Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla tullut nyt uutena oireena levottomat jalat. Ihan kamala tunne kun jalkoja kihelmöi öisin niin paljon ettei pysty nukkua. :loudlycrying:
Erittäin ärsyttävä vaiva, oon kärsinyt siitä marraskuusta lähtien vaihtelevasti. Kokeile magnesiumia jos auttaisi, alhainen veren rautapitoisuus altistaa myös.
Välillä on poissa jonkun aikaa ja sitten taas tulee öitä etten saa jalkojen juoksentelulta rauhaa ollenkaan, aamulla olo ihan zombi kun jalkoja on ollut pakko liikutella koko yön :disappointed-face:
 
Erittäin ärsyttävä vaiva, oon kärsinyt siitä marraskuusta lähtien vaihtelevasti. Kokeile magnesiumia jos auttaisi, alhainen veren rautapitoisuus altistaa myös.
Välillä on poissa jonkun aikaa ja sitten taas tulee öitä etten saa jalkojen juoksentelulta rauhaa ollenkaan, aamulla olo ihan zombi kun jalkoja on ollut pakko liikutella koko yön :disappointed-face:


Kiitos vinkistä, pitääpä kokeilla magnesiumia!
 
Mulla oli myös levottomat jalat edellisen raskauden viimeisellä kolmanneksella, ikävä vaiva! Magnesiumsitraattia menee nyt täälläkin, josko pitäisi tuon tällä kertaa poissa.
 
Magnesium voi auttaa, mutta kannattaa katsoa, että se magnesium on oikeassa muodossa, parhaat on malaattia, glysinaattia tai tauraattia. Sitraattikin käy, mutta se voi heikentää raudan imeytymistä. Oksidi on kaikkein surkein muoto, sitä ei kannata ostaa.

Itselläni oli järkyttävän levottomat jalat, jotka piinasivat minua öisin, kun ferritiiniarvoni olivat romahtaneet 23, kaikki oireet levottomat jalat mukaan lukien hävisivät, kun aloitin säännöllisen raudan napsimisen ja sain ferritiinin nousemaan.
 
Magnesium voi auttaa, mutta kannattaa katsoa, että se magnesium on oikeassa muodossa, parhaat on malaattia, glysinaattia tai tauraattia. Sitraattikin käy, mutta se voi heikentää raudan imeytymistä. Oksidi on kaikkein surkein muoto, sitä ei kannata ostaa.

Itselläni oli järkyttävän levottomat jalat, jotka piinasivat minua öisin, kun ferritiiniarvoni olivat romahtaneet 23, kaikki oireet levottomat jalat mukaan lukien hävisivät, kun aloitin säännöllisen raudan napsimisen ja sain ferritiinin nousemaan.
Tämä tieto tuli erittäin tarpeeseen, kiitos! :folded::red-heart:
 
Rv 10+6 menossa ja ollut jo kolme päivää täysin oireetonta. Ne vähäisetkin oireet :Black Right Pointing Triangle: kipeät tissit, väsymys ja pissalla ravaaminen poissa.

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta vai pitääkö tosissaan huolestua? :Grimacing Face:
 
Muokattu viimeksi:
Rv 10+6 menossa ja ollut jo kolme päivää täysin oireetonta. Ne vähäisetkin oireet :Black Right Pointing Triangle: kipeät tissit, väsymys ja pissalla raivaaminen poissa.

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta vai pitääkö tosissaan huolestua? :Grimacing Face:
Mulla väsymys ja pahoinvointi loppuivat rv 11 lopussa, 10 viikolla jo oli helpompia päiviä. Eilen taas oli kova väsymys, mutta tänään täysin normaali ja hyvä olo. Tissikivut vaihdelleet päivästä riippuen koko raskauden ajan, tulee ja menee, pissalla ravaamista ei ole ollutkaan vielä. Uskon täysin, että sulla kaikki on ok, oireet voivat vaihdella kovasti päivästä riippuen. Monella helpottaa jo rv 10.
 
Mulla alko 3 päivää sitten vuotamaan verta. Tuli eka ihan kunnolla ja sitten on siitä vähentynyt, mutta edelleen tulee jotain ruskeeta mönjää. En oo missään käynyt kun astahan ultrassa kaikki oli hyvin. Huolestutaan sitten jos ei keskiviikon neuvolassa löydy sydänääniä.
 
Toivottavasti kaikki siellä hyvin! :folded::red-heart:
Meillä myös tiistaina np-ultra niin pitää sinne asti odotella rauhassa :side_tear:
 
Rv 10+6 menossa ja ollut jo kolme päivää täysin oireetonta. Ne vähäisetkin oireet :Black Right Pointing Triangle: kipeät tissit, väsymys ja pissalla ravaaminen poissa.

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta vai pitääkö tosissaan huolestua? :Grimacing Face:

Täälläki, lähes, oireetonta. Etominen/pahoinvointi melkein loppu siihen yhteen oksuun melkein 3vk sitten, syömättömyydestä tulee vaa paha olo. Väsymystä vielä jonku verran. Mut muuten ei ihmeitä oloja.
Vielä vähä vajaa 2vk ekaan, nt, ultraan. Ja mulla nyt 11+1.
 
Täälläki, lähes, oireetonta. Etominen/pahoinvointi melkein loppu siihen yhteen oksuun melkein 3vk sitten, syömättömyydestä tulee vaa paha olo. Väsymystä vielä jonku verran. Mut muuten ei ihmeitä oloja.
Vielä vähä vajaa 2vk ekaan, nt, ultraan. Ja mulla nyt 11+1.

