Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla olikin jäänyt muutama ketju näköjään seuraamatta enkä ollu huomannu näitä uusia kommentteja. aluks oli ihan hirveen kylmä koko ajan ja nyt välillä palelen ja välillä oon aivan hikinen, en tiiä liittyykö se tähän, mutta uskoisin. viimepäivinä (rv4+3, 4+4 ja tänään 4+5) nännit ja rinnat ollu niin kipeät että liivit kun on ottanut pois on meinannu itku tirahtaa. Väsymys on myös ihan toista luokkaa, tuntuu että voisin nukahtaa millon vaan missä vaan, mut sit en tietenkään öisin saa nukuttua kunnolla, viimeyönä heräsin tunnin välein että apua oon myöhässä töistä, vaikka en tosiaan ollu ja unen saannissa meni 1,5h, mut päikkäreitä vois nukkua useammat ja millon vaan. ajoittain sit kuitenki vapaapäivillä tuleeki nukuttua joku 12h useampana yönä peräkkäin.. vielä ei pahaa oloa oo ollu, muutaku tein jotain kasvis-kanavuokaa ja se ei uponnu alas, ei sitten millään! Huimausta on jonkun verran, aamuherääminen oli ihan tuskaa tänään kun teen pääsääntösesti teen pelkkää yötyötä. Saa nähä nyt miten yövuorojen alottaminen sujuu nyt kun huomenna jatkan taas viikon vapaiden jälkeen 😅
 
Onko muilla rinnat niin arkana että yöllä tuntuu heräävän aina kun kääntää kylkeä?

Mietin että pitääköhän tässä ostaa joku toppi mikä pitäisi yöllä kaiken paikoillaan. 🤣
 
Menkkajomotusta, nälkä, vähän ällö olo koko ajan. Mielialat vaihtelee, ahdistaa tosi herkästi. Tissit tuntuu raskaammilta. Oon nähnyt paljon unia! Iltaisin väsyttää ja aamuyöllä heräilen. Runsastunut vv.

Ihan samoja juttuja kuin ekassa raskaudessa, joka muuten oli aika helppo ja vähäoireinen. Vähän jännittää, kun muistelisin, ettei silloin oireilu alkanut vielä näin varhain, että mitähän tässä on vielä luvassa. Pitääpä kaivella muistojen arkistoa.
 
Menkkajomotusta, nälkä, vähän ällö olo koko ajan. Mielialat vaihtelee, ahdistaa tosi herkästi. Tissit tuntuu raskaammilta. Oon nähnyt paljon unia! Iltaisin väsyttää ja aamuyöllä heräilen.
Mulla tosi samanlaiset oireet paitsi ei menkkajomotusta, mutta lieviä tuntemuksia alavatsalla, ei kuitenkaan yhtään kipeitä. Lisäksi nännit on arat. Unet on ihan ihmeellisiä ja levottomia, yleensä en edes muista mitään unia kun herään mutta raskaana ollessa aina. Eilenkin nukahdin sohvalle kun väsyttää niin.
 
Onko muilla rinnat niin arkana että yöllä tuntuu heräävän aina kun kääntää kylkeä?

Mietin että pitääköhän tässä ostaa joku toppi mikä pitäisi yöllä kaiken paikoillaan. 🤣
Oon ite miettinyt jotakin suojaavaa kupua ihan ympärivuorokautiseen käyttöön. 😅 Tyynyn kosketus on saanut ulvahtamaan kivusta. Kun rintsikat on syrtyssä, ne saa olla syrtyssä, koska suoristamisesta aiheutuva mielihyvä ei ole sen arvoista, että nännit tuntuu joutuneen raastinraudalle. Välillä huomaan puhaltelevani paidan sisään. 😆
 
Heti alusta saakka on ollut jotain oireita. Alavatsan nipistely, arat nännit, voimakas väsymys, aikaiset aamuheräilyt ja tihentynyt virtsaamisen tarve selkeimmät.

