Millaisia raskausoireita sinulla on?

Moikka! Onko teillä ollut vasemmalla puolen alavatsaa paineen tunnetta? Itellä nyt 4+4 menossa ja eilisestä asti ollu välillä painetta. Minulla oli kohdun ulkoinen raskaus 4kk sitten ja tuntemus on samanlaista kuin silloin. Kauhea pelko etteihän toistu.
Ymmärrän hyvin fiiliksen! Mulla on ollut jomotusta tunne oikealla puolella ja lääkärissä käydessä selvisi ultrassa, että raskaus on alkanut oikean puolen munasarjasta ja siellä keltarauhanen on hommissa. Eli on mahdollisuus että sulla on alkanut vasemmalla ja siksi jomottelee. :) Toivotaan, että kaikki kunnossa! Itsekin menossa ensi viikolla varhaisultraan varmistamaan, että on oikeassa paikassa.

Mun pitäisi selkeästi alkaa noudattamaan säännöllisempää ateriarytmiä, koska heräilen yölläkin närästykseen (tai vessakäyntiin). Tosi raskasta alkaa keskellä yötä syömään. Illalla kuitenkaan ruoka ei maistunut...
 
Eikös siihen kuulu myös verinen vuoto? Onko sinulla sitä? Luulisi ,että pääset kunnalliseen varhaisultraan varsinkin kun aiemmin ollut ja jos nyt samanlaisia oireita.
Ei välttämättä kuulu. Mulla ei ollut mitään näkyviä oireita ennen kuin munanjohdin repesi ja silloinkin verenvuoto oli vain sisäistä. Mutta se kipu ja pahoinvointi oli niin hirvittävää ja sillon mietin että jos raskaana on tämmösiä kipuja, niin miten voi synnytyksestä selvitä. Pian menikin jo sitten taju ja onneksi mies soitti ambulanssin. Toki kaikilla ei onneksi mene tuohon pisteeseen, mutta se on hyvä tietää. Minun hengen pelasti miehen ripeä toiminta, kun neuvolan ja päivystyksen soittonumeroista oli vain epäilty aamupahoinvointia.
 
Ei välttämättä kuulu. Mulla ei ollut mitään näkyviä oireita ennen kuin munanjohdin repesi ja silloinkin verenvuoto oli vain sisäistä. Mutta se kipu ja pahoinvointi oli niin hirvittävää ja sillon mietin että jos raskaana on tämmösiä kipuja, niin miten voi synnytyksestä selvitä. Pian menikin jo sitten taju ja onneksi mies soitti ambulanssin. Toki kaikilla ei onneksi mene tuohon pisteeseen, mutta se on hyvä tietää. Minun hengen pelasti miehen ripeä toiminta, kun neuvolan ja päivystyksen soittonumeroista oli vain epäilty aamupahoinvointia.
Hui, tosi raju on kyllä tuo sinun kokemus. Onneksi miehesi on osannut toimia tilanteessa nopeasti❤️ ymmärrän hyvin että on nyt pelkoa tilanteen uusiutumisesta.. itsellä ed raskaus päätyi vuosi sitten rv 13 kkm ja istukasta todettiin tuolloin osittainen rypäleraskaus. Se on nytkin itsellä mielessä kokojan, vaikka sen takia pääsenkin neuvolan kautta varhais ultraan, mutta vielä tässä on melkein kolme viikkoa odotusta sinne.😕 Kyllä tuollaiset kokemukset luo pakosta varjon uuden raskauden ylle. Kovasti voimia, toivotaan että kaikki on tällä kertaa hyvin💕🙏
 
Itsellä ollut nyt parina iltana närästystä. Olen yhdistänyt hapokkaisiin juomiin, mutta voisiko olla sittenkin oire. Pitää tänään olla juomatta hapokasta, jos ei sitten närästäisi.
 
Itsellä ollut nyt parina iltana närästystä. Olen yhdistänyt hapokkaisiin juomiin, mutta voisiko olla sittenkin oire. Pitää tänään olla juomatta hapokasta, jos ei sitten närästäisi.
Voi johtua hapokkaista juomista, mutta hyvä testailla niin näkee närästääkö myös ilman. Itsellä ed raskauspahointiin kuului että hapokkaita juomia ei juuri sen takia tehnyt mieli, kun aiheuttivat närästystä🫢
 
Minun raskaus alkanut pakastealkion siirrolla joten munasarjat ei tuota keltarauhasta. Pääsen varhaisultraan toki, mutta sinne on 2,5vk aikaa. Se on pitkä aika miettiä ja odottaa kun menee jo nyt yö unet. Viimeksi mulla kyllä oli paljon veren vuotoa ja nyt ei. Sekä positiivinen testi tuli ns viikon myöhässä eli hormooni nousi tosi hitaasti. Nyt se on ainakin alkuun noussut nopeaa mutta kai sekään ei vielä kerro mitään.
 
Itellä tuntuu, että yöunet on muuttuneet pinnallisemmiksi. Heräilen herkästi muutamankin kerran yössä ja nukkuminen on levotonta.
 
Nyt alkoi ilmeisesti tämä yöllä pissalle herääminen. 😑
Liekkö myös väsymys alkaa rantautua, sitä en kyllä yhtään kaipais.
 
Mua on tänään vähä etonut. Flunssan jäljiltä vielä yskääkin niin meinasi kyllä laatta lentää aamulla🫢
 
Menkkamaista jomotusta ollut täälläkin alavatsalla. Oli helpotus lukea täältä, että sitähän onkin monella eli kuuluu asiaan.
 
Tänään ekan kerran alkoi etoa ja tuskanhiki valumaan, kun pääsin vihdoin työpaikalle ahkeroitua ensin esikoisen päiväkotiin. Hamstrasin juuri työpaikan jääkaappiin kaikkee pientä naposteltavaa ja mehuja, että saa nähdä kauan menee, että ekat tajuaa :Grimacing Face:
 
Mua on paleltanut tänään tosi paljon, olen istunut kirjastossa takki päällä opiskelemassa. Ja väsymys on myös tosi voimakasta, sitä on kestänyt nyt jo viikon ajan..😴
 
Mua on paleltanut tänään tosi paljon, olen istunut kirjastossa takki päällä opiskelemassa. Ja väsymys on myös tosi voimakasta, sitä on kestänyt nyt jo viikon ajan..😴
Täällä samoja oireita. Palelee kokoajan ja olisin nyt jo valmis menemään yöunille!
 
Mä olen ihan umpijäässä ja mua väsyttää niin että tekis mieli vaan mennä paksun ja lämpimän peiton alle nukkumaan.
 
Takaisin
Top