Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko muilla että pissattaa tosi usein?😅 tuntuu et kokoajan saan juosta vessassa vaikken edes paljon juo😁
 
Onko muilla että pissattaa tosi usein?😅 tuntuu et kokoajan saan juosta vessassa vaikken edes paljon juo😁
Mulla ei ehkä niinkään oo ongelma tuo usein, vaan ennemminkin se että se vessahätä tulee ihan yhtäkkiä ja silloin on jo kiirus. 😂
 
Mulla alkoi se kuvotus jossain n. 6+0 ja se on ollut välillä lievempää ja välillä kovempaa.
Mutta nyt on pari päivää ollut aika hyvä olo. 😬
Vähän sitä tietysti heti pelästyy. 😔 Vaikka olen järjellä yrittänyt ajatella, että kai se viimeraskaudessakin alkoi näillä viikoilla helpottaa. 🤔

Tänään onneksi kuitenkin sain dopplerilla pienokaisen sykkeen kuulumaan. (8+5) 😍 Hetken sai etsiskellä, mutta löytyi.
Yksi maailman ihanimmista äänistä. 🥰
Sitten yritin kaivaa luuria esille, että saisin tallennettua sitä, mutta pienokainen karkasi, enkä viitsinyt enempää kiusata. ☺️ Tämä riitti. ❤️
 
Tässä kohtaa on pakko heittää ilmoille kysymys; NOH, onkos täällä vielä niitä oireettomia? 😂😂😂😂 ❤️

Terveisin minä joka valitin kun oireita ei oo, no nyt on. 😂
Mää mietin ihan samaa. Tuntuu että tässä porukassa on ollut nyt tosi paljon tosi pahoinvoivia ja itekin oon voinut huonommin kuin viime raskaudessa.
 
Mun oireita on ollu oikeestaan kropan muutos. Rinnat aristanu ja kasvanu hurjasti. Joutunu luopua jo joistain rintsikoista ja ne, joita voin vielä käyttää, on pitäny laittaa kaikkein löysimmälle.

Housujen kanssa on ollu ongelmaa, kun nekään ei nyt meinaa mitkään enää tuntua hyvältä. Onneks on löysiä legginssejä.

Pahoinvoinnin suhteen oon yrittäny olla täällä hiljaa (jottei tule karma), koska mulla ei oo ollu oikeestaan mitään pahoinvointia. Kaikki ruuatkin menee niinkuin ennen. Yks isoimmista peloista mulla olikin se, et jos raskaana ollessa oksettaa. Inhoan oksentamista yli kaiken! Nyt kun alkaa viikko 13 lähestyä hyvää vauhtia, niin voin ehkä jo pikkuhiljaa alkaa huokaista, että oon ehkä säästynyt siltä huonolta ololta? Ehkä elän vielä kuitenkin jonkilaisessa pelossa koko loppuraskauden. 😅
 
Täällä edelleen etomista, mutta onneksi vähenemään päin. Yksi viikko oli tosi paha, ja makasin kotona sängyssä etätöitä tehden koko viikon. Ihmettelen, kun rinnat eivät ole kipeät. Viimeksi käytin muistaakseni öisinkin urheilurintsikoita, kun koski sen verran paljon.
 
Etova olo on jatkuvasti läsnä, välillä enemmän välillä vähemmän. Väsymys on onneksi helpottanut, mutta vastaavasti tilalle on tullut unettomuutta… en tiedä kumpi on pahempi 😂
 
Minä myös herään usein tasan viideltä katsomaan kelloa. Nyt vielä onneksi nukahdan, mutta muistelen, että ekassa raskaudessa valvoin lähes poikkeuksetta klo 03-05 ennen kuin sain taas unta. Puuh!
 
Täällä vessahätä iskee melko tarkasti 06 aikaan aamulla, viikon verran jo menty näin 😅 onneks saa unta vielä sen jälkeen.
 
Onko muut olleet herkempiä infektioille? Mulla on jo neljäs tauti tässä menossa raskauden aikana, vaikka ennen tätä on pitkä aika siitä kun oon viimeks sairastanut... Viime raskaudessa ei ollut mutta nyt saan kaiken tuolta lapselta itselleni, kun toki sairaan lapsen kanssa tulee oltua lähikontaktissa vaikka rään syömistä yritänkin kovasti välttää... Ensimmäisenä heti kiinnittymisen jälkeen noro ja nyt kolmas flunssa menossa...
 
Onko muut olleet herkempiä infektioille? Mulla on jo neljäs tauti tässä menossa raskauden aikana, vaikka ennen tätä on pitkä aika siitä kun oon viimeks sairastanut... Viime raskaudessa ei ollut mutta nyt saan kaiken tuolta lapselta itselleni, kun toki sairaan lapsen kanssa tulee oltua lähikontaktissa vaikka rään syömistä yritänkin kovasti välttää... Ensimmäisenä heti kiinnittymisen jälkeen noro ja nyt kolmas flunssa menossa...
Kuulostaa ikävältä tuollainen sairastaminen. 😩 Toivottavasti paranet pian ja saat sitten olla terveenä!

Mulla nyt uutena oireena särkevät pohkeet. Eli vähän samanlainen olo molemmissa pohkeissa kuin olisi tehnyt jotain kunnon jumppaa (enkä siis ole 😅). Epäilen, että on jalat turvoksissa. Yritänkin pitää jalat ylhäällä aina, kun voin ja harkitsen, jos ottaisin tukisukat käyttöön.
 