Mennään tänään siis päivissä 5+4 ja viime viikolla alkoi kuvotus, joka on muistuttanut enimmäkseen mietoa matkapahoinvointia. Viikonloppuna oltiin tosin puolison kanssa reissussa ja eilinen hotelliaamu "huipentui" oksentamiseen pariin otteeseen. Eipä siinä muuta pystynyt tekemään kuin lepäämään ja hengittelemään pahoinvointiaaltojen keskellä. Olo helpotti onneksi aamupäivän aikana ja päästiin lopulta jatkamaan matkaakin.

Eli aika perinteisiä alkuraskauden oireita täällä podetaan. 😁
 
Musta tuntuu että ollut aika kirjo kaikkia alkuraskauden oireita. Välillä kauhea huoli että onhan kaikki hyvin kun vaikka vatsaa pistelee, ja sitten kun onkin normaali olo, kauhea huoli että onhan kaikki hyvin kun tuntuu liian normaalilta :No Evil Monkey: Toivottavasti huoli helpottaa kun pääsee varhaisultraan.

Oireita mitä nyt viime päivinä ollut:
-Etova olo aikalailla koko päivän, helpottaa aina hetkeksi ja tulee sitten takaisin. Onneksi ei pahempaa pahoinvointia
-Kauhea väsymys kokoajan, hyvä että pysyn hereillä illalla 7 jälkeen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
-Nukkuminen on levotonta, näen painajaisia joka yö, herään vessaan 1-2 kertaa yöllä ja 5 jälkeen ei oikein enää saa nukuttua.
-Vatsa ei toimi normaalisti, ummetusta
-Turvotusta
-Tihentynyt pissaamisen tarve
-Rinnat turvonneet ja kipeät
-Välillä painetta ja pistelyä alavatsassa.
-Hajut tuntuu tosi voimakkailta ja monet etovilta. Esimerkiksi huonekasvien multa haisee aivan hirveältä 🤢
-Mielialat vaihtelee, ja olen tosi itkuherkkä
 
Onko muilla rinnat niin arkana että yöllä tuntuu heräävän aina kun kääntää kylkeä?

Mietin että pitääköhän tässä ostaa joku toppi mikä pitäisi yöllä kaiken paikoillaan. 🤣
Mulla on myös tosi arat, ja monta kertaa olen herännyt kun käännän kylkeä! Huomaan että vältän automaattisesti kyljellä nukkumista juuri tämän takia, ja käännyn kokoajan selälle, mikä on aiemmin ollut tosi epäluonnollinen nukkuma-asento itselleni. Ensimmäisen kolmanneksen jälkeenhän ei enää saisi ilmeisesti nukkua selällään, toivottavasti rintojen arkuus häviää siihen mennessä! Onneksi siihen nyt on vielä tovi aikaa...

Joku urheilutoppi voisi kyllä toimia, pitää ehkä laittaa kokeiluun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Onko muilla rinnat niin arkana että yöllä tuntuu heräävän aina kun kääntää kylkeä?

Mietin että pitääköhän tässä ostaa joku toppi mikä pitäisi yöllä kaiken paikoillaan. 🤣
Joo, mulla on. Viimeyönä heräsin pariinkin kertaan, kun rinnat otti patjaa vasten 😬
Oon ite miettinyt jotakin suojaavaa kupua ihan ympärivuorokautiseen käyttöön. 😅 Tyynyn kosketus on saanut ulvahtamaan kivusta. Kun rintsikat on syrtyssä, ne saa olla syrtyssä, koska suoristamisesta aiheutuva mielihyvä ei ole sen arvoista, että nännit tuntuu joutuneen raastinraudalle. Välillä huomaan puhaltelevani paidan sisään. 😆
Mun on pitänyt laittaa nännien päälle silikoniset nännisuojat. Muuten ois rintikat, topit kaikki hanganneet nännit todella kivuliaisiksi jo tuossa viimeviikon alussa.

