Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hei, minäkin liityn keskusteluun, pidemmän aikaa jo seurannut mutta en ole uskaltautunut aiemmin kirjoittelemaan minulla nyt siis menossa viikot 5 + 6

Muistan kans viime raskaudesta ne menkkamaiset jomotukset ja vihlonnnat mahassa. Niitä kesti monta viikkoa silloin ja ne oli välillä tosi kipeitäkin. Ja hyvin siis kävi, raskaus eteni täysin normaalisti loppuun asti. Nyt ei ole oikeastaan ollenkaan niitä, ehkä välillä jotain pientä tunnetta mahassa mutta en tiedä kuvittelenko senkin.. aika oireetonta siis ja sehän pelottaakin. Ajoittain tosi lievää etovaa oloa.

• Tykkään
Reaktiot: Anu
Hei, minäkin liityn keskusteluun, pidemmän aikaa jo seurannut mutta en ole uskaltautunut aiemmin kirjoittelemaan minulla nyt siis menossa viikot 5 + 6

Muistan kans viime raskaudesta ne menkkamaiset jomotukset ja vihlonnnat mahassa. Niitä kesti monta viikkoa silloin ja ne oli välillä tosi kipeitäkin. Ja hyvin siis kävi, raskaus eteni täysin normaalisti loppuun asti. Nyt ei ole oikeastaan ollenkaan niitä, ehkä välillä jotain pientä tunnetta mahassa mutta en tiedä kuvittelenko senkin.. aika oireetonta siis ja sehän pelottaakin. Ajoittain tosi lievää etovaa oloa.

Mä jaan ihan samat mietteet sun kanssa! Esikoisesta oli vaikka ja mitä, nyt hyvä kun huomaakaan olevansa raskaana.

Vuotaminen on onneks loppunut eikä kipuja oo ilmestynyt. Oli neuvolan soittoaika eikä se auta kun ootella ens viikon varhaisultraan mikä on tilanne sitten. En kyl yhtään osaa sanoa miten tässä käy :sad001
toivottavasti nyt selvisit säikähdyksellä, jos olikin vain sitä normaalia vuotoa mikä kuuluu asiaan:red-heart::red-heart:

Mulla on edelleen vähän oudon oireetonta :Nerd Face:
Enkä tiiä mitä tästä ajattelis. Eilen jokunen tunti melko tuntuvia menkkakipuja, mutta ei vuotoa.

Jepp täällä kanssa oireettomuus vaivaa. Eniten ehkä siksi että mulla kerkesi olla pahoinvointia ja väsymystä kolme päivää ja nyt taas kolmatta päivää ei pahoinvointia eikä väsymystä. Tänään 6+3 ja tasan viikko varhaisultraan, kunpa aika menisi nopeammin.

Mäkin edelleen oireeton. Tänään 5+5. Mulla kyllä mennyt niin et esikoisen odotuksessa oli kaikki mahdolliset oireet ja mitä enemmän lapsia niin oireettomammaksi muuttunut. Neljännen lapsen raskaus oli tosiaan kaikista oireettomin niin nyt tästä viidennenstä en osaa oikeen stressata kun tuntuu samanlaiselta kuin silloinkin.

Tänne on nyt parkkeerannut lähes jatkuva lievä huono olo. Tuntuu niin oudolta, että vielä viikko sitten "valitin" kun tuntuu ihan normaalilta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Huonovointisuus alkoi 6+1, nyt on 6+6. Oksentamaan olen päätynyt vaan kerran (useimmiten röyhtäisen pari kertaa ja sillä meneekin pahin olo taas hetkeksi ohi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:), mutta on tää ärsyttävää! Syöminen auttaa, mutta ei sekään pitkäksi aikaa ällötystä vie pois.

Vaikka oireettomuus ei siis olekaan huolena, jaan täysin Pupsiksen toiveen siitä että jäljellä olevat 6 päivää ennen varhaisultraa menisivät nopeasti...

Tänne on nyt parkkeerannut lähes jatkuva lievä huono olo. Tuntuu niin oudolta, että vielä viikko sitten "valitin" kun tuntuu ihan normaalilta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Huonovointisuus alkoi 6+1, nyt on 6+6. Oksentamaan olen päätynyt vaan kerran (useimmiten röyhtäisen pari kertaa ja sillä meneekin pahin olo taas hetkeksi ohi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:), mutta on tää ärsyttävää! Syöminen auttaa, mutta ei sekään pitkäksi aikaa ällötystä vie pois.

Vaikka oireettomuus ei siis olekaan huolena, jaan täysin Pupsiksen toiveen siitä että jäljellä olevat 6 päivää ennen varhaisultraa menisivät nopeasti...

Ehkäpä se tosiaan on niin, että useimmiten huonovointisuus alkaa rv7.

Mulla on tänään ollu vähän huono olo.
Toki söin vähän huonosti työpäivänä, mut aina jonkun välipalan jälkeen noin tunnin päästä olikin jo nälkä.
Ja myös aivosumuväsy vaivas aina aamuherätyksestä tähän hetkeen asti. Aamupäivällä tais olla pahinta. Ja nukuin kuitenkin 7h ilman heräilyä ( Paitsi yks vessareissu), mikä on mulle tosi hyvin. Ja nyt oisin jo ihan valmis nukkumaan :No Evil Monkey: päätäkin vähän juilii.

