Millaisia raskausoireita sinulla on?

Parin tunnin välein syötävä jotain. Kestokrapula jo yli viikon. En kuitenkaan yökkäile tai oksenna (vielä). Tälle tasolle se on jäänyt kahdesta aiemmastakin. Hengästyn, puuskutan ja huokailen. Väsyttää.

Mulla on edelleen nälkä vähän väliä ja väsyttää. Toisaalta uni ei meinaa tulla millään ja esikoisella levoton vaihe, että en tiedä onko oikeastaan se unettomuus tässä raskausoire.

Lisäksi mulla on pistellyt ja särkenyt oikea lonkka. Vastaavaa oli viime raskaudessakin, mutta paljon myöhemmin. Että oliskohan tämäkin jotain muuta kuin raskaudesta johtuvaa.

Mulla on rinnat kipeät ja alavatsaa välillä vähän juilii. Mutta pahin oire on aivan holtiton röyhtäily! Onko kenelläkään ollut samaa? Mies jo naureskelee että oon ihanan naisellinen kun varsinkin syömisen jälkeen vatsahapot laulaa. :No Evil Monkey:

Mulla kans nyt reilun viikon ollut aikamoinen kestokrapula päällä, yökkäilen päivittäin useampaan kertaan. Esikoisen kanssa ei mennyt näin pahaksi missään vaiheessa. Kahvi ei enää maistu, mitään ruokaa ei varsinaisesti tee mieli, mutta saa kyllä menemään alas sitten kun siihen hommaan ryhtyy :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla myös etten millään saa unta mut kun nukahdan niin sitten kyllä myös nukun. Toisekseen on et kaikki maistuu ihan samalta. Krapulainen olo kun herää ja tekee mieli vain istua tai maata.

Mulla on oikea puoli eka ollut kipeä mut nyt myös vasenkin. Aamulla sai yökkiä ja vaikka muuten ummettaa niin nyt tuli se mikä aina kun menkat eli sekaisin maha. Se vähän säikäytti et nytkö ne sitten alkaakin mut ei onneksi.

Oireita yllättävän paljon, lisäksi tekee mieli tulista ruokaa enkä yleensä tykkää kun mulla tulinen ei sovi. Nyt voisin syödä tulista koko ajan. Johtunee ehkä siitä kun mikään ei maistu kuin oudolle. Makeaa ei tee mieli yhtään.

Mua huimaa ylös noustessa, on nälkä ja pissattaa. Vatsa on myös vähän oikutellut. Nyt on vasta 3+5 ja mietin että joko tää kaikki alkaa :No Evil Monkey: muistelen että esikoisen kanssa alko tämmöset oireet vasta vähän myöhemmin.

Nyt 4+2. Ei oikeestaan juuri oireita, paitsi että alavatsaa vähän jomottaa ja eilen oli vatsa ihan sekaisin. Nyt alavatsa tuntuu samalla lailla aralta kuin vatsataudissa. Lisäksi palelee tosi paljon.
Pelottaa hirveästi, kun ei oireita oikein ole, että ei ole raskauttakaan... Pakko varmaan tehdä taas aamulla testi ja katsoa onko viivat vahvistuneet yhtään.

Nyt 4+2. Ei oikeestaan juuri oireita, paitsi että alavatsaa vähän jomottaa ja eilen oli vatsa ihan sekaisin. Nyt alavatsa tuntuu samalla lailla aralta kuin vatsataudissa. Lisäksi palelee tosi paljon.
Pelottaa hirveästi, kun ei oireita oikein ole, että ei ole raskauttakaan... Pakko varmaan tehdä taas aamulla testi ja katsoa onko viivat vahvistuneet yhtään.
Mä luulin et oireita tulee vasta rv6 tai jotain mut yllätti kun 3+3 tuli tunne et oon. Sit oireet alkoi sillon ja jo 4+1 alko etominen ja eilen ja tänään ihan krapulaolo ja vatsa sekaisin. Jännä myös itsellä toi et eka ummettaa ja sit onki sekasin mut se tuli siihen hetkeen kun melkein oksensin.
Tänään 4+3

