Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko kukaan kokeillut niitä pahoinvointirannekkeita? Edellisissä raskauksissa en kokeillut kun ne halvat ei kuulemma auta ja kalliimmat oli sitten niin kalliita, että en viitsinyt tuhlata rahoja jos ei toimikkaan.

Nyt pahoinvointi on sitä luokkaa että en selviydy normaalista arjesta ollenkaan. Töissä pystyn juuri ja juuri olla, mutta kotona aika menee sängyssä maksamalla tai oksentamalla
 
Kirjoitinkin tuonne varhaisultraketjuun että oma pahoinvointi loppui kuin seinään. Kesti vain pari viikkoa, mutta jotenkin en vielä lankea tähän etteikö palaisi.

Väsymys on käsittämätön, päikkäreitä tarvitsee välillä kahdet. Yöt sitten heräillään pissalle, ja nukahtaminen takaisin stressaa jo etukäteen 😬
 
Onko muita kenellä ei ole juuri mitään raskausoireita? Mulla 9+4 nyt ja mulla ei ole ollut mitään muuta kuin rintojen arkuutta silloin tällöin ja tietty kuukautisia ei ole. Ei pahaa oloa, ei väsymystä, ei mitään. Alkuun olin vain iloinen, mut välillä käy mielessä, että onkohan siellä ketään 🙄 Onneksi ultra on kolmen viikon päästä, kyllä se silloin viimeistään selviää.
 
Onko muita kenellä ei ole juuri mitään raskausoireita? Mulla 9+4 nyt ja mulla ei ole ollut mitään muuta kuin rintojen arkuutta silloin tällöin ja tietty kuukautisia ei ole. Ei pahaa oloa, ei väsymystä, ei mitään. Alkuun olin vain iloinen, mut välillä käy mielessä, että onkohan siellä ketään 🙄 Onneksi ultra on kolmen viikon päästä, kyllä se silloin viimeistään selviää.
Mulla on ollut aika oireeton raskaus. Alussa oli väsymystä ja rinnat arat. Mutta ei oo pahoinvointia ollu koko aikana ja kaikki oli hyvin varhaisultrassa. Huomenna ois nt-ultra, toivotaan että edelleen kaikki hyvin 🤞🏻
 
Täällä ois yks pahoinvoiva hormonihirviö (9+0) jota närästää niin et makuuasentoon ei oo mitään asiaa.. Tähän päivään asti sinnitelly normaalisti töissä, mut äskön puoliso totes et pitäskö sun ottaa pari päivää lepoo. Ilmeisesti alkaa pahaolo näkymää jo naamassaki 😄

Nii ja nää hormonit, kaikelle pitää itkeä tihrustaa, mm. eilen kaupassa meinas poru päästä kun lempi pakastepizza oli loppu😂 On tämä raskausaika sitten ihanaa🤩

Ei sen puoleen, kauan toivottu raskaus, joten tämännpuolesta kokee ja kestää vaikka mitä oireita ja itkun tihrustuksia❤️
 
Tähän asti nyt pari viikkoa ollut tosi paha olo useaan otteeseen päivän aikana ja oksentelua päivittäin vähintään aamulla sekä alkuillasta. Tällä viikolla pahoinvointi ehkä vähän hellittänyt (mennyt jo muutama ilta kokonaan oksentamatta) mutta tilalle tullut hirveä närästys josta en ennen raskautta ole kärsinyt kuin ihan yks tai kaks kertaa elämän aikana..
Oletteko muut joilla ollut närästystä niin lääkinneet sitä jotenkin? Rennietä kokeilin mutta en kokenut että se olisi hirveästi auttanut 🫤
 