Täytyy vielä lisätä, että paikallistin tuon pohjesäryn syyn. Olin kävelyllä sittenkin mennyt yhden kerran kuntoportaat ylös. Näköjään tottumattomasta tuli sellainen olo kuin olisi tehnyt kunnon pohjetreenin 😂

Mä liityin valitettavasti myös flunssaisten joukkoon. Eilen oli aika heikko olo 38 asteen kuumeen kanssa. Nyt onneksi parempi. Eipä tästä tiedä, onko koronaa, kun sitäkin on taas paljon liikkeellä, mutta testiin ei kai pääse enää.
 
Mulla alkoi vähän jännästi pahoinvointi, eli etova olo vasta rv8! Ja nyt rv15 sitä on edelleen hieman. Se on ollut kokoajan iltapainotteista, aamulla ja aamupäivällä olen virkeimmilläni. Ennen raskautta söin paljon kasviksia, mutta raskaana ne on yököttänyt. Yhden ainoan kerran olen oksentanut, ja se oli sen jälkeen kun pakottauduin syömään isomman satsin erilaisia grillikasviksia....nyt onneksi saan jos kasviksiakin alas suht normisti :smiling-eyes: :Aubergine::Tomato:
 
Mulle on nyt viime päivinä ilmestynyt pieniä näppyjä kulmakarvojen väliin ihan nenän varren yläosaan. Ei varsinaisesti mitään päitä näy, eli en tiedä onko musta- vai valkopäitä. Voiko olla jotenkin raskaudesta? Tuo alue liittyy kai maksan toimintaan, ja mietin voisiko se jotenkin olla nyt vähän ”ylikierroksilla” vauvan takia?

Mulla tuntui toissapäivänä mahdollisesti ekat liitoskivut häpyluun tienoilla. Esikoista odotan niin hankala sanoa, mutta pieniä vihlaisuja askelta ottaessa, ei tuntunut tulevan kuitenkaan supersyvältä sisältä, ei tuntunut siis kohdusta tulevilta. Nyt menossa 12+3 eli kai se kohtu sieltä alkaa nousemaan?
 
Mulla on nyt meneillään 15+4. Tällä hetkellä raskausoireita on tosi herkät nännit, liitoskivut ja ajoittainen väsymys. Psyyke on tasottunu alun myllerryksen jälkeen, mutta unet on joka yö aikamoisia. Tuntuu, että läpikäyn yöaikaan koko elämänhistoriani. 🤓
 
Mulla on nyt meneillään 15+4. Tällä hetkellä raskausoireita on tosi herkät nännit, liitoskivut ja ajoittainen väsymys. Psyyke on tasottunu alun myllerryksen jälkeen, mutta unet on joka yö aikamoisia. Tuntuu, että läpikäyn yöaikaan koko elämänhistoriani. 🤓
Kuulostaa tosi tutulta! Ite kanssa seikkailen joka yö ala-asteaikaisten tuttujen, exien, vanhojen työkavereiden yms. kanssa 😅 Hauskaa myös että joka yö raskaus on myös unessa mukana, vaikka ei oliskaan silleen mitenkään pääteemana. Usein myös toistuu uni, jossa pohdin että voinko nyt kuitenkin vetää yhden röökin. Mikä on hassua kun en ole polttanut kohta 10 vuoteen lainkaan 😄
 
Onko muilla että pissattaa tosi usein?😅 tuntuu et kokoajan saan juosta vessassa vaikken edes paljon juo😁
Mulla on myös tämä raskaus mennyt todella helposti eikä ole ollut pahoinvointia, suurempaa väsymystä tai muutakaan. Kusiluikku olen ollut aina, vaikka en varmasti tarpeeksi edes juo nesteitä päivässä. Joten kyllä vessassa saa rampata, ehkä vielä hieman tavanomaista tiheämmin, joten laskettaisiinko se mun oireeksi. Esikoisen synnytyksessä salissa pyysin katetrointia kahteen otteeseen ja molemmilla kerroilla olikin rakko aivan täynnä. Muistan, että paras hetki synnytyksen jälkeen oliko sama iltana vai seuraavana aamuna kun pääsi vessaan pissalla ja rakko TYHJENI kokonaa. :tears: Loppuraskaudesta, kun tuli se teelusikallinen kerrallaan.
 
Mua edellwe yököttää ajoittain. Nyt siis 15+1. Nuorempi lapsista purskutti vettä suussa ja mä juoksin karkuun yökkimään. Onneks oksentaa on tarvinnu harvoin, mut toi kakominen.. herkut ei maistu, joka iso muutos normaaliin. Finnejä leuassa/selässä. Näin tälähetkellä.
 
Nyt 17+ on tullut uutuutena nenän tukkoisuus ja nenäverenvuodot. Muut oireet on aika hallinnassa, mut tää on harvinaisen ärsyttävää, ku ei muutenkaan happi kulje.
 
Nyt 17+ on tullut uutuutena nenän tukkoisuus ja nenäverenvuodot. Muut oireet on aika hallinnassa, mut tää on harvinaisen ärsyttävää, ku ei muutenkaan happi kulje.
Auttaisikohan joku öljysuihke? Jos siis kuivat limakalvot. Mutta jos kokeilet niin älä vaan sit osta sitä missä A-vitamiinia kun sehän on kielletty raskausaikana.
 
Takaisin
Top