Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä huono olo, oksentelu ja mieletön väsymys painaa. Sain eilen neuvolan kautta otettujen verikokeiden tulokset ja hemoglobiini oli tipahtanut puolen vuoden takaisesta 130:stä 112 asti. Ehkä tuokin selittää tätä väsymyksen määrää. Pohdiskelen uskaltaako tässä vetäistä oma-aloitteisen rautakuurin oloa kohentaakseni vai soittaisinko ensin neuvolaan.

Ja minä tulin hankkineeksi kotidobblerin, mistä tuossa aiemmissa kommenteissakin on juteltu. Ajattelin että se helpottaisi valtavaa keskenmenon pelkoa mutta en tiedä onko tässä käynyt peräti päin vastoin :D.. nyt mennään 9+4 ja välillä saan sykkeen kuuluviin ja yleensä en. Ja tästähän saan kehitettyä itselleni hirveän pelon että jokin on mennyt pieleen :D... Eli ei mennyt ihan niin kuin suunnittelin.

Oon ymmärtänyt että oikeastaan vasta viikon 10 jälkeen voi dobblerin käyttää "luotettavasti" tai että varmemmin saa sykkeen kuulumaan. Ja voihan olla että kaupasta/netistä ostettavat eivät oli ihan yhtä hyvät kuin terveydenhuollon käyttämät. Mahtavaa että olet kuitenkin välillä kuullut sykettä!

Tuun kertoo teille mun elämän hirveimmät 4 päivää.

Laitoinki tänne viimeks sunnuntaina, et verta tuli reilusti ja sillee et alkkarit meni vaihtoo. Vuoto oli oikeen verta, mut ei hyytymiä. Sitä tuli putkeen sen 4 päivää ja loppu ko seinään. Vuotojen välillä oli päivisin sen 4-5h ja sit öisin en myöskään vuotanu ollenkaa. Jännintä oli, et en saanu siteeseen yhtään mitään jälkiä, mut aina ko kävin vessassa tuli verta, ko hanasta valuttamalla.

Soitin sunnuntaina päivystykseen ja itkin. Siellä hoitaja luki ohjeet paperista ja toivotti onnea. Olin maanantaina lapsettomuuspolille yhteydessä, et nyt meni aivan varmasti kesken ja ultran saa peruu torstailta. Ne lähetti mut viel verikokeille ja katottii hcg. Sielt sit soitettii et hcg on tosi hyvä ja tuutko sittenki sillo torstaina ultraan.

Menin aivan sekasin, ko oon eka 4 päivää itkeny, et meni kesken ja sit yhtäkkii sanotaanki, et siel voi ol kaikki hyvi!!

Oltiin eilen ultrassa. Siel Pulla oli ja oli sykeki. 6+5 tänää

Laitoinki tänne viimeks sunnuntaina, et verta tuli reilusti ja sillee et alkkarit meni vaihtoo. Vuoto oli oikeen verta, mut ei hyytymiä. Sitä tuli putkeen sen 4 päivää ja loppu ko seinään. Vuotojen välillä oli päivisin sen 4-5h ja sit öisin en myöskään vuotanu ollenkaa. Jännintä oli, et en saanu siteeseen yhtään mitään jälkiä, mut aina ko kävin vessassa tuli verta, ko hanasta valuttamalla.

Soitin sunnuntaina päivystykseen ja itkin. Siellä hoitaja luki ohjeet paperista ja toivotti onnea. Olin maanantaina lapsettomuuspolille yhteydessä, et nyt meni aivan varmasti kesken ja ultran saa peruu torstailta. Ne lähetti mut viel verikokeille ja katottii hcg. Sielt sit soitettii et hcg on tosi hyvä ja tuutko sittenki sillo torstaina ultraan.

Menin aivan sekasin, ko oon eka 4 päivää itkeny, et meni kesken ja sit yhtäkkii sanotaanki, et siel voi ol kaikki hyvi!!

Voi kuinka ihana kuulla että kaikki hyvin! Mahtava juttu! :Growing Heart::Two Hearts:

Itku tuli, mahtavaa että pienellä kaikki hyvin :red-heart:

Etova olo on kyllä nyt rantautunut kunnolla. Ei oo tarvinnu vielä oksentaa mutta etoo lähes kokoajan. Nälkä mut mitään ei oikein tee mieli, tai ehkä pringlesiä mutta niitä ei oo. Paras ois tieten ku söis vähä väliä jotain pientä.

