Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla nostettiin tyroksiinilääkitystä, minkä luulen aiheuttavan myös osan ”raskausoireista”. Kävin tällä viikolla mittauttamassa kilppariarvot, jotka oli ihan ok, mutta silti sydän tykyttelee, sydämen syke on aika korkea, käsiä vähän tärisyttää, ja nukun tosi huonosti vaikka väsyttää. Tai ehkä ne sittenkin johtuu raskaudesta, kun muillakin samaa :Grinning Face:

Alkuun oli nännit kipeät. Pohkeessa tuntui maatessa, että kohta tulee suonenveto. Suuhun tuli afta vaikkei ole pitkään aikaan ollut ja muutenkin ikenet vuotaa vähän enempi verta. Hengästymistä on ja välillä syke hakkaa ihan hulluna levossa. Pahoinvointia ei ole ollut. Lähinnä tulee öhkyolo jos syö liikaa. Pierettää ja röyhyttää enempi. Säännöllisesti sais olla syömässä jotain pientä välipalaa/annosta ruokaa tai muuten iskee kauhea nälkä.

4+4 ja km raskaudessa alkoi tuolloin tiputtelua ja kipuja. Heräsin ja edelleen pala kurkussa mutta taas vatsa sekaisin. Tää on ollut vaan aamuisin että syönkö mä jotain huonoa vai onko ihan puhtaasti raskaudesta johtuvaa..

Rinnat jotenkin tosi kipeät ja muutenkin hukassa oleva olo. Iltaisin myös minulla se turvotus, aamun turvotus on nyt väistynyt.

Tänään tuntui alavatsassa sellaista kovaa, tylppää kipua aina muutama sekunti kerrallaan ja muutamaan otteeseen. Ensimmäinen ajatus oli tietenkin että nyt on jokin huonosti, mutta onneksi kivut lakkasivat pian. Varmaan ihan normaaleja alkuraskauden tuntemuksia, mutta hitto kuinka jokaista jomotusta ja kolotusta kuulostelee ja seurailee että MITÄS JOS. Koitan muistutella itseäni että kyllä sitä ennenkin raskautta aina kolotti johonkin, ei kaikki ole pahaenteistä...

Tänään tuntui alavatsassa sellaista kovaa, tylppää kipua aina muutama sekunti kerrallaan ja muutamaan otteeseen. Ensimmäinen ajatus oli tietenkin että nyt on jokin huonosti, mutta onneksi kivut lakkasivat pian. Varmaan ihan normaaleja alkuraskauden tuntemuksia, mutta hitto kuinka jokaista jomotusta ja kolotusta kuulostelee ja seurailee että MITÄS JOS. Koitan muistutella itseäni että kyllä sitä ennenkin raskautta aina kolotti johonkin, ei kaikki ole pahaenteistä...
Mulla oli sillon alussa juilimista ja tosi kovaa kipua (ilmavaivoja ehkä) mutta ei mitään verrattuna kaikkiin ns negakiertoihin

Mulla oli ekassa raskaudessa paljon enemmän kaikkia maha tuntemuksia, juilintaa ja menkkasäryn tapaista. Ilmeisesti esikoinen raivasi niin hyvin tilaa kohtuun että nyt ei tunnu alkion pesän rakentaminen paljoakaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
eilen illalla iski paha olo ja kaikki hajut kävi nenään. Nyt aamulla oli onneksi poissa.

Nyt jotenkin tuntuu, että on vähän höntti olo.. vähän huippaa ja tosi paljon pissattaa. Päänsärky on tullut nyt uutena.. jatkuva nälkä on päällä.

Huimaa ja just vähän höntti olo! 4+5 tänään. Kohta pyörähtää 5+0 ja tähän asti ei päästy viimeksi.

Huono olo ja väsymys herätessä ja tosiaan huimaa, nälkä tulee heti ja ikenet hitusen aranpuoleiset. Oireet lieventyneet, yöllä rinnat oli tosi arat ja koko ajan ns pitkät päällä. Selkeästi turvonneet.

Muuten ei muutoksia olossa, iltaa kohden turvottaa ja pinkeä maha, aamulla litteä. Valkovuoto lisääntynyt ja vetistä. Ei juuri muuta, rauhassa yritän katsoa mihin suuntaan menee.

Okei, nyt on dramaattinen oire: tajusin, että mulla on makeanhimo kadonnut kokonaan! Olen yleensä ihan mahdoton pullahiiri ja äsken huomasin, että multa on jäänyt jo kaksi kertaa keksin syöminen kesken. Eli olen napannut paketista keksin, haukannut siitä palan ja sitten jättänyt epähuomiossa lopun keksistä johonkin pöydännurkalle "odottamaan". Ei olis ennen tullut kuuloonkaan, yleensä imuroin kaikki herkut samantien. :D

Okei, nyt on dramaattinen oire: tajusin, että mulla on makeanhimo kadonnut kokonaan! Olen yleensä ihan mahdoton pullahiiri ja äsken huomasin, että multa on jäänyt jo kaksi kertaa keksin syöminen kesken. Eli olen napannut paketista keksin, haukannut siitä palan ja sitten jättänyt epähuomiossa lopun keksistä johonkin pöydännurkalle "odottamaan". Ei olis ennen tullut kuuloonkaan, yleensä imuroin kaikki herkut samantien. :D

