Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä koitin käyttää esikoisen raskausaikana noita pahoinvointirannekkeita .. itse en huomannut muutosta oloon olivatko ne ranteissa vai eivät🫤

Mulla oireina tällähetkellä 24/7 oleva ällötys ja vatsan turvotus. (7+0)
 
Mullakin alkanut nyt oksentelu😩ei siinä niinkään mitään jos se kuvottava olo sijoittuis vaan aamuun mutta kun se on ollut nyt parina päivänä lähes kokoajan, aiemmin oli vain aamuisin hieman äklö olo🤢mietin että olisiko vatsatautia mutta kukaan muu esim puoliso ei ainakaan oo saanut sitä multa. Ja vatsakramppeja on myös. Taipumusta on myös migreeniin niin sekin pamahtelee välillä päälle
 
Olot todellakin aaltoilee.. pari päivää meni ihan täydessä epäuskossa kun missään ei tuntunut mitään ja oli energinen olo. Nyt on taas sit toista päivää jäätävä kuvotus ja kipee olo joten ehkä sittenkin ? 🥹🙏
Kävin perjantaina hcgta mittailemassa ja oli jtn 4800. Sillon oli kai 5+0/5+1. Nyt loppuviikosta sit uusiks niin näkee onko noussut vai ei..
 
Täällä ei ole muita oireita, kuin ärtyneisyys (voi mies parkaa.... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:) ja jatkuva tarve käydä pissalla. Toivottavasti aiempien raskauksien pahoinvointi pysyy poissa (kumpaisestakin oksentelin reippaasti yli puolen välin ympäri vuorokauden...)
 
Mulla astunut väsymys kuvioihin. Olisi ihanaa pystyä nukkumaan päikkärit, mutta aktiivinen taapero ei oikein anna siihen mahdollisuutta.
 
Voi hitto, nyt tää olo on huonontunut ihan roimasti.😪 Ihan karmee etominen, kokonaisvaltainen tosi huono olo ja väsyttää. Vihaan oksentamista, niin välttelen sitä mahdollisimman paljon, mutta paha olo on syödessä, syömisen jälkeen ja nälässä. Ja heti herätessä ja aina iltaan asti.

Piti perua tän aamun menot ja jäädä lepäämään, mutta ääk jos tää jatkuu pitkään tai vaikka pahenee. Nyt kuitenkin vasta 6+2 menossa.🤢😮‍💨

Ed. raskauden pahoinvointiin kokeilin apteekista saatavia rannekkeita, mutta en huomannut niistä oikeen mitään apuja.
 
Täällä toistaseks suht lievil oireil, mut pienet on viikotkin vielä, 3+3😅 tissiarkuutta ja väsyä lähinnä. Öisin tulee heräiltyä ja pissalla ravattua. Esikoisen alkuraskaus oli helppo, toivon nytkin samanlaista. Erona esikoisen aikaan, nyt ei oo viel ummetus ja ylirunsas valkkari viel astunu kuvioihi🤔
 
No ei mennykkää ku tuo 10 min niin sai juosta vessaan🙉
Huh🙈 toivotaan et ite säästyy oksentamiselta, ens viikolla alkaa 15vk harkkarutistus ennen valmistumista😅 esikosta en oksentanu kertaakaa, jotain lievää öklötystä vaan oli rv6 tienoil. Esikoisesta oli kyl.paineet tosi matalat (luonnostaan jo matalat) ja hb lähti rajusti laskee vaikka lähtötaso ollu huima, niin ne aiheutti 2/3 invalidisoivaa huimausta.
 
Onks muita joilla raskaus ei aiheuta aivan alkuun leposykkeiden nousua? Moni puhuu kohonneista leposykkeistä jo ennen positestiä ja mulla on kyllå ihan itselle normaalit leposykkeet. Esikoisenkin alkuraskaudessa olivat vielä ihan normaalilla tasolla, pidemmällä alko sit nousee. Rupes vaan huolestuttaa🙈
 
Tänään iski ihmeellinen tunne, että ei saa tarpeeksi happea 😬 nenä ei oo tukossa tai mitään. Mutta se meni onneksi raikkaassa ulkoilmassa ohi. Muutenkin oon huomannut että ulkoilu ja rauhallinen kävely koiran kanssa auttaa kaikkeen 😅
 
