Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tuntuu siis yhtä pohjattomalta ja lohduttomalta tämä väsymys kun silloi, ku teininä valitin lääkärille runsaita kuukautisia ja ferritiini oliki sit 14. Onneks se pth lääkäri mittas sen, eikä tarvinnu ite vaatia sitä. Hb oli silloin 124.

Mä nukun niiiiin huonosti! Herään monta kertaa ja välillä valvon pitkänkin pätkän. viime yönä 01-03 valvoin ja aamu tuli jo 4.30 kun nuorempi lapsista heräsi. Alku yöstä kävin monta kertaa pissalla.

Mullekin tuli väsymys takaisin. Nyt se alkaa vaan myöhemmin illasta. Pitää 19-20 nukkua tunnin niin jaksaa kymmeneen asti :D

Mulla on ollut eilen ja tänään ihan hirveä väsymys, tuntuu että aamullakin tunti heräämisestä alkaa jo haukottelu. En tiedä sitten vaikuttaako tuo kolmas koronarokote väsyttävästi. Maanantaina oli jo virkeämpi päivä ja nyt on taas työpäivät yhtä taistelua.

Täälläkin kauhea väsymys! Nukun pitkiä yöunia (useilla vessakäynneillä) + päikkärit lähes joka päivä ja silti tuntuu että koko ajan ois valmis nukkumaan. Rautaa aloin myös eilen syödä neuvolan kehotuksesta, koska Hb oli vähän alakantissa. Ferritiiniä ei ole koskaan mitattu.

Täällä myös väsyttää.. Osin voin olla kyllä muista syistä johtuvaa väsymystä, ja toisaalta sitä, että nyt "saa" olla väsynyt..

Mulla on ollut eilen ja tänään ihan hirveä väsymys, tuntuu että aamullakin tunti heräämisestä alkaa jo haukottelu. En tiedä sitten vaikuttaako tuo kolmas koronarokote väsyttävästi. Maanantaina oli jo virkeämpi päivä ja nyt on taas työpäivät yhtä taistelua.

Mä olin kolmannen rokotteen jälkee seuraavan päivän aivan väsyny, nukuin vaa tyylii koko päivän. Että voi johtua siitäkin.
Täällä ministi ehkä voisin kuvitella, että alkais etomiset ja pahin väsy väistymään. Yöt tosin kyllä yhtä pyörimistä :Grimacing Face:

Täälläkin alkanu väsymys todella vaivata. Ja yöt on just samanlaista niinku monet täällä on sanonu. Itekin aloin nyt miettii et onko hb alkanu laskee vai vaikuttaako huonosti nukutut yöt :disappointed-face:

Milloin tää väsymys ja saamattomuus loppuu???!!! En muista yhtään miten edellistä on loppunut. Pahoinvointi on onneksi helpottanut. Nukun joku 9h yössä, mut silti ihan rättiväsynyt :Pouting Cat Face:

Nt-ultra tulossa maanantaina, nyt rv12+3. tällä viikolla joka päivä tullut vaaleanpunertavaa verensekaista vuotoa pyyhkiessä ja pikkuhousuihinkin...
9+viikolla lääkärissä kaikki oli kunnossa. Kipuja ei ole, joten ei neuvolan mukaan syytä huoleen. Esikoisen kohdalla ei tällaista lainkaan, tämä toinen raskaus. Ja niin, siis pelottaa kovasti, tarkoittaako tämä nyt keskenmenoa... Kertokaa pliis, onko muilla nyt tai ollut tällaista oiretta? Onko kaikki ollut silti hyvin?

Tänään 13+0 ja osa sovelluksista onnitteli jo toiselle kolmannekselle siirtymisestä. Oisko sen takia kun oli vihdoin kohtuu energinen päivä ja sain pari kuukautta odottaneita laatikoita purettua vaatehuoneeseen. Ihanaa kun saa jotain aikaan viimein! :Flexed Biceps:

Nt-ultra tulossa maanantaina, nyt rv12+3. tällä viikolla joka päivä tullut vaaleanpunertavaa verensekaista vuotoa pyyhkiessä ja pikkuhousuihinkin...
9+viikolla lääkärissä kaikki oli kunnossa. Kipuja ei ole, joten ei neuvolan mukaan syytä huoleen. Esikoisen kohdalla ei tällaista lainkaan, tämä toinen raskaus. Ja niin, siis pelottaa kovasti, tarkoittaako tämä nyt keskenmenoa... Kertokaa pliis, onko muilla nyt tai ollut tällaista oiretta? Onko kaikki ollut silti hyvin?

Ei ole kokemusta mutta olen terveydenalan ammittilaisilta kuullut että istukan sijainti voi aiheuttaa vuotoa. Jos istukka on alhaalla lähellä kohdunsuuta niin se voi aiheuttaa harmitonta vuotoa raskauden aikana. Sitten vasta synnytyksen kohdalla istukan sijainti voi tuoda riskitekijöitä ja olla syy keisarileikkaukselle.

Toivottavasti maanantain ultrassa olisi kaikki hyvin ja löytyisi syy vuodoille.

