Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tuli tästäkin raskaudesta sitten hyperi, mutta näillä mennään. Onneksi pääsee tiputukseen säännöllisesti. Ja eihän sitä vielä tiedä jos alkaa jossain kohtaa oksentaminen helpottaa, nyt ollaan vasta niin alussa. Viime vuonna oksensin vikan kerran pari tuntia ennen kuolleen lapsen synnyttämistä. Toive elävästä lapsesta on kuitenkin niin suuri, että kestän mitä vain ja uskon että tämä pikkuinen pysyy matkassa:Two-hearts:
 
Tuli tästäkin raskaudesta sitten hyperi, mutta näillä mennään. Onneksi pääsee tiputukseen säännöllisesti. Ja eihän sitä vielä tiedä jos alkaa jossain kohtaa oksentaminen helpottaa, nyt ollaan vasta niin alussa. Viime vuonna oksensin vikan kerran pari tuntia ennen kuolleen lapsen synnyttämistä. Toive elävästä lapsesta on kuitenkin niin suuri, että kestän mitä vain ja uskon että tämä pikkuinen pysyy matkassa:Two-hearts:

Sulla on ollut rankkaa :red-heart: Jospa nyt pieni pysyy matkassa ja voimia hyperin kanssa!

Itselläkin ehkä hyperi, tai en tiedä saisinko virallista diagnoosia, mutta hurjaa menoa oli itsellä viime vkl kun oksentelu alkoi eivätkä ns normikeinot enää auttaneet. Nyt sairaslomalla. Tässä raskaudessa onneksi neuvolan terkkari varasi minulle heti puhelinsoitosta ajan päivystävälle lääkärille, jonka kanssa tehtiin hoitosuunnitelma ja sain sairaslomaa nyt alkuun viikoksi. Oksentelu loppunut levossa, mutta pahoinvointi on lähes jatkuvaa. Ensi viikolla lisää sairaslomaa, mikäli pahoinvointi edelleen lamaa toimintakyvyn.
 
Mulla ei onneksi tuota ihan oksentamista oo ollut oikeastaan koskaan, mutta nyt ainakin aamusta iltaan etova olo ja yökkäilyä. Viime viikolla oli myös lämpöä ja voimat pois ja kuvittelin olevani kipeä, kunnes sitten tuo paha olo alkoi ja tein testin.

Kuopuksesta pahoinvointi jatkui synnytykseen saakka, joten henkisesti siihen varaudun nytkin..
 
Tänään 9+2 ja aika huonoa oloa ollut viimeajat. Lisäksi huolestuttaa todella lievä ja jatkuva alaselkäjomotus, joka toki ehkä lievittyisi jos jaksaisi/pystyisi harrastamaan liikuntaa. Onko muilla ollut selkäkipua kuinka? Ultrissa kaikki ollut hyvin, mutta vainoharhaisuus iskee. Selkäkipua ollut kyllä pidempään jo.
 
Tänään 9+2 ja aika huonoa oloa ollut viimeajat. Lisäksi huolestuttaa todella lievä ja jatkuva alaselkäjomotus, joka toki ehkä lievittyisi jos jaksaisi/pystyisi harrastamaan liikuntaa. Onko muilla ollut selkäkipua kuinka? Ultrissa kaikki ollut hyvin, mutta vainoharhaisuus iskee. Selkäkipua ollut kyllä pidempään jo.

Miulla ei ole ollut selkäkipuja, mutta jossain ainakin sanottiin, että ne voi osalla raskaana olevista kuulua asiaan ja ala vatsassa, lantion seudulla ja ala selässä voi tosiaan tuntua kipua. Ilmeisesti se voi johtua kohdun kasvusta. Mutta enempää en kyllä tiedä tästä. Toivottavasti helpottaisi, kun inhottava olla selkäkivun kanssa!
 
Onks kellään muulla niin et vatsassa/kohdussa ei oo juurikaan tuntemuksia? Mietin heti et niitä ei oo koska kohtu ei kasva kun mennyt kesken..
 
Ei mulla ole oikeastaan muuta kuin jos liikahtaa jotenkin nopeasti niin saattaa joskus vihlaista. Ihan satunnaisesti ollut ehkä jotain paineen tunnetta myös, mutta siinäpä ne.
 
Miullakaan ei oikeestaan oo ollu mitään tuntemuksia noin kuukauteen ala vatsalla. Vähän joo tollasia vihlasuja, mut tosi harvoin ja samoin painetta mutta tosi harvoin.
 
Ei oikein. Vähän kans mietityttää onko kaikki ok kun ei tunnu oireita enää olevan. Keskiviikkona neuvolalääkäri :Face Without Mouth:
 
Näin alkuvaiheessa en muista ite muissa raskauksissa sen kummemmin tunteneeni erityisiä kipuja tai tuntemuksia muuten alavatsalla. Liitoskivut ym kohdun kasvukivut tuli myöhemmin ja ekat kuukaudet oli vielä niiden suhteen kivuttomia.

