Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tuli näin nyt vain mieleen kun tässä lueskelen näitä oireita ja monella on todella kovat pelkotilat jos maha kipuilee/nipistelee/menkkamaiset kivut aivan kuin se olisi epänormaalia? maalaisjärjellä kun ajattelee niin eikö se ole ihan normaalia näin raskaana ollessa että maha reagoi uuteen asiaan kipuilulla? Olen siis ihan pihalla kaikesta koska ensimmäinen vasta tulossa ja itellä ainakin ( 5+0 ) mahassa oikeastaan koko ajan jonkinlainen epänormaali tuntemus, tälläkin hetkellä on sellainen pieni paineen tuntu ja menkkamaisia kipuja aina sillon tällön :Upside Down Face:

Tästä kirjoittelinkin aiemmin, että yleensä suhtaudun elämässä melko rauhallisesti ja analyyttisesti, tilastoihin pohjaten, mutta tämä aika on saanut lipsumaan normaalista. Uskon, että siihen liittyy vahva huoli toisesta ihmisenalusta. Minulla kesti pari päivää päästä takaisin ”zen”-tilaan kipujen ja vuotojen kanssa. Vaikka kuinka itselleni perustelin, että kivut ja pieni vuotokin kuuluu asiaan, ei se hetkessä iskostunut päähän. Mutta kuten sanoin, kun pari päivää oli kestänyt ja mitään suurempaa ei tapahtunut, mielikin rauhoittui ja nyt olen jo vakuuttunut, että oli täysin normaalia ja ei suurta huolta

Nyt onkin alkanut kokoaikainen etova olo. Öisin heräilen useaan otteeseen ja unen saanti heräämisen jälkeen todella vaikeaa. Ensi yöksi otettava esim. jotain hedelmää sängyn viereen, jos olo vähän helpottuisi pienellä energialla.

Vaikka aamulla oli edelleen kauhea olo, päätin lähteä salille. Yllättäen treenatessa olo oli ihan Ok, mutta sen jälkeen palasi samantien yöllisiin. Jännityksellä odotan monen kuukauden darra tässä on tulossa

Viime yönä ekaa kertaa heräsin pariin otteeseen vessaan.
Kamala väsymys.
Pahoinvointia ollut aamun aikana enemmän kun on joutunut hoitotyössä eritteiden kanssa tekemisiin enemmän tänään :Face Without Mouth:

Tuli näin nyt vain mieleen kun tässä lueskelen näitä oireita ja monella on todella kovat pelkotilat jos maha kipuilee/nipistelee/menkkamaiset kivut aivan kuin se olisi epänormaalia? maalaisjärjellä kun ajattelee niin eikö se ole ihan normaalia näin raskaana ollessa että maha reagoi uuteen asiaan kipuilulla? Olen siis ihan pihalla kaikesta koska ensimmäinen vasta tulossa ja itellä ainakin ( 5+0 ) mahassa oikeastaan koko ajan jonkinlainen epänormaali tuntemus, tälläkin hetkellä on sellainen pieni paineen tuntu ja menkkamaisia kipuja aina sillon tällön :Upside Down Face:

Mä taas nyt pelkään, kun ei oo ollut mitään kipuiluja tai menkkamaisia tunteita. Esikoisesta oli niitä + vuotoa niin sillon taas pelkäsi keskenmenoa, kun oli niin samankaltaisia tuntemuksia kuin kuukautiskivuissa. Selkeästi ei mikään vaihtoehto ole hyvä, kivuilla tai ilman niin pelko on silti kokoajan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tätä mä mietin, et miten raskausviikot on laskettu, kun mulla on la 14.8 ja tänään on 4+6. Ja sulla tais olla 15.8 ja eilen ollu 4+6. Jotain kohtaa en nyt tajua :Face With Tears Of Joy: :Grinning Face With Smiling Eyes:

Äsken soitin ensimmäistä kertaa neuvolaan, niin sieltä sanottiin, että nyt on viikkoja 5+1 ja laskettu aika 14.8. Eli päivällä täsmentyi.

