Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ootteko ollut töissä noissa oloissanne? Tässä kun itsellä orastavaa huonoa oloa niin mietin, että vaikkei raskaus ole sairaus niin jos on tosi huono olo niin eipä työnteosta taitais tulla mitään 🤔🤢
 
Ootteko ollut töissä noissa oloissanne? Tässä kun itsellä orastavaa huonoa oloa niin mietin, että vaikkei raskaus ole sairaus niin jos on tosi huono olo niin eipä työnteosta taitais tulla mitään 🤔🤢
Mä teen töitä kotoa käsin (muuten mulla ois työmatka toimistolle satoja kilsoja) joten mun työhön ei juuri vaikuta, mut toki jos mulla on oikeasti niin huono olo et ei pysty niin sit mä jään saikulle.
 
Eilen ja tänään on ollut närästystä ja ihan kamalaa pahaa oloa. Pahenee entisestään vaan😩
 
Ootteko ollut töissä noissa oloissanne? Tässä kun itsellä orastavaa huonoa oloa niin mietin, että vaikkei raskaus ole sairaus niin jos on tosi huono olo niin eipä työnteosta taitais tulla mitään 🤔🤢
Jouduin ekassa raskaudessa olemaan 6 viikkoa pois töistä, kun olo oli niin huono (enkä meinannut pysyä pystyssä). Luulen että on vaikea verrata itseään muihin, kun samantyyppiset oireet voivat vaikuttaa eri ihmisten toimintakykyyn niin eri tavalla. Tässäkin asiassa pitänee mennä oma hyvinvointi edellä?
 
Tuskastelen edelleen oireettomuuden kanssa, tai siis lähinnä aiemmasta tuttuja pahoinvointia ja huimausta odottelen. Kaikki ruoka maistuu edelleen eikä huimaa oikeastaan ollenkaan. Tänään on väsyttänyt nyt illemmalla ihan vietävästi, mutta sekin saattaa johtua eilisestä illanvietosta ja tiukasta viime päivien työputkesta. Alavatsa kipeilee enemmän, enemmän jomottelua kuin repäisyjä, ja toki kaikki skenaariot pyörii mielessä. Koetan silti olla tyytyväinen, että vuotoa ei ole ollut ja olo on toimintakykyinen. ✨ 5+6 tänään.
Varmasti tiedätkin tämän, mutta halusin vielä sanoa, että osalla ei tule juuri mitään oireita ja silti raskaus etenee ihan normaalisi :red-heart: seurailin vierestä kun toinen kaveri makasi sen 8 kk kotona oksentamassa ja toinen oli elämänsä voimissa ja ainoa "oire" oli se että maha kasvoi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Varmasti tiedätkin tämän, mutta halusin vielä sanoa, että osalla ei tule juuri mitään oireita ja silti raskaus etenee ihan normaalisi :red-heart: seurailin vierestä kun toinen kaveri makasi sen 8 kk kotona oksentamassa ja toinen oli elämänsä voimissa ja ainoa "oire" oli se että maha kasvoi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Näinhän se on! Ihan turhaan sitä yleensä vertailee itseään muihin ja nykyistä raskautta aiempiin.

Tänäänpä sitten onkin melkoisen vetämätön olo. Fiilistelin etukäteen viikonloppua, mutta jos saisin päättää, viettäisin sen sohvalla viltin alla 😅 Josko se oireilu tästä kuitenkin alkaa, muistelen että aiemmissa alkuraskauksissa energiataso on ollut noin 20% siitä mitä yleensä.
 
Palelu painottuu nykyään selkeästi enemmän sinne iltapäivään ja iltaan, aamupäivisin palelee vain jos ulkonakin on kylmä. Mies sanoi eilen nukkumaan mennessä et mä oon aivan tulikuuma ja palelu oli kyllä sen mukaista. 🥶

Väsymys on vahvimmillaan iltapäivällä, mutta voisin oikeasti nukkua nyt vaikka 24/7. Aivan sairasta. Haukotuttaa ihan koko ajan.

