Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pahoinvointia ei ole, mutta jestas kun yököttää ajatukset ihmisten kuolaamisesta ja suusta tippuvat ruuat :D Heti alkaa yököttää kun ajattelenkin. Nälän tunne on alkanut häviämään kun ei tuo suoli oikein toimi.. Oon varmaan niin täynnä kakkaa ettei mahu uutta tavaraa :D

Täällä myös suolisto vetänyt taas ummetukselle, sama homma oli esikoista odottaessa. Hain avuksi aiemmin hyväksi todetun magnesiumin sekä luumuja. Esikoista odottaessa oli pakko jättää mustikat ruokavaliosta pois, vielä en ole malttanut sitä tehdä, mutta katsotaan miten olo kehittyy.
Mutta multa ei häviä nälän tunne, vaan edelleen tulee jatkuvasti kova nälkä. Mutta sitten kun ei tee silti mieli syödä, vaikka pahoinvoinnin takia sitä on pakko tehdä jatkuvasti. Ristiriitainen ja epämiellyttävä kierre. Niukka nesteensaanti ei tietysti tee hyvää tuolle vatsan toiminnalle.

Joo ummetus vaivaa täälläkin, sen huomaa myös painoa seuratessa. Viikon ajan paino nousee pikkuhiljaa kilon verran ja sitten se kerran viikossa tippuu takaisin alas kun saa suolen toimimaan. Housujakin kiristää ummetuksen takia. Olen yrittänyt lisätä kuituja ruokavalioon ja juon paljon mutta se ei tunnu riittävän. Liikuntaa pitäisi varmasti lisätä myös.

Ummetusta on täälläkin ja eilen vasta ostin luumuja, jos se auttaisi yhtään tilannetta. Uudenvuoden aattona olen oksentanut viimeksi ja nyt tuntuu että pahoinvointi alkaisi hiipumaan. Mietin kovasti onko se normaali ja hyvä merkki vai kertooko se huonoa.. noh huomenna se selviää onko kaikki edelleen ok :Grimacing Face:

Jännä kun monilla on alkanut pahoinvointi helpottaa, ja niin myös mulla! Viime raskaudesta on kokemusta pahoinvoinnista, ja odotin että tulevat viikot on niitä pahimpia. Ihmetyttää kyllä jos oikeasti muutaman päivän oksentelulla selvittiin.. tai sitten nyt vaan on muutama parempi päivä ja sitten phoinvointi palaa kahta kauheampana.

Mullakin olot on olut parempaan suuntaan, lieviä äkklötysoloja nälkäisenä vaan ja paha maku suussa ajoittain. Joissain viikkolaskureissa on jo mainittu että viikolla 10 jo monella olo helpottaa, luotan siihen. Rinnat on kyllä edelleen arat ja voisin lonnia sohvassa koko päivän eli energiat aika matalalla. Sekä hengästyn heti kun otan pari askelta.
9+1

Mullakin olot on olut parempaan suuntaan, lieviä äkklötysoloja nälkäisenä vaan ja paha maku suussa ajoittain. Joissain viikkolaskureissa on jo mainittu että viikolla 10 jo monella olo helpottaa, luotan siihen. Rinnat on kyllä edelleen arat ja voisin lonnia sohvassa koko päivän eli energiat aika matalalla. Sekä hengästyn heti kun otan pari askelta.
9+1

Olipa ihana lukee tää että monilla helpottaa 10 viikolla :folded: Tää pahoinvointi on ollu jotain niin järkyttävää ja vieny voimat miusta ihan totaalisesti. Eilen ja tänään ollu helpompi olla. 9+6 tänään. Joten jokohan tässä alkais pikku hiljaa päästä normaali oloon :)

Mulla ollu rinnat niin kipeet aiemmin, et heräsin aina asentoa vaihtessa, kun iho venykin eri suuntaan. Mut nyt on yli puolet siit kivusta lakannu. On ne siis edelleen kipeet, mut nyt niitä pystyy koskee ihan normaalisti. Huolettaa ihan hirveesti, ku vast viikko sitten oli sitä isoo verenvuotoo, et jos sittenki on keskeytyny keskenmeno vaiks torstain ultras näytti viel kaikki hyvi.

