Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko muita joilla vuoronperään tosi kylmä ja vähänkään kun tekee jotain niin hirvee hiki?!🥵 oon huomannu kans et naama kiiltää kokoajan ja hiukset rasvottuu super nopeesti😅
 
Todellakin huojentavaa kuulla, ettei ole ainut vähäoireinen ❤️ Ehkä tässä on vaan luotettava, että jotain tuolla tapahtuu, vaikkei ookkaan voimakkaita oireita. Ja onhan tässä vasta 5+3 menossa. Edellisestä raskaudesta muistan, että oli suht oireeton, mutta silloin sitä vaan luotti sokeasti kaiken olevan kunnossa. Nyt ikää paljon enemmän ja tietää mitä kaikkea voi mennä vikaan ja mitä voi menettää, joten epävarmuus on paljon suurempi 😥
 
Ihana kuulla, että on muitakin oireettomia❤️ Täällä nännit tuli eilen aroiksi ja mulla on kanssa runsasta valkovuotoa, joka on välillä kellertävää. Viikkoja tänään 6+4 ja keskiviikon ultra alkanut hieman jänskättää oireettomuuden takia.

Mulla se on myös kellertävää aina välillä, sen kai pitäisi olla ihan normaalia. Tsemppiä ultraan! ❤️
 
Tosiaan silloin 3+4-4+4 oksetti, palelsi, hikoilutti, menkkamaista kipua ja väsytti, sitten kaikki stoppas yhtäkkiä ja (kuten jo muualle kirjoittelin) olen ollut huolissani että jotain on pielessä. Tänään on kuitenkin taas vähän "jomottanut" alavatsaa. Nyt tietenkin pelkään, että oireet loppuivat kun on mennyt kesken ja jomotus enteilee jotain alkavaa vuotoa. Mutta olen tämmönen murehtija:tears:. Eiköhän kaikki oo ihan hyvin.
 
Tässä parin päivän ajan olen vaan maannut sohvalla vointi on aika p…. Oksettaa, kaikki etoo. Veto poissa varsinkin tänään. Tämä raskaus poikkeaa minun toisista raskauksista. Oireet on paljon voimakkaammat joka saa välillä miettimään mahdollisuutta kaksosista. Tai sit on vaan erillainen raskaus
 
No niin, jos tähän asti oli oireetonta, niin eipä ole enää 🙈 Se kuuluisa "aamupahoinvointi" iskeekin tällä kertaa erityisesti iltaisin. Eipä tule herkuteltua, kun iltaisin ei pysty syömään mitään 🤣
 
Mulle ei oo vieläkään varsinaisesti pahoinvointi iskeny. Viimeksi alkoi 6+ viikolla. Nyt on 7+1. Mut on ollu semmosta et aina ei oo mitenkään erityisen hyvä olo. Syömisen jälkeen tulee herkemmin ähky ja on jotenkin epämukava olo. Ehkä ihan aavistuksen saattaa etoakin. Samoin nälkä tuntuu paljon voimakkaammin. Ja saattaa päätä särkeä herkästi tai mahassa myllertää tms. Et harvassa on hetket, et kropassa olisi täydellisen hyvä olo. 😅
 
Tuskastelen edelleen oireettomuuden kanssa, tai siis lähinnä aiemmasta tuttuja pahoinvointia ja huimausta odottelen. Kaikki ruoka maistuu edelleen eikä huimaa oikeastaan ollenkaan. Tänään on väsyttänyt nyt illemmalla ihan vietävästi, mutta sekin saattaa johtua eilisestä illanvietosta ja tiukasta viime päivien työputkesta. Alavatsa kipeilee enemmän, enemmän jomottelua kuin repäisyjä, ja toki kaikki skenaariot pyörii mielessä. Koetan silti olla tyytyväinen, että vuotoa ei ole ollut ja olo on toimintakykyinen. ✨ 5+6 tänään.
 
Mustikkatäplä, mulla on vähän samaa! Ei ole varsinaista pahoinvointia, mutta etovaa oloa eikä oikein mitään tee mieli syödä, paitsi jotain raikasta. Eilen oli ehkä vähän parempi olo, mutta tänään aamulla oli taas tosi etova olo. Missään vaiheessa ei ole sellainen tosi hyvä olo ollut, vaikka joinain päivinä etoo paljon vähemmän kuin toisina. Ja täällä myös päänsärkyä ollut välillä. Oli vähän sekava sepustus, mutta kaiken kaikkiaan on siis paljon vähemmän pahoinvointia kun aiemmissa raskauksissa. Yritän olla miettimättä liikaa kun jokainen raskaus voi olla erilainen 🙏🏼 Tänään siis 7+0.
 
Tänään 6+3 ja pahoinvointi on nyt alkanut nostaa päätään. Muutaman päivän on ollut ja pahimmillaan aamulla ja illalla.
Ei ole kuitenkaan tarvinnut oksentaa, mutta eilen ja tänään aamulla oli kyllä sellainen fiilis, että jos olisi vahingossakin vilkaissut vessanpöntön pohjaa niin olisi aamupalalla ollut takuuvarma menopaluulippu. :yuck: 😅

Sit on jatkuva nälkä vaikka mitään ei tekisi mieli syödä. 🤷🏻‍♀️
Enemmän taas ällötyksiä kuin himoja.

Ja väsy. 🥱😴

Enkä siis valita. En todellakaan valita. Ihanaa vaan, kun on oireita niin voin yrittää tuudittaa itseäni, että siellä meidän pienokainen kasvaa. 🥰
Vaikka toki muistaakseni tuulimuna raskaudessakin oli oireita. 🤔 Mutta.. niin.. silti.. 🤷🏻‍♀️
 
Mulle ei oo vieläkään varsinaisesti pahoinvointi iskeny. Viimeksi alkoi 6+ viikolla. Nyt on 7+1. Mut on ollu semmosta et aina ei oo mitenkään erityisen hyvä olo. Syömisen jälkeen tulee herkemmin ähky ja on jotenkin epämukava olo. Ehkä ihan aavistuksen saattaa etoakin. Samoin nälkä tuntuu paljon voimakkaammin. Ja saattaa päätä särkeä herkästi tai mahassa myllertää tms. Et harvassa on hetket, et kropassa olisi täydellisen hyvä olo. 😅
Ihan kuin ite ois kirjoittanut 😅 Mulla myös tuollaista samanlaista epämääräistä huonoa oloa, ei varsinaisesti okseta. Lisäksi nälkä tulee nopeammin ja voimakkaampana kuin ennen. Mitähän tästä tulee loppuraskautta kohti.. Esikoista odottessa en muista olleen tällaista 🤔
 
Eilen oksensin kolme tai neljä kertaa aamun aikana, tänään alkoi aamukahvi tökkiä puolivälissä ja siitä asti on ollut etova olo, mut ei oo vielä tarvinnut oksentaa aamupaloja ulos. Ja kaamee nälkä vaikka söin aamupalan...
 
Takaisin
Top