Millaisia raskausoireita sinulla on?

6+3 nyt ja koko ajan on tullut kaikenvärisiä limoja, paitsi verta. En vaan kehtaa minnekään neuvolaan soitella kun en usko että sitä kautta pääsee mihinkään tutkimuksiin. Ei oo tämmöstä ollut edellisissä raskauksissa ja keväällä hoidatin sen bakteerivaginoosinkin yksityisellä. Mutta onko tommonen vanha veri edes mikään tutkimuksen paikka? Tai mistä mun pitäis nyt huolestua? :D Edellisestä keskenmenosta tuli ensin viikko vaaleenpunaista pyyhkiessä enkä nyt ehkä keskenmenoa vielä epäile. Mutta miten pitkään ruskea vuoto on normaalia?

Nännit arat ja kaikki pienimmätkin asiat tuntuu ärsyttävän, pinna palaa TODELLA nopeasti :disappointed-face:

Muoks.
Myös järkyttävä vatsan turvotus varsinkin iltaisin, se taisikin olla tällä hetkellä ainoa oire josta osasin epäillä mahdollista raskautta. Samoin oli edellisen kerran. Kunnes joitakin päiviä myöhemmin ilmeni etova olo jota jatkui seuraavat puoli vuotta... Sitä odotellessa :Grimacing Face:

Muokattu viimeksi:
Nyt on alkanut oksettaa heti jos syömisväli yhtään venyy. En ole koskaan oksentanut raskauden vuoksi, mutta ei tää oksettava olo ole sen häävimpää. Toisaalta on huojentunut olo että on väsymyksen ja palelun lisäksi muitakin oireita.

Hej! Pitkästä aikaa täältä unen ja sumun maailmasta. Tulee nukuttua sen verran päikkäreitä, että aika menee ihan siivillä. Kevyet 3 tuntia tänään illalla ja eilen yhteensä 4 tuntia. Voisin nukkua koko ajan.
Aamuisin saa nieleskellä, mutta muuten on etovan olon osalta ollut ihan ok.
Tissit arkana ja vatsa järkyttävästi turvoksissa.
Tänään 5+3 ja kohta pitäisi pieni sydän alkaa lyömään.

Onko muillakin pahoinvointi alkanut (tai ilmennyt) kuristavana tunteena kurkulla? Luulin sen ensin johtuvan siitä, että esikoinen osui kaulaani temmeltäessään, mutta nyt tuo tunne on ollut jo melkein viikon.

Onko muillakin pahoinvointi alkanut (tai ilmennyt) kuristavana tunteena kurkulla? Luulin sen ensin johtuvan siitä, että esikoinen osui kaulaani temmeltäessään, mutta nyt tuo tunne on ollut jo melkein viikon.

Mulla tuntuu ainakin tän hetken (vielä suht lievä) pahoinvointi nimenomaan sellaisena puristavana tunteena kurkulla. Syvään hengittely auttaa hetkellisesti. Onneksi en (vielä) oksentele...

Kiitos kysymästä mulla oli lähete varhaisultraan kunnalliselta yksityiselle ja kun soitin neuvolaan sieltä sanottiin että voin käydä sillä lähetteellä tarkistamassa tilanteen joten siirsin ajan ja sain heti tälle päivää uuden... joten kävimme siellä ja helpottavaa oli kuulla että kohtu oli jo tyhjentynyt ja katsottiin tarkkaan ettei ollut kyse kohdun ulkoisestakaan. Paskaa tää on mutta ainakin taas tuli itsestään kaikki ulos..

Oon niin pahoillani sun puolesta! Hyvä että tässä kamalassa ja järkyttävässä tilanteessa kuitenkin kaikki meni niin hyvin kun olisi voinut mennä, tuossa tilanteessa ei halua mitään ylimääräistä. Todella paljon jaksamista sinulle :red-heart:

Täällä 7+0 ja edelleen oireettomuus vaivaa. Vähäsimmät palelu, väsymys ja pahoinvointi loppui kun tuli kuusi viikkoa täyteen. Tunnistan kuitenkin ehkä parin teidän mainitsema puristava tunne kurkussa. Itse en koe sitä pahoinvointina mutta on hassu puristava tunne. Olen myös alkanut tuntemaan alavatsassa paineen tunnetta. Vielä pitäisi kolme päivää malttaa odottaa varhaisultraa.

Täällä nyt 4+1 ja aika oireetonta kokoajan.. Pientä alamahan ja -selän kipuilua ja välillä vähä säteilee nivusiin.
Kaks edellistä meni kans vähillä oireilla, esikoisesta joka tyttö oli etovaa oloa jossain kohtaa alle vk joka loppu yhteen oksuun. Tokasta joka poika ni etovaa oloa oli muutaman viikon. Siinäpä ne "pahimmat" oli, toivon että tämäki menis yhtä kivuttomasti.

Tänään 7+3

Jatkuva pahoinvointi ja päänsärky alkoi melkein 2 viikkoa sitten. Olenkin ollut sängyn vankina, kun ruoka ei mene alas ja verenpaineet on miinuksella.

Alavatsalla tuntuu painetta ja ajoittain vihlaisuja, keltarauhasen aiheuttamat repäisykivut alkavat onneksi helpottaa.

Rinnat ovat arat.

Väsyttää, mutta yöunet on aika huonot närästyksen ansiosta (osin ainakin).

