Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä olen saanut vasta kaksi kertaa mutta ihan selkeä ero on ollut. Eka piikit harvensi vähän kohtauksia ja nyt toka piikkien jälkeen ei ole oikeastaan ollenkaan tuntunut edes pientä päänsärkyä. Tänään tosin jouduin ottamaan Panadolin kun väsymyksen takia meinas alkaa särkeä päätä. Huomasin onneksi ajoissa ja nyt toivon ettei edes ala särkeä.

Häijyintä on se kun pistetään tuohon otsaan useampaan kohtaan. Muualle päähän ne pistot ei ole pahoja.
Pistääkö ne niitä raskaudenkin aikana? Oon jostain syystä siinä käsityksessä, että ei.
 
Jaha nyt alko närästys oireet😵‍💫 Minua ei ikinä muuten närästä kuin raskaana ollessa. Ehkä sielä masussa joku majaileekin🤩
 
Muokattu viimeksi:
Muutamana aamuna on ollu etova olo. Rinnat on arat, imetän edelleen edellistä lasta ja varsinkin imetyksen alku on melko kivulias. Sykkeet on ollu koholla plussatestistä saakka ja eivät öisinkään laske. Tänään olis 5+6, muissa raskauksissa muistelen väsymyksen alkaneen vko 6 kieppeillä.
 
Mulla on taas menkkajomotteluita ja heti psykoosit kattoon siitä, että alkaako menkat 😳 Mies yritti lohduttaa, että ei kai nyt kuitenkaan, mutta tämä epäluuloinen fiilis on kyllä aivan 10+.
 
Noi menkkajomottelut on kyllä harvinaisen ikäviä. Joo, on mulla useemmin pissahätäkin, mutta ei se oo ainoo syy mun vessaramppailulle
 
Itsellä oikeastaan ainoana oireena ilmavaivat 🤭. Esikoisen raskaudesta muistan ne hyvin. Hieman jomoja mahassa ollut, mutta ei mitään kummempaa. Pahoinvointia pelkään, en siedä sitä yhtään. Oksettava olo on ollut joka raskaudessa pahempi. Mutta ainoastaan esikoisen aikaan oksensin muutamaan otteeseen. Mutta kuopuksen aikoihin oksettava olo kesti useampia viikkoja.
 
Mulla rinnat olleet kipeät jo jostain 3+3 ajoilta, kun ensimmäiset haaleat viivat aloin testeihin saamaan. Eilen mietin juuri esikoisen aikaa, ja tuli mieleen kipu, joka tulee kun rinnat on täys maitoa.. Mutta onneks nää kivut tulee ja menee, että ei oo jatkuvaa. "Menkkajomotuksia" oli jossain kohti, jotka nyt onneks hellittäneet.

Mutta tää väsymys ja palelu on ihan jotain kauheeta! Muistan esikoisesta samat oireet hyvin, mutta nyt jotenkin tuntuu että on kaks kertaa pahempana nää oireet päällä. Eipä tartte miettiä iltaisin unilääkkeitä, kun uni tulee heti kun pään saa tyynyyn. Ja vesilaskun saapuessa varmasti kiittää, kun kuumia suihkuja pitää ottaa, että saa ytimestä asti tulevan palelun lakkaamaan.
 
Mulla tulee vähän aaltoillen menkkamaisia jomotuksia. Välillä saattaa jomottaa parikin tuntia putkeen ja välissä voi olla useamman tunnin tauko. Mua pelottaa nää jomotukset kun aiemmissa raskauksissa ei ole niitä ollut.
 
Täällä ruennut nyt etomaan aivan huolella. Lisäksi palelee ja onneksi vielä vain vähän vähän enemmän väsyttää kun normaalisti. Välillä tulee kanssa hetkellisiä jomoja, mutta ei niin paljoa, mitä ennen plussaa.
 
Nyt on alkanut tulla etovaa oloa itsellekin 🫢 Makea ei maistu enää ollenkaan ja öisinkin tulee nälkä.
 
Täällä närästää eikä mikään ruoka maistu. Otin jo Gavisconia ja seuraavaksi pyydän reseptin uusintaa tehokkaammista närästys lääkkeistä.
 
Ei oikeastaan muuta kun vaihtelevasti jomottaa alavatsaa ja rinnat aavistuksen arat :) Pahoinvointia ehkä vähän kauhulla odotan, oksentaminen on aina niin kamalaa...
 
Täällä on jatkuvasti nälkä, närästys ja vähän etova olo. Nännit ihan järkyttävän kipeät ulkona ollessa tänään. Kuka niitä lapasia pitikään rinnoilla tässä joku päivä? Tänään olisin itsekin kaivannut niitä 🤣

Edit. @nnopa sähän siitä kerroitkin 😄
 
Muokattu viimeksi:
Mä haistan kaiken. Ja joko liittyen tähän tai sitten ihan omana oireena: mun hiki on alkanut haisemaan
 
Rinnat on olleet kipeät ja alamahassa välillä menkkamaisia tuntemuksia. Aamuisin Hesaria lukiessa oon välillä herkistynyt jostain uutisen luvusta🥲 Hormoonit ehkä tekee tehtävänsä. Nälkä tuntuu myös voimakkaammin.
 
Täälläkin huomannut nyt, että nälkä tulee huomattavasti helpommin. 2h aamupalan jälkeen oli jo kamala nälkä.
 
Tänään alkoi tavallinen ruoka tökkiä pahasti. Aiemmin on jo aamuisin ollut vaikeuksia saada aamupalaa alas mutta nyt ei mene edes normaalioloissa hyvin uppoava ruoka. Pyysin miestä tuomaan mulle täydennysravinteita mitä oon aiemminkin käyttänyt. Varmaan tarvii jossain välissä turvautua niihin.
 
Moikka! Onko teillä ollut vasemmalla puolen alavatsaa paineen tunnetta? Itellä nyt 4+4 menossa ja eilisestä asti ollu välillä painetta. Minulla oli kohdun ulkoinen raskaus 4kk sitten ja tuntemus on samanlaista kuin silloin. Kauhea pelko etteihän toistu.
 
Moikka! Onko teillä ollut vasemmalla puolen alavatsaa paineen tunnetta? Itellä nyt 4+4 menossa ja eilisestä asti ollu välillä painetta. Minulla oli kohdun ulkoinen raskaus 4kk sitten ja tuntemus on samanlaista kuin silloin. Kauhea pelko etteihän toistu.
Eikös siihen kuulu myös verinen vuoto? Onko sinulla sitä? Luulisi ,että pääset kunnalliseen varhaisultraan varsinkin kun aiemmin ollut ja jos nyt samanlaisia oireita.

Itse olen huomannut tuollaisen tunteen aina kun rakko on täysi. Heti pissaamisen jälkeen tunne katoaa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top