6+2 ja huono olo on nyt päivittäistä. Onneksi menkkakipuilut tuntuivat jääneen pois mutta sen sijaan tuli taas uniongelmia mikä pahentaa huonoa oloa. Lisäksi lapset on melko villissä uhmaiässä eli talo raikuu karjumisesta harva se päivä :Grimacing Face:

Muokattu viimeksi:
Mä taas nyt pelkään, kun ei oo ollut mitään kipuiluja tai menkkamaisia tunteita. Esikoisesta oli niitä + vuotoa niin sillon taas pelkäsi keskenmenoa, kun oli niin samankaltaisia tuntemuksia kuin kuukautiskivuissa. Selkeästi ei mikään vaihtoehto ole hyvä, kivuilla tai ilman niin pelko on silti kokoajan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
no joo näin se taitaa olla että oli asiat kuinkapäin tahansa niin pelko on aina läsnä ekan kolmanneksen aikana ja varsinkin ennen ensimmäistä ultraa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä huolettaa oireettomuus, oli jo ehtinyt kolme päivää olla hieman etovaa oloa ja kova väsymys. Nyt on eilen ja tänään ollut pirteä olo eikä yhtään pahoinvointia. Tiedän että olotila vaihtelee mutta tämä tuntuu aika radikaalilta ja että pari päivää putkeen.

On se kamalaa kun ikinä ei ole asiat hyvin :tears:

Täällä huolettaa oireettomuus, oli jo ehtinyt kolme päivää olla hieman etovaa oloa ja kova väsymys. Nyt on eilen ja tänään ollut pirteä olo eikä yhtään pahoinvointia. Tiedän että olotila vaihtelee mutta tämä tuntuu aika radikaalilta ja että pari päivää putkeen.

On se kamalaa kun ikinä ei ole asiat hyvin :tears:

Sepä se, kun ei nyt oikeasti haluaisi pahoinvointia, väsymystä jne., mutta sitten jos onkin yhtäkkiä hyvä olo, niin heti huolestuu. :Face With Tears Of Joy: Odotan jo sitä, että sydänäänet saa kuuluviin dopplerilla, niin ei tarvitse yrittää arvailla mitään pelkkien oireiden perusteella.

Täällä sitten iski ahdistus ihan kunnolla päälle kävin äsken vessassa ja näköjään aloin vuotaa pienesti verta!!! ei kai taas tule keskenmeno

:Musical Score:
Voi ei! toivotaan nyt että on vain normaalia vuotoa. vaikka se todella vaikeaa onkin niin yritä rauhottua, älyttömästi tsemppiä sinne :red-heart:

Tää on ihan hirveetä kun on jo tätä tavallaan pelännyt ja ihan yhden äkin kun salama kirkkaalta taivaalta alkaa vuotaa ilman mitään ennakko varoituksia . Kauhee pahoinvointi ja tissit kipeenä edelleen että oireet ei oo ainakaan minnekään kadonneet mutta tämä nyt. :( haluisin niin saada pitää jo tämän kun aijempi meni kesken :crying-face:

Muokattu viimeksi:
Tää on ihan hirveetä kun on jo tätä tavallaan pelännyt ja ihan yhden äkin kun salama kirkkaalta taivaalta alkaa vuotaa ilman mitään ennakko varoituksia . Kauhee pahoinvointi ja tissit kipeenä edelleen että oireet ei oo ainakaan minnekään kadonneet mutta tämä nyt haluisin niin saada pitää tämän kun aijempi meni kesken
mä tunnen sun tuskan ja pelon usko pois :red-heart: niin typerää ja suunnattoman ärsyttävää kun se onkin niin aika näyttää, ihan suolesta i know.. :loudlycrying:

Mulla on edelleen vähän oudon oireetonta :Nerd Face:
Enkä tiiä mitä tästä ajattelis. Eilen jokunen tunti melko tuntuvia menkkakipuja, mutta ei vuotoa.

Mullakin oli. Huolestutti toki. Ei ole pahoinvointia, ja kahvi todellakin maistuu edelleen.
Eiköhän se kuulu asiaan, menkkakivut, kun kohtu kasvaa. Ja muutenkin tunnen aina kaikki sillä suunnalla tapahtuvat asiat jotenkin tosi hyvin..
Ei mullakaan huonoa oloa. Sillon viime viikolla närästi, mut nyt ei oikein sitäkään. Ja nännit oli kipeemmät viime viikolla :Face Without Mouth:

Vuotaminen on onneks loppunut eikä kipuja oo ilmestynyt. Oli neuvolan soittoaika eikä se auta kun ootella ens viikon varhaisultraan mikä on tilanne sitten. En kyl yhtään osaa sanoa miten tässä käy :(

Mulla ei ole vielä muita oireita kuin järkyttävä valkovuoto. Sama oli edellisessä raskaudessa läpi raskauden vaikka mitä kuureja söi. Synnytyksen jälkeen tuo vaiva hävisi samontein.:thumbs-up:

Takaisin