Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla tuli nännit kipeeks. Imetän esikoista, ja päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, nännit oli tosi hellänä, kun hän söi. Sama jatkuu edelleen, toivottavasti ei kauheesti pahene, kun hän on vasta vajaa 9kk, niin ois kiva vielä imettää. Esikoisen raskaudessa tissit oli niin kipeet, ettei mahallaan pystynyt makaamaan.
 
Nytkö se pahoinvointi iski :Grimacing Face: Tuli lentävä lähtö sängystä, kun tuntui et ihan justiinsa tulee iltapalat palautuksena, mut ei sit tullutkaan. How nice :Thumbs Down Sign:
 
Mä en käsitä tätä yöheräilyä, yhen ja kahen jälkee oon nyt heräilly monena yönä sillee et joko saa nousta :Grimacing Face: ei kauaa jaksa näillä yöunilla. Lisäks tännekkin on pahoinvointi saapunut, mulla ei oo missään raskaudessa ollut muuta kun lievää etovaa oloa, mutta nyt ihan oksettaa aamusin ja silloin yöllä kun herää :Face Without Mouth: Lisäksi joka ilta nyt ollut kauhea närästys nukkumaan käydessä,vaikka kuinka yritän kevyesti iltaa kohden syödä, niin ei auta mitään :Relieved Face:
 
Mulla tuli nännit kipeeks. Imetän esikoista, ja päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, nännit oli tosi hellänä, kun hän söi. Sama jatkuu edelleen, toivottavasti ei kauheesti pahene, kun hän on vasta vajaa 9kk, niin ois kiva vielä imettää. Esikoisen raskaudessa tissit oli niin kipeet, ettei mahallaan pystynyt makaamaan.

Mullakin on toiveissa, että voisin jatkaa esikoisen (nyt vajaa 8 kk) imetystä läpi raskausajan. Saa nähdä miten käy, kun monilla just rinnat on tosi kipeät ja kuulemma suunnilleen puolivälissä raskautta saattaa maidon tulokin vähentyä merkittävästi. Mut toisaalta kuulee niitäkin tarinoita, että imetys jatkuu ihan hyvin ja mahdolliset kivut on vain aika lyhytaikaisia :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Mulla on nyt alkanut vatsan turvotus. Etenkin iltaa kohti on jo aikamoinen pallo, eli mielenkiintoista tulee kun tätä pitää yrittää vielä piilotella. Lisäksi mullakin on ihan jatkuvasti nälkä, ja jos on liian pitkään syömättä niin tulee etova olo.
 
mites teillä, vaihteleeko oireet päivissä? mulla vaihtelee, siis eilen aamulla heräsin pahaanoloon ja jatkui pitkälle iltapäivään ja silloin vasta ruoan pystyin syömään, tänään sitten aamulla ei mitään pahoinvointia ja nälkä ihan jatkuvasti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja viimeyönä sain pitkästä aikaa nukuttua niin etten herännyt keskellä yötä! :rolling:
 
mites teillä, vaihteleeko oireet päivissä? mulla vaihtelee, siis eilen aamulla heräsin pahaanoloon ja jatkui pitkälle iltapäivään ja silloin vasta ruoan pystyin syömään, tänään sitten aamulla ei mitään pahoinvointia ja nälkä ihan jatkuvasti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja viimeyönä sain pitkästä aikaa nukuttua niin etten herännyt keskellä yötä! :rolling:

Joo kyllä todella vaihtelee, oikein vuorottelevat et päivä meneekin melkein seuraillessa mikä oire milloinkin etova olo, vatsanippailua, NÄLKÄ, jatkuva pissahätä, väsy ja nyt uutena turvottelu.. mut tähän mennessä kaikki onneksi suht lieviä paitsi tuo nälkä isolla ännällä Tuo sun yöherääminen ei oo vielä tullut täällä tutuksi, lähinnä päin vastoin nukuttaa oikein hyvin.. mikähän sen yöheräilyn voisi aiheuttaa..?
 
On vaihtelua päivissä! Vaikka ne raskausoireet pääsääntöisesti onkin yks riesa vaan, niin herkästi alkaa kuvittelemaan kaikkee huonoo jos onkin hetken aikaa oireettomampaa:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä iltasin aivan jäätävää palelua ja tänään taivuin jo ensimmäisille päiväunillekin lasten kanssa kun väsyttää niin. Eniten silti harmittaa se kun tuntuu että mieliala vaihtelee herkästi kiukkuseen ja alavireiseen:sad-face:

Onneksi sentään pahoinvointi ei vaivaa vielä. Se on raskausoireista melkein pahin, kun siltä ei saa rauhaa ja vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti oloon. Tarkistelin juuri vanhoista kirjotteluista että parissa viime raskaudessa se on tullut kunnolla vasta 6+ viikoilla. Tsemppiä kaikille joilla se on jo alkanut:Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Menkkamaista jomotusta on ollut nyt alkuun, toistaiseksi ei vielä pahoinvointia. Tosin ei se näillä viikoilla esikoisestakaan vielä ilmennyt. Väsy painaa kyllä, mutta siihen on muitakin syitä, joten en osaa vielä ihan vaan raskauden piikkiin laittaa.
 
