Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla ei ole mitään oireita. On toki vielä kovin kovin varhaista (4+3), mutta edellisessä raskaudessa oli tähän aikaan kuukautiskipumaisia tuntemuksia. Nyt ei kertakaikkiaan mitään. Muuten oli oireetonta myös viime raskaudessa ja sehän ei sit päättynyt hyvin, joten huolestuttaa.

Jatkuvaa palelua, kädet aivan jääkylmät varpaista puhumattakaan. Pissanäytteen vein labraan, toivotaan että ei oo vti. Väsyttää myös melkoisesti. Myös yleistä ahdistuneisuutta meinaa tulla, työt painaa mielessä ja valvottaa öisin.

Mutta syömisiin raskaus ei ole vielä vaikuttanut!

Mä vasta plussasin tänään. Imetän vielä esikoista pari hetkeä päivässä niin hormoneja riittää muutenkin. Jännitän ettei tule varhaista keskenmenoa niin kuin viime kuussa Mitään oireita en tunnista, tosin sairastin juuri koronankin.

Mulla kans palelua ja kuumia aaltoja ajoittain, eilen illalla oli jopa yhtä aikaa sekä kylmä että kuuma! Se oli jännä fiilis :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tänään kuvottavaa oloa pitkälle iltapäivään, parin tunnin välein syöminen helpottaa. Mä kans onneks etänä, on saanut ihan rauhassa nieleskellä ja ruokatauolla maata lattialla keräilemässä.

Minkälaista teillä on valkovuoto ja tuntuuko alakerta turpealta tms erilaiselta?

Minkälaista teillä on valkovuoto ja tuntuuko alakerta turpealta tms erilaiselta?

Vähän runsaampaa on nyt, kuin normaalisti. Muuten ei alakerrassa mitään sen erikoisempia tuntemuksia, mutta oon kuullut että joillain voi tuota turpeutta esiintyä.

Huoh, eilen oli hyvin oireetonta kuvotuksen suhteen, ahdistavaa. Saa nähdä miten tänään käy. Mun korvat vinkuu ("ulvoo") ihan tauotta, tää on jo vissiin kolmas päivä. Todella ärsyttävää :Smirking Face: Mietin että johtuisko siitä kun sain kroppani totaalijumiin tossa kolmisen päivää sitten ja luin jostain että jumissa olevat niskalihakset voi saada aikaan tota jatkuvaa vinkumista. Kumpa tästä pääsisi eroon pian :Grimacing Face:

Tämä aamuna pahoinvointiaalto johti kyökkäykseen. En ole missään raskaudessa oksentanut, mutta jokaisessa on ollut tällaista aaltoilevaa pahoinvointia/etomista.

Kahtena aamuna kahvi on haissut kissanpissalta. Mulla oli kahvijoulukalenteri ja niitä kahveja juon edelleen, eli saattaa kyllä johtua tietystä kahvilaadustakin.

Vatsa on turvoksissa.

Rv 5+3

Muokattu viimeksi:
Mulla alkanut ilmestyä finnejä kasvoihin, vaikka en oo syönyt mitään sellaista, josta mulle yleensä tulee. Seksihaluttomuus/kuivuus.

Nyt alkoi minulla pahoinvointi (rv5/6 menossa, ei tarkkaa tietoa päivistä). Yöllä jouduin oksentamaan. Etovaa oloa ollut tänään pitkin päivää. Tosi kova päänsärky oli pari päivää, painottuen takaraivoon,mikä ei ole minulle ollenkaan tyypillistä. Edelleen palelua, menkkamainen jomottelu vähentynyt, mutta edelleen paineentunnetta alavatsalla ja turvottelua.

Täällä ainakin on runsaampaa kuin normaalisti. Välillä tuntuu, että vähän ns. lorahtaa ja aina pakko juosta vessaan katsomaan ettei vaan oo verta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Huolettaa kyllä vieläkin, kun on niin oireetonta tämä suurimmaksi osaksi. Vähän ehkä suolaista ruokaa tekee mieli enemmän ja makeaa ei niinkään, vaikka yleensä oon kunnon sokerihiiri, mutta mitään kuvotuksia tai oksettavaa oloa ei oo ollut. Toivotaan ettei enteile mitään huonoa tämä.

Kokoajan nälkä ja huono olo. Paleltaa ja pientä paineen tunnetta alavatsalla. Huomasin myös että silmälasit saa ottaa taas käyttöön. En ole niitä kotona ollessa tarvinnut. Kaikissa raskauksissa näkö on huonontunut ja palautuu sitten taas ennalleen.

Kokoajan nälkä ja huono olo. Paleltaa ja pientä paineen tunnetta alavatsalla. Huomasin myös että silmälasit saa ottaa taas käyttöön. En ole niitä kotona ollessa tarvinnut. Kaikissa raskauksissa näkö on huonontunut ja palautuu sitten taas ennalleen.
Oho mulla taas toisinpäin ! Näkö parani viime raskaudessa enkä tarvinnut laseja

Oho mulla taas toisinpäin ! Näkö parani viime raskaudessa enkä tarvinnut laseja

Mä kävin muutama päivä sitten ostamassa lukulasit (+1). Ikänäkö on täällä, sen alkoi selkeästi huomata kun 40 tuli viime vuonna täyteen, esim. puhelinta joutuu selaamaan kauempaa eikä pieniprinttisiä tuoteselosteita pysty enää lukemaan. Optikolla jäänyt käymättä ja raskausaikana se ei taida olla järkevääkään, joten mennään markettilaseilla.

Jännä nähdä muuttuuko raskauden aikana vielä huonommaksi.

Tänään 6+0. Eilen ja tänään lähes jatkuva etova olo, oon käynyt useammankin kerran yökkäilemässä pöntöllä. Onneks oon nyt etänä! Alkuviikosta säännöllinen syöminen auttoi, nyt tuntuu että ei oikein enää meinaa jeesata.

1,5v esikoinen tuli eilen pöntön sivulle kans, kun olin siinä yökkäilemässö. Yökkäili siinä sitten mukana, otti vähän happea välillä ja lopuksi koitti vielä sylkäistäkin sinne pönttöön -eli teki kaiken mitä minäkin yleensä siinä tilanteessa. On nuo huvittavia pieniä matkijoita!

Tänään on ollut jatkuva pikkukuvotus päällä, ei mitään "kohta oksennan"-tasoa, mut semmonen et saa puhallella ja hengitellä ja nieleskellä jatkuvasti.

Takaisin