Millaisia raskausoireita sinulla on?

Väsymys täälläkin läsnä. Varsinkin iltapäivisin iskee sellanen aivohalvauskooma ettei mihinkään kykene.
 
Aika samanlaisia oireita täällä kuin muillakin: joko kiukuttaa tai itkettää suunnilleen kaikki mahdollinen (miehen tekemiset ja tekemättä jättämiset, hölmöt TV-sarjat, uutiset...), iltaisin paleltaa kauheesti ja etenkin sormet ja varpaat on ihan jäässä, rinnat kipeet, kauhea nälkä ja pissahätä ihan koko ajan, ja joka yö vaan herää aamuyöllä hämmentäviin aikoihin. Ja sit kun ei oo vaikka päivään tuntenut mitään oireita, niin iskee kauhea huoli että onkohan kaikki kunnossa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Eilen tuli myös ekaa kertaa huono olo kesken työpalaverin kun edellisestä syömisestä oli ilmeisesti liikaa aikaa. Ei kuitenkaan onneks tarvinnut syöksyä vessaan sentään! Niitä hetkiä odotellessa...
 
Musta tuntuu että oon kokoajan ärtyisä ja suutun maailman pienimmistä asioista. Jos raskaushormonit pukkaa parisuhteen kriisiin jo parissa viikossa, niin saattaa tulla melko pitkän olonen raskausaika :loudlycrying::tears::tears:
Millonkohan tää tästä asettuu:Weary Cat Face:
 
Musta tuntuu että oon kokoajan ärtyisä ja suutun maailman pienimmistä asioista. Jos raskaushormonit pukkaa parisuhteen kriisiin jo parissa viikossa, niin saattaa tulla melko pitkän olonen raskausaika :loudlycrying::tears::tears:
Millonkohan tää tästä asettuu:Weary Cat Face:

siis mulla on kans toi ärsytys ja miehelle motkotan mitä typerimmistä asioista, sit hän suuttuu ja sanoo takasin ja sit alkaa itku :tears: kyl tää muistaakseni tasottuu tän alkuraskauden jälkeen, ainakin tää ärtyneisyys :Relieved Face:
 
Oireeton... Hieman ehkä sellaista, että jos en syö säännöllisesti ehtii tulla kova nälkä ja heikotus.
Nautin olosta nyt, kun hypermeesi voi alkaa koska vain ja sitten ei ole kivaa..
 
Hengästyminen/huohottaminen, rinnat kipeyty + super hajuaisti oli ekoja. Nyt on mukaan tullut huippaus, sellainen merisairasolo, menkka jomottelu, kylmä ja kuuma aaltoilu, väsyttää, pissattaa, heräilen öisin, janottaa, itkettää onhan näitä! Mutta tuovat mielen rauhaa ♥️
 
on tää kummallista ton syömisen kanssa. Lähes kokoajan on nälkä, sit kun meet jääkaapille miettii mitä syöt, niin lähes kaikki oksettaa mitä ajatteletkin suuhun laittavan. pakolla sitten jotain syöt ja oot että jes, meni alas ja mahakin tuntuu täydeltä. no mitä, 10min ja taas on nälkä ja sama rumba pitäs tehdä uudestaan ja uudestaan! tää on mulle ihan uutta, kun ei missään raskaudessa syöminen ole oksettanut tai ei ole ollut vaikea syödä. :Grimacing Face: tuntuu ettei mikään mitä syö niin pidä nälkää pitkään, ei millään jaksais olla kokoaikaa syömässä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mitä te syötte että maha pysyy täynnä edes vähän pidempään kun 10min :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Hengästyminen on tullu kuvioihin täälläkin, oi jestas! Vois kuvitella, että tässä on jo hyvinki pallomahana ton perusteella eikä ihan alussa. Menkkajomottelu jatkuu vaan, ja eilen oli myös sukkapuikkokipuja joka hämmensi kyllä tosissaan et miten näin aikaisin. :Weary Cat Face: Yöunet on ollu katkonaisia, mut toivon kovasti että ois vaan ohimenevä vaihe, koska huonosti nukkuminen alkoi viimeksi ihan alussa ja se on pikkusen tuskanen koettaa jaksaa töissä jos ei öisin saa levätä. :disappointed-face:
 
Täällä nyt sitten lieventynyt kaikki oireet koronan myötä, jopa rinnat ei tunnu niin aroilta enää. En tiiä häviääkö ne vaan näiden korona oireiden alle vai mitä ihmettä tapahtuu.. kunhan nyt vaan ei kesken mene tän taudin takia :crying-face:
 
turhaan huolestuin, oireet on edelleen, rinnat ihan yhtä kipeät ja nälän tunnekkin palannut. oisko särkylääke vaikuttanut kaikkiin raskaustuntemuksiinkin, enpäs sitä tajunnut. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: huh, helposti sitä pelästyy! :Face Without Mouth:
 
Täällä vasta plussattu, rv 4+2 omien laskujen mukaan. Alaselkä oli monta päivää kipeä ennen testin tekoa, olettaisin liittyneen raskaushormoneihin (paikat löystyy.) Pientä etovaa oloa myös ollut. Imetän edelleen 2-vuotiasta, maito on tiukassa. Oon nälkäisempi ja lihakset tuntuu väsyvän herkemmin. Iho tosi surkeessa kunnossa. Onhan noita, mutta silti olo tuntuu oireettomalta.
 
