Millaisia raskausoireita sinulla on?

Siiiis voiko olla oikeasti mahdollista, että tuntee vauvan liikkeet jo nyt? Tänään 12+6. Oon kyl hoikka ja vatsallaan oon pari kertaa viime päivien aikana tuntenu, et alavatsassa ois semmosta kuplintaa.

Jotenkin en kyllä usko, että vielä vois tuntea. Tuntuu vähän ufolta, mutta kun ne tuntuu just siinä häpyluun yläpuolella. Ilman kiertäminen vatsassa ei oo koskaan tuntunut tuossa kohdassa. Jännä. Eka lapsi siis tulossa.
 
Siiiis voiko olla oikeasti mahdollista, että tuntee vauvan liikkeet jo nyt? Tänään 12+6. Oon kyl hoikka ja vatsallaan oon pari kertaa viime päivien aikana tuntenu, et alavatsassa ois semmosta kuplintaa.

Jotenkin en kyllä usko, että vielä vois tuntea. Tuntuu vähän ufolta, mutta kun ne tuntuu just siinä häpyluun yläpuolella. Ilman kiertäminen vatsassa ei oo koskaan tuntunut tuossa kohdassa. Jännä. Eka lapsi siis tulossa.
Mä tunsin toisesta lapsesta 12+ (istukka takana). Ne oli hyvin hentoisia hipaisuja ihan muutama peräkkäin. Esikoisesta tunsin vasta lähempänä puoliväliä (istukka edessä).
 
Onko sulla laskettu aika siirtynyt?

Eiköhän ne kolotukset ole ihan normaalia, ei kai tätä turhaan kutsuta raskaudeksi :smiling-eyes:
Mulla alkaa helposti tuntumaan pientä paineen tunnetta alhaalla kun touhuaa liikaa, levossa sit helpottaa nopeasti.

Hankin dopplerin reilu viikko sitten ja on tullut kuunneltua aamuisin mitä pienelle kuuluu. Rauhoittaa mieltä kummasti kun kuulee potkut ja sykkeen :Two-hearts:

Joo, aikaistuihan se! 29.7. on uusi aika, mutta olen kotiutunut tänne elokuisiin, enkä aio vaihtaa :tears:

Kivut vaivasivat kovimmin tuon illan, sittemmin kaikki ok :thumbs-up::thumbs-up: Huomenna sitten sokerirasitukseen, luoja minua auttakoon :tears:
 
Mä tunsin toisesta lapsesta 12+ (istukka takana). Ne oli hyvin hentoisia hipaisuja ihan muutama peräkkäin. Esikoisesta tunsin vasta lähempänä puoliväliä (istukka edessä).


Juu mulla myös istukka ihan takana. Ja just semmosia hipasuja peräkkäin
 
Mulla on taas istukka edessä, eli varmaan turha odottaa mitään tuntemuksia vielä moneen viikkoon. Vaikka jossain vaiheessa kuvittelin jotain liikkeitä tuntevani jo mutta taisi olla vaan jotain ilmaa suolessa :Grimacing Face:
 
Miten teillä jo tiedetään missä kohtaa istukka on? Kun itse kun kävin 12+ viikolla nt-ultrassa sanoi ultraaja, ettei pysty sanomaan vielä yhtään mitään istukan sijainnista sillä näillä viikolla istukka on vielä ympäri kohtua. Hän sanoi, että vasta rakenneultrassa nähdään istukan paikka ja toki se voi siitäkin vielä muuttua.
 
Miten teillä jo tiedetään missä kohtaa istukka on? Kun itse kun kävin 12+ viikolla nt-ultrassa sanoi ultraaja, ettei pysty sanomaan vielä yhtään mitään istukan sijainnista sillä näillä viikolla istukka on vielä ympäri kohtua. Hän sanoi, että vasta rakenneultrassa nähdään istukan paikka ja toki se voi siitäkin vielä muuttua.

