Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Miulla on suurimpana ollu nyt väsymys ja unettomuus. Tällä hetkellä 4+1 menossa. Saan illalla unta siis oikein hyvin, mutta aamulla herään aina 5-6 aikaan, vaikka kävisin kuinka myöhään nukkumaan. Onko täällä kohtalon tovereita? En tiedä mitä oikein tehdä tälle, kun en vaan enää saa herättyäni unen päästä kiinni. Olen myös päivällä luonnollisesti aika väsynyt, koska nukun aika vähän.

Sain myös flunssan, jossa olen ollut jo 10 päivää ja kotona maannut sohvalla pääasiassa sen takia. Tiedä häntä johtuuko osa oireista sitten raskaudesta vai onko kaikki väsymys, tukkoisuus ja räkäisyys vaan flunssaa. Tukkoisuutta oli kyllä jo ennen flunssaa aamuisin, mutta se helpotti, kun niisti nenää aamulla jonkun aikaa.

Pientä pahoinvointia on myös ollut, mutta miulla on ollu sitä välillä jo ennen raskautta. Eli ei välttis kerro mitään. Ja pientä paineen tuntua ja nippailua on päivän mittaan ala vatsalla. Lisäksi rinnat on tosi arat.

Onko teillä muilla jo jotain oireita tai epäilyjä oireista?
 
Päivällä väsyttää, illalla väsyttää vielä enemmän ja sen lisäksi palelee. Uni tulee helposti, mutta heräilen ja uni loppuu klo 3-4 maissa. Tänään aamulla kuuntelin sitten keskellä yötä äänikirjaa ja sain onneksi nukuttua vähän lisääkin. Vielä en ole nukkunut päiväunia, mutta jos siltä tuntuu, eikä menetä yöunia niin minusta kannattaa nukkua päikkäreitä.

Nenä tukkoisuus voi liittyä myös raskauteen, mulla ainakin yöllä sen puolen sierain tukossa, millä kyljellä nukun.

Okei eli sinullakin on vähän saman tyylistä heräilyä aikasin aamulla/yöllä kun miulla. Toivotaan, että se tästä vielä väistyisi ja saisi nukuttua pidempiä öitä. Ja ihekkin on pakko kohta alkaa ottaa päikkärit, kun väsyttää aamupäivästä jo hulluna. Toivottavasti ne päiväunet ei vaikuta yö uniin sitten hirveästi!
 
Etova olo. Voi liittyä myös koronaan, mutta tämä tuli kahvista, kuten edellisissäkin raskauksissa :Face Without Mouth: Tosiaan vasta dpo13/14 menossa, mutta testit vahvistuu nopeasti joten hormonimääräkin on noussut nopeammin kuin aiemmissa, oletinkin jotenkin, että myös eto saattaa aikaistua.
 
Minulla ei ole vielä väsymystä, päinvastoin tuntuu että sain niin paljon hyvää mieltä ja energiaa ekasta plussasta, että olen ollut tosi onnellinen ja pirteä! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Rinnat on turvonneet, mutta ei mielestäni arat. Alavatsalla tuntuu välillä nippailua / turvotusta.
Pissahätä on ollut ehkä vähän useammin kuin yleensä ja itse asiassa siihen liittyen jano! Jano on ollut kovempi kuin yleensä.

Toivottavasti pahoinvointi ja väsymys ei tule ihan hirmuisen pahaksi. Onneksi kevätaurinko tuo paljon energiaa ja voisi luulla, että valo voisi hieman helpottaa väsymystä :Black Sun With Rays:
 
Mulla on jonkun verran väsymystä ja oon ihan jäässä koko ajan. Toivon ja pelkään pahoinvoinnin alkua, sillä onnistuneissa raskauksissa olo on ollut aika huono pitkälle. Kkm:t oireilleet vähemmän.

Onneksi testit on tummentuneet hyvin, tänään testatessa testiviiva oli rfsu:lla jo tosi tumma ennen kuin se väri ehti kontrolliviivaan asti. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: viikkoja on nyt 5+3.
 
Mulla on jonkun verran väsymystä ja oon ihan jäässä koko ajan. Toivon ja pelkään pahoinvoinnin alkua, sillä onnistuneissa raskauksissa olo on ollut aika huono pitkälle. Kkm:t oireilleet vähemmän.