Huimaus on sellaista epämääräistä heilumista, niinku pää ois jossain lipputangon nokassa heilumassa tuulen mukaan. Sellanen että se vähän lietsoo pahoinvointia..

Pahoinvointi yleensä alkaa mulla siinä puolenpäivän paikkeilla, ja jatkuu sinne iltaan saakka, myös aamuisin on vähän pahoinvointia, mutta se on aamuisin paljon miedompaa kuin päivällä. Pahoinvointia triggeröi tuo edellämainittu huimaus, nopea ylösnousu istualtaan tai makuultaan, voimakkaat hajut, syöminen ja juominen, ajaminen, kyykistely, puhuminen. Ois varmaan helpompaa listata asioita jotka ei triggeröi pahoinvointia, mut mieleen tulee ainoastaan pimeässä makaaminen paikallaan. :tears: Mulla on korkea oksennuskynnys, mutta kyllä mä oksennan ainakin kerran päivässä ja olo on ku haudasta nousseella. 🧟‍♀️🧟‍♀️🧟‍♀️🧟‍♀️

Tissit. Valtavat. Jouduin jo ostaa isommat liivit. En oo enää pariin vuoteen käyttänyt kaarituellisia, vaan käytän suht. kevyitä urheiluliivejä ja nää on ihan parasta. 😍 Nänneihin sattuu, niinku ne ois tulessa.

Yöheräily. Aivan sairaan ärsyttävää herätä öisin kahden tunnin välein aivan virkeänä ja koittaa jatkaa unia kun ei väsytä yhtään. Mut pakko aina kuitenkin jatkaa unia kun ei muuten mitenkään jaksa päivää töissä. 😵‍💫

Oiskohan tossa nyt aikalailla sellanen päivitetty setti oireista. :tears::tears:
 
Edellisestä raskaudesta tuttu oire on palannut. 😅 Eli, kun yritän aamulla niellä vitamiineja niin tuntuu, että niitä ei saa alas millään vaan ne jäävät hengailemaan tuonne oksennusrefleksin kieppeille. 😅
Ja takahampaiden pesu tekee myös vähän tiukkaa. 😅

Onko muilla samaa? :)

Ja mitä lisäravinteita teillä on muuten käytössä? :)
 
Mulla on käytössä ainoastaan Multivita raskaus ja imetys - vitamiini 🙂 Mulla on normaalisti noin, että kaikki lääkkeet jää pyörimään suuhun, mut toi vitsku menee mehulasillisen mukana 😅
 
Mulle ei vieläkään ole alkanut etova olo 😮 Ihan vaan muutama satunnainen lyhyt hetki ollut osi hienoista etovaa oloa, joka liittyy lähinnä nälkään. Vaikka viime raskaudessa oli jo selkeesti tässä vaiheessa ja oksentelinkin paljon. Sen sijaan on muuten jotenkin huono olo. Eilen ilta meni sängyssä maatessa, kun pystyssä ollessa tuli vaan pakottava tarve mennä makuulle. Oli vaan jotenkin huono olla, vaikka ei ollut pahoinvointia tai kipua tai muutakaan. Jotenkin selittämättä vaan ei hyvä. 😅

Nälkä on koko ajan. Eilen söin kaks aamupalaa ja kaks lounasta. 😅 Ja ei voi syödä paljoa kerralla. Tää on ehkä vähän huono homma ton radin kannalta, kun pitäis syödä vaan se 5 krt päivässä. 🙈 Pitäis kyl ehkä testata, miltä mun aterian jälkeiset sokerit näyttää, koska niissä ei aiemmin oo ollu ikinä ongelmaa, et enemmän se paasto ollu ongelma, et ehkä se ei niin haittaa, jos koko ajan syö 😅😇

Nännikipu kans palasi ja taas meinaa silmissä sumentua ylös noustessa.
 
Nännikipu, vihlonnat alavatsalla/nivusissa (aivastaminen on kamalaa 😂). Pahoinvointi ja VÄSY. Nämä kulkee vähän käsi kädessä, jos väsyttää niin myös pahoinvointi hiipii seuraksi.