Samassa veneessä ollaan! Mulle ystävä sanoi että pitää vain olla onnellinen kun raskaus ollut niin helppo ja näinhän se tietysti pitäisi ajatella :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
Mitä täältä lukenut niin joillakin ollut tosi vaikeakin alkuraskaus :sad-face:
 
On tämä kyllä, kun tuntuu että oireet vaan pahenee vaikka kohta jo 14 viikkoa täynnä. Tänään nt-ultra, nyt kyllä jännittää että onko kaikki kunnossa kun on niin huono olo.
 
Tänään 15+3, eilen ja tänään ollut liitoskipuja mutta myös menkkamaisia kipuja ja jotain paineen tunnetta vatsassa. Hieman meinaa tällainen järjen ihminen ruveta jo huolestumaan, kun kolottelee vähän sinne ja tänne :crying-face:
Muuten kaikki ikävämmät oireet hävisivät reilu viikko sitten ja olo on aika mainio.
 
Tänään 15+3, eilen ja tänään ollut liitoskipuja mutta myös menkkamaisia kipuja ja jotain paineen tunnetta vatsassa. Hieman meinaa tällainen järjen ihminen ruveta jo huolestumaan, kun kolottelee vähän sinne ja tänne :crying-face:
Muuten kaikki ikävämmät oireet hävisivät reilu viikko sitten ja olo on aika mainio.

Onko sulla laskettu aika siirtynyt?

Eiköhän ne kolotukset ole ihan normaalia, ei kai tätä turhaan kutsuta raskaudeksi :smiling-eyes:
Mulla alkaa helposti tuntumaan pientä paineen tunnetta alhaalla kun touhuaa liikaa, levossa sit helpottaa nopeasti.

Hankin dopplerin reilu viikko sitten ja on tullut kuunneltua aamuisin mitä pienelle kuuluu. Rauhoittaa mieltä kummasti kun kuulee potkut ja sykkeen :Two-hearts:
 
Mulla on onneksi se pahoinvointi helpottanut, kerran oon kahden viikon aikana nyt oksentanut ja se tuntuu ihan luksukselta. Päänsärky nyt vähän vaivaa ja sellanen vetämätön olo, mutta en nyt tiedä johtuuko raskaudesta vai koronasta...mies sai vloppuna positiivisen testituloksen ja isommatkin lapset vähän joka paikassa altistuneet.

Mutta ruoka onneksi maistuu jo paljon paremmin, ja tekee mielikin syödä. Pelkäsin myös, että se alkuraskauden närästys jatkuu koko ajan mutta ei siltä näytä, luojan kiitos.
 
Täällä aivan kauheita repäisykipuja aivastaessa. Pelottaa, että aivastan jossain julkisella paikalla ku oikein pistää huutamaan kivusta ne repäisyt. Väsymys nyt helpottanu, se on kyllä ihanaa! Nyt vaan odotan, et pikkumaha tulis näkyviin ja alkais tuntemaan liikkeitä! ois kiva jos ois enemmän aikaa miettiä vauvaa, kirjoittaa omia ajatuksia jne. Mut nyt kauhee tenttistressi jne ni en oo oikein saanu aikaan semmosta rauhottumista omien ajatusten äärelle.
 
Täällä aivan kauheita repäisykipuja aivastaessa. Pelottaa, että aivastan jossain julkisella paikalla ku oikein pistää huutamaan kivusta ne repäisyt. Väsymys nyt helpottanu, se on kyllä ihanaa! Nyt vaan odotan, et pikkumaha tulis näkyviin ja alkais tuntemaan liikkeitä! ois kiva jos ois enemmän aikaa miettiä vauvaa, kirjoittaa omia ajatuksia jne. Mut nyt kauhee tenttistressi jne ni en oo oikein saanu aikaan semmosta rauhottumista omien ajatusten äärelle.

Mulla myös kovat kivut tulee aivastaessa. Ja tulee kyllä myös ihan huudon kanssa :tears: Oon miettinytkin et mistä varsinaisesti johtuu.. tai mikä sielä niin kovasti ”repäisee”. Mutta en ole ollut huolissaan.. eiköhän ole normaalia kuitenkin. Toista kertaa raskaana, mutta en muista edellisestä kaikkea kun siitä jo 7vuotta:smiling-eyes:
 
Mulla myös kovat kivut tulee aivastaessa. Ja tulee kyllä myös ihan huudon kanssa :tears: Oon miettinytkin et mistä varsinaisesti johtuu.. tai mikä sielä niin kovasti ”repäisee”. Mutta en ole ollut huolissaan.. eiköhän ole normaalia kuitenkin. Toista kertaa raskaana, mutta en muista edellisestä kaikkea kun siitä jo 7vuotta:smiling-eyes:

kuuntelin onnen kuplia podcastia ja alkuraskaus jakson, siinä sanotaan niiden johtuvan munasarjoista mitkä on tosi turvonneet raskauden aikana. :)
 
Mä oon niin tajuttoman väsynyt ja poikki, vaikka nukun ihan kohtuullisia yöunia. Päivisin en jaksa tehdä mitään ja menen ympäriinsä kuin zombi, kun tuota vauvaa pitää kuitenkin hoitaa. Milloin tää väsymys vihdoin loppuu...??!!!
 
Takaisin
Top