Niin ja mulla oli toissailtana ihan horkkakylmyys ja nytkin tuntuu vähän väliä vilunväreitä ja kylmä tulee helposti . Vastaavasti ovulaation tienoilla oli ihan todella lämmin koko ajan

Paha olo alkaa heti herätessä, ilmaa on superpaljon eli koko ajan räyhtäilyttää ja saa pelätä tuleeko ylös, kaupassa tuli oksennuksen maku suuhun. Turvotus lisääntyy päivän mittaan ja illalla maha on kipeä pinkeä pallo. Voisin nukkua koko akanja palelen, mutta sykkeen noustessa tulee heti kuumia aaltoja. Ei tee mieli syödä mitään ja syön väkisin.

Kummallisen oireeton olen ollut. Oispa edes jotain mistä tietäisin etten ole vaan kuvitellut koko juttua :Grinning Face:

Illalla nukahdan ajoissa ja sitten heräilen 1-4 välillä valvoen pidempiä aikoja, jopa pari tuntia putkeen. Parina päivänä ollut hieman alavatsalla tuntemuksia ja aivastaessa selkeät repäisykivut. Kauheasti muuta ei ole tällä hetkellä, viimeksi alkoi n. 8 viikolla suht lievä pahoinvointi. Vähän jännäilen pääseekö nyt ilman sitä vai alkaako samoihin aikoihin.

Täällä myös yöllä valvomista ja meidän tytöt on niin aamuvirkkuja niin vähiin jää unet. Mies on kivasti hoitanut meidän nuoremman yö heräilyja, mutta on nyt yövuorossa.

Lonkkakipu oli tänään helpottanut ja muutenkin tosi oireetonta. Ja viime yönä tuli unikin vähän paremmin. Onneksi mulla on tosiaan taustalla yksi onnistunut vähäoireinen raskaus, niin uskallan luottaa tämän olevan ihan normaalia. Mä joskus juttelin mun äidin kanssa ja hänellä myös kaksi hyvin vähäoireista raskautta, että en tiedä voiko olla perinnöllistä. Olen muuten kyllä tosi herkkä voimaan pahoin esim. autoillessa tai jos juon liikaa kahvia tai syön huonosti tms.

Huoh. Mä ymmärrän että mun olo on vielä aika kevyttä kamaa verrattuna niihin, jotka elävät pää pöntössä nämä ekat viikot, joten tuntuu ihan väärältä edes valittaa. Mutta tää jatkuva non-stop krapula ja asiantuntijatyö koneella istuen :disappointed-face: musta ei ole ajattelemaan mitään järkevää, röyhtäilen, huokailen ja nieleskelen. Ja lasken minuutteja siihen et kehtaa pitää pienen tauon. Aamusta alkaen odotan nukkumaanmenoa, koska yöllä ei tarvi voida pahoin jos saa nukuttua. Ja aamulla en haluis avata silmiä ja nousta, kun siitä se taas alkaa.

Silti olen onnellinen, että tuntuu joltain ja on oireita. Miten ristiriitaista :Grimacing Face:
Isot lapset tulee pian tänne ja sit on jaksettava vielä enemmän + esitettävä heille, että ei tässä mitään, äitiä vaan vähän väsyttää :Smiling Face With Halo:

Rinnat oikeesti tooodella kipeät! Rintaliivien laittaminen sattuu,mutta myös ilman liivejä oleskelu tuntuu tosi inhottavalta.:tears: Sit pohjaton nälkä.. Jotain on syötävä tunnin välein,koska muuten tulee huono-olo. Sitä oikeaa pahoinvointia odotellessa.
Muuten on aika levollinen ja hyvä olo.:smiling-eyes:

Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, sitä pelkään todella. Toivottavasti nyt lievempiä kuin viimeksi. Tällä hetkellä vaan väsyä ja nälkää.

Nyt menossa 4+5 ja tosi vähän mitään oireita. Rinnat vähän kipeät, mutta muuten ei oikein mitään. Oireiden vähyys huolestuttaa, kun kkm taustalla syyskuussa…:Grimacing Face:

Takaisin