Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jaa jaa, jinksasin tän ny oikeen kunnolla ja yhtäkkiä tulikin kirkasta veristä vuotoa pyyhkiessä. Ei satu ja loppu melkeen heti mutta huomenna kai sitten lääkäriin kattomaan et onks kaikki hyvin😶
Äääh voiei. Vuodot on ihan hirveitä ♥️ mulla tuli kanssa tässä raskaudessa sillo ihan kirkkaan punaista vuotoa. Johtui ilmeisesti vaan kuivista limakalvoista ja jostain nirhaumasta mikä seksissä tuli. Toivotaan että teilläkin kaikki hyvin ♥️
 
Lääkäri oli aika harvasanainen eikä osannu sanoa mistä johtuu, mut onneks syke näkys kumminkin ja oli kasvanukkin viime viikosta:red-heart: Lääkäri kirjoitti magnesiumia ja keltarauhashormonia uhkaavan keskenmenon hoitoon. Saa nähdä miten käy, tää käynti ei ainakaan helpottanu oloa kun en oikeen saanu mun kysymyksiin vastausta. Jouduin myöskin allekirjottaa paperin, missä vakuutin ymmärtäväni et tätä lääkettä ei ole testattu tarpeeksi raskaana olevilla ja jotenkin konkretisoitui kuinka iso vastuu tässä onkaan oikeesti kun tekee päätöksiä. Toivottavasti kaikki kumminkin menis hyvin.
 
Lääkäri oli aika harvasanainen eikä osannu sanoa mistä johtuu, mut onneks syke näkys kumminkin ja oli kasvanukkin viime viikosta:red-heart: Lääkäri kirjoitti magnesiumia ja keltarauhashormonia uhkaavan keskenmenon hoitoon. Saa nähdä miten käy, tää käynti ei ainakaan helpottanu oloa kun en oikeen saanu mun kysymyksiin vastausta. Jouduin myöskin allekirjottaa paperin, missä vakuutin ymmärtäväni et tätä lääkettä ei ole testattu tarpeeksi raskaana olevilla ja jotenkin konkretisoitui kuinka iso vastuu tässä onkaan oikeesti kun tekee päätöksiä. Toivottavasti kaikki kumminkin menis hyvin.
Oho, olipas karu käynti! 😬 Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa ja raskaus jatkuu normaalisti. Vuoto on ilmeisesti tosi yleistä eikä sille tosiaan aina taida olla mitään selvää syytäkään. Itse olen tuudittautunut siihen käsitykseen, että vasta runsas/pitkäaikainen vuoto ja samanaikainen kipu on selkeämpi keskenmenon merkki. Miten tuota tilannetta seuraillaan jatkossa?
 
Oho, olipas karu käynti! 😬 Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa ja raskaus jatkuu normaalisti. Vuoto on ilmeisesti tosi yleistä eikä sille tosiaan aina taida olla mitään selvää syytäkään. Itse olen tuudittautunut siihen käsitykseen, että vasta runsas/pitkäaikainen vuoto ja samanaikainen kipu on selkeämpi keskenmenon merkki. Miten tuota tilannetta seuraillaan jatkossa?
Lähinnä et jos keskenmenon oireet yltyy niin täytyis tulla uudestaan, eihän tässä kai muuta oikein voi tehä. Lääkärihän ei tosiaan sanonu suoraan että epäilis uhkaavaa keskenmenoa, vaan et voi olla tai voi olla jotain muuta, varmuuden vuoks ois hyvä kumminkin ottaa ainakin sitä magnesiumia ja levätä. Mä koitan kans ajatella et ainakaan vuoto ei oo jatkunu tänään ja ei oo kipuja niin se ois hyvä merkki.
 
Lähinnä et jos keskenmenon oireet yltyy niin täytyis tulla uudestaan, eihän tässä kai muuta oikein voi tehä. Lääkärihän ei tosiaan sanonu suoraan että epäilis uhkaavaa keskenmenoa, vaan et voi olla tai voi olla jotain muuta, varmuuden vuoks ois hyvä kumminkin ottaa ainakin sitä magnesiumia ja levätä. Mä koitan kans ajatella et ainakaan vuoto ei oo jatkunu tänään ja ei oo kipuja niin se ois hyvä merkki.
Luulis vaan, että edes ultraisi X ajan päästä uudelleen tms., jos oikeen pitää vastuuvapauslauseke kirjoittaa lääkityksestä. 🤔 Toivotaan ettei vuoto enää toistu, ni ei tarvitsisi siitä enempään stressata!
 
