Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ellotukset ja iltapalelut jatkuu mutta saan syötyä hyvin. Väsyttää ajoittain ja muutaman tunnin yövalvomisia on tullut. Ja ihan hervottomia unia Hiukset rasvottuu!
 
Täällä myös alkanut pahoinvoinnit. Etenkin aamupäivisin ja iltaisin huono olo. Ruoka ei oikeen meinaa maistua ja lähinnä menisi kylmä jogurtti ja smoothiet tällä hetkellä vaan.

Iltapaleluja edelleen myös ja ajoittain menkkasärkyä muistuttavaa alaselkäkipua. Unet on ehkä olleet normaaleja, mutta älykellon mukaan oon pari viikkoa heräillyt yöllä tosi tiuhaan ja syvä uni ollut olematonta/vähäistä. En tiedä onko heikot unet sattumaa vai liittyykö myös raskausoireisiin Beaming Face With Smiling Eyes
 
Musta ainakin tuntuu että oon herännyt nyt muutama yönä varmaan tunnin välein Confounded Face
Tuohon käsien puutumiseen kannattaa kyllä hankkia yöksi jotkut rannetuet vaikka ihan jostain marketista ! Ei tarvitse olla älyttömän tiukat. Sellaiset että niiden kanssa saa nukuttua ja estää ranteita kääntymästä ihan linkkuun, mulla ainakin auttanut :)
 
Ehkä se unien katkonaisuus sitten liittyy raskauteen. En oo aiemmin osannu ees aatella et vois vaikuttaa niinkin eikä oo edellisestä raskaudesta muistikuvaa huonoista unista Beaming Face With Smiling Eyes Mut voimia sinne! Lepoa sit vaan aina ku pystyy Beating Heart
 
Täällä 7+2 ja edelleen melko vähän oireita ja kun vertaa edelliseen raskauteen niin tuntuu oudolta, ajoittain vähän huolettaa jopa että oireita niin vähän..

Päivittäin kyllä pientä etovaa oloa mutta ei mitenkään ylitse pääsemätöntä.. Jotkut hajut ottaa nenään kovin.

3 päivän päästä olisi varhaisultra Beating Heart
 
Nyt tullu jatkuva etovaolo, maha sekasin ja selkäkivut Anxious Face With Sweat- En nyt oikeen fanita tätä selkäkipua kun viimeks se johti siihen et meni kesken, mut tää on ehkä vähän erilaista kuitenkin, kolotus on ylempänä onneks.
 
Väsymystä mutta silti nukun tosi huonosti. Yöt on tosi levottomia. Unet on ihan sekoja. Pissalla saa pari kertaa yössä käydä. Uni on semmoista pinnalista. Palelee ja ko vedät täkin päälle niin on liian lämmin. Tätä raskautta ei voi pitää salassa koska mahan koko paljastaa kaiken. Monet on tänäänkin onnitellut.
 
Tänään oli aika kovia kohtukramppeja jotka pisti vatsankim sekaisin. Niitä kesti pari tuntia ja oli pakko vaan levätä kun heti jos olin pystyasennossa niin alkoi taas. Sit normi ellotus ja turvotus jatkuu vaan.
 
Tänään on alkanut pahoinvointi nostamaan päätään... Ei mukavaa! Syöminen auttaa, joten vähän väliä pitää olla jotain syömässä.
 
Mulla ei kyllä vielä ole ollut muuta kuin menkkamaista ajottaista kipua, ehkä hieman etovaa oloa välillä mutta saattaa olla kuvitelmaaCat With Tears Of Joy
 
Minä heräilen myös aikaisin ja uni on levotonta. Herään monta kertaa yössä. Edellisessä raskaudessa kärsin pahasta unettomuudesta useamman kuukauden, sitä en toivo kenellekään.

Jotenkin toivoin, että kyse olisi vain muutaman päivän sattumasta, mutta tänään taas 4:25 hereillä. Pakotin itseni makaamaan vielä sängyssä, kuuden jälkeen loppui kärsivällisyys. Miljoona ajatusta päässä heti aamuyöstä. Toivottavasti tämä ei ole koko raskauden ajan kestävä tapa.
 
Mulla ei kyllä vielä ole ollut muuta kuin menkkamaista ajottaista kipua, ehkä hieman etovaa oloa välillä mutta saattaa olla kuvitelmaaCat With Tears Of Joy

Oon ollut yllättynyt niistä vatsanväänteistä, ihan kuin ois menkat alkamassa. Mutta mukava kuulla (tai ei mukava, että niitä muilla on), etten ole ainoa ja ne kuuluu ihan asiaan.
 