Tänään ei siis ole ollu normaaliolo. Mutta ei nyt liiemmin raskaanaolevakaan :tears:

Tänään 6+6, herään joka aamu klo 5-7 ja öisin parin-kolmen tunnin välein. Aamulla pakko nousta vessaan ja sillä aikaa kerkeekin jo tulla huono olo ja pakko syödä aamupala nro 1.:Grinning Face: Huonovointisuutta pisin päivää, parin tunnin välein pakko syödä jotain. Pelkän veden juomisesta tulee huono olo ja iltaisin alkaa järkky päänsärky klo 17-19 ja kestää siihen saakka että uni tulee. Ei paljoa ole panadolista hyötyä.:Grimacing Face:

Pahoinvointia ollut jo reilun viikon, nyt ehkä pikkasen pahentunut. Rinnat on olleet arat kokoajan. Varhaisultra perjantaina.:Smiling Face With Smiling Eyes:

Viime yönä pissahätä ja migreenikohtaus herätti vaille yksi. Panadol nassuun ja takas unille, kello soi 4.20 ja migreeni päällä edelleen ja kohtauslääkkeet nappasin. Pääsin onneksi töihin. Ikävä vaiva koko migreeni!
Mulla myös ollut ajoittain melko tuntuvia menkkakipuja vatsassa ja selän puolellakin painetta. Valkovuotoa yllättävän paljon, pitänyt käydä vessassa aina pelokkaana tarkastamassa tilanne :Upside Down Face:
Kahvi maistuu edelleen myös täällä, uskaltaako tässä vaiheessa vielä juoda normaalisti (aiemmissa raskauksissa on heti tullut stoppi kahville joten ei kokemusta kahvin juonnista tässä tilassa :Smiling Face With Open Mouth)

Vähän kauhulla lueskelen muiden pahoinvoinneista, kun itsellä on menossa vasta 4+6 eikä voi vielä tietää, tuleeko pahoinvointia. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Vähän on kyllä etova olo jo nyt.

Onko kellään muulla ollut yhdynnässä inhottavaa kohdun(?) muljahtelua. Siis tuntuu alavatsalla ihan kunnon muljahduksia. Onkohan normaalia? Tuntuu ikävälle, mut ei varsinaisesti satu. Eka raskaus. Muutenkin ollu tosi kipeitä menkkamaisia kramppeja, neuvoltasta sano et pitää tällä viikolla tarkistaa raskauden sijainti, jos ne ei mee ohi. Ne kivut ei oo liittyny yhdyntöihin kuitenkaa ku niitä on ollu pariki päivää yhdyntöjen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Viikon ajan oli tiputtelua, nyt pariin päivään ei ole onneksi enää ollut.
Väsymystä ja pissalla saa ravata jatkuvasti jo.
Väsymys voi kyllä voi johtua kilpirauhasarvojen noususta. Lääkitystä onneksi säädettiin jo.

Eikä, nyt täälläkin vuotaa :disappointed-face: Ei paljoa (vielä) mutta selvästi verta. Onneksi varhaisultra jo perjantaina niin näkee mitä tapahtuu...

Toivottavasti vuoto lakkaa ja kaikki on kunnosss, Räsynukke!

Musta tuntuu, että pariin päivään ei ole ollut niin etova olo, ja sekös huolettaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sen sijaan esikoisen odotuksesta tuttu alavatsan nipistely nopeasti kävellessä on jo alkanut, hengästyn hetkessä (tosi kiva, kun sekä töissä että kotona saa ravata rappusia) ja alaselkää jomottelee vasemmalta puolelta.

Viimeksi mainittu on saanut googlailemaan kohdunulkoisen oireita, mutta ilmeisesti selkäkipu ei oo niistä tyypillisin, ainakaan pelkkänä oireena. Hyvin mahdollista on, että toi kipu ei edes liity raskauteen vaan on vielä marraskuisen kaatumisen tai näiden liukkaiden aiheuttamaa lihaskipua, aika näyttänee...

Eikä, nyt täälläkin vuotaa :disappointed-face: Ei paljoa (vielä) mutta selvästi verta. Onneksi varhaisultra jo perjantaina niin näkee mitä tapahtuu...
Näyttäisi toistaiseksi jääneen yhdeksi tuhruksi mut ei kyllä tee oloa yhtään varmemmaksi raskauden suhteen

Tällä viikolla on iskenyt aivan tajuton väsynyt ja välillä vaikeaa selvitä päivistä hereillä:tears: tähän ei toki auta katkonaiset yöt taaperon yskän takia.. En muistanut et tää väsymys on näin lamaannuttava. Viimeksi helpotti ekojen viikkojen jälkeen, toivottavasti myös tällä kertaa.

Tää on ihan varmasti keskenmeno... Aamu alkoi verenvuodolla ja se on voimistunut menkkavuotoa vastaavaksi ja menkka kipujakin on :loudlycrying::loudlycrying: tänään olisi rv 5+5 mutta ei taida meille elokuista tulla... Toinen keskenmeno vuoden sisään milloin on meidän vuoro :loudlycrying:

Tää on ihan varmasti keskenmeno... Aamu alkoi verenvuodolla ja se on voimistunut menkkavuotoa vastaavaksi ja menkka kipujakin on :loudlycrying::loudlycrying: tänään olisi rv 5+5 mutta ei taida meille elokuista tulla... Toinen keskenmeno vuoden sisään milloin on meidän vuoro :loudlycrying:
Olen pahoillani :Broken Heart:

Takaisin