Oi vitsit. Onpa teillä jännitystä @Pinngu ♥️ ihan hirvee tilanne. Toivotaan että pysyy kaikki keskenmeno oireet pois ja toivon kyllä myös että saisit uuden ultra ajan . Ihan kamalaa tommonen epätietoisuus.
 
Jaa jaa, jinksasin tän ny oikeen kunnolla ja yhtäkkiä tulikin kirkasta veristä vuotoa pyyhkiessä. Ei satu ja loppu melkeen heti mutta huomenna kai sitten lääkäriin kattomaan et onks kaikki hyvin😶
pääsittekö tänään lääkäriin?❤️
 
No nyt vasta päivittyi aikaisemmat viestit ja vastaukset, olitkin jotain näköjään jo kirjoittanut. Toivottavasti kaikki hyvin.❤️
 
Mulla tää sivu sekoilee nyt pahemman kerran eikä näytä kaikkia viestejä jos en erikseen paina, että näyttää kaikki viestit.. mulla ei aikaisemmin oo ollut tällaista.
Nyt siis vasta näin kaikkien vastaukset. Kuulostaa erikoiselta lääkärikäynti, tosiaan miksi ei vain antanut uutta aikaa ultraan. Mutta ihanaa, jos toinen oli kasvanut ja kaikki vaikuttaa nyt normaalilta.
 
Kiitos paljon sympatioista, onneks ei oo tullu toi vuoto takas ja ei oo kipuja, ja tänään palas pahoinvointikin :D Jäi vähän mietittymään toi lääkäri, ei musta tutkinu/kyselly tarpeeksi. Onneks asun maassa jossa voi kohtuu vapaasti (kun vaan löytää jonkun jolla on aikoja) vaihtaa lääkäriä.
 
@Pinngu voi ei, kuulostipas oudolta sun lääkärikäynti! toivottavasti kaikki vielä hyvin?

Meillä oli nt-ultra keskiviikkona ja siellä näkyi pienen herättelyn jälkeen kaikki olevan hyvin ja kromosomivirheiden riskitkin oli normaaleissa rajoissa, vaikka ikää alkaa jo olemaan. Oireet on kylläkin tällä viikolla pahentuneet. Väsymys on jälleen aivan megalomaanista, pystyn olemaan "normaali"aktiivinen, eli tekemään kouluhommia 2h ja käymään vajaan tunnin kävelylenkillä koirien kanssa. Loppupäivä menee levätessä ja kerätessä voimia ja kärsiessä järkyttävässä refluksista ja etovasta olosta. Huomenna soittoa neuvolaan saisko jotain apua, kun Renniet on yhtä tyhjän kanssa. Auttaa tasan sen aikaa kun niiden antaa liueta suussa, mut sen jälkeen olot jatkuu samanlaisena.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt ei oo taas pariin päivään ollut pahoinvointia, jokohan se olis ohitse 🙈

Uutena juttuna finnit. Yläselkä ja hartiat aivan täynnä, naamassa sentään onneksi vähemmän.
 
Mulla ei oo kans ollu nyt monee päivää mitää pahoinvointia. Kunnes tänää töissä aamupalalla oli pakko juosta oksentaa 🤢
 
Mulla ensimmäinen raskaus ja nyt rv 14 menossa. Nt ultrassa kaikki hyvin. Takana 1 keskeytynyt keskenmeno viikolla 8 joka kävi ilmi nt ultrassa. Mutta asiaan.

Parin päivän ajan tuntunut outoja iskeviä kipuja keskellä alavatsaa. Tulevat ja menevät sykäyksittäin. Välillä ovat tuntejakin poissa, välillä tulevat tiheämmin. Liitoskipuja on myös ollut, ne tunnistan pistäviä kipuina vatsan sivuilla. Mutta tämä on erilaista. Olen googlannut googlaamistani enkä ole yksiselitteistä vastausta löytänyt. Ei kai tässä kohtaa vielä harjoitussupistuksia voi olla 🤔 Muita oireita ei ole.

