Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä lähes oireetonta oloa. Nännit ja tissit hieman arat, hyvin harvoin enää pientä mahanippailua. Ei muuta. Alkuraskauden ultra vajaan 2vk päästä. Jännittää ja huolettaa onko mahassa elämää.

Syöttekö mitä vitamiineja?
Rv 5+3
 
Muokattu viimeksi:
Heipsan, plussasin ja nyt odotellaan toista lasta, esikoinen 10kk :)

Erona edelliseen raskauteen on kauheat aamupahoinvoinnit ja pienet kivut alavatsassa, varmaan liitoskipuja? Vösymystä ja ärtyneisyyttä löytyy paljon ja herkistynyt hajuaisti:D. Vielä vähän jännittää että pysyykö matkassa, mutta hyvältä näyttää kun kuukautisia ei näy! Rv 5 tänään :smiling-eyes:

Vitamiinina multivitan mama (?) Joita oli vielä jäljellä viimevuodelta :tears:

Mitenkä muilla sujuu, onko kenties muita, joilla pieni lapsi kotona, mitähän on odotettavissa kahden alle 2v kanssa..
 
Esikon aikaan söin multivitan raskaus&imetys ja sitä ajattelin tänään hakea apteekista lisää ja alottaa kun vihdoin pääsee/ehtii käymään..

Tänään rv 3+6 ja toistaiseksi näyttää kaikki olevan ok sen osalta..
 
Kiva kuulla teidän kokemuksia. Tsemppiä oloihin. Itsellä tänään 5+1 ja edelleen odottelen oireita. Ainoastaan yhtenä päivänä mieliala vaihteli, olisko ollut oire. Rintoja hieman aristaa, mutta aristaa myös menkkojen alkaessa.
 
Heipsan, plussasin ja nyt odotellaan toista lasta, esikoinen 10kk :)

Erona edelliseen raskauteen on kauheat aamupahoinvoinnit ja pienet kivut alavatsassa, varmaan liitoskipuja? Vösymystä ja ärtyneisyyttä löytyy paljon ja herkistynyt hajuaisti:D. Vielä vähän jännittää että pysyykö matkassa, mutta hyvältä näyttää kun kuukautisia ei näy! Rv 5 tänään :smiling-eyes:

Vitamiinina multivitan mama (?) Joita oli vielä jäljellä viimevuodelta :tears:

Mitenkä muilla sujuu, onko kenties muita, joilla pieni lapsi kotona, mitähän on odotettavissa kahden alle 2v kanssa..

Mulla esikoisen ja keskimmäisen ikäero tasan 2v. Oli siinä aika paljon riittämättömyyden tunnetta, mitä ei sitten enää ollut kun kolmas syntyi. Kai se kaikki liittyi äidiksi kasvamisen tunneskaalaan. Nyt on ihanaa kun puuhaavat yhteisiä juttuja

Tällä kertaa tulee isompi ikäero. Kuopus olisi 5,5v kun neljäs syntyisi. Viisi vuottakin on yllättävän kiva ikäero, se on meidän esikoisella ja kuopuksella ja yhteisiä leikkejä on.
 
Täällä reilu parivuotias mutta on sitten jo melkein kolme jos kaikki hyvin menee ja pikkusisarus tulee :red-heart:

Olen tulloin pari vuotta sitten paljon käynyt pohdintaa haluaisinko mahdollisimman pienen ikäeron vai vähän "väljemmän". Noh, asiat meni kuin meni ja nyt ikäeroksi näyttäisi tulevan se liki 3v joka näin jälkeen päin tuntuu ihan hyvältä vaikka aiemmin ehkä olisin pienempää ikäeroa toivonut.
 
Täällä reilu parivuotias mutta on sitten jo melkein kolme jos kaikki hyvin menee ja pikkusisarus tulee :red-heart:

Olen tulloin pari vuotta sitten paljon käynyt pohdintaa haluaisinko mahdollisimman pienen ikäeron vai vähän "väljemmän". Noh, asiat meni kuin meni ja nyt ikäeroksi näyttäisi tulevan se liki 3v joka näin jälkeen päin tuntuu ihan hyvältä vaikka aiemmin ehkä olisin pienempää ikäeroa toivonut.