Mulla oireet tulee ja menee, ja nyt on taas ollut pari oireetonta päivää. Esikoista odottaessa olin aina ihan hermona oireettomista päivistä, mutta nyt osaan ehkä suhtautua niihin vähän rennommin. Esikoisesta tuli myös pientä veristä vuotoa neljän päivän ajan joskus 5+ tai 6+ tietämillä. Yritän nyt tsempata itseäni, etten säikähdä jos kohta taas tulee sama homma.
 
Tällä hetkellä melko oireetonta, tosin korona nii oireet voi sekoittua :sad-face:
 
Mulla iski eilen illalla ihan järkyttävät vatsakivut, siis sellaiset vatsatautikivut, ja siihen oksetus päälle. Hetken mietin jo et nytkö se raskauspahoinvointi alkoi, mutta taisi onneksi olla vaan lievähkö ruokamyrkytys jostakin reissun päältä syödystä, pahin meni siis onneksi yön aikana ohi. Vielä jaksan kovasti toivoa, ettei tällä kertaa olis sellaista pahoinvointia kuin esikoisen kanssa. :folded:
 
Mulla on iskenyt tällä viikolla pahoinvointi! Aamulla on ihan ok, mut iltapäivää kohti tulee huono olo aina kun ei oo syönyt vähään aikaan. Toistaseksi syöminen on auttanut kuvotukseen, toivotaan ettei tarvii halailla pönttöä hirveesti tulevaisuudessakaan.
 
Täällä laskureiden mukaan 5+0 tänään. Oireina lievä nännikipu ja vatsan turvotus. Sama oli esikoisenkin kohdalla. Ainoa kongreettinen oire oli vatsan kasvu. Oikein ärsytti ja ärsyttää jälleen, että olen niinkin onnekas etten oireita juuri saa nautittavaksi. :Grinning Face:
 
Täälläkin alavatsan turvotus on todella selkeä, tosi vaikea peitellä raskautta. Otin äitiysleggaritkin jo käyttöön kun farkuista ei mahtunut edes isompi koko jalkaan :No Evil Monkey:

Lisäks naama on ihan räjähtänyt, joka päivä puskee uusia finnejä. Esikoisesta räjähti alkuraskaudessa kunnon hormooniakne vaikka normaalisti epäpuhtauksiin ei ole minkäänlaista taipumusta.

Ympärivuorokautinen pahoinvointi on myös vähän helpottanut ja saan jopa jotain syötyä. Otin nyt kokeiluun nämä pahoinvointirannekkeet ja omeprazolin jos se vähentöisi tuota tyhjän yökkimistä ja sitä kautta vatsan ärsytystä.
 
Nyt rv 8+0 ja oireita riittää.. Kestokrapula 24/7, huono olo iskee heti jos edellisestä ruokailusta venähtää liian pitkä aika, iskee myös yöllä ja yölliset tuntien valvomiset kuuluu myös asiaan :Grinning Face With Smiling Eyes: Oksentelua ei vielä ainakaan. Rinnat turvoksissa ja kipeät, saa varmaan liiviostoksille jo kohta lähteä, samoin alavatsa turvottaa ettei farkkuja enää voi kuvitella pitävänsä. Viluttaa, janottaa, hengästyttää ja pyörryttää herkästi, väsyttää.. Mitähän vielä :tears: Toisaalta oon tyytyväinen että oireita on, taustalla kaksi keskenmenoa niin oireet loppui silloin kyllä kuin seinään. Nyt varmasti paniikki iskis jos loppuisi..
 
Kuulostaapa tutuilta teidän oireet. Täällä rv8 lopuillaan ja tää viikko on ollut kyllä karsein tähän asti. Järkyttävä nälkä ihan jatkuvasti, vaikka syön vatsan täyteen, tunnin päästä voi jo huimata ja tuntuu siltä kun verensokerit olis ihan nollissa. Itkettää ku nälättää eikä jaksais olla koko ajan väsäämässä jotain sapuskaa, koska myös väsymys on ollut armotonta tällä viikolla. Joka päivä nukkunut väh. 3h päikkärit joinaki päivinä jopa kahdet 3h päikkärit.. Ja vatsa pömpöttää ihan hirveesti, katoin että mun navan ympärille olis jo putkahtanu pari pientä raskausarpeakin :Grinning Face With Smiling Eyes: koko ajan jotain oiretta, vähintään krapulainen olo, mutta silti hassusti aina välillä unohtaa että sitä on raskaana :No Evil Monkey:
 
Komppaan kahta edellistä kommentoijaa (8+0 tänään). Viimeisin viikko on ollut oireiden osalta vaikein, tuntuu vain että koko ajan joku asia on huonosti :No Evil Monkey:

Uutena oireena yölliset heräilyt - oon aina ollut hyvä nukkumaan ja 8h on must että jaksan tehdä vuorotyötä joten vähän pelottaa tulevat päivät ja viikot :Face Without Mouth: onneksi ei sentään ole yövuoroja.. Viimeisen viikon aikana on myös pahoinvointi lisääntynyt ja parina päivänä on ollut hyvin lähellä että jotain olisi noussut oikeasti ylös asti.. Paras tapa välttää pahimmat yököt onkin selvästi syödä usein ja pieniä annoksia - raikkaat ja hiilaripitoiset ruoat kiinnostelee erityisesti :Relieved Face:
 
Takaisin
Top