Mä kävin 11+6 nt-ultrassa ja ultraaja ainakin sanoi, että istukka on hyvin asettuneena jo tuonne taakse. Eli kai sen pystyy jo näkemään silloinkin, tuskin ultraaja turhaankaan tuollaista tietoa lähtee kertomaan kun ei erikseen ole kysynyt. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Miten teillä jo tiedetään missä kohtaa istukka on? Kun itse kun kävin 12+ viikolla nt-ultrassa sanoi ultraaja, ettei pysty sanomaan vielä yhtään mitään istukan sijainnista sillä näillä viikolla istukka on vielä ympäri kohtua. Hän sanoi, että vasta rakenneultrassa nähdään istukan paikka ja toki se voi siitäkin vielä muuttua.
Mullakin on kahdessa aiemmassa raskaudessa sanottu nt-ultrassa (kätilö), ettei voi tietää. Mut sit tässä raskaudessa (terveyskeskus)lääkäri sanoi, että edessä on. Toisaalta uskon hänen olevan oikeassa koska aiemminkin on ollu aina eessä :Smiling Face With Open Mouth
 
Onpa jännää, mulle se nimenomaan näytti miten istukka on vielä ympäri kohtua. Kysyinkin siitä, että onko se normaalia ja hän sanoi, että täysin normaalia näillä viikoilla. Se istukkahan on aika jännä, kun se voi seilata paljonkin vielä raskauden aikana. Siskollani seurattiin, että meneekö sektioon, kun istukka oli ns. etinen istukka, mutta niinpä vaan se siirtyi viimeisillä viikoilla pois edestä ja normaali synnytys onnistui hienosti.
 
Mullakin ihan kysymättä sanoi, että hyvin on asettunut jo tuohon eteen. Yhtään en muista aikasemmista millon on katsottu...tai yhden kanssa just seurailtiin kun oli osittain alhaalla.
 
Miten teillä jo tiedetään missä kohtaa istukka on? Kun itse kun kävin 12+ viikolla nt-ultrassa sanoi ultraaja, ettei pysty sanomaan vielä yhtään mitään istukan sijainnista sillä näillä viikolla istukka on vielä ympäri kohtua. Hän sanoi, että vasta rakenneultrassa nähdään istukan paikka ja toki se voi siitäkin vielä muuttua.

Kyllä mulla näkyi se istukka ihan selvästi siellä takaseinässä rv 12 ultrassa. Istukkanäytettä siinä olisi pitänyt ottaa eikä sitä saatu juuri tuon sijainnin vuoksi. Muuttua tosiaan vielä voi, mutta kyllä se mulla ihan selvästi kuvissa olla möllötti siellä takaseinässä. Istukkanäytekin voidaan parhaimmissa tapauksissa saada jo rv 11 alkaen, joten pakkohan se sitten ultralla on näkyviin saada, kun näytteitä kerran keräillään?
 
Kyllä mulla näkyi se istukka ihan selvästi siellä takaseinässä rv 12 ultrassa. Istukkanäytettä siinä olisi pitänyt ottaa eikä sitä saatu juuri tuon sijainnin vuoksi. Muuttua tosiaan vielä voi, mutta kyllä se mulla ihan selvästi kuvissa olla möllötti siellä takaseinässä. Istukkanäytekin voidaan parhaimmissa tapauksissa saada jo rv 11 alkaen, joten pakkohan se sitten ultralla on näkyviin saada, kun näytteitä kerran keräillään?

Siis kyllä se istukka näkyy, mutta mullakin se oli käytännössä kohdun ympäröivä, kun kohtu on vielä näillä viikoilla niin pieni. Eli sitä varsinaista arviota siitä onko etuseinämä-, takaseinämä vai etinen istukka ei vielä voida sanoa. Tuossa, kun googlettelin niin mm. Ovumian mukaan istukan sijainti voidaan paikantaa keskiraskauden ultraäänitutkimuksella. Aikaisimmat viikot, joilla väitettiin istukan sijainnin olevan selvitettävissä siinä laajuudessa mikä on raskauden ja synnytyksen kannalta tarpeellinen tieto, oli viikosta 14+ alkaen. Pitääpä perjantaina kysyä, kun menen Naikkarille tutkimuksiin. Mukava nähdä osaako perjantaina alaan erikoistunut lääkäri kertoa mulle missä mun istukka on. Mulla siis perjantaina 13+1, jos pieni on vielä elossa.
 