Rinnat on olleet kipeät melkeinpä alusta saakka. Vatsassa tuntuu erilaisia tuntemuksia, välillä sellaisia nipsaisuja ja välillä enemmänkin tuntuu samalla kuin kuukautisten aikana. Ruuminlämpö on myös hiukan korkeampi, jonka seurauksena tuntuu kylmältä. Etovaa oloa on pikku hiljaa alkanut olemaan ei kuitenkaan hirveän pahaa (rv 6+4). Kaksi päivää on ollut päänsärkyä, jota ei itselläni oikeastaan ikinä ole. Eilen illalla vasempaan nivuseen alkoi särkemään. En tiedä heijasteleeko vatsasta jotain vai mikä on.

edit. Niin ja kaamee väsymys ollut nyt vajaan viikon.

Muokattu viimeksi:
Täällä 8+3 raskausoireet vielä ihan maltilliset. Melko lailla joka aamu ja aamupäivä etoo, ei varsinaisesti närästä, mutta ilmaa puskee ruokatorvesta ihan jatkuvasti, näytän henkeä haukkovalta kalalta... Etominen liittyy vahvasti tyhjään mahaan, se on tullu harvinaisen selväksi myös, on helppoa pitää ruokarytmistä kiinni. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneks ei ruoka ällötä kovasti, ihan monipuolisesti tekee ainakin vielä kaikkea mieli. Selkeesti on kuitenkin preferensseissä eroa normaaliin ruokavalioon. Varhaisemmilla viikoilla oli menkkamaisia vatsakipuja niin paljon et piti käydä ostamassa lämpötyyny, niitä ei oo hetkeen ollutkaan.

Hei ihana kuulla Fantasos, että siellä kaikki hyvin!!! :smiling face with heart-eyes::red-heart::folded:

Täällä joka toinen päivä ilmeisesti hyvä olo ja joka toinen päivä ei niin hyvä olo. Eilen tuli oksennettua monta kertaa ja nieltyä sylkeä koko ajan. Tänään taas parempi ja aamukahvi pysyi sisällä.
Vatsalla turvotus on kamalaa. Odotan vain, että se laskisi, koska se tekee kipeetä välillä ihan kunnolla.

Mullakaan ei tullu verta sitä paria tippaa enempää. Näin kuitenkin toissayönä tosi todentuntusta unta keskenmenosta :Grimacing Face: Varmaan mieli vielä käsitteli niitä veritippoja, mutta ahdisti kuitenkin aamulla kauheesti.

Lisäks huolettaa, kun leposyke on ollut monta päivää laskussa ja sykevälivaihtelu nousussa - arvasin siis sillon aiemmin raskauden siitä, että käyrät oli päinvastaiset. Oon yrittäny rauhotella itteeni, että muutokset johtuu lomasta ja sen myötä laskeneista stressitasoista, mutta ihan ei oo rauhottelu onnistunu. Lukujen tulkintaa vaikeuttaa, että otin aktiivisuusrannekkeen käyttöön vasta kiinnittymisen aikoihin, niin en tiiä mun normaalilukuja.

Täällä on vihdoin alkanut närästys ja pahoinvointi :tears: viimeiset päivät ollut lievää pahoinvointia ja närästys on voimistunut. Tänään rv 9+0. Tämä luo turvallisemman olon että kaikki on raskaudessa hyvin sillä tähän asti olen ollut todella oireeton. Väsymystä on kanssa jonkun verran mutta ei ihan ölyttömästi. Mikään ruoka ei ällötä, sen sijaan on mielitekoja ja hyvä ruokahalu. Minun täytyy vähän rajoittaa itseäni kun tekisi mieli syödä todella isoja annoksia mutta sen jälkeen tulee huono olo ja myös että ei tee mieli syödä useampaan tuntiin joka ei ole pahoinvoinnin kannalta hyvä.

Toivon että oireet jäisivät tälle tasolle, tämän kanssa pystyy elämään :folded:

Minulla tuntuu olevan vain kaksi olotilaa: joko on niin hirveä nälkä, että ihan heikottaa, tai sitten on epämukavan täysi olo. Ja näiden välillä vaihtelee ihan hetkessä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kun syön, tuntuu olevan hirveä nälkä, kunnes ihan yhtäkkiä olenkin ihan täynnä, vaikka miten yrittäisin syödä hitaasti. Syömisen jälkeen on pitkän aikaa ihan ähky olo, kunnes taas yhtäkkiä iskee hirmuinen nälkä ja heikotus, ja ruokaa pitäisi silloin saada heti.

Lisäks huolettaa, kun leposyke on ollut monta päivää laskussa ja sykevälivaihtelu nousussa - arvasin siis sillon aiemmin raskauden siitä, että käyrät oli päinvastaiset. Oon yrittäny rauhotella itteeni, että muutokset johtuu lomasta ja sen myötä laskeneista stressitasoista, mutta ihan ei oo rauhottelu onnistunu. Lukujen tulkintaa vaikeuttaa, että otin aktiivisuusrannekkeen käyttöön vasta kiinnittymisen aikoihin, niin en tiiä mun normaalilukuja.

