
nyt 5+ viikolla edelleen tajuttoman kylmä ja välillä kun esim siivoaa niin sit taas hiki virtaa, väsymys on kova. Tajuton nälkä jatkuvasti, ihan sama oisinko just syöny ja otan vaikka tunnin päikkärit niin sen jälkeen tuntuu et en ois ikinä saanu ruokaa. Pahoinvointia ei oo ollu, eikä myöskään tiheentynyttä virtsaamistarvetta mistä oon ollu vähän yllättynyt. Sellanen yleinen jaksamattomuus on kyllä turhauttavaa ollut kun tuntuu ettei mitään jaksaisi tehdä.
 
@ernarna mua piinaa myös tuo tajuton nälkä jatkuvasti! Syön, sitten teen jotain ja menee ehkä puoli tuntia ja just toi sama tunne että ihan kun en olis ikinä saanu ruokaa. Kroppa selkeesti tuntee että jotain tuolla tapahtuu, ja ei tunnista sitä tunnetta ja ajattelee että nälkää varmaan. Ruoka ratkaisee kaikki ongelmat :tears:
 
Täällä myös 5+ viikkojen kylmää ja vilunväreitä, painottuu iltaan. Kuten myös pahoinvointi, sekin iltaisin. Pahoinvointi hieman vähentynyt tuosta alun alun pahoinvoinnista onneksi, en kuitenkaan vielä juhli, koska tiedän et se tulee pian pahempana takaisin. Närästystä on varsinkin mausteisten ruokien jälkeen. Virtsaamisen tarve myös hieman vähentynyt onneksi tuosta alun vessassa ramppaamisesta. Tuntuu et peilistä takaisin katsoo suht väsynyt ja turvonnut eukko. Nänni kipeät jopa pienestä hipaisusta :Grimacing Face:
 
Tänään 6+0 ja mulla on varmaan kaikki mahdolliset muut oireet palelusta tissikipuun mutta pahoinvointi ei ole mielestäni kunnolla iskenyt ja se huolettaa 😬 Välillä tulee tuo kiljuva nälkä josta tulee paha ja polttava tunne vatsaan, mutta helpottaa kun syö. Ällöttää myös jos mietin tiettyjä ruokia ja on vaikeaa keksiä syömistä. Mutta monella ilmeisesti aamusta iltaan pahaa oloa tässä vaiheessa. Varasinkin varhaisultran yksityiselle tiistaille jolloin 6+6. 🤞🏻
 
Edelleen oireina aristavat tissit ja nälkä! Paljon ei tarvitse syödä kerralla, mutta kun nälkä iskee niin on pakko saada heti jotain syötävää🤭 oon yrittänyt pitää kaapissa vihanneksia ja hedelmiä, jotta olisi terveellistä välipalaa aina valmiina😅
 
Mun särkee päätä vähän koko ajan, tää ei oo mulle mitenkään tyypillistä. Janottaa myös. Ja lantion alue tuntuu olevan tulessa, lonkka puutuu, jalkoja särkee... Ihan uusia tuntemuksia, kun esikoisen kans mulla ei ollut missään vaiheessa mitään liitoskipuja tms. Pahoinvointia taas ollut vähän vähemmän, mutta väsymys on pahentunut. Eilen menin vartin yli kahdeksan nukkumaan ja sinnittely alkoi jo puoliltapäivin. 😂
 
Mä oon nukkunut tosi sikeästi joka yö 😴 Esikoisen syntymän jälkeen uni ollut vaan tosi pinnallista ja aina oon herännyt pieneenkin ulinaan itkuhälyttimestä. Nyt en ole herännyt ja esikoinen ei ole hirveästi edes itkenyt öisin onneksi.
Tänä aamuna heräsin ahdistavaan painajaiseen, joku Pennywise-pelle jahtasi mua metsän läpi, aina vaihtoi ulkonäköä toiseen pelleen, kun sain edellisen hakattua lapiolla 😱😨 Mähän en edes pahemmin katso kauhuelokuvia 😫
Onko muilla ollut painajaisia?
 
Mulla myöskin aamukahvit jäi juomatta. Nyt kärsinkin sitten vieroitusoireista ja päätä särkee. Ennen raskautta olen juonut noin 3 kuppia pvä. Joskus enemmänkin.