Onneksi testit on tummentuneet hyvin, tänään testatessa testiviiva oli rfsu:lla jo tosi tumma ennen kuin se väri ehti kontrolliviivaan asti. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: viikkoja on nyt 5+3.

Millä viikoilla sulla on aiemmissa raskauksissa alkanut pahoinvointi? :smiling-eyes:
 
Täälläkin on tuota että väsyttää päivisin ja iltaisin mutta yöllä heräilee ja sit aamulla herää todella aikaisin ylös:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: rinnat on kipeät, nälkä on useammin sekä pieniä menkkajomotuksia silloin tällöin:Grimacing Face:

edit. Myös närästystä on ja palelua
 
Muokattu viimeksi:
Mulla pientä oireilua. Ruokahaluttomuutta, palelua ja eilen nippaili kohdun molempia puolia koko päivän. Ja nyt kahtena aamuyönä heräilyä. Välillä myös sellasta jännää, pää pilvissä tuntemusta mutta se voi johtua myös flunssasta joka iski alkuviikosta ja välillä lämpö ollut 37kin.
 
Nyt 4+4 ja aika oireeton on saanut olla. Rintojen arkuus on ollut jo pari viikkoa ja alkuun "menkkakipuja", jotka jo ohittuneet. Ei varsinaista pahoinvointia, mutta kaikki ruoka tuntuu ällöttävän. Mitään ei tekisi mieli syödä, mutta onneksi kuitenkin syöminen onnistuu ja ei aiheuta pahoinvointia tmv. Ensimmäinen raskaus, joten jännityksellä odotetaan mitä käy tulevilla viikoilla!
 
Nyt alkaa se järkky olo hiipimään, tosi ällöttävä ja kuvottava olo ollut koko viime yön ja tän päivän. Tuntuu että yönkin oli puolikas hereillä kun sen pahan olon tiedosti koko ajan.
 
Onko täällä joku vielä oireeton tai lähes oireeton? Tuntuu et eilen ja tänään ei oo juuri ollu mitään pientäkään noista mitä listasin ja vaikka hyvin tiedän että on niin varhaiset viikot (4+4) ja et on normaalia et oireet aaltoilee niin huoli nousee..
 
Onko täällä joku vielä oireeton tai lähes oireeton? Tuntuu et eilen ja tänään ei oo juuri ollu mitään pientäkään noista mitä listasin ja vaikka hyvin tiedän että on niin varhaiset viikot (4+4) ja et on normaalia et oireet aaltoilee niin huoli nousee..

Minulla ei ole vielä paljoa oireita :Happy Person Raising One Hand: Välillä tosi lievää pahoinvointia ja väsyttää ehkä himpun verran enemmän kuin normaalisti. En kuitenkaan ole huolissani, koska olen monelta kuullut ettei ole ollut oireita ensimmäisinä viikkoina :smiling-eyes:
 
Mulla myös ollut tosi voimakasta ruokahaluttomuutta ja onkin iskenyt vähän huoli siitä että oonhan saanut tarpeeksi syötyä…. :sad001

Palelee, väsyttää ja vähän on huonoa oloa mutta ei paljoa eikä pahasti; hyvin vielä normiarjessa pärjäilee. Esikoista odottaessa muistan, että karseimmat pahoinvoinnit oli joskus 8-12 viikoilla!
 
Minulla ei ole vielä paljoa oireita :Happy Person Raising One Hand: Välillä tosi lievää pahoinvointia ja väsyttää ehkä himpun verran enemmän kuin normaalisti. En kuitenkaan ole huolissani, koska olen monelta kuullut ettei ole ollut oireita ensimmäisinä viikkoina :smiling-eyes:

Heti vähän helpottaa kun joku muu sanoo tän :tears: :folded:
 
Täällä aika aaltoilevia oireita, mutta rinnat on edelleen kipeät.
 
Väsymys on valtava, mutta ei onneksi vielä ihan jokapäiväistä. Tänään oksensin toista kertaa (5+4), ruokahalu on kaikonnut. Edellisessä raskaudessa, joka päättyi esikoiseni kuolemaan, oksensin rv 7 alkaen ja jouduin hyperemesin takia tiputukseen. Pelkään kaiken tuon uusivan, mutta yritän pysyä rauhallisena. Toistaiseksi kaikki hyvin :)
 
Takaisin
Top