Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko kellekään tuttua: Ei oo huono olo, mutta sellainen jännä. Hieman tekis mieli röyhtäillä ja ajatus käy mielessä voisiko kohta iskeä huono olo... vai onko tämä jotain psykologista.... menee äkkiä ohi. Ehkä vain kuvittelen.

Rv 5+6
 
Joo tiiän varmaan mitä tarkoitat. Mulla ei oo ikinä oikein ollut närästystä. Ei edes esikoista odottaessa. Nyt tänään ollut nielussa/ruokatorvessa sellainen pieni tuntemus jota miettinyt että lähteekö etenemään närästykseksi ja just sellainen että vähän niinkuin kuplisi ruokatorvessa. mutta tosiaan, niin kuullostellen tässä koko ajan menee etten yhtään ihmettelisi että omat tuntemukset on myös osittain etsittyjä:smiling-eyes:
 
Plussasin alkuviikosta ja digitesti näytti 1-2. Viime marraskuussa koettu keskenmeno takana ja nyt herännyt pelko, että pysyykö tämäkään mukana . Kyseessä olisi ensimmäinen lapsi❤️.

Oireena tällä hetkellä menkkamaista jomotusta alavatsalla/paineen tuntua, rinnat arat ja ajoittain etovaa oloa.
Vaikuttaa kyllä älyttömästi aikaisemmat keskenmenot siihen, että osaisi nauttia täysillä. Koko ajan pelko persiissä varjostamassa, vaikka tietää että pitäisi vaan hengittää syvään ja yrittää nauttia. Mutta yritetään itse kukin ♥
 
Onko kellekään tuttua: Ei oo huono olo, mutta sellainen jännä. Hieman tekis mieli röyhtäillä ja ajatus käy mielessä voisiko kohta iskeä huono olo... vai onko tämä jotain psykologista.... menee äkkiä ohi. Ehkä vain kuvittelen.

Rv 5+6

Mulla on ollut nyt tavallista enemmän röyhtäilyä. Jonkinlaista refluksivaivaa on yleensä öisin. En tiiä, kai se kuuluu tähän. Mulla on jo ennestään kaksi lasta, mutta silti kun kuulostelee oireita ja vaivoja, niin tuntuu kun ois ensimmäistä kertaa raskaana :tears:
 
Onko teillä muilla vatsakipuja? Tai sellaisia lieviä menkkajuilintoja? Liittyykö rasitukseen vai onko koko ajan?
Hitsiläinen kun jännittää ja pelottaa koko ajan. Vähänki kun jotain tuntuu niin tulee olo että kohta lorahtaa. Pääsispä näistä ajatuksista eroon ettei huolehtisi koko aikaa.
 
Justiinsa tänään illalla ollut sellaista lievää menkkajuilintaa, vähän selänkin puolella. Tottakai kävi heti myös itsellä mielessä että mitäs nyt.. :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Ja minä taas stressaan jos ei sitä mahajomotusta ole. Tosin mulla tosi lieviä olleet ja jos olis kovin voimakkaita niin varmaan stressaisin sitäkin että miksi niin... oli niin tai näin, pitäs oikeasti osata hetki rauhoittaa mieli. Helpommin sanottu kun tehty Kyllä ne aikaisemmat menetykset jättää pelon mieleen, surullista.
 
Täälläkin ollut pientä juilintaa, ja tossa hetki sitten kipuja selän/pakaroiden alueella. Tosin mulla on ollut kipuja onnistuineissa ja epäonnistuneissa raskauksissa, joten tuosta nyt ei voi vielä päätellä mitään. Pelottaa kuitenkin :loudlycrying: Jokaisella vessakäynnillä tulee tarkkailtua ettei housuissa/pyyhkiessä näy mitään epäilyttävää.
 
Garmin hälytti eilen poikkeavasta sykkeestä, oli siis yli sadan kun tein smoothieta eli en nyt ihan levossa ollut :Grinning Face:. Mutta ilmeisesti toi korkeampi syke kuuluu asiaan? Onko muilla vastaavaa?
 
Menkkamaisia kipuja mut lievempänä (menkat aina superkipeet), epäselvää huonoa oloa/lievää pahoinvointia/närästyksen tapaista liki koko ajan jollain tasolla, syke ja lämpö normaalia korkeempi, useammin nälkä, jatkuvasti vessassa käytävä (täysin poikkeavaa mulle), hengästyn ihan pienistä jutuista esim hetken kevyt kävely... Kaikki tuttuja oireita esikosta, tämä on elämäni toinen raskaus joten sitä elämän nurjaa puolta en ole kokenut ja yritän olla levollisin mielin. Samalla kuitenkin "tiedostan" että yks onnistunut raskaus ja synnytys jo, niin jotenkin "alttiimpaa" kokea se kurjempi osakin tästä .. tai sellanen, oma ajatus ja tuntemus, pelko. Ymmärtänette mitä tarkoitan? :Face Without Mouth:

Ja niin alussa vasta ollaan, esikoisesta plussasin täysin odottamatta ja suunnittelematta 4+5, tänään mennään vasta 4+3 ja olen jo viikon tiennyt tästä. Hurjaa seurailla omia oloja ja varmasti mieli tekee vielä monet kerrat kummia.

