Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänäaamuna iski perinteinen alkuraskauden pieni pyörrytys päälle, muuten ei ole merkittäviä oireita, pieniä hetkellisiä jomotteluja lukuunottamatta, mutta varhaiset on päivät vielä, eiköhän niitä ala tulla pikkuhiljaa :)
Sullakin taipumusta alhaisiin paineisiin? Mulla ilman raskauttaki matalat paineet ja esikon raskaudes tippu toosi matalal, jatkuvasti 86/56 jopa ja olo oli sit sen mukainen.

Voiks tässä kohtaa jo närästää? Pientä epämääräst närästyksen tunnetta on pari päivää ollu🤔
 
Tää kävi viikonloppuna päivystyksessä jäätävien mahakipujen takia. Syynä tais olla raskauden aiheuttama hidastunut ruuansulatus. 😅 En arvannut että se aivan näin radikaalisti voi hidastua kun muuten ennen tätä toiminut kuin kello. Ohjeeksi siis kuituja lisää vaan ja tarvittaessa Levolac tms.
Alkiokin ultrattiin varalta samalla ja sieltä löytyi oikean kokoinen kaveri, oikeasta paikasta ja sykkeellä. 😂❤️
 
Viime viikolla oli yhdynnän jälkeen kirkasta veristä vuotoa hyvin pienesti, eilen oli pientä rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä ja tänään taas kirkasta veristä vuotoa...pissalla käydessä tipahtaa pönttöön asti muutama pisara ja lisäksi nyt tulee myös pikkuhousunsuojaan.
Raskaus ihan alussa (eilen tein postiviisen digitestin "raskaana 1-2), eikä ikinä ennen aiemmista lapsista (jotka tosin ovat jo teinejä) ole mitään vuotoa ollut.
Osaisko joku neuvoa, onko tämä nyt menossa kesken vai voiko ns. kiinnittymisvuoto olla tällaista?? Ainakin tää stressaa hirmuisesti.

Rinnat on edelleen arat ja olo on muuten etova. 🤔 vai kuvittelenko vain 🤔
En osaa sanoa mitään varmaa, mutta ajattelisin kiinnittymisvuodon ajankohdan jo menneen, kun testissäkin on jo plussa. Vuodot on ymmärtääkseni yleisiä etenkin raskauden alkuvaiheessa. Itse kävisin gynellä tarkistamassa vuodon syyn, jos se jatkuu ja seuraisin hcg-tasojen nousua/mahdollista laskua myös liuskatesteillä, kun raskaus on noin alussa. Kovasti voimia, tosi pelottavia nuo vuodot ❤️
 
Voi yäk ,että kuvottaa vaihtaa 💩 vaippaa nuorimmaiselle..🤢
Tämä. Mä oon yrittänyt ehdotella, että isä vois vaihtaa, mutta ei oo kelvannut ja toistaiseksi oon pystynyt vielä vaihtamaan vaikka tiukkaa tekee
 
En osaa sanoa mitään varmaa, mutta ajattelisin kiinnittymisvuodon ajankohdan jo menneen, kun testissäkin on jo plussa. Vuodot on ymmärtääkseni yleisiä etenkin raskauden alkuvaiheessa. Itse kävisin gynellä tarkistamassa vuodon syyn, jos se jatkuu ja seuraisin hcg-tasojen nousua/mahdollista laskua myös liuskatesteillä, kun raskaus on noin alussa. Kovasti voimia, tosi pelottavia nuo vuodot ❤️
Kiitos kommentista. Eilen ajattelin tätä kiinnittymisvuodoksi, kun alkoi pieninä rusehtavina tippoina, mutta tänään tajusin että 4-5.2 poltteli ja kipuili vatsa yöllä useamman tunnin sillai ettei koskaan ole ennen nipistellyt/kipuillut. Oletin kuukautisten alkavan 6.2. Ovulaatiotesti oli 22.1 positiivinen niin tuon laskun mukaan tuo yöllinen oli varmaan sitä kiinnittymiskipuilua ja nyt vuoto/kipristely jotain ihan muuta 😔 Täytyypä huomenna ottaa yhteyttä gynelle/neuvolaan, jotta saisi tarkistusta tehtyä ja mieli rauhoittuisi. Ostin digitestinkin vielä tänään, kuinkahan nopeasti se näyttää negaa jos raskaus on keskeytynyt? 🤔 Toivottavasti tutkisivat, eivätkä sanoisi vaan että odotellaan ja katsellaan. 😬
 
V Ä S Y T T Ä Ä ihan järjettömän paljon!! Tänään 7+2 ja tuntuu että hukun väsymykseen!
 