Eilen illalla suurin osa oireista hävisi. Ainoastaan rintojen arkuus jäi. Tuli tunne, ettei kaikki ole kunnossa. Huomenna varhaisultraan katsomaan tilanne.

Toiseen ryhmään jo laitoinkin, että ultrassa löytyi alkio, jolla sydän sykki. Eli aina oireiden loppuminen ei tarkoita mitään pahaa. Nyt vaan täytyy toivoa, että kaikki menee loppuun saakka hyvin.

Itsellä oireena ollut alusta saakka sellainen usvainen väsymys ja taustalla oleva etova olo. Ajatus monista asioista ällöttää, mutta oksentelua tai voimakasta pahoinvointia ei ole. Rinnat ovat aamuisin aina suhteellisen kivuttomat ja iltaa kohti kipeytyvät. Illalla kun ottaa rintsikat pois, rinnat tuntuvat kuin olisivat vereslihalla. Ihan alussa join välillä kofeiinitonta pepsi maxia, kun cola himotti, mutta nyt ajatuskin siitä ällöttää. Pelottaa myös vähän oireiden vähyys ja se etteivät ne ole voimistuneet oikein lainkaan, vaan olleet aika samanlaisia alusta lähtien (nyt 8+1). Mutta toisaalta mua nyt pelottaa tässä raskaudessa kaikki muutkin asiat :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:.

9+1
Taas heti kun pääsin puhumasta niin tänään ällö olo koko päivän ja piti syödä tunnin välein että pysyi olo kohtuullisena. Viimeksi tällaista ennen joulua töissä, liekö aamuherätyksellä eli väsymyksessä osansa asiassa.

Ääretön väsymys jo toista päivää, mitään en saa tehtyä ja tekee mieli vain nukkua. Mikään määrä unta ei tunnu riittävän. Levähtäminen on kuitenkin mahdotonta kun jaloissa pyörii 1v 9kk ikäinen ikiliikkuja, toivottavasti tämä väsymys menee pian ohi.

Kahvin juonti piti lopettaa viikoilla 7+1. Aamusta iltaan huono olo, mitään ei tekisi mieli syödä mutta kun syö niin olo helpottaa hetkeksi.
Yhtään jouluna saatua lahja suklaata en ole kyennyt syömään. Makea aivan nounou

Luin jossain kohtaa, kun joku puhui kipeistä vatsalihaksista näin raskaana ollessa. En nyt muista missä ketjussa siihen törmäsin, mut huomasin et itsellä sama tällä hetkellä. Mahtoiko kirjotuksessa olla selitystä?

Täällä oireet voimistuneet viime viikosta. Pahoinvointi päivittäistä ja sitä on aamusta iltaan. Alle 2 tunnin välein pitää jotain syödä ja heti herätessäkin on otettava jotain suuhun. Etoo ja kuvottaa! Usean kerran kun syönnin väli on venynyt liian pitkäksi on ihan yökkyyttänyt mutta vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Töissä on pitänyt käydä piilossa kakostelemassa :tears:
Öisin pitää rampata pissalla ja olen 3 edellistä yötä nukkunut todella vähän, nukkumaan mennessä yököttää ja kun se helpottaa uni on katkonaista ja unet värikkäitä. Onko teillä muilla ollut uniongelmia?jaksan hyvin herätä neljän jälkeen mutta pitkän työmatkan aikana tuntuu että nukun rattiin. Huh onneks nyt 3 päivän vapaat :smiling face with heart-eyes:

Luin jossain kohtaa, kun joku puhui kipeistä vatsalihaksista näin raskaana ollessa. En nyt muista missä ketjussa siihen törmäsin, mut huomasin et itsellä sama tällä hetkellä. Mahtoiko kirjotuksessa olla selitystä?

