Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oon tänään tuntenut ekaa kertaa pientä menkkamaista jomotusta kohdussa. Tai kestää hetken ja sit loppuu ja tätä muutaman kerran tänään. Myös sivuilla vähän vihlonut tänään useammin. En tiiä onkse hyvä vai huono :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mulla oli tuota samanlaista myös viime ja edellisviikolla. Nyt siis 6+0 paikkeilla (epämääräinen ilmaus siksi, että laskurit antaa vaihtelevasti tuloksen 5+4 - 6+0, neuvolastakin sanottiin eri LA mitä laskureista). Juttelin raskaudesta tietävän ystäväni kanssa, kun hieman huoletti noi jomotukset ja hän kertoi tunteneensa samanlaisia tuntemuksia kaikkien raskauksiensa kohdalla. Joista mikään ei siis mennyt kesken. En itse muista oman esikoisen kohdalla oliko alussa särkyjä, mutta en nyt vanno etteikö olisi ollut.
Mutta minulla on jomotus nyt helpottanut, tilalla vaan järjetön pahoinvointi. Vain syöminen estää yökkäämisrefleksin. :Grinning Face With Smiling Eyes: Itkettäis, ellei syy olisi hyvä. Mutta silti vähän itkettää.
 
Mulla oli tuota samanlaista myös viime ja edellisviikolla. Nyt siis 6+0 paikkeilla (epämääräinen ilmaus siksi, että laskurit antaa vaihtelevasti tuloksen 5+4 - 6+0, neuvolastakin sanottiin eri LA mitä laskureista). Juttelin raskaudesta tietävän ystäväni kanssa, kun hieman huoletti noi jomotukset ja hän kertoi tunteneensa samanlaisia tuntemuksia kaikkien raskauksiensa kohdalla. Joista mikään ei siis mennyt kesken. En itse muista oman esikoisen kohdalla oliko alussa särkyjä, mutta en nyt vanno etteikö olisi ollut.
Mutta minulla on jomotus nyt helpottanut, tilalla vaan järjetön pahoinvointi. Vain syöminen estää yökkäämisrefleksin. :Grinning Face With Smiling Eyes: Itkettäis, ellei syy olisi hyvä. Mutta silti vähän itkettää.

Mulla oli myös viime raskaudessa et sinänsä tuttua mutta pelkään niin paljon et tähän mun yhtälöön tulee kivut vielä lisäksi ja km alkaa. Toki monihan pelkää just tuota.

Toivotaan et sun pahoinvointi ei enää ainakaan pahenisi :Person With Folded Hands:
 
Aaltoileeko teillä oireet ja/tai niiden vahvuudet?
Tänään aamulla herätessä tissikipu oli kadonnut! No, ehkä vähän herkät, mutta muuten ei mitään. Nyt aamulla vähän väsyttää ja aamukahvi ällöttää.
Aloin taas pelkäämään sitä keskenmenoa ja varhaisultraankin vielä 3 viikkoa.
 
Aaltoileeko teillä oireet ja/tai niiden vahvuudet?
Tänään aamulla herätessä tissikipu oli kadonnut! No, ehkä vähän herkät, mutta muuten ei mitään. Nyt aamulla vähän väsyttää ja aamukahvi ällöttää.
Aloin taas pelkäämään sitä keskenmenoa ja varhaisultraankin vielä 3 viikkoa.

Mulla ainakin aaltoilee jonkun verran, juurikin tuo rintojen arkuus ja välillä väsyttää enemmän ja välillä vähemmän.
 
Joo täällä sama, eilen ja tänään en oo oksentanu ja pahoinvointi on tosi pientä verrattuna edellis päiviin että oksensin monta kertaa vuorokaudessa ja olin ihan lähes petipotilas. Se on jännä et sitä heti alkaa miettii et onkohan nyt kaikki ok. Muistelen aijemmissakin raskauksissa olleen silleen että vaihtelee oireiden voimakkuus.
 
Kyllä aaltoilee! Tissikipu on aikalailla jatkuvaa mutta muut oireet menee ja tulee. Vieläkin on ikävää juilintaa alavatsassa välillä mutta vuodot on onneksi pysynyt poissa. En musta aikaisemmista raskauksista juuri mitään kipuja, mut oonhan toki taas paljon vanhempikin...