Kiitos kommentista. Eilen ajattelin tätä kiinnittymisvuodoksi, kun alkoi pieninä rusehtavina tippoina, mutta tänään tajusin että 4-5.2 poltteli ja kipuili vatsa yöllä useamman tunnin sillai ettei koskaan ole ennen nipistellyt/kipuillut. Oletin kuukautisten alkavan 6.2. Ovulaatiotesti oli 22.1 positiivinen niin tuon laskun mukaan tuo yöllinen oli varmaan sitä kiinnittymiskipuilua ja nyt vuoto/kipristely jotain ihan muuta 😔 Täytyypä huomenna ottaa yhteyttä gynelle/neuvolaan, jotta saisi tarkistusta tehtyä ja mieli rauhoittuisi. Ostin digitestinkin vielä tänään, kuinkahan nopeasti se näyttää negaa jos raskaus on keskeytynyt? 🤔 Toivottavasti tutkisivat, eivätkä sanoisi vaan että odotellaan ja katsellaan. 😬
Positiivinen tulos voi näkyä vielä usean päivän ajan testeissä vaikka olisikin tullut keskenmeno tms. Raskaushormoni pitoisuus putoaa aika hitaasti.
 
Positiivinen tulos voi näkyä vielä usean päivän ajan testeissä vaikka olisikin tullut keskenmeno tms. Raskaushormoni pitoisuus putoaa aika hitaasti.
Voi näkyä useamman viikonkin jos on kohonnut riittävän korkealle. Laskee ainakin mulla tuskastuttavan hitaasti.
 
Täällä ei onneksi oo väsymystä ollut normaalia enemmän vaikka oonkin nukkunut huonosti ja sykkeet yölläkin taivaissa. Mut semmonen pyörryttävä olo, ahdistaa ja tuntuu että ei saa normaalisti happea 😩 just sanoin miehelle että jos tässä vielä pitää ruveta oksentamaan niin varmaan pyörtyilen jonnekin vessaan 🤢 saa nähdä, nyt meneillään 5+3.
 
Minä senkun jatkan jäätymistä, väsyttää myös muttta palelu on ehdottomasti pahempi. Etoo myös, mitään ei tee mieli syödä.

Olen tässä myös alkanut miettimään kuinka erilainen tämä raskaus on verrattuna ensimmäiseen. Mies jo vitsaili kaksosista kun oireet ovat jotenkin voimakkaammat. Mä ehdotin että tulisi poika, ja päätin että se on kivemma kuuloinen vaihtoehto..
 
Kiitos kommentista. Eilen ajattelin tätä kiinnittymisvuodoksi, kun alkoi pieninä rusehtavina tippoina, mutta tänään tajusin että 4-5.2 poltteli ja kipuili vatsa yöllä useamman tunnin sillai ettei koskaan ole ennen nipistellyt/kipuillut. Oletin kuukautisten alkavan 6.2. Ovulaatiotesti oli 22.1 positiivinen niin tuon laskun mukaan tuo yöllinen oli varmaan sitä kiinnittymiskipuilua ja nyt vuoto/kipristely jotain ihan muuta 😔 Täytyypä huomenna ottaa yhteyttä gynelle/neuvolaan, jotta saisi tarkistusta tehtyä ja mieli rauhoittuisi. Ostin digitestinkin vielä tänään, kuinkahan nopeasti se näyttää negaa jos raskaus on keskeytynyt? 🤔 Toivottavasti tutkisivat, eivätkä sanoisi vaan että odotellaan ja katsellaan. 😬
Toivon kovasti, että on vaaratonta. Yleisiähän ne vuodot ovat. hcg-seuranta ja ultra varmaan antaisivat lisää tietoa. Toki on varsin aikaista vielä ultralle: parin viikon päästä varmasti ultra kertoo jo missä mennään. Voimia <3
 
Mun migreeni on villiintynyt, en tiiä meneekö tukilääkkeiden piikkiin vai mihin. Harmi kun en ole minnekään kirjoittanut ylös missä vaiheesa migreeni taas rauhoittuu, en muista onko migreeni ehtinyt rauhoittua noissa mitkä mennyt rv 6 kesken... Oma kokemus on siis se, että raskaudet on tosi nopeasti vaikuttanut positiivisesti migreeneihin. Sairastan siis kroonista migreeniä, joka on tosin nyt ollut suht hyvässä hallinnassa, mut nyt on siis selkeesti hormonaalista, hiukan erityyppistä kuin ns normaalisti. Mulla olis ihan hirveesti kouluhommaa ja ei siis aivot toimi yhtään. Tosin joku hyperfokus olis kyllä tähän raskaushommaan, iski heti mini pesänrakennusvietti päälle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Huomaa myös et estrogeeni varmaan lähdössä nousuun koska nenä tukkoinen ja silmät kuivat..
 
Olen hyvin iltavirkku. Herään nykyään silti aikaisin aamulla. On vain ihan pakko päästä ylös sellaiseen aikaan, jolloin normaalisti olisi unet makeimmillaan.
 