Nyt olen tuohon pahoinvointiin keksinyt lääkkeeksi lasillisen maitoa. Se oikeasti helpottaa 🤔
 
Noniin, nyt on lopulta pahoinvointi rantautunu tännekin. Ennen tätä oli silloin tällöin nälkäisenä tai ähkyssä etova olo, mutta nyt sitä on muuten vaankin. Ei vielä onneksi kauhean pahana.

Väkisinkin vertailee viime raskauteen, et kun tää nyt alko 2vk myöhemmin, et tuleeko kaikki samat olot, mut vaan 2vk jäljessä vai jääkö tällä kertaa lievemmänsi, kun vasta näin myöhään alkoi? Toivon jälkimmäistä 🤞😅
 
Noniin, nyt on lopulta pahoinvointi rantautunu tännekin. Ennen tätä oli silloin tällöin nälkäisenä tai ähkyssä etova olo, mutta nyt sitä on muuten vaankin. Ei vielä onneksi kauhean pahana.

Väkisinkin vertailee viime raskauteen, et kun tää nyt alko 2vk myöhemmin, et tuleeko kaikki samat olot, mut vaan 2vk jäljessä vai jääkö tällä kertaa lievemmänsi, kun vasta näin myöhään alkoi? Toivon jälkimmäistä 🤞😅
Meen ihan samoissa mietteissä! Pahoinvointi alkoi loppuviikosta ja tuntuu painottuvan illemmaksi. Ei ole vielä pahaa, eikä ole tarvinnut oksennella. Aiempaan verrattuna paljon lievempi ja myöhäisempi oireiden alku, mikä ihmetyttää. Maanantain varhaisultra näiden merkkien myötä jännittää kyllä jo. 😬
 
Täällä viimeiset 3 vkoa ollut 24/7 oksennus tulee- olo, etova, ihan jatkuva paha olo, mutta nyt vasta oksensin!!!
Otin vitamiinit ja niiden jälkeen 10min ja oksu tuli😩
Oon kans viime öinä heräilyt ja kerran yössä joutunut käymään pissalla😅

Mulla D, B, monivitamiinit käytössä.

Ja edelleen myös kauhee nälkä ja välillä palelen.
Huomenna olis sit 9+0☺️
 
  • Tykkään
Reaktiot: MMV
Eilinen oli tosi huono päivä ja olin koko illan ihan poissa pelistä kun olin niin väsynyt ja huonovointinen. Tänään onkin sit ollut taas huomattavasti parempi päivä. Aamupäivän oli huono-olo, mutta sit lähti helpottaan ja illan oon ollut suorastaan energinen. Ehkä sillä on ollut vaikutus, että oon syönyt tänään neljä lämmintä ruokaa 😂 Töissä kaks ja kotona kaks. Plus kaikki muu mitä oon syönyt. Mää oon ihan varma, että töissä on jo arvattu kun mää syön ihan koko ajan enkä enää juo kahvia enkä teetä. No, ihan sama, mitään ei myönnetä vielä 😄
 
Tänään tuli täyteen 9+0 ja sen kunniaksi ensimmäinen oksennus aamulla. Jatkuva etova olo ja tunne että oksennus tulee ihan kohta on ollut kuitenki läsnä kellonympäri viikolta 6 asti. 🤢
Mullakin lens eka oksu vasta viikolla 9+0!
Ja sama juttu että 24/7 etova olo ollut sieltä viikolta 6! Ihan sama!
 
Luulin et pahoinvointi alkaa jo hellittää, mutta iskiki tänää taas ja kaikki ruoka kuvottaa🤢 meinasin lounaanki heti oksentaa ulos mut onneks pysy sisällä..
 
Tässä kohtaa on pakko heittää ilmoille kysymys; NOH, onkos täällä vielä niitä oireettomia? 😂😂😂😂 ❤️

Terveisin minä joka valitin kun oireita ei oo, no nyt on. 😂
 
Takaisin
Top