Minullakin on leposyke laskussa, nyt melkein jo raskautta edeltävällä tasolla. Huolestuin tietysti tosi paljon, mutta googlettelun perusteella se voi olla ihan normaalia. Ei kannata ylianalysoida sitä, koska leposykkeeseen vaikuttavat tosi monet asiat. Aika monilla raskaana olevilla ilmeisesti leposyke laskee näillä viikoilla, vaikka raskaus menisikin ihan hyvin.

Minulla tuntuu olevan vain kaksi olotilaa: joko on niin hirveä nälkä, että ihan heikottaa, tai sitten on epämukavan täysi olo. Ja näiden välillä vaihtelee ihan hetkessä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kun syön, tuntuu olevan hirveä nälkä, kunnes ihan yhtäkkiä olenkin ihan täynnä, vaikka miten yrittäisin syödä hitaasti. Syömisen jälkeen on pitkän aikaa ihan ähky olo, kunnes taas yhtäkkiä iskee hirmuinen nälkä ja heikotus, ja ruokaa pitäisi silloin saada heti.

Mulla on just tää sama ongelma aina joinain päivinä, miten ärsyttävää! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täälläkin viikon verran ollut etovaa oloa, yökkäilyä lähes 24/7. Nyt täytyy kyllä koko ajan pitää mielessä että syö jotain pientä tunnin kahden välein, muuten tulee aivan kamala olo.
Tämän hetken suosikit laimennettu omenamehu ja kurkku:tears:

Väsymys on ollut läsnä plussauksesta asti.

Minullakin on leposyke laskussa, nyt melkein jo raskautta edeltävällä tasolla. Huolestuin tietysti tosi paljon, mutta googlettelun perusteella se voi olla ihan normaalia. Ei kannata ylianalysoida sitä, koska leposykkeeseen vaikuttavat tosi monet asiat. Aika monilla raskaana olevilla ilmeisesti leposyke laskee näillä viikoilla, vaikka raskaus menisikin ihan hyvin.

Olipa helpottava tieto! Ite keskityin googlailemaan vaan tuota sykevälivaihtelua ja siitä ei oikein löytyny tietoa, niin turhauduin enkä tajunnu etsiä leposykkeellä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täälläkin viikon verran ollut etovaa oloa, yökkäilyä lähes 24/7. Nyt täytyy kyllä koko ajan pitää mielessä että syö jotain pientä tunnin kahden välein, muuten tulee aivan kamala olo.
Tämän hetken suosikit laimennettu omenamehu ja kurkku:tears:

Väsymys on ollut läsnä plussauksesta asti.

Aivan samanlaisilla oireilla mennään: ällöttävä olo on koko ajan läsnä, onneksi ihan oksentamiseen asti ei ole mennyt kuin muutaman kerran. Tuo säännöllinen pieni syöminen kyllä auttaa suhteellisen hyvin.

Ja väsymys painaa: verikokeiden perusteella hemppari oli keskiviikkona 112, ei hälyyttävän huono, mutta ehkä tuokin osaltaan selittää väsymystä

Rinnat on olleet kipeät melkeinpä alusta saakka. Vatsassa tuntuu erilaisia tuntemuksia, välillä sellaisia nipsaisuja ja välillä enemmänkin tuntuu samalla kuin kuukautisten aikana. Ruuminlämpö on myös hiukan korkeampi, jonka seurauksena tuntuu kylmältä. Etovaa oloa on pikku hiljaa alkanut olemaan ei kuitenkaan hirveän pahaa (rv 6+4). Kaksi päivää on ollut päänsärkyä, jota ei itselläni oikeastaan ikinä ole. Eilen illalla vasempaan nivuseen alkoi särkemään. En tiedä heijasteleeko vatsasta jotain vai mikä on.

edit. Niin ja kaamee väsymys ollut nyt vajaan viikon.

Eilen illalla suurin osa oireista hävisi. Ainoastaan rintojen arkuus jäi. Tuli tunne, ettei kaikki ole kunnossa. Huomenna varhaisultraan katsomaan tilanne.

Pahoinvointia ei ole, mutta jestas kun yököttää ajatukset ihmisten kuolaamisesta ja suusta tippuvat ruuat :D Heti alkaa yököttää kun ajattelenkin. Nälän tunne on alkanut häviämään kun ei tuo suoli oikein toimi.. Oon varmaan niin täynnä kakkaa ettei mahu uutta tavaraa :D

Mulla on oksentaminen ja pahoinvointi loppunut. On nyt ihan varma et kesken on mennyt. Noh reilu kuukauden päästä sit tiedetään enemmän. Ties vaikka oksentaminen alkaisi uudelleen, niin sais vähän luottua. Toista varhaisultraa en suostu maksamaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin