Millaisia raskausoireita sinulla on?

RV 4+4 ja hajuaisti on kuin superhahmolla! Ei pysty, ei kykene; pahat hajut ovat oikeasti pahoja potenssiin 10.
Närästys on tullut kehiin ja etova olo, mut luulen sen johtuvan närästyksestä. Kylmä tölkkikokis on hyvää ja auttaa närästykseen.
Tissit arkana, nännit herkkänä ja uni tulee helposti.

Tänään pitäis olla 4+6 ja muutaman päivän on ollut ihan pientä etovaa oloa, johon syöminen auttaa. Ja se jatkuva nälkä muutenkin, mitä täällä tais muillakin olla. Oon myös ollut melko itkuherkkä, mikä sekin tais itse asiassa alkaa ennen plussaa. Eilen käytiin leffassa ja itkin mainosten aikana mm. Cokis-mainokselle :Face With Tears Of Joy:

Jännä, kun esikoisesta tota itkuherkkyyttä tai muutakaan tunteiden ailahtelua ei ollut koko aikana, ja etova olokin alkoi myöhemmin. Oon miettiny, että johtuuko erot vaan siitä että on jo yks raskaus taustalla vai voisko olla että tää vauva oliskin tyttö :Grinning Face:

Muokattu viimeksi:
Viime yönä heräsin klo 3 viiltävään huonoon oloon (nälkään?). Jossain ketjussa olen maininnut, että ruokailuun pitää kiinnittää huomiota ja olen niin tehnytkin. Esim. en juuri ikinä napostele välipaloja, mutta nyt ostin hedelmiä tai otan pakkasesta marjoja, joita syön pari kertaa päivässä. Aamukahvin ja klementiinin sain alas, mutta edelleen on vähän etova olo.

Minulla on myös ollut tämän viikon pientä vihlontaa alavatsassa ja tiputtelua, joka sai tietenkin huolestumaan. Toistaiseksi pysyneet sen verran vähäisinä, että odottelen varhaisultraan, joka on joulun alla. Neuvolaan kun perjantaina soittelin, niin olivat sitä mieltä, että ei auta kuin odotella :Smiling Face With Halo:

Tänään 6+3.

Täällä oireita toistaiseksi melko niukasti.
Lievää kuvotusta aamulla, aamukahvi ei enää ole niin hyvää kuin aiemmin, herään ennen herätyskelloa virkeänä mikä on mulle tosi harvinaista :Smiling Face With Open Mouth:
Pissalla käyntiä ehkä hieman useammin, ummetusta ja selkäjomotusta.
Kahden vanhemman lapsen raskausaikana jäätävä oksentelu kesti pitkästi yli ensimmäisen kolmanneksen.

Nyt 4+6. Heräsin aamulla ja olisin jatkanut unia, mutta ei onnistunut kun tissit on niin arat että niihin sattui joka asennossa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Koiraa lenkittäessä tuli pieni hetkellinen kuvotus, mutta se meni nopeasti ohi.
Tehtiin viikonloppuna pizzaa ja tuli hirveä hinku laittaa pizzan päälle tonnikalaa, vaikka yleensä en välitä tonnikalapizzasta.

Eilen ekaa aamuvuoroa töissä flunssan jälkeen ja naama valkeana. Etovaa oloa tosiaan nyt alkanut olla ja syömässä saa olla jotain pientä. Onneksi ei vielä oksentamista ole ollut. Väsymys on edelleen kova vaikka nukuin 22-09. Flunssa edelleen sitkeässä ja nenä vuotaa ja limaa keuhkoissa.

Minulla ei ole vielä pahoinvointia. Se hieman huolettaa. Tosin normaali matkapahpinvointini bussissa eilen illalla oli pahempi kuin koskaan. Luulin oksentavani. Ei koskaan enää raskaana bussiin.