Meillä hyvin samankaltaisia pohdintoja. Asiat meni nyt näin, ja ikäeroa tulee aika tasan 3 vuotta, jos kaikki menee hyvin. Esikoinen syntynyt syyskuun puolessa välissä, joten laskettujen aikojen väliin tulee se 3v 2 viikkoa :rolling: Ei mennä siis samoilla äitiyspäivärahoilla. Kerkesin olla vielä tossa kotona 2 vuotta ekan kanssa, mutta nyt taas töissä niin ehkä ihan minimillä tarvitse mennä noitten rahojen suhteen.

3v ikäero tuntuu ihan hyvältä. Esikoinen on omatoiminen monella tapaa, vaikka on pieni. Mutta, osaa kävellä itse, syödä itse, puhua ja leikkii jo hetkiä itsekseen. Jännä nähdä missä vaiheessa toi uhmaikä on syksyllä, jos vielä on.

Niin ja ihana asia olisi se, että voisin pitää molemmat kotona vielä. Esikoinen tosiaan isänsä kanssa kotihoidossa tällä hetkellä :smiling-eyes:
 
Ainiin ja vitamiinit. Foolihappo + kalsium D3 valmiste. Kokeilin jotain mamavitamiineja, mutta ne tuli heti ylös. Taisi olla rautaa mukana, joten ne meni nyt toistaiseksi sivuun :rolling: Kalsiumia olen syönyt jokaisessa raskaudessa, sillä käytän vain vähän maitotuotteita.
 
Mulla on jotkut mama vitamiinit. Yks tabletti sisältää kyllä kaikkea mahdollista :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täällä se voimakas kuvotus on vaihtunut oksenteluun, eikä meinaa ruoka pysyä sisällä ollenkaan.
Nyt rv5+5.
 
Jostain kuulin et noi multivitan mamat aiheuttaa toisilla pahoinvointia ja multitabs mama ei, niin ostin ite niitä. Lisäks D 50 mikrog.
 
Mulla on nyt selkeesti tänään ollut kipuja, ei kovia tosin, navan seudulla. Sanoisin, että hieman navan yläpuolella.
Googlettelin jo, mutta löysin lähinnä tietoa napakivuista joskus paljon myöhäsemmässä vaiheessa.
Onko kellään käsitystä onks tää "normaalia" ekoilla viikoilla?


Edit. Vitamiineja menee Multivita raskaus ja imetys, Ferrodan rauta, jota tosin olen syönyt jo vuosia raudan puutteeseen. Sit myös dvitamiiinia.
Maitotuotteita syön/juon varmaan liian vähän joten niitä lisää tai joku tabu avuksi
 
Mä nyt spämmään tänne mutta tänään uusi oire: haisen hieltä! Ja pahalta sellaiselta :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Mä nyt spämmään tänne mutta tänään uusi oire: haisen hieltä! Ja pahalta sellaiselta :Grinning Face With Smiling Eyes:

Saadaan ainakin salainen puoli auki nopeammin jos spammaillaan tänne urakalla :rolling: Toi on kyllä kiusallinen oire.

Mulle on ilmestynyt kauhee määrä finnejä otsaan. Olo on kun teinillä :tears:
 
Oksettaaaaaa heti jos en tunnin välein syö jotain. Jos herään yöllä, niin heti kipastava jotain hakemaan suuhun, että ei kerkeä laatta lentämään.
 
Aamulla saattoi ehkä olla hieman outo olo, ajatus siitä että pientä huonoa oloa mutta se olo saattoi johtua jännittyneisyyden tunteesta ja kun on ollut tätä stressiä.

Rv 5+4
 
Uutena oireena metallin maku suussa! Ei maistu kokoajan vaan yleensä hetken aikaa päivällä. :D
 
Takaisin
Top