Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oksentelu palannut. Vauvan kakkavaippojen vaihtaminen on aika kiinnostavaa :Grinning Face With Smiling Eyes: unen tarve on selkeästi lisääntynyt, kun tänäänkin nukuin helposti yli 8 asti

Muutaman päivän oli enemmän kuvotusta, tänään hyvin lievästi, jos ollenkaan ja heti alkaa ahdistaa :disappointed-face: tänään 5+6 menossa.
Viime raskaudessa mulla oli tosi vähän etovaa oloa, suurimmaksi osaksi olo oli normaali ja sitä stressasinkin (enkä turhaan). Nyt olen ollut niin iloinen tuosta orastavasta pahoinvoinnista ja heti masentaa kun se väheni.

En myöskään ole joutunut juosta öisin pissalla, vaikka viime raskaudessa piti jo näillä alkuviikoilla :Eyes:

Muita (alkuviikoilla vähäoireisia) kohtalotovereita, jotka voisivat lausua pari lohdutuksen sanaa? :folded:

Muita (alkuviikoilla vähäoireisia) kohtalotovereita, jotka voisivat lausua pari lohdutuksen sanaa? :folded:

Täällä hep! Oireista en olisi raskautta arvannut pitkään aikaan, niitä ei oikein ollut. Esikoisesta taas oli kaikki mahdolliset oireet kiinnittymisvuodosta lähtien. Eli siis tooodella vähäoireinen olin alussa, mulla oireet alkoi vasta rv 7+2 pahoinvoinnilla, viikko eteenpäin niin rinnat alkoi aristaa. Nyt on siitä lähtien joutunut joka aamun aloittaa oksentamalla ja etova olo pitkin päivää, etenkin jos ruokavälit venyy. Ja syke näkyi ultrassa rv 8+4 :smiling-eyes:

Eli "toivoa" pahoinvoinnin alkamiselle on vielä. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Täällä hep! nyt rv9+3 ja vasta vajaan viikon ollut pikkasen huonoa oloa ja närästystä. RInnat eivät vieläkään ole arat. Mitkään ruuat ei ällötä eikä mitkään hajut aiheuta pahoinvointia. Eli melko oireeton edelleen, niin hyvässä kuin pahassa.

Kiitos tsemppauksista :folded::red-heart:
Ajatella, että mies, joka ei tiedä raskauksista mitään, sanoi mulle puhelimessa, että "sähän tiedät että ne oireet voi aaltoilla, yritä nyt olla murehtimatta.." :Smiling Face With Open Mouth

Sama mantra mitä aina itsekin hoen muille, jos joku huolehtii oireiden vähyydestä, mut omalla kohdalla ei sitten järki pelaa ollenkaan samalla tavalla :Relieved Face:

Tietysti ne keskenmenot luo hyvän pohjan panikoimiselle.. :disappointed-face:

Muutaman päivän oli enemmän kuvotusta, tänään hyvin lievästi, jos ollenkaan ja heti alkaa ahdistaa :disappointed-face: tänään 5+6 menossa.
Viime raskaudessa mulla oli tosi vähän etovaa oloa, suurimmaksi osaksi olo oli normaali ja sitä stressasinkin (enkä turhaan). Nyt olen ollut niin iloinen tuosta orastavasta pahoinvoinnista ja heti masentaa kun se väheni.

En myöskään ole joutunut juosta öisin pissalla, vaikka viime raskaudessa piti jo näillä alkuviikoilla :Eyes:

En olisi uskonut olevani raskaana jos ei olisi ollut tämän päiväistä varhaisultraa. Sanoin siellä heti että pelottaa kamalasti kun ei ole oikeastaan yhtään mitään oireita (viime päivinä loppuneet ne vähäisetkin)
Ultrassa kuitenkin oli alkio jonka sydän sykki ❤️
Rv 6 + 2. Eikä muuten kertaakaan ole ollut oksettavaa oloa! :folded:

Ihanaa kun moni saanut jo hyviä uutisia ultrasta!

