Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pahoinvointia, tai lähinnä kuvottavaa oloa, ollut koko viikon. Tänä aamuna alkoi taas alamahan ja selän juiliminen. Töissä ollut hirveä kiire ja stressiä siitä, että kuinka pystyn siellä olemaan, jos pahoinvointi lisääntyy.. Tällä viikolla sain kuitenkin nukuttua paremmin, mutta tänä aamuna taas alkoi aikaisin heräily.. Todella vaihtelevia oireita.

Mulla on vasta 4+0, joten aika oireetonta vielä. Eka raskaus oli kaikenkaikkiaan vähäoireinen, samaa toivon nytkin. Menkkajomoja mulla on ollut aika paljon valkovuotoa lorahdellut vähän tavallista enemmän. Rinnat ei mulla ekassa raskaudessa kipeytyneet ja toivottavasti ei tälläkään kertaa, että pystyisin vielä imettämään sen, mitä esikoinen haluaa.

Palelen tosi paljon ja lisäksi ollut hirveä nälkä. Tehnyt mieli lähinnä ihan ruokaa ja suolaisia juttuja eikä juurikaan makeaa, mitä yleensä tykkään syödä. Tätä lisääntynyttä nälkää en kyllä muista olleen ekassa raskaudessa.:No Evil Monkey:

Mulla on nyt pari kertaa (toissapäivänä ja tänä aamuna) ollut sellaista paineentunnetta jossain ehkä kohdunsuun tietämillä. Jotenkin vaikea hahmottaa sijaintia kun yleensä tuolla seudulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia. Yritin myös googlettaa tätä paineentunnetta, mutten löytänyt oikein mitään. Alavatsan paineentunteesta kyllä oli mainintoja, että jospa minä nyt vain en hahmota kehoani oikein. Paineentunne meni onneksi molemmilla kerroilla nopeasti ohi, mutta saipa taas tämän aamun aloittaa huolestumalla. Samanlaista tunnetta, paljon kivuliaampaa vain, oli nimittäin keskenmenossa ennen kuin vuoto kunnolla alkoi.

Useamman huonovointisen aamun jälkeen pelottavan hyvä olo tänään!
Tämä onkin "hauskaa". Itsellä myös käynyt niin, että sitä on ihan kauhuissaan, kun on se oireeton hetki. Ja kun/jos oireet on palanneet, niin on ihana wc-pöntön äärellä harmitella, miksei tilanteesta nauttinut! Itsellä taustalla myös km/tuulimuna-raskauksia, jolloin oireet eivät palanneet.

Tällä hetkellä huonovointisuus, TURVOTUS ja ilmaa mahassa, kipeät ikenet, väsy (6+5).

Mulla tuli eilen illalla pyyhkiessä paperiin vähän verta, eli pelot kävi nyt toteen. :disappointed-face: Nyt ei kumminkaan tänään ole tullut enää mitään. Rinnat edelleen kipeät ja raskaustesti näyttää vahvasti positiivista. Nyt vaan pitäis viikko jaksaa odottaa varhaisultraan, nyt 6+2.

Voi ei Callie, eikö niukka vuoto ole kumminkin normaalia alkuraskaudessa.

Itellä puuskuttaa pienikin liikunta ja pulssi huutelee yli sadassa. Muuten vieläkin aika oireetonta

Mulla muita oireita oikeastaan ole kuin nälkä ja nännikivun huomaa imettäessä.

Toi pieni vuoto onneksi usein on harmitonta, vaikka tottakai aina säikäyttää.:red-heart:

Mulla on oikeesti kokoajan nälkä, tää on ihan hullua:rolling: Viime raskaudessa painoa tuli aika maltillisesti, mutta tätä menoa ei kyllä taida sama toistua. Tai jospa olis joku alun massakausi.

Muuten vielä aika oireetonta, mitä nyt ehkä vähän mielialat heittelee tavallista enemmän. Ekassa raskaudessa pelkäsin tosi paljon, että voiko päättyä hyvin, kun oli niin oireetonta. Mutta onneksi tosiaan oireettomuuskin voi olla ihan normaalia:red-heart:

Oireina on kova pahoinvointi mihinkä ei auta edes syöminen tässä kohtaa. Illaksi ja yöksi onneksi on helpottanut. Sain korona positiivisen testin viime viikolla, mikä onni onnettomuudessa on antanut aikaa lepäillä. Jos tämmönen pahoinvointi jatkuu niin jännityksellä odotan kun palaan töihin ensi viikolla kun kasvatusalalla työskentelen eikä olisi periaatteessa mahdollista poistua ryhmästä. Mutta sen näkee sitten :Hugging Face: muita oireita on ollut rintojen arkuus, korkea syke sekä hengästyminen mikä myös taitaa paljastaa raskauden monelle läheiselle :Grinning Face With Smiling Eyes:

