Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko muita joilla ei rinnoissa tunnu mitään? Muistan et esikoisesta mulla oli ihan jäätävän kipeät rinnat mutta nyt ei mitään. Mietin et voiko siihen vaikuttaa et on jo kerran raskaana käyny läpi rintojen muutokset ja sit viel imettänyt?

Muita oireita kuites on; palelee, huono olo (enimmäkseen iltaisin tai jos ruokaväli menee liian pitkäksi), turvottaa, väsyttää vähän normaalia enemmän.

Mulla ei ole rinnoissa mitään tuntemuksia. 🙂
 
Te kellä on aiempia lapsia: onko oireet erilaisia suhteessa muihin raskauksiin? Ja onko oireilu vaikuttanut sukupuoleen aiemmin? 🥰
On ollu paljon voimakkaammat oireet ja enemmän etomista ja oksentelua nyt tässä raskaudessa kuin mitä esikoisesta. Esikoinen on tyttö.
 
On ollu paljon voimakkaammat oireet ja enemmän etomista ja oksentelua nyt tässä raskaudessa kuin mitä esikoisesta. Esikoinen on tyttö.
Mulla tässä alkanut etominen aiemmin kuin pojan kohdalla, mutten oo vielä oksentanut. Muutenkin oireilee alkuun enemmän. Pojan kohdalla alkoi oksentelu rv 6-7 ja jatkui sinne 20 viikolle päivittäin. 🤢
 
Te kellä on aiempia lapsia: onko oireet erilaisia suhteessa muihin raskauksiin? Ja onko oireilu vaikuttanut sukupuoleen aiemmin? 🥰
Mä tästä avauduin jo tuolla leikkiketjussa "poika vai tyttö" :Grinning Face With Smiling Eyes:
Tytöstä ei ollut pahemmin oireita näihin aikoihin, en melkein uskonut edes olevani raskaana ennen varhaisultraa.
Suklaata pystyin syömään koko raskauden sekä muitakin makeita herkkuja. Oikeen teki mieli syödä niitä, jotta sai energiaa. Teki kokoajan mieli syödä jotain.
Nyt olo ollut ihan eri, oireet tuli jo viikko ennen posihaamua. Pahaolo pahenee päivä päivältä. Eilen vielä makean syömisen jälkeen tuli paha olo, nyt tulee jo ihan aamukahvistakin. Ei houkuta yhtään makea. Eikä pahemmin ruokahalua. Rinnat ainakin vielä vähemmän kipeät kuin esikoisesta, se oli esikoisessa ensimmäinen raskausoire.
 
Te kellä on aiempia lapsia: onko oireet erilaisia suhteessa muihin raskauksiin? Ja onko oireilu vaikuttanut sukupuoleen aiemmin? 🥰
Mulla on mennyt tähän asti (nyt 5+4) tosi samalla kaavalla. Rinnat on ehkä vähän vähemmän arat ku viimeksi. Esikoisen raskaus oli kaikkiaan tosi oireeton koko ekan kolmanneksen. Vain lievää etovaa oloa, nälkää ja väsymystä.
 
Mä oon arvannut aina, et oon raskaana kun paleltaa ihan hulluna. Aikaisemmissa raiskauksessa muita oireita ei ole ollut, mutta tässä on ollut kestopahoinvointi mukana. Lisäksi hassuna yksityiskohtana on, et aivastelen kolmensarjoissa melkein päivittäin..
 
Täällä nälkä edelleen isoin oire, tuntuu, että koko ajan on nälkä vaikka mitä söis 😄 Tänään oli vähän huonoa oloakin, mikä kyllä taisi johtua ihan siitä, että olin syönyt liian vähän, vaikka olenkin yrittänyt syödä useammin.
 
Oon lomareissulla ja koitan pitää raskauden vielä salassa muilta… tänöön alko kauhea etominen. Hiippailin aikaisin keittiöön hakemaan vesipullon ja minibanaanin joilla sain itseni just ja just käyntiin, mutta nyt en pysty menemään sisälle kun aamiaismunia käristetään rasvassa 🤢 yritän hengittää suun kautta etten herätä liikaa epäilyksiä 😂 plus krapulanhajuisia matkatovereitani en pysty menemään lähellekään 😫 itsehön olen ”tipattomalla” 🤭
 
Etoo ja sylkeä kertyy suuhun, oksentanut en onneksi ole. Tänään koko päivä junassa ja kärsin muutenkin matkapahoinvoinnista. Tuskin tulee mikään ihana matka😅
Tsemppiä!
Mulla auttaa se että on syötävää - eli jotain helposti alas menevää jota voi napostella matkalla. Suolakeksejä tai mitä ikinä.
 
En ollut huomannut rintojen kasvua, mutta kun olin viikon pois kotoa ja sitten mies näki mut niin hän kyllä huomas. Oli hyvä vastaanotto:Winking Face: Käytän sillaisia liivejä, joissa ei ole kaaritukea, ja kokokin taitaa olla s–m / l–xl tyylisesti jossei one size fits all. Niin ei sitä itse sillai hoksannu. Kokeilin pukea kaarituelliset nii ei tosiaan mahtuneet päälle:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mies kysyi myös, että joko se vatsa näkyy. Vastasin sille että tää on kuule ihan vaan sitä älytöntä turvotusta:rolling: ei näy vauvavatsa 6+6 vaikka toki vatsa ihan hirveen iso turvotuksesta:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pahoinvointi jatkuu, mies oli ostanu mulle pyynnöstä kaappiin mehua ja jogurttia, koitan elää niillä. (höpötän nyt näkyy miehestä kauheesti ku ollu siitä erossa:red-heart:)
 
Onko kellään vatsa kipeä? Siis sellaista juoksettaa vessaan kipeä? Mulla ollut viikon sisällä jo pari kertaa ja yleensä ei ole mahan kanssa ongelmia. Viime raskaudessakin ongelma oli enemmän se legendaarinen ummetus, eikä mitään tälläistä 🙄
 
Onko kellään vatsa kipeä? Siis sellaista juoksettaa vessaan kipeä? Mulla ollut viikon sisällä jo pari kertaa ja yleensä ei ole mahan kanssa ongelmia. Viime raskaudessakin ongelma oli enemmän se legendaarinen ummetus, eikä mitään tälläistä 🙄
Mul on ollu koko ajan vatsa kipeä, jo pari päivää ennen plussaa. Oletan vaan et se liittyy siihe ku on luonnostaan herkkä/huno vatsa mulla
 
Onko kellään vatsa kipeä? Siis sellaista juoksettaa vessaan kipeä? Mulla ollut viikon sisällä jo pari kertaa ja yleensä ei ole mahan kanssa ongelmia. Viime raskaudessakin ongelma oli enemmän se legendaarinen ummetus, eikä mitään tälläistä 🙄
Mul on kokoajan semmosta jännää tuntemusta vatsan alueella. Ei siis kipeä (ei mitään pistelyä/supistusmaista) vaan semmonen jännä raskas olo, kuin ilmapallo kiristämässä mahan sisässä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon tottunu aina pitämään kireitä leggingsejä, vaikka ei tässä vauvamasu vielä kasva niin täytyy varmaan pian pitää muita housuja, kun tuntuu suht epämukavalta jo.
 
Takaisin
Top