Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla kans oireet menee ja tulee. Tänäaamu toisiaa vielä koronatestistä posi....

Miten te älylaitteitten käyttäjät. Miten teidän leposykkeet kehittyy? Nousee vaan vai alkaa tasottumaan? Toisaalta tämänkin seuraaminen stressaa, aamusin aina miettii et kertooko lasku nyt jostain vai?


Unohdin vastata tähän aiemmin. Mulla leposyke hieman laskenut ja unen laatu parantunut. Toki ei olla vielä ennen raskautumista olleessa tilanteessa.
Itsekin miettinyt, onko se huono merkki, jos nuo arvot "paranee".
Se mulla on edelleen, että hengästyn aika helposti ja hengityksen tasaantuminen kestää tovin. Toivottavasti se on merkki, että kaikki vielä ok.
 
Tänään en meinannu jaksaa millään päästä ylös sängystä. Ihan tosi poikki aamupäivällä.
 
@Chimichanga Täytyy kyllä ihailla sun kärsivällisyyttä, jos pystyt testin kanssa odottamaan viikolle 11 :thumbs-up: mutta samalla mietin, etkö halua sikiöseulontoihin tai kunnan tarjoamaan ekaan ultraan lainkaan? Seulontaa varten verikokeissa pitää käydä rv 11 paikkeilla ja eka ultra yleensä rv 11-14 tai jotain.
 
Täällä toistaiseksi oireet satunnaiset menkkakivut ja iltaisin varsinkin paleltaa.
 
@Chimichanga Täytyy kyllä ihailla sun kärsivällisyyttä, jos pystyt testin kanssa odottamaan viikolle 11 :thumbs-up: mutta samalla mietin, etkö halua sikiöseulontoihin tai kunnan tarjoamaan ekaan ultraan lainkaan? Seulontaa varten verikokeissa pitää käydä rv 11 paikkeilla ja eka ultra yleensä rv 11-14 tai jotain.
En oo Suomessa enkä sinne seuloihin halua. Jos tulee vti tai raskaus oireet häviää tietenkin pitää mennä lääkäriin. Muuten odotan mielellään. Ei kauheasti voi vaikuttaa ekoilla viikoilla raskauteen kävi ultrassa tai ei. Ultra on pelottava asia ja käyn kun on riittävästi viikkoja.
 
@Chimichanga Täytyy kyllä ihailla sun kärsivällisyyttä, jos pystyt testin kanssa odottamaan viikolle 11 :thumbs-up: mutta samalla mietin, etkö halua sikiöseulontoihin tai kunnan tarjoamaan ekaan ultraan lainkaan? Seulontaa varten verikokeissa pitää käydä rv 11 paikkeilla ja eka ultra yleensä rv 11-14 tai jotain.
Tai niin... Ne verikokeet kai pitäis käydä otattaan kyllä joskus viikoilla mikäs se nyt oli. En muista mitä kaikkia labroja otettiin.

"Kaikilta raskaana olevilta otetaan verinäytteet kupan, hepatiitti B:n ja HIV:n seulomiseksi. Yleensä tämä verikoe otetaan samaan aikaan veriryhmä- ja vasta-ainemäärityksen kanssa. Raskaana olevilta tutkitaan tarvittaessa B-streptokokki."

Eli ei mitään uutta infoa pitäisi tulla noista tuloksista.
 
Juuri liityin foorumille - nyt laskurien mukaan vasta rv 4+5 ja mitään oireita ei oikeastaan ole. Itseasiassa koko raskauden "huomasin" vasta 2 päivää sitten kun menkat eivät alkaneetkaan ja tein testin.
Yhden digitestin oon tehnyt ja se pamahti tosiaan heti plussaksi. Nyt tässä pohdin että pitäisikö varata varhaisultraa.
 
Nännit arkana, lievää etovaa oloa, väsymystä ja hengästyn helposti. Tänään kiinnitin ensimmäisen kerran huomiota hajuherkkyyteen, tietyt hajut ja tuoksut osuvat nokkaan tavallista voimakkaampina.
 
Ei mitenkään hirveän paljon oireita, alkuun en edes arvannut, että olisi tärpännyt. Rintojen arkuudesta ja yöllisistä vessakäynneistä hoksasin, että ehkä sitä voisi tehdäkin testin.. Pahoinvointi on ollut erittäin lievää, siitä on selvinnyt, kunhan on muistanut syödä säännöllisesti.
 
Nyt (rv6+0) tilanne on se että yöunet on menneet ihan plörinäksi! Nukahdan hyvin mutta herään muutaman tunnin päästä ja koko loppu yö on yhtä pyörimistä. Ja esikoisen kanssa pitäisi 6/7 aikaan olla pystyssä (mies hoitaa vuoroaamut, onneksi). Muistelen kyllä että viimeksi oli tällaista myös, mutta onhan tämä nyt pöljää kun olis juuri mahis nukkua hyviä unia kun esikoinen nukkuu koko yön heräämättä.

Muilla uniongelmia?
 
Nyt (rv6+0) tilanne on se että yöunet on menneet ihan plörinäksi! Nukahdan hyvin mutta herään muutaman tunnin päästä ja koko loppu yö on yhtä pyörimistä. Ja esikoisen kanssa pitäisi 6/7 aikaan olla pystyssä (mies hoitaa vuoroaamut, onneksi). Muistelen kyllä että viimeksi oli tällaista myös, mutta onhan tämä nyt pöljää kun olis juuri mahis nukkua hyviä unia kun esikoinen nukkuu koko yön heräämättä.

Muilla uniongelmia?