Mulla varsinainen pahaolo alkaa ehkä pikkusen helpottaan, mutta jotkut ruat on ihan täys nope. niiku leipä. en vaan kestä ajatusta että söisin leipää. tää ollu jo useemman viikon. mulla kans närästys on vaivannut ja ostin siihen rennietä. mulla on tähän asti auttanut se. syötkö @Vima paketin ohjeen mukaan? mulle farmaseutti sano, että voi ottaa vaikka kesken ruan eli heti ku ekan kerran närästys nostaa päätään. ei tarvi odotella tuntia ruan jälkeen
 
Joo kyllä mä niitä Rennieitä aika lailla vetelin mutta helpotus tuntui aina olevan vaan hetkellistä 🫤 nyt on testissä Gaviscon liuos, toivotaan että se auttaa! Tuo maitokin voisi muuten olla mutta jostain syystä pelkkä ajatus maidon juomisesta aiheuttaa tällä hetkellä yökkäilyä 😂 vähän myös hätiköisin tuon pahoinvoinnin helpottamisen kanssa kun tuntuu että palasi heti vaan pahempana takaisin 😅
 
Täällä 12+5 enkä ole oksentanut kertaakaan vaikka on ollut etovaa oloa jo toisaalta ei nyt herkimmästä päästä, mutta herkkä oksennusrefleksi olemassaan. Etova olokin on alkanut hellittää. Joskus satunnaisesti meinannut närästää, pissalla pitää juosta yölläkin ja kaikki asennonmuutokset pitää malttaa tehdä ajatuksella rauhassa ettei ala repimään. Yöllä aika ärsyttävää kun unet keskeytyy asentoa vaihtaessa ja vessassa juostessa, mut ei niistä passaa valittaa kun tuntuu että on päässyt helpolla :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Täällä närästys palannut. Tämä oli oireena 2pv peräkkäin noin viikko ennen pos testiä, jolloin totesin miehellekin että nyt on varmaan pulla uunissa kun näin närästää 😄
 
Ainiin tulipa taas ajankohtaisena mieleen.. Onko muilla raskaus vaikuttanut suolen toimintaan? Mulla suolen toiminta on selkeästi hidastunut joka sitten välillä aiheuttaa sitä etovaa oloa ennen kun massa pääsee jatkamaan matkaansa. En muistanut tietenkään lääkärille tästä mainita ja kysyä olisko jotaki muita vinkkejä kun perus juo paljon vettä ja kuitujakuituja 😅
 
Ainiin tulipa taas ajankohtaisena mieleen.. Onko muilla raskaus vaikuttanut suolen toimintaan? Mulla suolen toiminta on selkeästi hidastunut joka sitten välillä aiheuttaa sitä etovaa oloa ennen kun massa pääsee jatkamaan matkaansa. En muistanut tietenkään lääkärille tästä mainita ja kysyä olisko jotaki muita vinkkejä kun perus juo paljon vettä ja kuitujakuituja 😅
Joo on kyllä vaikuttanut juurikin noin. Vielä en ole kyllä mitään apua siihen hakenut/keksinyt.. Ehkä jossain kohti on pakko jotain kokeilla :Grimacing Face:
 
Joo on kyllä vaikuttanut juurikin noin. Vielä en ole kyllä mitään apua siihen hakenut/keksinyt.. Ehkä jossain kohti on pakko jotain kokeilla :Grimacing Face:
Mää laitoin tänään Ipanan kautta neuvolaan viestiä. Sen verran ankeaa oli nyt viikonloppuna asian suhteen 😅 Saas nähdä mitä sieltä vastataan.
 
Viikot 8-11 nukuin 1-4h päikkärit joka päivä ja voin tosi pahoin. Pahoinvointi ei mitenkään korreloinut oksentamisen kanssa, vaan oksu tuli yleensä just silloin kuin en voinut kovinkaan huonosti.
Viime viikolla (12) alkoivat liitoskivut. Etenkin lumessa kävely tuntuu pahalta ja sattuu nivusiin. Onneksi pahoinvointi ja väsymys vähän helpottivat nyt ja pystyin menemään eilen ekaa kertaa yli kuukauteen salille.
 
Takaisin
Top