Mulla oli viime viikko ensimmäinen kokonainen viikko, etten oksentanut. Muutenkin olo selkeästi parantunut, paljon energisempi ja saanut aikaiseksikin jotain. Huomenna tulee (muistaakseni:tears:) täyteen rv14. Päänsärkyä on nyt ollut mutta liittynee siihen kun en vaan saa edelleenkään juotua tarpeeksi...oon muutenkin todella huono juomaan ja nyt se vasta huonoa on ollutkin kun kaikki tuli ylös. Mutta pikkuhiljaa, itse oon vaan helpottunut että pahoinvointi ja oksentelu näyttäisi oikeasti loppuneen lähes kokonaan.

Mulla oli viime viikolla rv 11+5 eka päivä kun ei juurikaan ollut pahoinvointia, myös suurin väsymys näyttää loppuneen nyt rv 12 alussa. Ainoat "oireet" nyt lähinnä vatsan nippailut ja loputon nälkä.

Mulla ei tullut esikoista odottaessa yhtään finniä ja nyt leukaan puhkesi ja pesiytyi useampi sitkas tapaus.

Mulla ei tullut esikoista odottaessa yhtään finniä ja nyt leukaan puhkesi ja pesiytyi useampi sitkas tapaus.
Minulla esikoista odottaessa akne parantui ja hiuksetkaan eivät rasvoittuneet. Tällä kertaa ei ole käynyt niin onnellisesti vaan finniä pukkaa enemmän kuin normaalisti.

Esikoista odottaessa myöskään hiuksia ei tippunut oikeastaan yhtään. Eli vanhan kansan sanonta siitä, että tytön odotus rumentaa äitiä ei pitänyt paikkaansa ainakaan omalla kohdalla.

Nyt hiuksia on tippunut ainakin koko alkuraskauden aja reippaasti. Saa nähdä onko tämä ja ihon huono kunto käänteisesti merkki siitä, että olisi poika tulossa tällä kertaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Palttiarallaa 11 viikkoa nyt ja edelleen olen ollut sairauslomalla pahoinvoinnin takia. Tiputuksessa ei sentään ole tarvinnut käydä toistamiseen, kun olen lääkkeen avulla saanut pidettyä jonkinasteisesti itseni nesteytettynä. Onneksi kohdalleni on sattunut tosi ihania ja ymmärtäviä lääkäreitä ja hoitajia. Tuntuu, että vointi on vihdoin lähtenyt hitaasti paranemaan. Oksentelukerrat ovat puolittuneet aika lyhyessä ajassa ja välillä jopa pohdin, jaksaisiko iltapäivien muutaman paremman tunnin aikana tehdä jotain muuta kuin maata. Villeimmissä unelmissani toivon jopa, että olisi vika saikkupätkä menossa ja pääsisin reilun viikon päästä töihin. Nähtäväksi jää, onko vaan haihattelua. Töissä pitäisi pystyä ajattelemaan, tekemään tarkkoja laskelmia jne. Viimeksi en osannut lääkärille kertoa, mikä vuosi oli kaksi vuotta sitten... Onneksi on tuo esikoinen valamassa uskoa, että tulee sekin päivä, jolloin ei tarvitse pohtia mitä saa syötyä ja paljonko uskaltaa juoda kerralla.

Esikoista odottaessa myöskään hiuksia ei tippunut oikeastaan yhtään. Eli vanhan kansan sanonta siitä, että tytön odotus rumentaa äitiä ei pitänyt paikkaansa ainakaan omalla kohdalla.

Nyt hiuksia on tippunut ainakin koko alkuraskauden aja reippaasti. Saa nähdä onko tämä ja ihon huono kunto käänteisesti merkki siitä, että olisi poika tulossa tällä kertaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Minullakaan ei esikoisen aikana pitänyt vanhan kansan sanonta paikkaansa. Mulla oli kasvojen iho todella hyvässä kunnossa ja suorastaan hehkuva. Näytin muidenkin mielestä jotenkin todella hehkuvalta, koska kukaan ei tiennyt että olen raskaana, kaikki kyseli, että olenko käynyt ulkomailla ja ruskettunut, laihtunut vai miksi näytän jotenkin niin säteilevältä ja hyvävointiselta. Hiukset ei ole ikinä olleet niin tuuheat ja kauniisti asettuvat, tuntuu että ne kasvoivat ja vankistuivat ihan silmissä. Hyvin pian sitten synnytyksen jälkeen tulikin sulkasato ja entinen kuriton lisuhattara olikin palannut jo loppusyksyyn mennessä.

Nyt tosiaan pattia pukkaa naamaan, tukka on lisu ja hehkusta ei ole mitään tietoakaan. Liekö poika tulossa vai jospa sitten vanhan kansan sanonta osuukin vasta toisen kohdalla kohdilleen.

Mulla tullut nyt uutena oireena levottomat jalat. Ihan kamala tunne kun jalkoja kihelmöi öisin niin paljon ettei pysty nukkua. :loudlycrying:

Takaisin