5+4
 
Etovaa oloa oli muutamana päivänä, nyt ei pariin päivään oo ollut. Mutta vatsassa kaikenlaisia tuntemuksia. Tänään aamulla tuli yhtäkkiä aivan viiltävä hetkellinen kipu alavatsaan, onko muilla ollut sellaista? Esikoisen raskaudessa ei ollut muistaakseni tollasia viiltäviä kipuja.
Lisäksi pissalla saa välillä öisin käydä 3-4krt
 
Suurin, ja ikävin, oire ehdottomasti unen laatu ja heräily. Minulla on Oura käytössä ja viimeiset 2 viikkoa olen sormuksenkin mukaan nukkunut huonosti (HRV matalalla ja syke korkealla). Lisäksi herään yleensä noin 4 aikaan ja en saa enää unta. Yllättävän virkeä olen kuitenkin päivisin, enkä nukahtele esim. palavereihin

Eilen alavatsassa vihloi ja aivan pienen pientä vuotoa alushousuissa. Katselen nyt rauhassa oliko vain ohimenevää. Tänään ei ole ollut mitään poikkeavaa.

Lisäksi minulla ei ole suurempaa pahoinvointia tai etovaa oloa. Mutta ruoka ei vain maistu. Varsinkin, kun olen yksin päivät etänä kotona, ruokailu on todella surkeata. Tähän pitäisi tehdä ehdottomasti ryhtiliike

Tänään 5+6
 
@Chrystal1 Mulla on ollut myös noita viiltäviä (ja repiviä) tuntemuksia nivusissa ja alavatsalla esimerkiksi ylösnoustessa. Epäilin sen olevan suolistoperäistä :tears:

"Kiva" kuulla, että teillä muillakin oireiden laatu vaihtelee. Pelästyin jo aamulla, että nyt menee kesken, mutta tissit kyllä edelleen vähän kipeät. Jotenkin toivon, että se tulisi takaisin, jotta voisi olla levollisemmin mielin.
 
Aaltoileeko teillä oireet ja/tai niiden vahvuudet?
Tänään aamulla herätessä tissikipu oli kadonnut! No, ehkä vähän herkät, mutta muuten ei mitään. Nyt aamulla vähän väsyttää ja aamukahvi ällöttää.
Aloin taas pelkäämään sitä keskenmenoa ja varhaisultraankin vielä 3 viikkoa.

Kyllä aaltoilee, eikä siitä voi oikeasti päätellä mitään (vaikka itsekin ehdin hetken miettiä, onko huolestuttavaa, jos en ole yhtä väsynyt kuin edellisenä päivänä :Face With Tears Of Joy:). Minulla oli edellinenkin alkuraskaus tosi oireeton, mikä kyllä huolestutti, mutta kyllä se raskaus voi edetä hyvin ilman oireitakin. :Slightly Smiling Face:
 
täällä tänään 5+4 ja tuli yhtäkkiä kirkkaan punaista vuotoa ja kramppeja. Oli pakko lähteä töistä sillä pelästyin niin pahasti ja ajattelin heti että tuli keskenmeno. Mutta katsotaan kumpaan suuntaan menee.
 
täällä tänään 5+4 ja tuli yhtäkkiä kirkkaan punaista vuotoa ja kramppeja. Oli pakko lähteä töistä sillä pelästyin niin pahasti ja ajattelin heti että tuli keskenmeno. Mutta katsotaan kumpaan suuntaan menee.

Nämä on niin kummallisia. :Heartred Minulla tuli eilen myös yhtäkkiä vessareissulla paperiin tummanpunaista verta ja pieni kokkare (hyytymä?). Olin sillä hetkellä aivan varma, että kesken menee, koska aamupäivällä olin tuntenut oikealla pistävän kivun. Mutta vuoto loppui siihen, ei koko loppupäivänä, yönä eikä tänään ole tullut. Vaikea ymmärtää mistä tuollaista verta sitten yks kaks tulee, mutta ainakin loppui. Mutta kyllä jännittää varhaisultraan mennä. Pahoinvointi tuntuu kuitenkin vain päivä päivältä pahentuvan.
 
Oireita ennen plussaa oli negakiertoihin verrattuna oudot alavatsanippailut ja herumisen tunne tisseissä (lopetin esikoisen imetyksen tosin vasta marraskuun alussa, mutta heruminen ei kyllä ole näin tuntunut sitten ihan alkutaipaleen). Lisäksi tuli vahva tunne, että oon raskaana, vaikka se oli kyllä aika aaltoileva.