Tänään on väsyttänyt todella paljon ja palelua. Ihanaa olla töissä viltti kainalossa, kun muuten ihan vilunväreitä kokoajan.
nyt selvis varmaks mun päänsärky, mä oon sellanen pannu paristi päivässä kahvinjuoja ja nyt olin muutamia päiviä juomatta kun ei jaksanu/maistunu ja hirveä jomotus päällä. Kävi kyllä mielessä oisko kahvi mut en ehkä saanu ajatusta loppuun. Nyt oon muutaman päivän juonu kupin päivässä, edellisessäkin join ekat viikot mut hyperi vei pohjan ja sit jäi koko kahvi, muissa raskauksissa oon jättäny kahvin kokonaan pois muuten. Nyt juon kupillisen päivittäin ja pidän sen mikäli raskaus jatkuu ja mikäli pystyy 🙂
 
Mä oon nukkunut tosi sikeästi joka yö 😴 Esikoisen syntymän jälkeen uni ollut vaan tosi pinnallista ja aina oon herännyt pieneenkin ulinaan itkuhälyttimestä. Nyt en ole herännyt ja esikoinen ei ole hirveästi edes itkenyt öisin onneksi.
Tänä aamuna heräsin ahdistavaan painajaiseen, joku Pennywise-pelle jahtasi mua metsän läpi, aina vaihtoi ulkonäköä toiseen pelleen, kun sain edellisen hakattua lapiolla 😱😨 Mähän en edes pahemmin katso kauhuelokuvia 😫
Onko muilla ollut painajaisia?
Mä oon myös nähnyt paljon painajaisia! Just tommosta samantyyppistä kauhuleffakamaa. Ja välillä jotain psykologisia painajaisia, jotka on tosi ahdistavia.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä aikalailla samat meiningit kuin aiemminkin. Aamulla ja päivällä pahimmat olot, semmoista matkapahoinvointia muistuttavaa. Nyt on sellainen kauhea, riipaisevan kova nälkä hiipinyt kaveriksi, ja ei auta jos syön jonkun omenan kun maha kurnii ja huutaa tyhjyyttään. Ja tää toistuu n. 2 tunnin välein. Puolisokin on ihmeissään kun oon koko ajan niin nälkäinen vaikka syön hyvin ja monipuolisesti 🤷 Ajattelin että teen huomiseksi sellaisen jättiannoksen jotain ruokaisaa salaattia niin saa täytettä mahalle ja kasviksia samalla.
 
nyt selvis varmaks mun päänsärky, mä oon sellanen pannu paristi päivässä kahvinjuoja ja nyt olin muutamia päiviä juomatta kun ei jaksanu/maistunu ja hirveä jomotus päällä. Kävi kyllä mielessä oisko kahvi mut en ehkä saanu ajatusta loppuun. Nyt oon muutaman päivän juonu kupin päivässä, edellisessäkin join ekat viikot mut hyperi vei pohjan ja sit jäi koko kahvi, muissa raskauksissa oon jättäny kahvin kokonaan pois muuten. Nyt juon kupillisen päivittäin ja pidän sen mikäli raskaus jatkuu ja mikäli pystyy 🙂
Minä ainakin omat oireet osittain kahviin liitän. Yritän kuitenkin vähentää ja mahdollisesti lopettaa kahvin juonnin tässä, kun tämä etenee🤔

Tänään vapaapäivä ja jotenkin rentoutunut olo. Tissikipua edelleen, vatsajomotukset on jääneet pois. Tuossa lenkillä ollessa huono-olo tuli ja piti vähän aikaa nojailla puuhun, ennen kuin jatkoin matkaa. Toivottavasti oli vain kerta tapaus.
 
Täällä edelleen odottelen saapuvaksi pahoinvointia. Pieni tunne on vasemmalla puolella alavatsassa, kuin lihaskramppi.
 
Täällä yllättävän hyvin mennyt illat töissä. Kiirettä pitänyt niin ei oo paljon omaa oloa ehtinyt edes miettimään. Palelu on kyllä edelleen jatkuvaa.
 
Tänään (6+1) oli aamulla tosi kovaa pahoinvointia. Tuli vähän epätoivoinenkin olo, että jos tää tulee nyt jatkumaan tällaisena viikko tolkulla... Mutta parempi yrittää ajatella vaan päivä kerrallaan. Heräsin siis kuuden aikaan enkä saanut oksettavalta ololta enää mitenkään päin nukuttua. Näin neljä tuntia myöhemmin olo alkaa hiljalleen olla parempi, oon pystynyt syömäänkin jo jotain. Sitä raskauden hehkua ja harmoniaa odotellessa. 🤪
 
Tänään 6+0 ja tähän asti on ollut hyvä olo mutta nyt on kyllä alkanut eilisestä alkaen lievä etova olo vaivaamaan ja olen syönyt jotain pientä jo ennen kuin sängystä nousee. Samalla kaavalla aiemmissa, näin alussa vielä ollut helppoa ennen kuin on rajut pahoinvoinnit alkaneet kestäen sinne raskauden puoliväliin saakka eli tyyntä myrskyn edellä on tavannut olla vielä tässä vaiheessa😬
 
Illalla oli taas suorastaan huolestuttavan normaali olo. Mulla taitaa nimenomaan olla sitä aamupahoinvointia. Aamupäivät tuskailen olojani ja illat tuskailen, kun ei tunnu missään. 😅 Lonkkia, lantioo, alaselkää kolottaa, vähän kuin kuumeessa. Ei haittaa menoa, on lähinnä epämukavaa. Toivottavasti pysyykin sellaisena.
 
Takaisin
Top