mä sitten jouduin jäämään tänään kotiin. Oli niin hirveä olo aamulla, etten voinut kuvitellakkaan meneväni töihin. Huonot yöunet/valvominen selkeesti pahensi asiaa. Vein lapsen päiväkotiin ja tulin kotiin nukkumaan. 7.40 pistin silmät kiinni ja heräsin 12.00. Tuli tosiaan tarpeeseen. Nyt kello on 15:30 ja makaan yhä sängyssä. Oon käynyt ainoastaan vessassa ja jääkaapilla. Hitto tällasta.
Perjantaina meen akupunktioon. Jospa sieltä saisi apua tähän oloonkin. Kauhulla odotan ensi yötä ja huomista aamua. Tekee myös pahaa 5v esikoisen puolesta kun äiti ei jaksa mitään enkä voi hänelle vielä selittää asiaa.

Ihanaa kun moni saanut jo hyviä uutisia ultrasta!

mä sitten jouduin jäämään tänään kotiin. Oli niin hirveä olo aamulla, etten voinut kuvitellakkaan meneväni töihin. Huonot yöunet/valvominen selkeesti pahensi asiaa. Vein lapsen päiväkotiin ja tulin kotiin nukkumaan. 7.40 pistin silmät kiinni ja heräsin 12.00. Tuli tosiaan tarpeeseen. Nyt kello on 15:30 ja makaan yhä sängyssä. Oon käynyt ainoastaan vessassa ja jääkaapilla. Hitto tällasta.
Perjantaina meen akupunktioon. Jospa sieltä saisi apua tähän oloonkin. Kauhulla odotan ensi yötä ja huomista aamua. Tekee myös pahaa 5v esikoisen puolesta kun äiti ei jaksa mitään enkä voi hänelle vielä selittää asiaa.

Huhhuh... Kovasti tsemppiä sinne, toivottavasti helpottaisi pian! :sad-face::Growing Heart:

Mulla nyt viikot laskurin mukaan 6+4 ja etova olo alkanut. Edellisessä raskaudessa oksentelin jatkuvasti, monta kertaa päivässä ja oli kauheat mieliteot ja olisi vain halunnut syödä.
Nyt ajatus melkein kaikista ruuista tuo etovan olon. Etenkin nähdessäni hernekeittoa tuli vahva tunne että pian lentää laatta, oli pakko jättää syömättä :tears: Oksentanut olen kerran, muuten ei ole tarvinnut ainakaan toistaiseksi oksentaa, mutta kaukana ei ole ollut.
Töissä on vaikeaa välillä, kun etoo ja on oksettava olo ja sitten pitää yrittää näyttää ja vaikuttaa normaalilta ja pirteältä, ettei kukaan aavista mitään!:smiling-eyes:
Vatsassa edelleen tuntuu välillä menkkamaista jomotusta, eilen illalla tuntui niin kovasti, että melkein piti ottaa särkylääke. Oiskohan nää niitä kohdun kasvukipuja, hope so.

Ihan kaamea väsymys koko ajan! Eikä siihen auta se, että nuokun sitten sohvan nurkassa puolinukuksissa aivan liian myöhään kun on niin väsy ettei jaksaisi käydä suihkussa :D
Rintojen kipu on helpottanut, mutta etova olo on samalla lisääntynyt. Etenkin aamuisin aamupalan jälkeen on saanut useamman kerran hengitellä syvään, tänään kävin hetken istumassa vessan lattialla varmuuden vuoksi. Lääkkeillä avustetuissa kierroissa oli hieman samanlaista ällötystä aamupalan jälkeen, enkä silloinkaan kovin usein päätynyt oksentamaan asti.
Hengästyn tyyliin sohvalta vessaan kävellessä, ja heräilen öisin vessaan. Turvotuskin on edelleen matkassa mukana, yritän töissä pitää löysiä vaatteita kun tuntuu että näytän kuin olisin jo ihan viimeisilläni turvotuksen vuoksi. :D
Nyt 8+2