Onko muilla ollut samanlaisia? Onkohan kohtu vaan kasvamassa vai pitääkö olla huolissaan. Ekakertalaisena ja yhden km kokeneena sitä on aika valppaana 😬
 
Mulla ensimmäinen raskaus ja nyt rv 14 menossa. Nt ultrassa kaikki hyvin. Takana 1 keskeytynyt keskenmeno viikolla 8 joka kävi ilmi nt ultrassa. Mutta asiaan.

Parin päivän ajan tuntunut outoja iskeviä kipuja keskellä alavatsaa. Tulevat ja menevät sykäyksittäin. Välillä ovat tuntejakin poissa, välillä tulevat tiheämmin. Liitoskipuja on myös ollut, ne tunnistan pistäviä kipuina vatsan sivuilla. Mutta tämä on erilaista. Olen googlannut googlaamistani enkä ole yksiselitteistä vastausta löytänyt. Ei kai tässä kohtaa vielä harjoitussupistuksia voi olla 🤔 Muita oireita ei ole.

Onko muilla ollut samanlaisia? Onkohan kohtu vaan kasvamassa vai pitääkö olla huolissaan. Ekakertalaisena ja yhden km kokeneena sitä on aika valppaana 😬
Mulla ei oo ollu tommosta, mut hyvin vähän muutenkaan mitään oireita ollu. Jotenki aattelisin että johtuu kohdun kasvusta. Mutta jos asia sua mietityttää nii soita raskaus- vai äiti vai synnytyspäivystykseen, vai mikä päivystys se nyt on. Kuitenki siellä on aina ihanat kätilöt rauhoittelemassa. ☺️ Oon jo iteki soitellu monesti, kun oli kolari, kaatuminen ja verenvuotoa. Aina ne lohduttaa ja antaa tietoa 🤗
 
Mulla ei oo ollu tommosta, mut hyvin vähän muutenkaan mitään oireita ollu. Jotenki aattelisin että johtuu kohdun kasvusta. Mutta jos asia sua mietityttää nii soita raskaus- vai äiti vai synnytyspäivystykseen, vai mikä päivystys se nyt on. Kuitenki siellä on aina ihanat kätilöt rauhoittelemassa. ☺️ Oon jo iteki soitellu monesti, kun oli kolari, kaatuminen ja verenvuotoa. Aina ne lohduttaa ja antaa tietoa 🤗
Joo täytyy soitella kyllä, parempi kuitenkin olla liian varovainen. Ei se jatkuva stressaaminenkaan hyvää tee 😬
 
Millasia oloja muilla vk10 olevilla on? Mulla on nyt muutaman päivän sisään alkanut ummetus, turvotus, etova olo ja väsymys helpottamaan. Tiedän, että ainakin osa oireista alkaa tässä vaiheessa helpottamaan, mutta eikö ummetuksen pitäisi kuitenkin jatkua raskauden loppuun saakka? Vielä ois puolitoista viikkoa nt-ultraan, ja jotenkin ihan sellainen olo, että kesken on mennyt 😭
Mulla on vähät oireet helpottanu ja tänään menossa 10+4. Väkisin itsekin miettinyt että onko kesken mennyt. Kauheeta tämä piinailu ja odottelu. Mun pitäis oottaa vielä 2 viikkoo ultraan, kerkeen varmaan tulla hulluks ennen sitä. 🥴
 
Mulla on vähät oireet helpottanu ja tänään menossa 10+4. Väkisin itsekin miettinyt että onko kesken mennyt. Kauheeta tämä piinailu ja odottelu. Mun pitäis oottaa vielä 2 viikkoo ultraan, kerkeen varmaan tulla hulluks ennen sitä. 🥴
Mulla kans oireet melkei loppunu kokonaa. Meillä ultrassa oli kaikki kuitenki hyvin. Mut taaperon raskaudessa olin melkein varma et se on menny kesken ku oireet loppu rv10 kun seinään. Kaikki oli silloinkin hyvin. Kauheeta kyl tää oireiden seurailu ja miettiminen
 
Mulla on vähät oireet helpottanu ja tänään menossa 10+4. Väkisin itsekin miettinyt että onko kesken mennyt. Kauheeta tämä piinailu ja odottelu. Mun pitäis oottaa vielä 2 viikkoo ultraan, kerkeen varmaan tulla hulluks ennen sitä. 🥴
Mulla sekä tässä että esikoisen raskaudessa oireet ovat loppuneet viikolla 10. Ja nyt vaan nautin tästä hyvästä olosta😀
 
Takaisin
Top