Eipä muita tule mieleen, toivon vaan hartaasti, että ruoka rupeaisi taas maistumaan ja pääsisin koirien kanssa ulos!

Viime yönä pissahätä ja migreenikohtaus herätti vaille yksi. Panadol nassuun ja takas unille, kello soi 4.20 ja migreeni päällä edelleen ja kohtauslääkkeet nappasin. Pääsin onneksi töihin. Ikävä vaiva koko migreeni!
Mulla myös ollut ajoittain melko tuntuvia menkkakipuja vatsassa ja selän puolellakin painetta. Valkovuotoa yllättävän paljon, pitänyt käydä vessassa aina pelokkaana tarkastamassa tilanne :Upside Down Face:
Kahvi maistuu edelleen myös täällä, uskaltaako tässä vaiheessa vielä juoda normaalisti (aiemmissa raskauksissa on heti tullut stoppi kahville joten ei kokemusta kahvin juonnista tässä tilassa :Smiling Face With Open Mouth)

Mitä kohtauslääkettä sinulla on käytössä? Itsellä oli migreeni 10 päivää, lääkäri sanoi että ota sitä panadoliakin harkiten… Toivoin saavani jotain apua lääkäriltä, mutta sain vain ohjeet maata pimeässä kylmä kääre otsalla ‍♀️

Täällä 7+5 ja pahoinvointi aaltoilee voimakkaasti. Eilinen ja tää päivä taas menny lähes makoillessa ja koittanu väkisin jotain edes syödä. Pahoinvointi lääkkeestä ei tunnu olevan apua. Olo on silti kamala ja oksettaa. Ootan vaan niin paljon että tää olo tila olis jo ohi ja pääsis oikeesti iloitsemaan raskaudesta. Joka kerta tää on onneks loppunu suunnilleen rv11 ja toivottavasti myös nytkin. Vielä tuntuu ikuisuudelta tonne asti. Tosi kamalaa miten jotkut joutuu kärsimään tämmöisestä puolet raskaudesta tai koko raskauden. Jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville.

Mikä juttu tosiaan tuo päänsärky?
9-vuotiaasta lähtien kärsinyt migreenistä, joka loppui tuossa 20-vuotiaana. Sen jälkeen satunnaisesti migreenikohtaus tullut. Nyt kuukauden sisään niitä on ollut kerran viikossa ja kestävät sen 3-4 päivää. Tähtiä satelee joinakin päivinä silmissä ihan huimasti. Selvästi hormoneihin liittyvää. Muistelisin, että edellisessä raskaudessa mm. niskakivut helposti meni migreeniksi.

9-vuotiaasta lähtien kärsinyt migreenistä, joka loppui tuossa 20-vuotiaana. Sen jälkeen satunnaisesti migreenikohtaus tullut. Nyt kuukauden sisään niitä on ollut kerran viikossa ja kestävät sen 3-4 päivää. Tähtiä satelee joinakin päivinä silmissä ihan huimasti. Selvästi hormoneihin liittyvää. Muistelisin, että edellisessä raskaudessa mm. niskakivut helposti meni migreeniksi.
Täälä entinen migreenikko myös :Waving Hand Sign:mulla kans loppu migreeni kun seinään tossa about 4 vuotta sitten.. En tiedä minne katosi ja miten mutta nyt pelkään että raskaus saattaa laukaista sen uudestaan päälle:loudlycrying: miten sulla loppui migreeni? Oliko sulla joku lääkitys vai saitko jonku laukasevan tekijän poistettua?

Päänsäryt ovat kyllä ihan täysi mysteeri! Mulla kävi meinaan viime raskaudessa niin päin, että migreenit hävisivät kokonaan. Nytkin ennen raskautta migreenipäiviä oli helposti useampi viikossa ja niskajumi meni tosi helposti migreeniksi, mutta niin vaan oon taas saanut nauttia päänsäryttömistä päivistä (vaikka viikkoja vasta 5+1). Mulle tämä on ihan mahtava raskauden myötäoire :Heavy Black Heart: Mulla olisi ollut resepti migreenin estolääkitykseen mutten halunnut sitä aloittaa, kun ajattelin ettei se ehkä sovi raskausaikana. Nyt vasta tajusin, etten kyllä koskaan edes tarkistanut asiaa!

Mitä kohtauslääkettä sinulla on käytössä? Itsellä oli migreeni 10 päivää, lääkäri sanoi että ota sitä panadoliakin harkiten… Toivoin saavani jotain apua lääkäriltä, mutta sain vain ohjeet maata pimeässä kylmä kääre otsalla ‍♀️

Minulla käytössä vaikeahoitoiseen migreeniin sumatriptan 100mg kohtauslääke ja pahoinvointiin primperan. Viimeksi kun kohtauksen tiimoilta olin sairaalahoidossa niin tuli puheeksi mahdollinen raskaus ja migreenilääkkeet. Minun migreeniä aiemminkin hoitanut tuttu lääkäri kertoi että on turvallista käyttää sumatriptaania raskauden aikana mutta pahoinvointilääke pitää jättää pois. Ja näin tein :smiling-eyes:
Jos vielä tulee migreeniä sinulle niin kannattaa kyllä joltain toiselta lääkäriltä kysellä lääkityksestä. Ei sekään varmasti hyvä ole jos migreeni vaan pitkittyy ja stressitaso kasvaa sen myötä. Mikä lääkitys sinulla on ollut ennen raskautta?

Takaisin