Ei mulla myöskään puhuttu istukan sijainnista mitään ultrassa. En kyllä esikoisenkaan nt-ultrasta muista, että silloin olisi vielä istukasta mitään mainittu. Yhdessä ultrakuvassa vaan kohdun seinämässä näkyy joku kororonavirusta muistuttava uloke, josta en tiedä mikä se oikeasti on :rolling:
 
Siis kyllä se istukka näkyy, mutta mullakin se oli käytännössä kohdun ympäröivä, kun kohtu on vielä näillä viikoilla niin pieni. Eli sitä varsinaista arviota siitä onko etuseinämä-, takaseinämä vai etinen istukka ei vielä voida sanoa. Tuossa, kun googlettelin niin mm. Ovumian mukaan istukan sijainti voidaan paikantaa keskiraskauden ultraäänitutkimuksella. Aikaisimmat viikot, joilla väitettiin istukan sijainnin olevan selvitettävissä siinä laajuudessa mikä on raskauden ja synnytyksen kannalta tarpeellinen tieto, oli viikosta 14+ alkaen. Pitääpä perjantaina kysyä, kun menen Naikkarille tutkimuksiin. Mukava nähdä osaako perjantaina alaan erikoistunut lääkäri kertoa mulle missä mun istukka on. Mulla siis perjantaina 13+1, jos pieni on vielä elossa.

Joo, siis nuohan on toki eri juttuja, että määritetäänkö istukan sijaintia synnytystä varten ja voidaanko sen sijainti muuten havaita nt-ultran viikoilla. Minulla istukka oli selvästi havainnoitavissa siellä takaseinässä. Jos sitä istukkaa olisi ollut muuallakin, tärkeä näyte olisi saatu, mutta kyllä se ainakin omassa tapauksessa oli yksinomaan takana, josta lääkäri näytti sitä minulle sekä toiselle työntekijälle ja siten ei näytettä saatu otettua. Mutta sehän ei tietenkään tarkoita sitä, että istukka olisi siellä samassa paikassa synnyttäessä, sitä kummastellaan sitten myöhemmin uudestaan. Eli vaikka jollekin olisi kerrottu tuolla ultrassa istukan sijainti, eivät lääkärit toki ole sitä sanoneet sillä ajatuksella, että se pysyisi ääneen todetulla paikallaan loppuun asti. Ehkä sen sijainti on vaan lausuttu ääneen yhtenä havaintona muiden joukossa.
 
Mullekin nt-ultrassa vain tokaistiin, että istukka olisi edessä. Sen enempää asiasta ei puhuttu.
 
Me katsottiin istukan sijaintia ultrassa jo 9+6, sillon sanottiin ettei tässä kohtaa vielä kunnolla näe mutta vaikuttaisi olevan takaseinässä. Sanoi, että se voi vielä liikkua muttei kuitenkaan kokonaan enää vaihda puolta.
 
Mulle sanottiin nyt nt-ultrassa, että istukka näyttäisi olevan edessä. Olin ihan että kiva, viimeksikään liikkeet ei meinanneet millään tuntua, niin nyt varmaan vielä vähemmän :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Esikoisen kohdalla ei saatu mitään arviota ennen kuin rakenneultrassa.
 
Ei mulla myöskään puhuttu istukan sijainnista mitään ultrassa. En kyllä esikoisenkaan nt-ultrasta muista, että silloin olisi vielä istukasta mitään mainittu. Yhdessä ultrakuvassa vaan kohdun seinämässä näkyy joku kororonavirusta muistuttava uloke, josta en tiedä mikä se oikeasti on :rolling:
Eikö se ole just se napanuoran kiinnityskohta. Mulla oli vähän samanlainen uloke ja minusta se kätilö sanoi, että siinä näkee että napanuora on kiinnittynyt niin kuin kuuluukin.
 
Eikö se ole just se napanuoran kiinnityskohta. Mulla oli vähän samanlainen uloke ja minusta se kätilö sanoi, että siinä näkee että napanuora on kiinnittynyt niin kuin kuuluukin.
Saattaahan tuo olla juuri se kiinnittymiskohta. Kaikissa muissa kuvissa näkyi vain suora seinämä, mutta tuo oli ehkä vähän eri kulmasta otettu kuva. Toivottavasti se eikä joku muu kasvain :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Takaisin
Top