Niin ja aktiivisuusranneke kyllä vihjas myös, että tärppi on käynyt. Tosin otin sen käyttöön vasta noin viikko oviksen jälkeen, eli vertailudataa ei ollut, mutta leposyke on ollut tasaisen nouseva ja sykevälivaihtelu tasaisen laskeva käyrä :Grinning Face:

Nyt on lievää menkkajomottelua, mikä hieman huolestuttaa. Muistelisin, että esikoisesta ei ollu tällasta, vaan että sillon olin hyvinkin oireeton oikeestaan koko raskauden :Grimacing Face:
 
Niin ja aktiivisuusranneke kyllä vihjas myös, että tärppi on käynyt. Tosin otin sen käyttöön vasta noin viikko oviksen jälkeen, eli vertailudataa ei ollut, mutta leposyke on ollut tasaisen nouseva ja sykevälivaihtelu tasaisen laskeva käyrä :Grinning Face:

Nyt kun sanoit, niin pitipä käydä katsomassa omankin aktiivisuusrannekkeen tiedot. :Grinning Face: Sykevälivaihtelua tuo ei kai mittaa, mutta leposyke on noussut hurjasti kahden viime viikon aikana (ei ole ollut koko vuonna yhtä korkealla kuin nyt).
 
@Salix Tuosta alavatsan kipuilusta ja menkkatuntemuksista muistan täysin esikoisen raskaudesta 11 vuoden takaa, että mulla oli niitä myös. Pelästyin niitä niin paljon, että kävin 2 x varhaisultrassa. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja raskaus sujui hyvin.
Uskon, että erilaiset alavatsatuntemukset ovat ihan normaaleja, kunhan eivät vedä kaksinkertaiseksi pitkäksi aikaa. Ainakin itsellä keskenmenokivut olivat ihan eri luokkaa, kuin menkkakivut, vaikka toimintaperiaate onkin sama. Keskenmenossa kohdun supistelu oli jotenkin intensiivisempää.
Niin kauan, kun vuotoa ei tule kipujen kanssa, olisin huoleti - vaikka aivan törkeän helppo se on sanoa ja tiedän kyllä, että itsekin olisin paniikissa
 
Omanapa: Repivä tissikipu on siis edelleen helpottanut, vaikka tissit ovat edelleen tosi arat ja nännit kipeät. On aivan sekopäistä, kuinka sitä kopeloi omia tissejä, että vieläkö tuntuu, ja monta kertaa päivässä En sentään ihmisten ilmoilla, tietääkseni Olen siis hysteerinen näistä tisseistäni, koska tiesin tasan, minä päivänä edellisessä km:ssa oli alkio oli menehtynyt, kun tissikipu loppui kokonaan.
Muina oireina on pysyneet nyt hajuaistin voimistuminen tai oikeastaan se, että hajut tämän myötä ällöttää. Meinasin oksentaa, kun mies toi eväsrasian töistä, avasi sen ja laittoi tiskikoneeseen.
Jostain syystä eilisestä oon alkanut haistamaan miesten deodorantin!! Eilenkin ulkona kävellessä tietyssä kohtaa haistoin, eikä ketään näkynyt missään. Sama tänään aamulla tuli sellainen pieni häivähdys, eikä ketään missään, eikä mies ollut aamulla laittanut mitään hajustetta! Kummallista.
Aamuisin on närästävä olo ja tänään sai niellä sylkeä ihan kunnolla, että ei vesi ja vitamiinit tulis ylös aamukahvikupillisen mukana.
Nyt huomaan itsekin, kuinka oireet aaltoilevat. Kaksi päivää ennen raskaustestin tekoa join vettä aivan hulluna, koska jatkuva jano. Sen jälkeen jano laimeni. Nyt jano on tullut takaisin, varsinkin aamuisin.

Tulipa pitkä teksti
 
Onko tämä jatkuva janokin raskaudesta johtuvaa? :D Yleensä unohdan helposti juoda tarpeeksi vettä, mutta nyt on mennyt kyllä ihan reippaasti kun koko ajan on jano ja kylmä vesi on jotenkin erityisen raikasta.
 
Onko tämä jatkuva janokin raskaudesta johtuvaa? :D Yleensä unohdan helposti juoda tarpeeksi vettä, mutta nyt on mennyt kyllä ihan reippaasti kun koko ajan on jano ja kylmä vesi on jotenkin erityisen raikasta.

Sama! Mä unohdan juoda vettä ja veden juonti on tosi vähäistä. Nyt menee päivässä helposti ainakin se 1,5 litraa, koska jano. Normaalisti en edes tykkää vedestä, koska se ei "maistu millekään", mutta nyt kylmä vesi on ihanaa :smiling face with heart-eyes:
 
Takaisin
Top