Vain aika kai auttaa, tulispa huhtikuun puoli pian ja eka kolmannes olisi jo ohi :folded: onneksi on tämä porukka, edellisessä raskaudessa täältä sai parhaimman (ja ainoan) tuen koska raskaudesta en muille halunnut kertoa tai siitä puhua. Jotenkin halusin salata kaiken kun kaikki on epävarmaa raskauden sujumisen kannalta.. nyt ehkä vähän levollisempi ja uskaltauduin eilen hyvälle ystävälle kertomaan jonka tiedän olevan tukena. Ensimmäisessä raskaudessakin hän oli läheinen, mutta en silti halunnut jakaa sitä hänellekään. :Smirking Face:
 
Onko kellekään tuttua: Ei oo huono olo, mutta sellainen jännä. Hieman tekis mieli röyhtäillä ja ajatus käy mielessä voisiko kohta iskeä huono olo... vai onko tämä jotain psykologista.... menee äkkiä ohi. Ehkä vain kuvittelen.

Rv 5+6

Mulla ihan sama juttu! Tosi outo olo..
 
Joo tuo syke on aika tavallista että nousee. Itselläni ollut kans.

Mulle iski jäätävä kurkkukipu ja kaula sivuilta arka. Veto pois. Ei kuumetta. Koronan kotitesti nega. Käyn tänään virallisessa testissä. Toivottavasti ei oo koronaa. Onko kellään kokemusta tai tietoa raskausaikana koronaan sairastumisesta? Täytyykö mun ottaa neuvolaan tms yhteyttä jos todetaan positiivinen? En ole uskaltanut varata neuvolaan aikaa ennen kun käyn alkuraskauden ultrassa. Olisi ens ma mutta joudun varmaan siirtämään...

Missä pahoinvointi viipyy... hullua odottaa huonoa oloa.

Itse kans joka vessa käynnillä tarkistan onko tullut vuotoa...


Rv 6+0
 
Muokattu viimeksi:
Meillä pöin ainakin jos raskauden aikana saa positiivisen tuloksen niin pitää soittaa koronatiimille koska alttiimpi tukoksille raskauden aikana niin sieltä saa ohjeet mitä oireita tulee seurata tai täyttyykö riskirajat että aloitettaisiin verenohennuslääkkeet.

pakko oli taas aamulla tehdä liuskatesti ja kyllä se vaan viivaa näyttää ja kun ei vuotoja niin hetkeksi taas saa hengähtää. paitsi toki eihän se viiva kerro kaikkea kun hormonit säilyy kuitenkin jonkun aikaa vaikka oliskin jotain käynyt.

Mutta positiivisin mielin. Luotetaan tulevaan:Two-hearts:
 
Tää oireiden vähäisyys tosiaan muakin mietityttää. Tai oireita on, mutta jotenkin aika vähäisiä eikä kovin voimakkaita/kokoaikaisia.

Mullakin o
 
Äh, viesti lähti keskeneräisenä. Mulla edelleen siis kovin ohimeneviä, lieviä ja vähäisiä oireita. Uutena oireena on kuitenkin nyt tullut valtava ruokahalun kasvaminen. Koko ajan nälkä ja ruokaa menee enemmän kuin normaalisti.
 
Mulla ollut nenä aivan tukossa.. Mutta nyt tosiaan näytti koronatesti tänään positiivista :Face Without Mouth:
 
Mulla ollut nenä aivan tukossa.. Mutta nyt tosiaan näytti koronatesti tänään positiivista :Face Without Mouth:

Miten siellä on ohjeistettu jos tulee korona raskausaikana?

Kävin tänään virallisessa testissä. Kotitesti näytti negaa. Odottelen tuloksia...

Rv 6+0
 
Äh, viesti lähti keskeneräisenä. Mulla edelleen siis kovin ohimeneviä, lieviä ja vähäisiä oireita. Uutena oireena on kuitenkin nyt tullut valtava ruokahalun kasvaminen. Koko ajan nälkä ja ruokaa menee enemmän kuin normaalisti.

Mulla sama, ja hermostun jos en saa jotain tiettyä ruokaa. Tänään on kyllä toisaalta ollut etova olo. Pakko syödä tunnin-parin välein, muuten en jaksa tehdä mitään kun voin pahoin. Pahin päivä tähän mennessä, katsotaan miten tilanne kehittyy..
 
Mulla on myös välillä menkkamaista juilintaa. Viime viikolla tuli parina päivänä myös ihan vähän pyyhkiessä tuhrua muutamaan otteeseen, mutta nyt ei ole sitä tullut onneksi enää.
Nyt edelleen oksentelu jatkuu. Tänään on ollut yllättävän hyvä päivä ja ruuat pysyneet aamupalaa lukuunottamatta sisällä.
Mutta silti huono olo on ihan jatkuvasti. Kunpa tuo oksentelu jo loppuisi.

Uutena oireena järkyttävä väsymys. Voisin vain nukkua.

Keskiviikkona varhaisultraan aamupäivällä! ❤️
 
Miten siellä on ohjeistettu jos tulee korona raskausaikana?

Kävin tänään virallisessa testissä. Kotitesti näytti negaa. Odottelen tuloksia...

Rv 6+0

Täällä sanoivat että ei tarvi tehdä mitään erityistä kun vasta alkuraskaus.. Toivottavasti en vaan tulis hirveän kipeäksi kun ei saa ottaa mitään kunnon särkylääkettä..
 
Takaisin
Top