Onks muita joilla raskaus ei aiheuta aivan alkuun leposykkeiden nousua? Moni puhuu kohonneista leposykkeistä jo ennen positestiä ja mulla on kyllå ihan itselle normaalit leposykkeet. Esikoisenkin alkuraskaudessa olivat vielä ihan normaalilla tasolla, pidemmällä alko sit nousee. Rupes vaan huolestuttaa🙈
Mulla ainakin on sykkeet noussut mutta viime raskaudessa kun rekisteröin sen vasta ties miten pitkällä. Ihan mielenkiinnosta seurasin edellisen synnytyksen aikaan miten sykkeet käyttäytyy. Silloin koko vuorokauden korkein syke oli just ponnistus vaiheessa.
 
Huh, mikä olo. Voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua, kamalasti etoo, oksentanut olen jo pari kertaa ja palelee😵‍💫 Onko sielunsiskoja?!
 
Onko teillä jo aiemmin raskaana olevilla alkanut pahoinvointi tällä kertaa aiemmin kuin esikoista odottaessa? Ja milloin phv on loppunut teillä? Kauhulla odotan, että milloin se mahtaa itsellä alkaa, kun äidillä ollut hyperemeesi ja siskolla myös kauheaa pahoinvointia 🫣 niin monella täällä tuntuu jo olevan pahoinvointia.
 
Onko teillä jo aiemmin raskaana olevilla alkanut pahoinvointi tällä kertaa aiemmin kuin esikoista odottaessa? Ja milloin phv on loppunut teillä? Kauhulla odotan, että milloin se mahtaa itsellä alkaa, kun äidillä ollut hyperemeesi ja siskolla myös kauheaa pahoinvointia 🫣 niin monella täällä tuntuu jo olevan pahoinvointia.
Alkanut aikalailla joka kerta samaan aikaan 6+0 ja loppunut onneksi siellä 12+0 jälkeen pikku hiljaa…Toisessa (poika?)raskaudessa oli tosi paljon vähemmän.
 
Tänäaamuna iski perinteinen alkuraskauden pieni pyörrytys päälle, muuten ei ole merkittäviä oireita, pieniä hetkellisiä jomotteluja lukuunottamatta, mutta varhaiset on päivät vielä, eiköhän niitä ala tulla pikkuhiljaa :)
 
Onko teillä jo aiemmin raskaana olevilla alkanut pahoinvointi tällä kertaa aiemmin kuin esikoista odottaessa? Ja milloin phv on loppunut teillä? Kauhulla odotan, että milloin se mahtaa itsellä alkaa, kun äidillä ollut hyperemeesi ja siskolla myös kauheaa pahoinvointia 🫣 niin monella täällä tuntuu jo olevan pahoinvointia.
Mulla alkanut myös aina 7 rv ja loppunut siinä 10-11rv. Rasittavan yleinen vaiva kyllä🫤 Pidän tätä alkuraskautta kaikkein kammottavimpana odotusaikana. Toki eihän sitä tiedä mitä tuleman pitää, mutta 2 edellistä ollut hyvin seesteistä aikaa kun vain selvinnyt näistä pahoinvoinneista🙈
 
Mulla on kaikki muut oireet aika voimakkaina, mutta pahoinvointia ei nyt 4+2 vielä. Viimeksi se alkoi jossain 6+0 tienoilla ja vei ihan epätoivon syövereihin...
 
Viime viikolla oli yhdynnän jälkeen kirkasta veristä vuotoa hyvin pienesti, eilen oli pientä rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä ja tänään taas kirkasta veristä vuotoa...pissalla käydessä tipahtaa pönttöön asti muutama pisara ja lisäksi nyt tulee myös pikkuhousunsuojaan.
Raskaus ihan alussa (eilen tein postiviisen digitestin "raskaana 1-2), eikä ikinä ennen aiemmista lapsista (jotka tosin ovat jo teinejä) ole mitään vuotoa ollut.
Osaisko joku neuvoa, onko tämä nyt menossa kesken vai voiko ns. kiinnittymisvuoto olla tällaista?? Ainakin tää stressaa hirmuisesti.

Rinnat on edelleen arat ja olo on muuten etova. 🤔 vai kuvittelenko vain 🤔
 
Takaisin
Top