Oireina on kova pahoinvointi mihinkä ei auta edes syöminen tässä kohtaa. Illaksi ja yöksi onneksi on helpottanut. Sain korona positiivisen testin viime viikolla, mikä onni onnettomuudessa on antanut aikaa lepäillä. Jos tämmönen pahoinvointi jatkuu niin jännityksellä odotan kun palaan töihin ensi viikolla kun kasvatusalalla työskentelen eikä olisi periaatteessa mahdollista poistua ryhmästä. Mutta sen näkee sitten :Hugging Face: muita oireita on ollut rintojen arkuus, korkea syke sekä hengästyminen mikä myös taitaa paljastaa raskauden monelle läheiselle :Grinning Face With Smiling Eyes:
Hei miten sua ohjattiin ton koronan kanssa? Saitko verenohennuslääkityksen? Mulla oli myös korona posi vuoden lopussa. Kysyin tästä neuvolasta, että olen juuri samoihin aikoihin raskautunut ja sain vain vastauksen, että toivottavasti minulle soittanut lääkäri aloitti ohjeen mukaisen verenohennuslääkityksen.. noh muuten hyvä, mutta ei täällä paljoo puheluita saada :D en nyt ihan allekirjoita väitettä enkä noteerannut sen koommin. Kiinnostaa tietää kuinka kohdallasi on mennyt.

Hei miten sua ohjattiin ton koronan kanssa? Saitko verenohennuslääkityksen? Mulla oli myös korona posi vuoden lopussa. Kysyin tästä neuvolasta, että olen juuri samoihin aikoihin raskautunut ja sain vain vastauksen, että toivottavasti minulle soittanut lääkäri aloitti ohjeen mukaisen verenohennuslääkityksen.. noh muuten hyvä, mutta ei täällä paljoo puheluita saada :D en nyt ihan allekirjoita väitettä enkä noteerannut sen koommin. Kiinnostaa tietää kuinka kohdallasi on mennyt.

Soitin omaan terveyskeskukseen missä sairaanhoitaja kyseli tietoja jonka jälkeen konsultoi lääkäriä. Sieltä soitettiin takaisin ja todettiin että ei tarvitse aloittaa verenohennuslääkettä sillä minulla on 2x rokotus ja ei ole korkeaa kuumetta mikä vaatisi täyden vuodelevon. Kehotti pysymään liikkeessä eikä vaan löhöilyä :No Evil Monkey:

Omituista. Koko viime viikon paha olla jatkuvasti, enemmän iltaa kohti ja yöllä oksenteluakin. Eilen ja tänään voisi sanoa että ei juuri yhtään pahoinvointia... Sen sijaan turvotus todellakin on ihan jäätävä. Maha ihan pallo enkä saanut sormuksia pois sormista.. Yhtäkkinen oireiden "vähyys" pistää heti mietityttämään. Täytyy vaan luottaa että kaikki kunnossa.

Täällä myös osittain oireet vähentyneet joten heti pelko päällä että jotain pahaa on luvassa. Viime viikolla närästi, sydän tykytti ja oli huonovointisuutta. Ne on kaikki poissa.
Rintoja on aristanut ja aristaa edelleen, sekä ilmaa on alusta saakka kertynyt vatsaan niin että ihan kipuja tulee sen seurauksena.

4+2
Etominen, väsymys, hirveä laantumaton nälkä, turvotus, juiliminen jne mut ilmaa minullakin ja se käy kipeää jo, ihan kuten @Kauramaito sanoitkin

Keltavuotoa jne kipuja mutta ei samanlaisia menkkakipuja kuten yleensä. Päätä särkee ja silmät jotenkin kipeytynyt ja näkö ehkä lievästi outo (luin jostain että estrogeeni vaikuttaisi näköön jne et liekö sitä sitten.

Vatsa toimii mut on kova ja kakkosella käydessä esiintyy sitä vihlovaa kipua jonka uskon nyt johtuvan siitä kun ilmaa siellä..

Halut on tiessään eli peitto ei kyllä heilu nyt meillä. Rinnat alkanut kipeytyä, enemmän sivuilta ja kainaloista ja ovat täyden tuntuiset. Hassu kun oireillut jo 3+3 saakka

Oon superväsynyt. Oon nukkunut 3 päivänä päivälläkin joku 3 tuntia ja koko ajan vaan väsyttää.

Nälkä ja väsymys ! Myös menkkamaisia kramppeja silloin tällöin ja paineen tunnetta. Nyt 6+1

Takaisin