Kiitos kommentista. Eilen ajattelin tätä kiinnittymisvuodoksi, kun alkoi pieninä rusehtavina tippoina, mutta tänään tajusin että 4-5.2 poltteli ja kipuili vatsa yöllä useamman tunnin sillai ettei koskaan ole ennen nipistellyt/kipuillut. Oletin kuukautisten alkavan 6.2. Ovulaatiotesti oli 22.1 positiivinen niin tuon laskun mukaan tuo yöllinen oli varmaan sitä kiinnittymiskipuilua ja nyt vuoto/kipristely jotain ihan muuta 😔 Täytyypä huomenna ottaa yhteyttä gynelle/neuvolaan, jotta saisi tarkistusta tehtyä ja mieli rauhoittuisi. Ostin digitestinkin vielä tänään, kuinkahan nopeasti se näyttää negaa jos raskaus on keskeytynyt? 🤔 Toivottavasti tutkisivat, eivätkä sanoisi vaan että odotellaan ja katsellaan. 😬
Ite soitin varmuuden vuoksi neuvolaan omasta vuotelusta. Käskivät seurailla jos vuoto ei muutu runsaammaks eli pysyy vähempänä kun esim kuukautisten aikaan eikä tuu verihyytymiä eikä oo mitään erikoisia kipuja. Silti ajattelin että ens viikon lopulla kun vk7 on lopuillaan niin voisin käydä ultrassa tsekkaan miltä näyttää. Tsemppiä ja toivoa! Usein noi vuodot kai on ihan normaaleja alussa :)
 
Oon oksentanut nyt viikon putkeen ja maha krampit on välillä aika pahoja. Maha ei ole sekaisin eikä kuumetta ole niin hoitaja sanoi jo eilen etä vastaanotossa että ei taida olla vatsatautia. Todella huono olo ollut jo 1,5vko mutta tuo oksentelu kestänyt tosiaan viikon ja kokoajan on etova olo..yritän soittaa ihan lääkäriaikaa mutta en tiedä pitäisikö mennä vain päivystykseen😬työterveyslääkärin saisi vasta yleensä ainakin mooonen päivän päähän ja en haluaisi enään etävastaanottoa. Nesteytysjuoma ei tuo helpotusta, ruoka ei meinaa maistua ollenkaan.. ensimmäinen raskaus nyt 8 viikolla. Sanotaanko näin et mehut on musta puristettu pois🤢
 
Ite soitin varmuuden vuoksi neuvolaan omasta vuotelusta. Käskivät seurailla jos vuoto ei muutu runsaammaks eli pysyy vähempänä kun esim kuukautisten aikaan eikä tuu verihyytymiä eikä oo mitään erikoisia kipuja. Silti ajattelin että ens viikon lopulla kun vk7 on lopuillaan niin voisin käydä ultrassa tsekkaan miltä näyttää. Tsemppiä ja toivoa! Usein noi vuodot kai on ihan normaaleja alussa :)
Mäkin soittelin aamulla. Julkisella (neuvolassa) käskivät munkin seuraileen ja sanoivat että varhaisultraan heidän pitää ohjata yksityiselle. Sain yksityinen neuvolan yhteystiedot, soittelin sinnekin ja sieltä sain ohjeen että ensi viikolla torstaille tai perjantaille voisi varata ultraa. Ajattelin että nyt mun tärkein tehtävä on rauhoittua ja stressata mahdollisimman vähän, koska se ei ainakaan auta asiaa. Nyt illalla vuoto on vähentynyt, tosin samaan aikaan musta tuntuu että muutenkin raskauden oireet turvotus ja arat rinnat ovat hävinneet.
Aika näyttää, on tämä melko erilaista kun kuopuksen raskausaikana 15vuotta sitten. Kaikki mietityttää paljon enemmän 😬
 
Toivon kovasti, että on vaaratonta. Yleisiähän ne vuodot ovat. hcg-seuranta ja ultra varmaan antaisivat lisää tietoa. Toki on varsin aikaista vielä ultralle: parin viikon päästä varmasti ultra kertoo jo missä mennään. Voimia :Heartred
Kiitos ❤️ mulle tämmönen vuoto on täysin vierasta...edellisistä raskauksista on vuosia (kuopus täyttää kesällä 15v.) Ja jotenkin nyt murehdin ja stressaan paljon enemmän kuin vuosia sitten...sitäkö se ikä teettää 😬😅 Toisaalta nyt illalla sain jo päätettyä että tässä ei nyt jatkuva stressaaminen ja housuihin vilkuilu auta. Nyt pitää vaan rentoutua ja odottaa. Harmi vain että odottaminen ei ole mun vahvuus. 😅
 
Takaisin
Top