Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onko muilla ettĂ€ pissattaa tosi usein?😅 tuntuu et kokoajan saan juosta vessassa vaikken edes paljon juo😁

Onko muilla ettĂ€ pissattaa tosi usein?😅 tuntuu et kokoajan saan juosta vessassa vaikken edes paljon juo😁
Mulla ei ehkĂ€ niinkÀÀn oo ongelma tuo usein, vaan ennemminkin se ettĂ€ se vessahĂ€tĂ€ tulee ihan yhtĂ€kkiĂ€ ja silloin on jo kiirus. 😂

Mulla alkoi se kuvotus jossain n. 6+0 ja se on ollut vÀlillÀ lievempÀÀ ja vÀlillÀ kovempaa.
Mutta nyt on pari pĂ€ivÀÀ ollut aika hyvĂ€ olo. 😬
VĂ€hĂ€n sitĂ€ tietysti heti pelĂ€styy. 😔 Vaikka olen jĂ€rjellĂ€ yrittĂ€nyt ajatella, ettĂ€ kai se viimeraskaudessakin alkoi nĂ€illĂ€ viikoilla helpottaa. đŸ€”

TĂ€nÀÀn onneksi kuitenkin sain dopplerilla pienokaisen sykkeen kuulumaan. (8+5) 😍 Hetken sai etsiskellĂ€, mutta löytyi.
Yksi maailman ihanimmista ÀÀnistĂ€. đŸ„°
Sitten yritin kaivaa luuria esille, ettĂ€ saisin tallennettua sitĂ€, mutta pienokainen karkasi, enkĂ€ viitsinyt enempÀÀ kiusata. â˜ș TĂ€mĂ€ riitti. ❀

TĂ€ssĂ€ kohtaa on pakko heittÀÀ ilmoille kysymys; NOH, onkos tÀÀllĂ€ vielĂ€ niitĂ€ oireettomia? 😂😂😂😂 ❀

Terveisin minĂ€ joka valitin kun oireita ei oo, no nyt on. 😂
MÀÀ mietin ihan samaa. Tuntuu ettÀ tÀssÀ porukassa on ollut nyt tosi paljon tosi pahoinvoivia ja itekin oon voinut huonommin kuin viime raskaudessa.

Mun oireita on ollu oikeestaan kropan muutos. Rinnat aristanu ja kasvanu hurjasti. Joutunu luopua jo joistain rintsikoista ja ne, joita voin vielÀ kÀyttÀÀ, on pitÀny laittaa kaikkein löysimmÀlle.

Housujen kanssa on ollu ongelmaa, kun nekÀÀn ei nyt meinaa mitkÀÀn enÀÀ tuntua hyvÀltÀ. Onneks on löysiÀ legginssejÀ.

Pahoinvoinnin suhteen oon yrittĂ€ny olla tÀÀllĂ€ hiljaa (jottei tule karma), koska mulla ei oo ollu oikeestaan mitÀÀn pahoinvointia. Kaikki ruuatkin menee niinkuin ennen. Yks isoimmista peloista mulla olikin se, et jos raskaana ollessa oksettaa. Inhoan oksentamista yli kaiken! Nyt kun alkaa viikko 13 lĂ€hestyĂ€ hyvÀÀ vauhtia, niin voin ehkĂ€ jo pikkuhiljaa alkaa huokaista, ettĂ€ oon ehkĂ€ sÀÀstynyt siltĂ€ huonolta ololta? EhkĂ€ elĂ€n vielĂ€ kuitenkin jonkilaisessa pelossa koko loppuraskauden. 😅

TÀÀllÀ edelleen etomista, mutta onneksi vÀhenemÀÀn pÀin. Yksi viikko oli tosi paha, ja makasin kotona sÀngyssÀ etÀtöitÀ tehden koko viikon. Ihmettelen, kun rinnat eivÀt ole kipeÀt. Viimeksi kÀytin muistaakseni öisinkin urheilurintsikoita, kun koski sen verran paljon.

Etova olo on jatkuvasti lĂ€snĂ€, vĂ€lillĂ€ enemmĂ€n vĂ€lillĂ€ vĂ€hemmĂ€n. VĂ€symys on onneksi helpottanut, mutta vastaavasti tilalle on tullut unettomuutta
 en tiedĂ€ kumpi on pahempi 😂

MinÀ myös herÀÀn usein tasan viideltÀ katsomaan kelloa. Nyt vielÀ onneksi nukahdan, mutta muistelen, ettÀ ekassa raskaudessa valvoin lÀhes poikkeuksetta klo 03-05 ennen kuin sain taas unta. Puuh!