Pientä kipuilua oikealla puolella hetkittäin ja jäätävä väsymys. Sekä ihana jatkuva krapulainen olo :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Täälläkin vaihtelee päivittäin. Esimerkiksi mulla tulee sellaisia pahoinvointikohtauksia. Hetki sitten oli vielä niin että koko ajan etova olo joka päivä. Nyt tulee vain silloin tällöin noita "kohtauksia". Välillä kerkee jo miettimään et onko tää sittenkään totta kun se paha olo on lieventynyt. Toki nyt on tullut oheen sit muita oireita; rintojen turvottelua ja aristusta, nännit suurentuneet, ihan hirveä nälkä koko ajan ja pissalla ravaaminen lisääntynyt entisestään.
 
Voi nää hormonit pistää itkee ihan joka asiasta! Väärällä tavalla, väärällä äänellä, väärään aikaan, väärässä paikassa sanotut asiat saa mun kyynelkanavat tulvimaan, siis ihan jotku pikku jututkin ja siitä tulvasta ei meinaa loppua tulla millään kun se alkaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tän muistan kyllä pojankin odotuksesta kuinka mä pahotin mielen ihan joka asiasta:Face With Tears Of Joy: Oon normaalistikkin aika herkkis, niin jotenki se oikeen korostuu nyt raskaana ollessa.
 
Voi nää hormonit pistää itkee ihan joka asiasta! Väärällä tavalla, väärällä äänellä, väärään aikaan, väärässä paikassa sanotut asiat saa mun kyynelkanavat tulvimaan, siis ihan jotku pikku jututkin ja siitä tulvasta ei meinaa loppua tulla millään kun se alkaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tän muistan kyllä pojankin odotuksesta kuinka mä pahotin mielen ihan joka asiasta:Face With Tears Of Joy: Oon normaalistikkin aika herkkis, niin jotenki se oikeen korostuu nyt raskaana ollessa.
Mä odota, et koska mulla alkaa tää. Viimeks itkin ihan kaikesta.
 
Voi nää hormonit pistää itkee ihan joka asiasta! Väärällä tavalla, väärällä äänellä, väärään aikaan, väärässä paikassa sanotut asiat saa mun kyynelkanavat tulvimaan, siis ihan jotku pikku jututkin ja siitä tulvasta ei meinaa loppua tulla millään kun se alkaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tän muistan kyllä pojankin odotuksesta kuinka mä pahotin mielen ihan joka asiasta:Face With Tears Of Joy: Oon normaalistikkin aika herkkis, niin jotenki se oikeen korostuu nyt raskaana ollessa.

Mulla on tää ihan sama, paitsi eilen illalla oli joku poikkeus ja nauroin yksin (ilman mitään syytä) ihan vedet silmissä vaikka kuinka pitkään. Ihan kivaa vaihtelua itkemiselle toki :tears:
 
Muokattu viimeksi:
Minäkin voisin ottaa nauruhepuleita mieluummin:tears:

Mulla on nyt toista päivää jo melko oireetonta ja tietenki pää alkaa pyörittää että onkohan kaikki kunnossa kun olokin on mitä pirtein:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ei sillä että oireet kertois mistään mitään mutta stressaa tää alkuraskaus kun ei oo mitään varmuutta mistään ja eletään vielä niin ison riskin viikkoja keskenmenon suhteen:Grinning Face With Smiling Eyes:

Pitää nyt vaan koittaa nauttia hyvästä olosta kun ei kuitenkaan voi vaikuttaa itse mihinkään. Ehkä mä myöhemmin taas kadun että oonkin joskus kehdannut valittaa oireettomuutta:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
mulla joka päivä vaihtelee oireet mut on kolme sellasta mitkä pysyny nyt päivästä toiseen. eli rinnat ihan järkyttävän kipeät, ei kestä yhtään kosketusta, pissattaa kokoajan ja ihan jäätävä väsymys. Ja uutena oireena jano ihan kokoajan.
Mulla oireettomuus viime raskaudessa päättyi keskenmenoon, niin nyt oon niin onnellinen näistä kaikista oireista :smiling face with heart-eyes: en valita, ainakaan vielä :rolling:
 
Mulla alko eilen jäätävä väsymys. Aattelin, et johtuu vaan katkonaisiata öistä. Mutta kun nukuin viime yönä 21.15-6.45 (toki herärsin noin 5 kertaa esikoisen kanssa) ja aamulla heräsin pirteenä, ja silti olen nyt aivan kuoleman väsynyt, niin ehkä tää nyt johtuu sittenkin tuosta kyytiläisestä. Normaalisti siis nukun 22.30/23.30-6.15/6.30 miinus herätykset yöllä.
 
Takaisin
Top