On kyllä jonkun verran unen laatu heikentynyt. Varsinkin juuri plussatessa, kun öisin piti käydä pissalla. Yleensä n. 4 aikaan aamuyöstä heräilen edelleen ja nukun levottomasti loppuyön.
 
Oli uniongelmia plussaamisen jälkeen, nukahdin hyvin mutta heräsin aamuyöllä enkä saanut enää unta. Nyt ei enää ongelmia, ainoastaan selkä tuntuu ottavan vähän itseensä pikkaisen pidemmistä yöunista mitä oon nyt ottanut kun väsymys vaivaa.
 
Päivittäin on nyt pahaa oloa jonka saa napostelulla ja puhaltelulla pois, välillä pää kipee, rinnat ajoittain kipeet, vaimeita menkkakipuja, hajuherkkyys vaikka muutoin on tukkonen olo, väsymys
 
Yöllä heräsin kuvotuksen tunteeseen ja oli pakko vaihtaa sohvalle hengittelemään ja nukkumaan. En kuitenkaan onneksi oksentanut lopulta. Alhainen verenpaine on myös tullut vieraaksi kun noustessa aina huippaa vaikka olen onnistunut syömään ihan hyvin.
 
Täällä yökukkumiset vähän helpottanut! (rv7+1) Levotonta on vieläkin ja heräilen vaihtamaan asentoa, mutta onneks nukahdan pian uudestaan. Myös päiväunet on alkanut maistua
 
Hei missä vaiheessa teillä on helpottanut oireet selvästi?
Mulla vaihtuu huomenna 11+0 ja oon tässä kuluneen viikon aikana huomannut ettei rinnat ole enää yhtä kipeät ja muutenkin syömiseen liittyvät kuvotukset on + epämääräiset olot on alkanut loppua. Valkovuotoa vielä runsaasti. Uskoisin, että on ihan normaalia tässä vaiheessa oireiden helpotus:)
 
Yöllä heräsin kuvotuksen tunteeseen ja oli pakko vaihtaa sohvalle hengittelemään ja nukkumaan. En kuitenkaan onneksi oksentanut lopulta. Alhainen verenpaine on myös tullut vieraaksi kun noustessa aina huippaa vaikka olen onnistunut syömään ihan hyvin.
Minä huomasin, että kun öisin aina heräilen ja jos nukun oikealla kyljellä, niin alkaa kuvottamaan ihan kunnolla. Tunne on sellainen, että jos nousisin, niin oksennus lentäisi takuuvarmasti. Kun kääntyy vasemmalle kyljelle niin se kuvotus lakkaa oikeastaan samantien, joten aloin suosia vasemmalla kyljellä nukkumista. Luin sitten hieman asiasta. Kopsaan nyt suoraan netistä miksi vasemmalla kyljellä nukkuminen olisi parempi ja oman kokemuksen perusteella suosittelen myös:

Vasemmalla kyljellä nukkuminen on oikealla nukkumista parempi vaihtoehto painovoiman vuoksi: ihmisen mahalaukku sijaitsee vasemmalla puolella kehoa. Vasemmalla makaaminen päästää vatsan ja haiman laskeutumaan luonnolliseen asentoon ja pitää haimaentsyymit ja muut ruoansulatusprosessit toiminnassa. Lääkärit suosittelevat, että raskaana ollessa naisten olisi parempi nukkua vasemmalla kuin oikealla kyljellä. Tällöin veri pääsee virtaamaan paremmin sydämeen. Tieteellisen tutkimuksen perusteella vasemmalla kyljellä nukkuminen voi auttaa vähentämään närästystä, kun taas oikealla kyljellä nukkuminen voi pahentaa oireita. Syynä on jälleen se, että mahalaukku sijaitsee vasemmalla puolella kehoa.
 
Huomasin just eilen saman! Ja myös heti kun käännyin vasemmalle kyljelle niin sain röyhtäistyä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: harmi vaan että ei pysty koskaan olemaan samassa asennossa kovin kauaa vaan täytyy vaihdella jatkuvasti.
 
Minä huomasin, että kun öisin aina heräilen ja jos nukun oikealla kyljellä, niin alkaa kuvottamaan ihan kunnolla. Tunne on sellainen, että jos nousisin, niin oksennus lentäisi takuuvarmasti. Kun kääntyy vasemmalle kyljelle niin se kuvotus lakkaa oikeastaan samantien, joten aloin suosia vasemmalla kyljellä nukkumista. Luin sitten hieman asiasta. Kopsaan nyt suoraan netistä miksi vasemmalla kyljellä nukkuminen olisi parempi ja oman kokemuksen perusteella suosittelen myös:

Vasemmalla kyljellä nukkuminen on oikealla nukkumista parempi vaihtoehto painovoiman vuoksi: ihmisen mahalaukku sijaitsee vasemmalla puolella kehoa. Vasemmalla makaaminen päästää vatsan ja haiman laskeutumaan luonnolliseen asentoon ja pitää haimaentsyymit ja muut ruoansulatusprosessit toiminnassa. Lääkärit suosittelevat, että raskaana ollessa naisten olisi parempi nukkua vasemmalla kuin oikealla kyljellä. Tällöin veri pääsee virtaamaan paremmin sydämeen. Tieteellisen tutkimuksen perusteella vasemmalla kyljellä nukkuminen voi auttaa vähentämään närästystä, kun taas oikealla kyljellä nukkuminen voi pahentaa oireita. Syynä on jälleen se, että mahalaukku sijaitsee vasemmalla puolella kehoa.

Hyvä vinkki! Mäkin olen rauhaton nukkuja ja vaihdan puolta monta kertaa yössä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Takaisin
Top