Ei pahemmin mitään... Nyt eilen ekat yökötykset hajuista mutta ei sen enempää vielä... hassua miten tässä vaiheessa toivoisi jotain oireita kun viimeksi keskenmrnneessä vähäisetkin oireet katosivat ennen varhaisultraa... Oireet toisi vähän luottoa että jotain tapahtuu.... Mutta yritän ajatella että ehtiihän niitä tulla myöhemminkin sitte ja kaikki voi olla ihan hyvin ilmankin

Mulla ollu tänään jotenkin oireetonta, joten hetihän sitä ajattelee pahinta :Nerd Face:

Katsoin, että kakkosesta äklötys oli alkanut 5+ viikon lopulla. Eli jos ei silloin ala olemaan ällöä oloa, niin varmaan menossa kesken tää yms muuta häikkää :Face Without Mouth: 2 viikkoa varhaisultraan

Minulla ei ole vielä pahoinvointia. Se hieman huolettaa. Tosin normaali matkapahpinvointini bussissa eilen illalla oli pahempi kuin koskaan. Luulin oksentavani. Ei koskaan enää raskaana bussiin.

Mulla ei ollut esikoisesta mitään oireita ennen kuin 6+ jotain alko ihan kevyt etova olo, joka pysyi sekin syömisellä olemattomissa. Sen pahemmaks se ei missään kohtaa muuttunut. Eli oireettomuus ei välttämättä tarkoita mitään ikävää (vaikka itsekin sillon kyllä sitä stressasin) ja toisaalta myöskään oireet ei tarkoita hyvin jatkuvaa raskautta!

Vielä ei ole ollut muuta oireita kuin väsymys. Tosin kakkonen nyt 9kk, joten univelkaa kertynyt jo koko vuoden ajalta :rolling:
Viimeksi alkoi rv7 erinäiset ällötykset ja jatkuva pieretys. Nyt luultavimmin menossa 5+2 joten viikon päästä voinee olo olla eri jos menee kuten viimeksi

Katsoin, että kakkosesta äklötys oli alkanut 5+ viikon lopulla. Eli jos ei silloin ala olemaan ällöä oloa, niin varmaan menossa kesken tää yms muuta häikkää :Face Without Mouth: 2 viikkoa varhaisultraan

Kyllähän jokainen raskaus on erilainen, ei se automaattisesti sitä tarkoita että jokin olisi huonosti jos on oireettomampi raskaus kuin edellinen. :smiling-eyes:

Kyllähän jokainen raskaus on erilainen, ei se automaattisesti sitä tarkoita että jokin olisi huonosti jos on oireettomampi raskaus kuin edellinen. :smiling-eyes:
Jotenkin automaattinen oletus on aina se ettei kaikki ole ok :rolling: ekasta kun ei oksentanut yhtään, tokasta sitten puoleen väliin, niin nyt jotenkin olettaa et seuraavassa sitten plussasta saliin asti :Smiling Face With Open Mouth:

Vielä ei ole ollut muuta oireita kuin väsymys. Tosin kakkonen nyt 9kk, joten univelkaa kertynyt jo koko vuoden ajalta :rolling:
Viimeksi alkoi rv7 erinäiset ällötykset ja jatkuva pieretys. Nyt luultavimmin menossa 5+2 joten viikon päästä voinee olo olla eri jos menee kuten viimeksi
Meilläkin kakkonen on nyt 8kk. Aina ei arvaa mikä on normaalia "vauvanhoitoväsymystä" ja mikä raskauteen liittyvää.

Meilläkin kakkonen on nyt 8kk. Aina ei arvaa mikä on normaalia "vauvanhoitoväsymystä" ja mikä raskauteen liittyvää.

Teilläkin siis suht pieni ikäero tulossa:smiling-eyes: Tässä tulee varmaan pari aikamoista vuotta, mutta leikki-iässä varmasti sitten kivasti seuraa toisistaan.