Oon ollut yllättynyt niistä vatsanväänteistä, ihan kuin ois menkat alkamassa. Mutta mukava kuulla (tai ei mukava, että niitä muilla on), etten ole ainoa ja ne kuuluu ihan asiaan.
Just sama homma täällä, mutta taitaapa kuulua asiaan. Kyllähän tässä ehtii kaikenlaista pelätä ja miettiä, pitää koittaa kaivaa niitä positiivisia ajatuksia jostain ja toiveikkuuta, että tämä kestää Brown Heart
 
Mun unet on muutenkin jännittäviä mutta nyt niissä sekä kuolee lapsia että jokin uhkaa lasten henkeä..... Auts! Lievä flunssa jatkuu. Iltaisin ollut nyt pientä huimausta ja koko kroppa on ”hapoilla” päivän päätteeksi. Nälkä on mutta ei vielä toistaiseksi ällötystä? Odottelen sitä jo kauhulla. :D
 
Heti silloin, kun menkkojen ois pitänyt alkaa, oli rinnat selvästi kipeet ja turvonneet, ajoittain oli heikko olo ja paleli. Ja menkkamaisia vihlaisuja selässä, mutta useamman päivän ajan. Yleensä ei juuri ennen menkkoja niin kauan jomottele. Näistä oikeestaan kyllä tiesinkin jo ennen testiä, että nyt tais tärpätä.

Nyt muutama päivä myöhemmin on sellainen lievän flunssainen olo, mutta en tiedä, johtuuko raskaudesta vai onko ihan oikeata flunssaa Cat With Tears Of Joy esikoinen kipeänä koko viime viikon, joten ihan hyvin voi olla vaan flunssaakin.

mulla myös ollut nyt mielenkiintoisia unia. Viime kuukausina en muista nähneeni ollenkaan mitään unia, joten selkeästi raskauteen liitettävissä tää kyllä.

myös painon tunnetta vatsalla on nyt ja tiheentyneet vessakäynnit
 
Ei pitäis liikaa miettiä, mutta tänään on jotenki tuntunu vähemmän oireita kuin aiempina päivinä. Pahoinvointi oli aamupäivällä tosi paha, mutta tissit ei oo aristanu niin paljon kun aiemmin eikä alaselkääkään enää juili. Niin sitä vaan alkaa tarkkailemaan ja pohtimaan noita vaikka miten yrittäisi ottaa rennosti Confused Face
 
Päivää paria ennen plussausta: munasarjojen / alavatsan nipistely. Yksittäinen heikotushetki, olin lenkillä metsässä ja oli pakko pysähtyä huilaamaan hetkeksi.
Plussan jälkeen - 4+0: palelu, vähän heikottava olo, välillä tuntuu samalta kun autossa tuleva lievä matkapahoinvointi. Nälkä tulee herkemmin ja se tuntuu aika oudolta. Nännit vähän kosketusherkät, muttei mitenkään julmetun kipeät. Rinnat muuten aika normaalit.
 
Kaikenlaisia pieniä vihlaisuja / kramppimaisia tuntemuksia. Välillä paleltaa, välillä tulee kuuma. Ajoittaista heikotusta / hieman sekava olo, mut ei pahoinvointia (mulla ei ollut kyllä pahoinvointia lainkaan esikoisesta). Nälkä on mutta sit ei aina kuitenkaan tee mieli syödä
 
Jotkut ruuat ällöttää. Ja ummetus on inhottava. Sekä täällä kans toi unien katkonaisuus. Muutenkin väsyttää niin sitten ku ei saa nukuttua kunnolla niin kaikki ärsyttää.
 
Mikä tää onkin että väsyttää lähes koko ajan mutta kuitenkin vähän nukkuu huonosti yöllä? On kyllä jännää! Olen syyllinen päivänokosiin töiden jälkeen, koska on niin iso väsy.
Mulla tuli viime sunnuntaina (6+2) kaupassa käydessä eka kertaa oikeasti huono olo. Maskin kanssa oli tosi ihnhottava alkaa röyhtäillä siinä ja hengitellä. Ihan sellanen krapulainen olo, että kohta lentää laatta. Kalatiski ei ollut kiva :D Muuten ei ole ollut kuin ihan pieniä ellotuksia välillä.
Suolen hitaus oli ensimmäisiä oireita ja kaasu.... huh huh.
 
Takaisin
Top