Tässä raskaudessa kyllä, mutta mulla on kaks sektioarpea kiinnikkeineen haittana ja niiden kohdalla kipuja tuntuu.

Ja mitä pahoinvointiin tulee, on tosi yksilöllistä miten häviää. Osalla on viikon, osalla sinne 12vkolle, osalla koko raskaus. Yleisesti ottaen oireiden kuuluukin hävitä, suurin osa potee pahoinvointia vain lyhyen ajan :smiling-eyes: Esikoisen kohdalla pääsin tosi helpolla, kaks muuta kesti reilusti sinne lähemmäs rv 16, ja tämä neljäs on ihan miten sattuu :rolling: Hyvä päivä, huono päivä jne
 
Viikolle kahdeksan käännytään ja pahoinvointi, rintojen arkuus ja vessassa ravaaminen ollu nää oireet. Korona oli ennen kun plussasin tai olin lähes sata varma plussasta mut sit tuli koronaoireet, mitkä sekoitti tota pakkaa niin tein testin vasta lähes viikko koronan jälkeen (olin kyllä lähes varma raskaudesta heti).
Esikoisen imetys päättyi 2v1kk iässä siihen kun aloin odottaa kuopusta ja nännit oli niin kipeät et piti itkien imettää ja lopettaa sitten. Nyt ei oo vielä sellasta kipua tullut mut paras ratkaisu olisi varmasti lopettaa nyt, kuopuksella ikää kohta 2v3kk.
 
Joo ehkä sekin on normaalia jos juuri mitään tuntemuksia kohdun seudulla ei oo. Ihan alussa oli kait jotain.. Oon miettiny et voiko sektio vaikuttaa niin ettei tunne koska mulla ei oo vieläkään täysin tunto palautunu alavatsaan. Toki se kipu tulee tuolta muualta mut jossei sielkää oo hermoradat palautunu.
 
Viikolle kahdeksan käännytään ja pahoinvointi, rintojen arkuus ja vessassa ravaaminen ollu nää oireet. Korona oli ennen kun plussasin tai olin lähes sata varma plussasta mut sit tuli koronaoireet, mitkä sekoitti tota pakkaa niin tein testin vasta lähes viikko koronan jälkeen (olin kyllä lähes varma raskaudesta heti).
Esikoisen imetys päättyi 2v1kk iässä siihen kun aloin odottaa kuopusta ja nännit oli niin kipeät et piti itkien imettää ja lopettaa sitten. Nyt ei oo vielä sellasta kipua tullut mut paras ratkaisu olisi varmasti lopettaa nyt, kuopuksella ikää kohta 2v3kk.

Mä sairastin myös heti alkuvaiheessa. Kannattaa olla terveydenhuoltoon yhteydessä jos et silloin jo ollut, raskaana oleville merkitään tietoihin korona ja tulee seuranta. Itselläni on ensimmäinen kontrollikäynti nt-ultran yhteydessä. :smiling-eyes:
 
Mä sairastin myös heti alkuvaiheessa. Kannattaa olla terveydenhuoltoon yhteydessä jos et silloin jo ollut, raskaana oleville merkitään tietoihin korona ja tulee seuranta. Itselläni on ensimmäinen kontrollikäynti nt-ultran yhteydessä. :smiling-eyes:
Mä oon tehny vaan kotitestin et kelpaako se noille, mun kotonaolon ja miehen yrittäjä hommien takia ei oo tarvinnu virallisessa testissä käydä ja tuntui hölmöltä kuormittaa testausta omalta osalta turhaan.
Pitää neuvolassa sanoa et sillon ja sillon on sairastettu korona, jos siitä merkintä sit tulee johonkin.
 
Mun pahoinvointi on hävinnyt kun oon pysynyt erossa mm. maitotuotteista. Se nyt ei yllättynyt kun ei ne oo mulle muutenkaan ihmeemmin sopinut, nyt pitäny olla vaan vielä tarkempi..
 
Mun pahoinvointi on hävinnyt kun oon pysynyt erossa mm. maitotuotteista. Se nyt ei yllättynyt kun ei ne oo mulle muutenkaan ihmeemmin sopinut, nyt pitäny olla vaan vielä tarkempi..

Onpa huippua, että siulla on helpottanut maidon pois jättäminen!
 
Hitto on kyllä niin kyllästynyt tähän oksetukseen. Nyt taas pahempi ton vatsataudin jälkeen. Oi että, se päivä kun on normaali olo!

En ymmärrä miten hyperemeesistä selviäisi, kaikki sympatiat heille jotka joutuu sen käymään läpi :loudlycrying:
 
Onpa huippua, että siulla on helpottanut maidon pois jättäminen!
Mä oon maidolle allerginen, se selvisi imetysdietillä kuopuksen aikaan. Lapset myös suolistoperäisesti allergisia molemmat.
 
Takaisin
Top