Täälä oltais rv 4+6 ja ensimmäinen tulossa, edellinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 5+5 kesällä ja nyt saakin joka vessakäynnillä pelätä että koska joudun kokemaan sen helvetin uudestaan, toisaalta pyrin siihen etten mieti liikaa mennyttä, keskityn vain tähän päivään ja tähän pikkuiseen. toivottavasti kaikki menis tällä kertaa hyvin, mitään muuta en toivo :Heartred ja tosiaan oireita löytyy jonkin verran.. Nipistelyä/kuplutusta mahassa, ihan jäätävä turvotus niin että vaikea pian enää peitellä raskautta, rinnat arat ja hyvin pulleat :tears:huippausta sillon tällön, pissalla saa ravata kyllästymiseen asti, tosi kylmä on ollut monta päivää vaikka makais 2 viltin alla, menkkamaista kipuilua aina välillä.. Ei varmaan muuta, pahoinvointia odotellessa, ei ainakaan vielä oo etonu laidinkaan ja toivottavasti säästyn siltä oksentelulta kokonaan :D

Muokattu viimeksi:
Tänään ollut yökötys kohtauksia erilaisista asioista.. jääkaappi, tiskikone, roskis ja oudoimpana vielä ulkoa sisälle tullessa ilman mitään erikoista hajua tms. Mutta taitaa olla niin että saa mies hoitaa nyt roskat ja tiskit :rolling:

Ainiin... eilen illalla "oksensin". Koira oksensi lattialle ja menin siivoomaan. Kun sain ne siivottua alkoi kökiminen ja oli pakko juosta vessaaan. Jotain vähän nousi kurkkuun :Weary Cat Face:

Tuli näin nyt vain mieleen kun tässä lueskelen näitä oireita ja monella on todella kovat pelkotilat jos maha kipuilee/nipistelee/menkkamaiset kivut aivan kuin se olisi epänormaalia? maalaisjärjellä kun ajattelee niin eikö se ole ihan normaalia näin raskaana ollessa että maha reagoi uuteen asiaan kipuilulla? Olen siis ihan pihalla kaikesta koska ensimmäinen vasta tulossa ja itellä ainakin ( 5+0 ) mahassa oikeastaan koko ajan jonkinlainen epänormaali tuntemus, tälläkin hetkellä on sellainen pieni paineen tuntu ja menkkamaisia kipuja aina sillon tällön :Upside Down Face:

Kirjoittelin jonnekin tänne (vissiin höpinäketju) eilen menkkakivuista ja ajattelin tähän päivittää, jos joku huolestunut myöhemmin plussannut tätä lukee.
Menkkakipuja oli pitkin päivää eilen, eikä kamalan voimakkaita, MUTTA mulla ei koskaan ne olekaan. Lueskelin paljon kokemuksia, että alkuraskaudessa monilla on ollut koviakin kipuja, eikä se automaattisesti ole tarkoittanut keskenmenoa.
Tietysti huolestuneena olin satavarma, että vuoto alkaa ja olin melko hysteerinen lievästi sanottuna jokaisella vessakäynnillä. Vuoto ei kuitenkaan alkanut, ja nyt aamulla on sitten enempi ollut kohdun sivuilla (googlasin kohdun sijainninkin eilen) kipuja esim ylösnoustessa ja esim yskäistäessä.
Luin myös terveydenhoitoalan kommentteja, että alkuraskaudessa erilaiset kivut ovat normaaleja ja liittyvät juurikin kohdun kiinnikkeisiin ja nuo eiliset menkkakivut ehkä kohdunkasvuun, joka tapahtuu alkuraskaudessa nopeastikin.

"Usein kohdun kiinnikkeiden kipu korostuu liikkeessä, ja se saattaa tuntua syvällä terävänä, piikikkäänä, tai venyttävänä kipuna. Joskus kivun voi laukaista askel tai kyljen kääntäminen sängyssä. Usein naiset tuntevat kipua oikealla, mutta vasemmankaan puolen kipu ei ole epätodennäköistä. Onneksi ligamentteihin ja kiinnikkeihin liittyvä kipu häviää ajan kanssa jo ehkä 24. viikon paikkeilla, vaikka kipu toistuu ja saattaa pahentuakin seuraavien raskauksien aikana."
https://lolalykke.com/fi/blogs/blog-new/how-to-relieve-pelvic-pain-during-pregnancy

PS. Mun täytyy lopettaa nää kilometrikommentit
no täälähän olikin jo aikalailla sitä mitä hain edellisessä postauksessani :folded:

Takaisin