Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tsemppiä kaikille ikävistä oireista kärsiville❤
Mikähän siinä on, ettei mulla ainakaan onnistu kuin peukutus eli mitään muita reaktioita ei voi laittaa🤔
 
Tsemppiä kaikille ikävistä oireista kärsiville❤
Mikähän siinä on, ettei mulla ainakaan onnistu kuin peukutus eli mitään muita reaktioita ei voi laittaa🤔
Paina pohjassa sitä peukka niin tulee valikko josta voi valita reaktion :smiling-eyes: Jollain ei kyllä sekään toiminut..
 
Perjantaina aamusta oli ovisplussan jälkeiset nipistelyt/kivut vaihtuneet kovaan paineentunteeseen alavatsalla. Silloin ekan kerran tuli ajatus, et saattaa olla tärpännyt. Paineentunne alavatsalla jatkuu edelleen. Ja toinen perjantaina huomattu oire oli, et syke on koholla ja hengästyn normaalia herkemmin. Viime raskaudessa oli samaa. Nyt puuttuu vaan tissikipu. Viimeksi arvasin plussan siitä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Viimeksi oksentelin jotain rv 5-12, kunnes pahoinvointi loppui kuin seinään. Mielellään välttäisin sen nyt, mutta pahoin pelkään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Väsyttää, turvottaa, palelee, pää kipuilee ja nyt uusimpana tissikipu.
Pahoinvointia ei ole, toivottavasti pysyykin poissa 😅
 
Herään aikaisin (tosin voi johtua ihan keväästä), turvottaa vatsaa, palelee, rinnanpäät arat ja edellisessä raskaudessa poissaolollaan loistanut pahoinvointi on nyt läsnä, ja etenkin aamupäivästä aika ikävä :Grimacing Face: Erikoista, koska viime kerralla ei tullut niin minkäänlaisia oireita missään vaiheessa.
 
Mulla helmikuun lopulla etovaa oloo enkä todella aatellu että kyse vois olla raskaudesta. 7.3 plussasin eikä sen jälkeen ollu. Toki nyt palelen kokoajan, vähän flunssanen olo, tissit on kipeet ja nännit nöpöttää jatkuvasti. Alavatsassa välillä hetkittäin menkkakipuja muistuttava vihlominen ja ärsyynnyn helposti, ainii enkä pysty oleen selälläni juur ollenkaan tai ainakaan pitkää aikaa, heti tulee hassutunne vattaan, mutta tiiä sitten onko raskausoireita vai muuten vaa😅
 
Muilla kuukautiskivun kaltasia kipuja aina välillä?? Kipu on kuin kuukautiset alkais aivan justiinsa😣
 
Kyllä siinä plussan aikaan oli vastaavia alavatsatuntemuksia, nyt ei enää.
Täällä on nyt 6+2 menossa, pahoinvoiva olo ja jatkuva nälän tunne on nyt selkeästi päivä päivältä yltynyt.
 
Tänään rv 6+3 ja kohta noin viikon ajan oon kärsiny jatkuvasta kuvotuksen tunteesta ja siitä, että lähes kaikki ruoat ällöttää 😭 Aluksi teki mieli koko ajan pikaruokaa, mutta nyt käytännössä pystyn syömään vaan mansikoita ja muita marjoja ja hedelmiä 😅 Välillä myös tuntuu lyhytkestoisia menkkamaisia tuntemuksia edelleen, mutta suurimpana oireena on nyt tämä pahoinvointi, joka voimistuu varsinkin herätessä.
 
Mulla tänään 6+5 ja olo on ollut aika kamala, mitään ei tee mieli syödä ja en ole oksentanut mutta tuntuu vähän väliä että nyt lentää. Töissä en pysty keskittymään tai olemaan tarkka kun kokoajan kuvottaa. Miten olette muut pärjänneet töissä kuvotuksen kanssa? Mulla välipaloja joita syön n. 1 h välein auttoi viimeviikolla mutta tänään niistä ei ollut apua…
 
Tämän pahoinvointivaiheen vois kyllä mieluusti pikakelata eteenpäin😣Ei ole oikein vinkkejä antaa. Eikai siinä muu auta kuin yrittää koko ajan syödä jotain pientä välipalaa ja tosiaan väsymys myöskin pahentaa mutta sanoisin että aiemmilla kerroilla ei oo auttanut kuin aika. Kuopuksen aikaan kävin akupunktiossa mutta eipä siitäkään ollut juuri muuta hyötyä kuin mitä nyt pienen lepohetken pahoinvoinnista sai sen hoidon ajaksi.
 
Mulla on tänään vähän etomisen kannalta helpompi päivä, mutta juurikin noita Mamajepun mainitsemia "kuukautissärkyjä" on ollut. Vähän ikäviä tuntemuksia, kun tietysti eka ajatus on, että "nyt tämä varmaan menee sitten kesken" :disappointed-face: vaikka ihan siis normaaleja tuntemuksia tietysti ovatkin!
 
Palasin vielä tarkentamaan: nää mun on oikeastaan munasarjojen kohdalla tuntuvia särkyjä ja tietysti luin jo netistä, että jollain se oli tarkoittanut kohdunulkoista :Face Without Mouth: Mun pitäisi varmaan vaan jättää netin raskausjuttujen lukeminen vahvahermoisemmille ylipäätään :Face With Tears Of Joy:
 
@Liljekonvaljen Mä oon diagnosoinut itselleni jo noin sata kertaa kohdunulkoisen. Olen tullu kans siihen tulokseen et parempi ettei lukis ihan niin hirveesti. :No Evil Monkey:

Ja pahoinvointiin ei kyllä oo mitään vinkkejä, mullakin auttanu vaan aika. Nyt on auttanut jäiset marjat aina hetkeksi, varsinkin kun iskee sellanen kuvotusaalto, mut ei niitäkään nyt oo kokoaikaa mukana. :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Minä oon aamun selvinnyt syömällä appelsiinin ja kuivaa näkkäriä. Yritin muroja yms. Mut ei pysynyt sisällä🤮

Onneksi lounas jo maistui ihan ok.
 
Täällä vielä ihan alussa homma mutta jo on alkanut palelu ja hieman etova olo jos ei syö. Menkkamaisia jomoja mulla myös alavatsalla. Ja puhisuttaa ja syke nousee helposti.
 
Takaisin
Top