Minullakin ollut tätä alusta asti…yksi oire minkä takia aloinkin raskautta epäilemään. En ole kyllä syytä tutkinut yhtään mutta muistan täällä törmänneeni aiheeseen, mutta en vaan yhtään muista että minkä keskustelun alla:Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä oireet voimistuneet viime viikosta. Pahoinvointi päivittäistä ja sitä on aamusta iltaan. Alle 2 tunnin välein pitää jotain syödä ja heti herätessäkin on otettava jotain suuhun. Etoo ja kuvottaa! Usean kerran kun syönnin väli on venynyt liian pitkäksi on ihan yökkyyttänyt mutta vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Töissä on pitänyt käydä piilossa kakostelemassa :tears:
Öisin pitää rampata pissalla ja olen 3 edellistä yötä nukkunut todella vähän, nukkumaan mennessä yököttää ja kun se helpottaa uni on katkonaista ja unet värikkäitä. Onko teillä muilla ollut uniongelmia?jaksan hyvin herätä neljän jälkeen mutta pitkän työmatkan aikana tuntuu että nukun rattiin. Huh onneks nyt 3 päivän vapaat :smiling face with heart-eyes:

Kuulostaa tutulta. Pahoinvointia ollut nyt viikon ja oon jo ihan loppu. Kokoajan on nälkä, mitään ei tee mieli, toisaalta taas tekee mieli kaikkea, moni asia myös yököttää. Mitä vaan on syönyt, niin jälkimaku on kauhea. Etova olo on koko päivän, myös yöllä. Hajut etoo. Parina iltana ollut nyt niin kauhee olo ettei uni tuu millään. Tämän yön olen valvonut lähes kokonaan ja ollut kolmesta asti hereillä… palelen myös jatkuvasti. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa vaikkei tekis mitään. Huhhuh. Pahoinvointi kyllä pahin, se kun vähän hellittäis… vasta 6+2 tänään.

Ei ole pahoinvointia eikä tarvi ravata öisin pissalla, mutta nuo yöt mulla samanlaisia. Katkonaista unta ja villejä unia, heräilyä aikaisin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Hyvää vapaata sulle! :Beating Heart:

Täällä tismalleen samat oireet. Huvittaa töissä käydä jonkun nurkan takana yökkäilemässä ja kohta alan olla mestari, kun osaan tehdä sen ilman ääntä:tears:

Töissä maski on myös alkanut tuntumaan tukalalta, entistä helpommin loppuu happi ja siten hengästyn tosi helposti. Asiaa ei helpota se että työ on todella fyysistä ja askeleita kertyy se 15 tuhatta työpäivän aikana.

Minä olin ainakin tänne kirjoitellut että on sellaisia oireita. Asiaa ei ole tutkittu tai muuta mutta en usko olevan mikään vialla sen oireen perusteella. Joku oli kyllä kommentoinut että aikaisemmasa raskaudessa oli sellainen oire ja se olikin joku tuledus (olisiko ollut bakteeri vaginoosi tms). En kuitenkaan usko että se kaikilla tarkoittaa tulehdusta, olisiko ollut ennemmin sattumaa?

Kuulostaa tutulta. Pahoinvointia ollut nyt viikon ja oon jo ihan loppu. Kokoajan on nälkä, mitään ei tee mieli, toisaalta taas tekee mieli kaikkea, moni asia myös yököttää. Mitä vaan on syönyt, niin jälkimaku on kauhea. Etova olo on koko päivän, myös yöllä. Hajut etoo. Parina iltana ollut nyt niin kauhee olo ettei uni tuu millään. Tämän yön olen valvonut lähes kokonaan ja ollut kolmesta asti hereillä… palelen myös jatkuvasti. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa vaikkei tekis mitään. Huhhuh. Pahoinvointi kyllä pahin, se kun vähän hellittäis… vasta 6+2 tänään.
Täältä vertaistukea. Oon viime yönä nukahtanu ehkä puol neljän aikaan tän karseen pahoinvoinnin takia. Viikkoja melkein sama, mulla 6+3 tänään. Aamulla on hetken aikaa vähän parempi olo ku on syöny mut sit heti olo taas huononee. Onneks nyt on loma edes. Mut en kyllä tässä olossa kykene töihin ens viikolla millään.

Takaisin