Vuodot loppunu onneksi, viikon oli tiputtelua. Ei oo vielä tullu pahoinvointia. Toivon niiiin paljon, ettei tuliskaan. Mut tnä oli jotain yökkäilyä aamulla, ei kuitenkaa varsinaisesti paha olo. 7+6 tänään. Nyt mieli vähän rauhottunu keskenmenopelosta. Toki vieläkin sitä epäilee, et voinko edes olla raskaana. Toki hengästyttää helposti ja väsyttää. Tammikuun oon harkassa, niin siksi en toivois ollenkaan pahoinvointia. En haluais kertoa siellä. Toki saattaa olla, et mut tuupattais leikkuriin sellaiseen toimenpiteeseen, jossa en sais olla ni sit pakko kertoa. Rintojen arkuutta on, mut seki ehkä vähentyny nyt.

Onko täällä muita, joilla pahoinvointia ei oo vielä tullu rv 9 mennessä?

Huh kun hengästyttää, sama mitä tekee niin puhti on heti poissa. Lasten kanssa kävin noin kilometrin lenkin kävelemässä. Vedin 5-vuotiasta ja kuopusta rattikelkan kyydissä, olin tukehtua! Hengästyin suoralla tiellä niin että happi meinasi loppua, loppumatkan sai isompi kävellä kotiin. Vielä viime viikolla samainen lenkki ei tuottanut mitään ongelmia.
Yritin lumityöt tehdä pihalta, ei hommasta tullut mitään kun ei yksinkertaisesti jaksa. Piti turvautua lapsityövoimaan ja laittaa isoimmat asialle.
On tämä kamalaa kun tekevänä luonteena en pysty tällä hetkellä tekemään mitään, yhtä tuskaa. Ei mene tajuntaan ettei ole voimia mihinkään. Koeta tässä sitten saada mies ymmärtämään sama, ihmettelee vain kun makaan toimettomana ja jää suurin osa kotitöistä tekemättä. Ei vaan pysty vaikka haluaisin :loudlycrying:

Huh kun hengästyttää, sama mitä tekee niin puhti on heti poissa. Lasten kanssa kävin noin kilometrin lenkin kävelemässä. Vedin 5-vuotiasta ja kuopusta rattikelkan kyydissä, olin tukehtua! Hengästyin suoralla tiellä niin että happi meinasi loppua, loppumatkan sai isompi kävellä kotiin. Vielä viime viikolla samainen lenkki ei tuottanut mitään ongelmia.
Yritin lumityöt tehdä pihalta, ei hommasta tullut mitään kun ei yksinkertaisesti jaksa. Piti turvautua lapsityövoimaan ja laittaa isoimmat asialle.
On tämä kamalaa kun tekevänä luonteena en pysty tällä hetkellä tekemään mitään, yhtä tuskaa. Ei mene tajuntaan ettei ole voimia mihinkään. Koeta tässä sitten saada mies ymmärtämään sama, ihmettelee vain kun makaan toimettomana ja jää suurin osa kotitöistä tekemättä. Ei vaan pysty vaikka haluaisin :loudlycrying:

Täällä sama homma, puhti pois. Väsyttää ja kehtuuttaa. Mitään ei tunnu saavan aikaseksi. Ja jotain kun tekee niin tuntuu että voimat loppuu! Tekevälle ihmiselle totta tosiaan uuden opettelua:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Miehelle jo vakuuttelin että tää on ohimenevä vaihe. Jospa pian helpottaa:Smiling Face With Open Mouth

Täällä kans hengästyttää, iha pelkkä oleminen. Tuntuu et kokoajan vaa puhisen vaikken mitää tekis :Grinning Face With Smiling Eyes:
Etova olo muuttunu ehkä vähä enemmän pahaksioloksi, oksentaa ei oo tarvinnu mut on joutunu miettii et mennäkö wc vai ei. Kaikki ruoka-ajatuksetki on iha yök.

