Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on joku vuosisadan megaflunssa ja varmaan kuolisin, jos tähän sais viel pahoinvoinnit lisäksi 😳 mitä te syötte aamuisin/pitkin päivää, et pahin kärki tosta phv:sta menee ohi?
Mulla on iso pussi mandariineja, sellasia mehukkaita ja makeita 😄 niitä kun napostelee niin ei tuu huono olo 👍
 
Mulla on alkanut olemaan jatkuvasti hirvee nälkä. Tuntuu et pitää olla kokoajan syömässä. Pitää alkaa keksimään terveellisiä välipaloja töihin. Tänä aamunakin heräsin jo ennen viittä nälkään ja mahan murinaan vaikka illalla söin itseni ähkyyn.
 
Tää oireiden aaltoilu on kyllä jännää... Yhtenä hetkenä on tissit kipeet, seuraavaksi tulee ällötys olo, sitten taas puolestaan pari päivää jomoilee alavatsaa ja sit taas vaihtuu tissikipuun. 1-2 päivää välissä ollut myös, kun ihmettelee oireettomuutta 😁 Vakiona pysyy tää kauhea väsymys, se ei lähde minnekään...
 
Minulla on ollu taas pari päivää vaihtelevia vatsan jomotuksia/tuikkimisia. Alaselkäkin oli kipeä ja olin jo hädissäni asiasta, mut taiskin olla lihasperäinen vaiva, kun helpotti levossa😀 etova olo on ja väsyttää.
 
Moi! En kuulu vielä elokuisiin, mutta alkionsiirto oli 8 päivää sitten. Tutut oireet alkoivat 30-40 tuntia siirrosta aika voimakkaina. Mielestäni eivät johdu cyclogestista, sillä sitä olin siinä vaiheessa käyttänyt jo viikon. Nyt näkyy testissä keskiviikon ovitrelle vielä, mutta näyttäisi hieman vahvistuvan aamusta toiseen. Tänään olisi 3+6. Siksi tulin katsomaan millaisia oireita teillä. Mulla on kaikki samat, mutta ei pahoinvointia ainakaan vielä. Viimeksi kuvotus alkoi ehkä 6+0 ja oli ihan hirveää.
 
Tänään ollut hiukan tissit kipeenä. Kai niitä oireita tässä alkaa ilmaantumaan. Esikoisestakin oli kyllä aika oireetonta.
 
Mulla on ollut nyt vatsa-oireita pari päivää. En oikein usko vatsatautiin ,koska ei muilla ole mitään. Voiskohan raskausvitamiinit olla syypäänä.. 🤔Olen vain huomannut ,että vatsa menee aina sekaisin noin tunnin päästä lääkkeen otosta. Tai sitten tämäkin jotain raskausoiretta🤷🏻‍♀️
 
Täällä kans yks jolla jatkuvasti huono olo paitsi nukkuessa. 😂 Siskolla ollut aina raskauksissa hyperemeesi, ja hieman pelottaa jos tämä tästä vaan pahenee tulevilla viikoilla. Mukavasti myös flunssa ollut viikon niin ei pääse kunnolla liikkumaan mikä mulla auttais pahoinvointiin.
 
Sit tää turvotus. Mun maha on aiva jäätävä pallo. Tosi inhottava olo.🐷
 
Tää sykkeiden nousu on kyllä tukalaa. Jo ennen kuin tiesin olevani raskaana oli yön aikainen keskisyke noussut ja aattelin että oon vaan kipeä. Mutta se johtuikin tästä raskaudesta. Toki mulla luonnostaan syke on korkeampi. Myös urheillessa syke nousee normaalia paljon korkeammaksi ja hengästyttää jo tässä vaiheessa normaalia enemmän. Onko muilla ollut tykytyksiä?
 
Mun turvotus on kanssa sellaista että näytän siltä että mut vois kärrätä jo synnärille 😅 ja tää kukkuminen! Aivan raivostuttavaa. Mä näköjään myös kuulun siihen porukkaan joka kärsii valemenkoista. Luojan kiitos ei just oo ollut mitään kipuja ja kävin pe siellä ultrassa missä kaikki oli hyvin niin oon osannut olla suht rauhallisesti tän suhteen.
 