TÀÀllĂ€ vessahĂ€tĂ€ iskee melko tarkasti 06 aikaan aamulla, viikon verran jo menty nĂ€in 😅 onneks saa unta vielĂ€ sen jĂ€lkeen.

Onko muut olleet herkempiÀ infektioille? Mulla on jo neljÀs tauti tÀssÀ menossa raskauden aikana, vaikka ennen tÀtÀ on pitkÀ aika siitÀ kun oon viimeks sairastanut... Viime raskaudessa ei ollut mutta nyt saan kaiken tuolta lapselta itselleni, kun toki sairaan lapsen kanssa tulee oltua lÀhikontaktissa vaikka rÀÀn syömistÀ yritÀnkin kovasti vÀlttÀÀ... EnsimmÀisenÀ heti kiinnittymisen jÀlkeen noro ja nyt kolmas flunssa menossa...

Onko muut olleet herkempiÀ infektioille? Mulla on jo neljÀs tauti tÀssÀ menossa raskauden aikana, vaikka ennen tÀtÀ on pitkÀ aika siitÀ kun oon viimeks sairastanut... Viime raskaudessa ei ollut mutta nyt saan kaiken tuolta lapselta itselleni, kun toki sairaan lapsen kanssa tulee oltua lÀhikontaktissa vaikka rÀÀn syömistÀ yritÀnkin kovasti vÀlttÀÀ... EnsimmÀisenÀ heti kiinnittymisen jÀlkeen noro ja nyt kolmas flunssa menossa...
Kuulostaa ikĂ€vĂ€ltĂ€ tuollainen sairastaminen. đŸ˜© Toivottavasti paranet pian ja saat sitten olla terveenĂ€!

Mulla nyt uutena oireena sĂ€rkevĂ€t pohkeet. Eli vĂ€hĂ€n samanlainen olo molemmissa pohkeissa kuin olisi tehnyt jotain kunnon jumppaa (enkĂ€ siis ole 😅). EpĂ€ilen, ettĂ€ on jalat turvoksissa. YritĂ€nkin pitÀÀ jalat ylhÀÀllĂ€ aina, kun voin ja harkitsen, jos ottaisin tukisukat kĂ€yttöön.

TĂ€ytyy vielĂ€ lisĂ€tĂ€, ettĂ€ paikallistin tuon pohjesĂ€ryn syyn. Olin kĂ€velyllĂ€ sittenkin mennyt yhden kerran kuntoportaat ylös. NĂ€köjÀÀn tottumattomasta tuli sellainen olo kuin olisi tehnyt kunnon pohjetreenin 😂

MÀ liityin valitettavasti myös flunssaisten joukkoon. Eilen oli aika heikko olo 38 asteen kuumeen kanssa. Nyt onneksi parempi. EipÀ tÀstÀ tiedÀ, onko koronaa, kun sitÀkin on taas paljon liikkeellÀ, mutta testiin ei kai pÀÀse enÀÀ.

Mulla alkoi vÀhÀn jÀnnÀsti pahoinvointi, eli etova olo vasta rv8! Ja nyt rv15 sitÀ on edelleen hieman. Se on ollut kokoajan iltapainotteista, aamulla ja aamupÀivÀllÀ olen virkeimmillÀni. Ennen raskautta söin paljon kasviksia, mutta raskaana ne on yököttÀnyt. Yhden ainoan kerran olen oksentanut, ja se oli sen jÀlkeen kun pakottauduin syömÀÀn isomman satsin erilaisia grillikasviksia....nyt onneksi saan jos kasviksiakin alas suht normisti :smiling-eyes: :Aubergine::Tomato:

Mulle on nyt viime pĂ€ivinĂ€ ilmestynyt pieniĂ€ nĂ€ppyjĂ€ kulmakarvojen vĂ€liin ihan nenĂ€n varren ylĂ€osaan. Ei varsinaisesti mitÀÀn pĂ€itĂ€ nĂ€y, eli en tiedĂ€ onko musta- vai valkopĂ€itĂ€. Voiko olla jotenkin raskaudesta? Tuo alue liittyy kai maksan toimintaan, ja mietin voisiko se jotenkin olla nyt vĂ€hĂ€n ”ylikierroksilla” vauvan takia?