Nälkä. Koko ajan nälkä. Voisin syödä vaikka kuinka ja ihan jatkuvasti. En voi kuitenkaan alkaa ihan nyt vielä possoilemaan kun edellisistä raskauksista on vielä kilot jäljellä ja tätä nykyistä raskautta aikq paljon vielä edessä... :Weary Cat Face:

Tänään on menossa rv 7+2 ja täs on melkein kaks viikkoa ollut 24/7 sellanen etova olo. Joitain kertoja oon joutunut jo oksentamaankin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Hirvee väsymys kans vaivaa, mitään ei jaksais tehdä. Vapaapäivät menee melkeenpä vaa nukkuen. Töissä jotenkin oon sinnitellyt tän olon kanssa. Hankalaa se on kyllä välillä ollut, kun olo on kokoaika sellanen et olis mahatauti ja krapula samaanaikaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ruokien hajut saa myös yökkäilemään, ja jääkaapille ei voi mennä ilman että alkaa heti oksettamaan. :Face With Tears Of Joy: Mutta jospa tää nyt alkais muutaman viikon sisällä vaikka helpottamaan.:White Smiling Face:

Mä olin tänään akupunktiossa ja pahoinvointi helpotti jo kummasti. Tämä ilta on ollut helpompi. Nyt on pieni nasta korvassa minkä otan pois kolmen päivän päästä :smiling-eyes: On se hurjaa. Muutaman hoito kerran jälkeen raskauduin ja nyt apua vielä pahoinvointiin. Jos lauantaina pääsis jo töihin. Siihen asti on nyt saikkaria.

Oireita on edelleen mitättömästi. Lievä huono olo on satunnaisesti. Tänään ei kertaakaan. Eka neuvola oli tänään ja mukava th laittoi pyytämättä hcg:n muiden labrojen kanssa mitattavaksi, kun puhuin oireettomuudesta. Tulokset tulivat jo ja hcg oli korkea. Jos nyt voisi vähän enemmän uskoa siihen, että tuolla jokin pieni kasvaa ja kehittyy. 9+1.

Oireita on edelleen mitättömästi. Lievä huono olo on satunnaisesti. Tänään ei kertaakaan. Eka neuvola oli tänään ja mukava th laittoi pyytämättä hcg:n muiden labrojen kanssa mitattavaksi, kun puhuin oireettomuudesta. Tulokset tulivat jo ja hcg oli korkea. Jos nyt voisi vähän enemmän uskoa siihen, että tuolla jokin pieni kasvaa ja kehittyy. 9+1.

Mieki meinasin täräyttää neuvolassa pöytään epäilyni ettei kohdussa ole mitään.. toki oma neuvola on vasta 17.1. silloin ois 8+5
Eilen itkin miehelle sitä, kun ahdistaa tämä tietämättömyys ja kun ei niitä oireita juuri ole.
Tähän samaan saumaan irtisanoin oman asunnonkin, sieltä pitäs käydä tavarat hakemassa tähän miehelle, töissäkin käytävä ja inventaario puskee päälle ja pitäs taas osata tilata tavaraa niin, että kärsii hetken olla tilaamatta ettei se sotke inventointia..

Täällä kans hengästyttää, iha pelkkä oleminen. Tuntuu et kokoajan vaa puhisen vaikken mitää tekis :Grinning Face With Smiling Eyes:
Etova olo muuttunu ehkä vähä enemmän pahaksioloksi, oksentaa ei oo tarvinnu mut on joutunu miettii et mennäkö wc vai ei. Kaikki ruoka-ajatuksetki on iha yök.

Jotenkin lohdullista kuulla että muitakin puhisuttaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Yhtä puhinaa on välillä täälläkin, just yhdistelmänä lievästä huonosta olosta ja siitä, että pienikin rasitus hengästyttää. Tosin ehkä nyt on vähän alkanut huonot olot helpottaa, tai sitten on vaan muuten ollut muutama helpompi päivä välissä. Mulla nyt siis 10+0.

Takaisin