Ja mulla ihan päinvastoin :rolling: Söisin jatkuvasti pullaa ja jotain ihania kermamunkkeja:smiling face with heart-eyes: Normaalisti en ollenkaan ole niin makean perään kuin suolaisen. Öllöttävää oloa on nyt ollut taas ihan jatkuvasti. Aamuisin herättävä aikaisin pistämään jotain suuhun.. Tänään 6+, lähellä 7 varmaankin. Alavatsaan sattui eilen tosi paljon, vähän aikaa ihan pelotti, että mitä tapahtuu, mutta meni siitä sitten ohi..

Eikös tuosta ollut joku uskomus että makean himo tietää tyttöä ja suolaiset mieliteot poikaa? :rolling:

Eikös tuosta ollut joku uskomus että makean himo tietää tyttöä ja suolaiset mieliteot poikaa? :rolling:

Mä muistan kans kuulleeni samaa:rolling: Mulla myös makeanhimo hävinnyt ja tilalla pohjaton nälkä.
Tytön kanssa ei kyllä ollut tällasta nälkää ja makea maistui normaalisti, mutta ehkä kuitenkin odottelen sinne rakenneultraan ennen kuin alan arvailla enempää:rolling:

Mulla taas oli tyttöä odottaessa oli aina ruoka-nälkä, pojasta olisi tehnyt koko aika mieli herkutella.. :D Radi oli tosin sotkemassa molempia raskauksia, jos sen syytä ettei toi mennyt oikeinpäin! :D

Kumoan väitteen heti laajalla henkilökohtaisella otannallani :Grinning Face: kaks tyttöä löytyy ja molemmista olisin voinut elää alkuraskauden grilliruualla. Mitä rasvaisempaa ja suolaisempaa, sen parempi. Nyt on samat meiningit. Makeaa ei oikein tee mieli, hedelmät ja jugurtti ei uppoa ollenkaan.

Mulla on suolainen ja rasvainen himo tullut. Olen yrittänyt hillitä itseäni kyllä. Pohjaton nälkä ja nyt illasta huimasi ihan kunnolla kun oli pidempi tauko aterioiden välissä. No, en tiedä, sen mä muistan että vuosi sitten km raskauteen liittyi kova makeanhimo. Myöskään jogurttia ei tee mieli eikä hedelmiä. Hyvin outo oire ainaki mulle ku tykkään just kaikesta herkuista ja smoothieistakin . Nyt granola maistuu pahvilta.
Chili ja tulinen ruoka on mitä koko ajan himoitsen myös...

Mulla myös tekee mieli kaikkea suolaista, ja myös lihaa on tullut syötyä normaalia enemmän, yleensä syön punaista lihaa aika harvoin. Makaronilaatikko sulatejuustolla, nakkikastike, jauhelihakastike ym, näitä on tehnyt hirveästi mieli. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mutta sen oon huomannut, että nää mieliteot muuttuu tosi nopeasti. Kun söin sit sitä makaronilaatikkoa tällä viikolla, niin nyt se ei maistuis enää yhtään. Samaten eilen tehtiin kanawokkia, mutta nyt lähinnä sen ajattelu aiheuttaa kuvottavaa oloa.

Viime viikolla ei tehnyt mieli ollenkaan makeaa ja jopa lempi-suklaapatukka aiheutti kuvotusta, mutta tänään oli pakko leipoa suklaakeksejä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Nyt se on alkanut. Eli herkistynyt hajuaisti. Kaikki hajut oksettaa, en muista että olis viime kerralla ollut näin paha.:disappointed-face:

Mulla puuron kanssa teki vähän tiukkaa, että piti syödä rauhalseltaan, ettei ala yököttää. Muutenkin sellaista pientä etomista ollut, jos ruokailuväli venyy pitkäksi. Niin ja nenä on kokoajan vähän tukkoinen, vaikkei olekaan nuhaa.

Mulla selkeesti nyt pidempi ruokailuväli aiheuttaa huonoa oloa, mitään yökkimistä tai oksentamista ei ole.
Sydän hakkaa makuulla iltaisin aika lujaa ja helposti hengästyttää.

rinnat on melko arat ja vatsassa nippailee päivittäin. Väittäisin että myös ilmavaivoja on enemmän, enkä kuitenkaan ole syönyt mitään mistä se johtuisi.

kyllä sitä kaikenmoista oiretta näköjään löytyy kun oikein miettimään alkaa

Meillä oli seksiä ekan kerran viime yönä kun uskalsin ja vähän haluja oli (totaalisesti poissa himot) ja vihloi koko aktin ajan oikeaa nänniä. Sit rinnat pursuaa liiveistä ulos. Seksin jälkeen olikin tylppä tunne koko alavatsalla mutta meni ohi. Ilmavaivoja ja todellakin ummettaa nyt.

Muuten olo ollut jopa normaali lukuunottamatta huimausta välillä

Takaisin