Mulla tuntui toissapÀivÀnÀ mahdollisesti ekat liitoskivut hÀpyluun tienoilla. Esikoista odotan niin hankala sanoa, mutta pieniÀ vihlaisuja askelta ottaessa, ei tuntunut tulevan kuitenkaan supersyvÀltÀ sisÀltÀ, ei tuntunut siis kohdusta tulevilta. Nyt menossa 12+3 eli kai se kohtu sieltÀ alkaa nousemaan?

Mulla on nyt meneillÀÀn 15+4. TĂ€llĂ€ hetkellĂ€ raskausoireita on tosi herkĂ€t nĂ€nnit, liitoskivut ja ajoittainen vĂ€symys. Psyyke on tasottunu alun myllerryksen jĂ€lkeen, mutta unet on joka yö aikamoisia. Tuntuu, ettĂ€ lĂ€pikĂ€yn yöaikaan koko elĂ€mĂ€nhistoriani. đŸ€“

Mulla on nyt meneillÀÀn 15+4. TĂ€llĂ€ hetkellĂ€ raskausoireita on tosi herkĂ€t nĂ€nnit, liitoskivut ja ajoittainen vĂ€symys. Psyyke on tasottunu alun myllerryksen jĂ€lkeen, mutta unet on joka yö aikamoisia. Tuntuu, ettĂ€ lĂ€pikĂ€yn yöaikaan koko elĂ€mĂ€nhistoriani. đŸ€“
Kuulostaa tosi tutulta! Ite kanssa seikkailen joka yö ala-asteaikaisten tuttujen, exien, vanhojen työkavereiden yms. kanssa 😅 Hauskaa myös ettĂ€ joka yö raskaus on myös unessa mukana, vaikka ei oliskaan silleen mitenkÀÀn pÀÀteemana. Usein myös toistuu uni, jossa pohdin ettĂ€ voinko nyt kuitenkin vetÀÀ yhden röökin. MikĂ€ on hassua kun en ole polttanut kohta 10 vuoteen lainkaan 😄

Mulla on myös tÀmÀ raskaus mennyt todella helposti eikÀ ole ollut pahoinvointia, suurempaa vÀsymystÀ tai muutakaan. Kusiluikku olen ollut aina, vaikka en varmasti tarpeeksi edes juo nesteitÀ pÀivÀssÀ. Joten kyllÀ vessassa saa rampata, ehkÀ vielÀ hieman tavanomaista tiheÀmmin, joten laskettaisiinko se mun oireeksi. Esikoisen synnytyksessÀ salissa pyysin katetrointia kahteen otteeseen ja molemmilla kerroilla olikin rakko aivan tÀynnÀ. Muistan, ettÀ paras hetki synnytyksen jÀlkeen oliko sama iltana vai seuraavana aamuna kun pÀÀsi vessaan pissalla ja rakko TYHJENI kokonaa. :tears: Loppuraskaudesta, kun tuli se teelusikallinen kerrallaan.

Mua edellwe yököttÀÀ ajoittain. Nyt siis 15+1. Nuorempi lapsista purskutti vettÀ suussa ja mÀ juoksin karkuun yökkimÀÀn. Onneks oksentaa on tarvinnu harvoin, mut toi kakominen.. herkut ei maistu, joka iso muutos normaaliin. FinnejÀ leuassa/selÀssÀ. NÀin tÀlÀhetkellÀ.

Nyt 17+ on tullut uutuutena nenÀn tukkoisuus ja nenÀverenvuodot. Muut oireet on aika hallinnassa, mut tÀÀ on harvinaisen ÀrsyttÀvÀÀ, ku ei muutenkaan happi kulje.

Nyt 17+ on tullut uutuutena nenÀn tukkoisuus ja nenÀverenvuodot. Muut oireet on aika hallinnassa, mut tÀÀ on harvinaisen ÀrsyttÀvÀÀ, ku ei muutenkaan happi kulje.
Auttaisikohan joku öljysuihke? Jos siis kuivat limakalvot. Mutta jos kokeilet niin ÀlÀ vaan sit osta sitÀ missÀ A-vitamiinia kun sehÀn on kielletty raskausaikana.

Takaisin