Koko viikonlopun on ollut turvotusta, närästystä ja huonovointisuutta. Kaikki ruoka ällöttää ja oksennuskin tullut. Ulkona kävelyllä käyminen on tuonut hetkeksi helpotusta. Väsymys painaa, kun öisin heräilee ja joutuu närästyksen takia nukkumaan huonossa asennossa (sängynpääty koholla), valvoa tai joutua käymään syömässä. Olen ottanut närästyslääkettä ja se on vähäksi aikaa auttanut, mutta on aina palannut. Osasin vähän arvata että mulla saattaisi olla tämmöistä, kun normalistikin on pahoinvointia/kuvotusta helposti (esim. jännittäessä, huonosti nukkuessa tai ihan vaan ällöttävistä aiheista keskustellessa). Jännittää huominen töihin meno ja vointi, mutta toivotaan että olo olisi parempi.
 
Tulin tänne lukemaan muiden oireista vertaistukena omiin.

Mä oon viikon verran ollu ku yrjötaudissa. Toisina päivinä jo parempi, mutta sit taas tänään oksentanu useemman kerran. Väsyttää, viluttaa, ällöttää.

Onko kokemuksia pahoinvointilääkkeistä? Määrätäänkö helposti ja miten vakavaan tilanteeseen? Auttaako ällötykseen. Töitä pitäis pystyä taas huomenna tekemään ja esihenkilönä en iha ekana oo kyllä sairaslomallekaan jäämässä.
Rv 7 (6+5)
 
Tulin tänne lukemaan muiden oireista vertaistukena omiin.

Mä oon viikon verran ollu ku yrjötaudissa. Toisina päivinä jo parempi, mutta sit taas tänään oksentanu useemman kerran. Väsyttää, viluttaa, ällöttää.

Onko kokemuksia pahoinvointilääkkeistä? Määrätäänkö helposti ja miten vakavaan tilanteeseen? Auttaako ällötykseen. Töitä pitäis pystyä taas huomenna tekemään ja esihenkilönä en iha ekana oo kyllä sairaslomallekaan jäämässä.
Rv 7 (6+5)
Ootko kokeillut niitä pahoinvointirannekkeita? Tai onko muut kokeillu ja onko ollut hyötyä?

Mua jännittää ens viikon lomareissu ja muutenkin töiden tekeminen, jos alkaa kova pahoinvointi.
 
Ootko kokeillut niitä pahoinvointirannekkeita? Tai onko muut kokeillu ja onko ollut hyötyä?

Mua jännittää ens viikon lomareissu ja muutenkin töiden tekeminen, jos alkaa kova pahoinvointi.
Voi vitsi, uskon! Ei varmasti haluu lomareissun menevän sohvalla ja pytyn lähettyvillä.

n oo vielä kokeillu, mutta juuri tänään mietin että nekin varmaan kokeiltava. Tosiaan, kokemuksia?
 
Tulin tänne lukemaan muiden oireista vertaistukena omiin.

Mä oon viikon verran ollu ku yrjötaudissa. Toisina päivinä jo parempi, mutta sit taas tänään oksentanu useemman kerran. Väsyttää, viluttaa, ällöttää.

Onko kokemuksia pahoinvointilääkkeistä? Määrätäänkö helposti ja miten vakavaan tilanteeseen? Auttaako ällötykseen. Töitä pitäis pystyä taas huomenna tekemään ja esihenkilönä en iha ekana oo kyllä sairaslomallekaan jäämässä.
Rv 7 (6+5)
Mulle ainakin on määrätty helposti Primperan mutta en tiedä onko sen vaikutus ollut vain psykologista vai onko se oikeasti auttanut. Viimeksi tänään lääkäri kirjoitti sitä mulle, tosin migreeniin.
 
Takaisin
Top