Muita oireita itsellä ollut ummetus ja turvotus viimeviikolla. Menkkamaiset jomotukset alavatsalla. Nyt nämä oireet helpottaneet.

Nyt sitten alkoi vkl pahoinvointi, kuvotus, rintojen kipu+ edelleen nännit kipeänä.

Pää on ollut yhtenä pvä kipeä. Oon vähän ihmetellyt, että ei ole pahempaa, kun migreeniin on taipumusta hormonien vaihteluihin liittyen.
 
Näiden fyysisten olojen lisäksi on ehkä jonkunasteista psyykkistä oireiluakin havaittavissa - vähän semmoista extrahajamielisyyttä ja itkuherkkyyttä. Tänä aamuna ennen kahdeksaa ehti tapahtua sellaista, että meni niin sanotusti pussukat sekaisin eli töihin lähdössä olevat ihanat välipalaeväät jäi kotiin ja mukaan lähti pussillinen kuivaa leipää sekä kuorimaveitsi. Sen lisäksi työmatkaa pyöräillessäni havaitsin vilkkuvana kiirehtivän ambulanssin ja aloin itkeä aivan suu auki naamani märäksi, kun liikutti se, että jollakulla on hätä ja jotkut toiset auttaa.

Äsken mies tiedusteli ystävällisesti, että miksihän meillä on porkkana eteisen lattialla. Vastasin tietäväisesti, että se on varmastikin hävinnyt multa sinne. Kato kun söin semmosia tänään. Sain vain ymmärtäväisen hymyn, niin kuin asiassa olisi paljonkin järkeä. 😅
 
@Annasohvi tunnistan itessänikin tuota hajamielisyyttä, laitoin roskiksen ihan täysin oven eteen oottamaan että vien sen samalla kun käytän koiran. olin jotenkin ajatuksissani kävelly siitä yli ja kun tulin sisälle takaisin niin pohdin että ai mikähän pussukka se tossa on. 😂
 
Mul on fyysisesti tosi hyvö olo. Ja siis normaalimpi kuin menkkojen aikaan. Mulla on esim normaalia, että rinnat kipeenä oviksesta menkkoihin. Sillon tällön ei oo ollut kipeenä ja esim nyt tässä kierrossa rinnat oli arkoina oviksen jälkeen ehkä päivän verran. Muutama päivä sit ennen plussaa huomasin, et rinnat erilailla arat, eli ei sillain kokonaan vaan pelkästään nännit. Mut sekin on lieventynyt enkä melkein edes huomaa enää.

Ennen plussaa myös huomasin, et olin herkällä päällä ja aloin kyynelehtii herkästi, kun näin jotain telkkarissa. Nyt plussattuani yhdistän oireeksi :)

Plussan jälkeen oon vaan ollut tosi onnellinen ja iloinen ja hyvällä päällä. En tiedä vaikuttaako hormonit muhun sillä tavalla myös vai onko se vaan sitä plussaonnea.

Viime viikolla olin tosi väsynyt ja kylmissäni, mut uskoin näiden johtuvan matalasta ferritiinistä (25), vaikka hemoglobiini onkin vielä viitearvoissa.
 
Mulla myöskin aamukahvit jäi juomatta. Nyt kärsinkin sitten vieroitusoireista ja päätä särkee. Ennen raskautta olen juonut noin 3 kuppia pvä. Joskus enemmänkin.

Tänään on väsyttänyt todella paljon ja palelua. Ihanaa olla töissä viltti kainalossa, kun muuten ihan vilunväreitä kokoajan.
 
Miten olette muut kahvinjuojat kokeneet sen, että kahvin juontia pitää nyt vähentää? Pelkään että raskauteni paljastuu töissä jo siitä, kun ei kahvi maistu entiseen tapaan🙄 on täytynyt kyllä käyttää mielikuvitusta kun on selityksiä keksinyt 😆t. Ennen noin puoli pannullista kerralla juonut..
 
Takaisin
Top